2 eller 3 børn?

1234
Kort karma: 71
Likede indlæg: 1830

Re: 2 eller 3 børn?

Indlægaf 1234 » 10. okt 2018, 18:55

ajnaM skrev:
10 er ikke for mange - 10 er... passende. :D Det lyder som om, du og dine søskende ikke har børn endnu? Du kan jo forestille dig, at I alle fire får tre børn. Så er I 18. Det kræver dæleme et stort bord og mange stole, hvis man skal have det stående til hverdag...

Jeg er omvendt fuldkommen ligeglad med pengene, rejser, hus osv. Det er praktik, det skulle vi nok finde ud af. Men jeg har ikke behov for, at vi er så mange. Jeg har før hørt om folk, der får en 3'er eller en 4'er, fordi de føler, at der "mangler én". Jeg føler overhovedet ikke, at vi mangler nogen, tværtimod synes jeg, det er helt perfekt med to børn. Og det er jo det vigtigste - altså, om man føler, man er landet med den rigtige størrelse familie. :)

Min søskende har børn. De har 7 børn og der er flere på vej :) Så vi er som sagt 17 hver gang vi samles nu.
Og det er virkelig ikke noget problem. VI er de eneste der ikke kan stille op til 17 sådan rimelig nemt.
Det er jo noget man bliver vant. De gange vi har været under 14 til jul har jeg følt det var alt for lidt :genert:

Jeg elsker at rejse :love: og jeg kan hurtigt regne ud, hvad det vil koste med 5 flybilletter, de steder jeg gerne vil hen.
Så jeg skal i hvert fald op og tjene det dobbelt før det bliver realistisk eller flybillet priserne skal halveres.
Hus er jeg også ligeglad med, men det er min mand desværre ikke.
0
Sof
Kort karma: 31
Likede indlæg: 909

Indlægaf Sof » 10. okt 2018, 19:25

Jeg har 3 søskende og jeg er helt enig i flere af de betragtninger Manja har gjort sig

Vi var tit inviteret i “hold” ala far og sønner inviteret, forældre og de ældste eller yngste søskende. Selvom mine forældre virkelig har været gode til at opdrage ud fra at vi skulle fylde mindst muligt, når vi var ude, så kan jeg sgu godt forstå hvis man synes 4 børn eller 6 gæster er meget.

Der er også noget seriøs handling i “mange” børn, hvor at det hos os helt klart har været en fordel at min mor er det mest strukturerede menneske jeg nogensinde har mødt. Hun førte vores skemaer med militær præcision, ellers var det aldrig gået op ift fritidsaktiviter, hentning, lægebesøg og alt muligt andet. + min far sejlede, så min mor har i lange perioder haft os alene.

Hun elsker selvfølgelig os alle lige meget og har sagt at hun ikke fortryder nogen af os, men jeg er ikke i tvivl om at skulle hun gøre det igen, var hun stoppet efter de to ældste eller kun have fået en enkelt efternøler, i stedet for 2.

Vi har været rimelig priviligerede og der har aldrig været sparet på ferier og andet, men jeg tør slet ikke tænke på hvor dyrt det har været.

Sammen med min kæreste har jeg et barn og har egentlig overvejet en del om det mon ikke er nok for mig. Er vitterligt rådden til at være gravid og har i lang tid slet ikke kunne forestille mig én til. Nu er han så omkring 15 måneder og jeg begynder at overveje at jeg om et par år, måske kunne være klar til den næste. Er ret sikker på at jeg ikke skal have 3 børn og at en evt 2’er er it for mig.
2
TomKah
Kort karma: 61
Likede indlæg: 889

Indlægaf TomKah » 10. okt 2018, 20:12

Jeg har tre - der er ret stor aldersforskel så jeg har ikke prøvet at have tre små børn på en gang.

Vi er til gengæld en rejse-familie. Man kan ikke komme på charter, men derudover går det fint. Der er virkelig mange hoteller efterhånden der har familieværelser og airbnb bliver mere og mere udbredt.
0
Krukken
Kort karma: 3
Likede indlæg: 30

Indlægaf Krukken » 11. okt 2018, 00:22

Tak for respons allesammen.

En del af mig havde nok håbet på en masse ‘Nr 3 er ingen sag, de er altid pisse nemme, I vil nærmest ikke opdage at der er et barn mere...’ svar.

Men det fik jeg så ikke.

Okay, her er en hemmelig og lidt åndssvag grund til at jeg gerne vil have 3 børn: jeg er panisk angst for at miste et af mine børn. Det er alle forældre selvfølgelig. Det må bare ikke ske. Så derfor tænker jeg, at det er rart at have rigeligt af børn. Det vil ikke gøre sorgen over det tabte mindre, men der vil trods alt være to tilbage at leve videre for og børnene vil ikke være søskende-løse. Jeg kan godt høre det lyder langt ude at planlægge et ekstra barn ud fra det værst tænkelige scenarie. Jeg er syg i bøtten. Og panisk angst for at miste mine børn.
0
ajnaM
Kort karma: 289
Likede indlæg: 6019

Indlægaf ajnaM » 11. okt 2018, 09:15

Krukken skrev:Tak for respons allesammen.

En del af mig havde nok håbet på en masse ‘Nr 3 er ingen sag, de er altid pisse nemme, I vil nærmest ikke opdage at der er et barn mere...’ svar.

Men det fik jeg så ikke.

Okay, her er en hemmelig og lidt åndssvag grund til at jeg gerne vil have 3 børn: jeg er panisk angst for at miste et af mine børn. Det er alle forældre selvfølgelig. Det må bare ikke ske. Så derfor tænker jeg, at det er rart at have rigeligt af børn. Det vil ikke gøre sorgen over det tabte mindre, men der vil trods alt være to tilbage at leve videre for og børnene vil ikke være søskende-løse. Jeg kan godt høre det lyder langt ude at planlægge et ekstra barn ud fra det værst tænkelige scenarie. Jeg er syg i bøtten. Og panisk angst for at miste mine børn.

Det lyder virkelig ubehageligt at have det sådan. Og jeg tænker faktisk, at du, ligemeget om du ender med at få 2 eller 8 børn, skal arbejde på den følelse. :ae:

Og hvis du har det som din primære årsag til at ønske flere børn, synes jeg måske, du burde arbejde på det, inden du beslutter dig.
2
Brugeravatar
JumboJette
Kort karma: 36
Likede indlæg: 326

Indlægaf JumboJette » 11. okt 2018, 21:49

Stars skrev:2 var "piece of cake", den ældste kan sidde og putte og høre historie, mens den lille bliver ammet.

Ved nr. 3 kom "Du må vente, for jeg skal liiige ...."

Enig her. Men det er altså også det hele værd! De elsker virkelig hinanden, og ja - de er blevet meget bedre til at deles om mor og far, end de måske var tidligere. Så efter min mening lider børnene ingen overlast, men forældrenes (min) samvittighed er oftere kulsort med tre børn, end den var med to. Det er sværere at fordele opmærksomheden på 3.
0
Er du cykelrytter eller liderkarl?
Brugeravatar
Lathyrus
Kort karma: 52
Likede indlæg: 1385

Indlægaf Lathyrus » 12. okt 2018, 04:43

Krukken skrev:Tak for respons allesammen.

Men det fik jeg så ikke.

Hvis den angst er dit væsentligste argument, så skal du ikke få et barn mere, men arbejde med angsten. Det er ikke fedt at være “reserven” i familien.
Min farmor og farfar havde i 8 år kun eet barn - min far. Og de havde egentlig ikke planer om flere, men som årerne gik og min far blev større og færdedes mere og mere uden for hjemmet, blev min farmor tiltagende nervøs for at han skulle komme noget til og efterlade hende og farfar uden børn. Så de fik et barn mere “i reserve” Min fars bror har altid lidt under det at være en reserve for min far. Økonomisk har han fået mere end min far og også fået længere snor (måske pga dårlig samvittighed?) men han fik aldrig den kærlighed min far fik.
Jeg siger ikke at du ikke kan/vil elske et evt 3. barn, men blot at du skal tænke over om du virkelig vil det barn for den lille person det er, eller om det er angsten for at miste, der taler til dig.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1330
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 12382

Indlægaf Fru Sunshine » 13. okt 2018, 20:36

Jeg er nummer tre af tre, og det er egentlig den væsentligste grund til, at jeg ikke selv ville have tre.

Jeg har altid følt, at der ikke var så meget plads og rum til mig i forhold til mine søskende. Ikke at nogen bevidst har forsøgt at gøre forskel, men det blev bare sådan. Min søster var fars pige, min bror var mors dreng, og så var der altså ikke lige en forælder til mig. Det har helt sikkert ikke været min mors mening, eftersom hun insisterede på at få mig, selv om lægerne frarådede det, fordi hun var ved at dø, da hun fødte min storebror.
Det føltes også som om, at mine søskende havde nok i hinanden, så det er først efter, jeg blev voksen, at tilknytningen og det nære forhold er opstået.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Børn"