Skruk tråden

Brugeravatar
ina
Kort karma: 132
Likede indlæg: 717

Re: Skruk tråden

Indlægaf ina » 18. aug 2016, 08:40

HappyPaww skrev:Spiralen er kommet ud her til morgen, men jeg skulle også have lavet celleskrab, da jeg har udskudt lidt for længe. Og lægen syntes jeg blødte for meget og spurgte ind til historik osv., så nu er jeg henvist til gynækolog osv., når vi har fået svar på celleprøven :trist:

Ved jo godt, at der nok ikke er noget farligt (jeg har altid haft meget sarte slimhinder og bløder meget nemt), men vil bare gerne have svar så vi kan finde ud af, om vi rent faktisk må/bør gå i gang :( Hader bare den uvished :sur:

Jeg håber alt det bedste! :kys: Frygtelig uvidenhed at gå rundt i. :ae:
0
Brugeravatar
Ficus
Kort karma: 26
Likede indlæg: 286

Indlægaf Ficus » 18. aug 2016, 09:36

HappyPaww skrev:Spiralen er kommet ud her til morgen, men jeg skulle også have lavet celleskrab, da jeg har udskudt lidt for længe. Og lægen syntes jeg blødte for meget og spurgte ind til historik osv., så nu er jeg henvist til gynækolog osv., når vi har fået svar på celleprøven :trist:

Ved jo godt, at der nok ikke er noget farligt (jeg har altid haft meget sarte slimhinder og bløder meget nemt), men vil bare gerne have svar så vi kan finde ud af, om vi rent faktisk må/bør gå i gang :( Hader bare den uvished :sur:

Er lidt i samme båd. Skal have lavet celleskrab i næste uge og er henvist videre til gyn, så nogen kan finde ud af hvad der foregår dernede, min egen læge er nemlig en smule spøjs og siger ikke så meget, selvom man næsten kan læse i hendes ansigt at der er noget hun ikke helt er tilfreds med.

Hun mente i hvert fald at jeg nok skulle have lavet en fertilitetsudredning, men det har jeg så ikke hørt hende nævne siden januar :gruble:

Er sygt skruk i dag, min kærestes kollega har det sødeste barn, som hun er ude og vise frem til hendes kollegaer i dag og jeg står bare på arbejdet og modtager snap efter snap, af den pæææææneste baby :lun: :lun:
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10273

Indlægaf DetSorteCirkus » 19. aug 2016, 13:04

Jeg blev forleden klar over, at jeg skal i gang med at registrere min cyklus, og fra november kommer folinsyren også ind i billedet :panik:
Så bliver det altså pludselig meget virkeligt.
2
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 230
Likede indlæg: 1399

Indlægaf Filipai » 26. aug 2016, 11:46

Nå, det er godt jeg er så skruk som jeg er. For har lige fået af vide der ikke må gå alt for mange år inden vi skal have børn, fordi jeg ikke har så mange æg, som en på min alder burde have.
0
Shmartiesh
Kort karma: 19
Likede indlæg: 105

Indlægaf Shmartiesh » 28. aug 2016, 12:00

Filipai skrev:Nå, det er godt jeg er så skruk som jeg er. For har lige fået af vide der ikke må gå alt for mange år inden vi skal have børn, fordi jeg ikke har så mange æg, som en på min alder burde have.

Hvordan har du fundet ud af det?

Jeg har været inde og få taget den rutinemæssige celleskrab og alt var normalt og sygeplejersken sagde der var fine farver. Det må vel kun være godt for fertiliteten? :D

Har i tænkt på om jeres mænd gør noget for at øge deres fertilitet? Vitaminer, ingen ekstraordinær varme i skridtet osv?
0
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 230
Likede indlæg: 1399

Indlægaf Filipai » 28. aug 2016, 15:31

Shmartiesh skrev:
Filipai skrev:Nå, det er godt jeg er så skruk som jeg er. For har lige fået af vide der ikke må gå alt for mange år inden vi skal have børn, fordi jeg ikke har så mange æg, som en på min alder burde have.

Hvordan har du fundet ud af det?

Jeg har været inde og få taget den rutinemæssige celleskrab og alt var normalt og sygeplejersken sagde der var fine farver. Det må vel kun være godt for fertiliteten? :D

Har i tænkt på om jeres mænd gør noget for at øge deres fertilitet? Vitaminer, ingen ekstraordinær varme i skridtet osv?

Vi har været inde og få tjekket vores fertilitet som en del af sådan noget videnskabeligt forsøg, så kunne man få tjekket gratis mod man så svarer på nogle spørgeskemaer.

Og der fandt de så ud af at jeg kun havde halvt så mange æg som de regnede med for en på min alder.
1
Shmartiesh

Indlægaf Shmartiesh » 8. okt 2016, 06:54

Nå men jeg har så smidt p pillen. Her for en uge siden. :panik:

Nu er jeg så spændt på hvor længe der går før jeg kan mærke forskel på om hormonerne er ude af kroppen og hvornår det får en effekt på min mens.

Min kæreste er nysgerrig efter om jeg kan mærke forskel allerede :klovn:
Jeg er begyndt på folsyre for en sikkerhedsskyld, men det skulle da være vildt hvis der sker noget indenfor et halvt år.
2
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3441

Indlægaf HappyPaww » 8. okt 2016, 08:39

Shmartiesh skrev:Nå men jeg har så smidt p pillen. Her for en uge siden. :panik:

Nu er jeg så spændt på hvor længe der går før jeg kan mærke forskel på om hormonerne er ude af kroppen og hvornår det får en effekt på min mens.

Jeg er begyndt på folsyre for en sikkerhedsskyld, men det skulle da være vildt hvis der sker noget indenfor et halvt år.

Det kender jeg altså mange der har sagt - og samtlige er blevet gravide inden for 1 måned ;) Så det med hormoner der skal ud af kroppen kan man langt fra regne med!
2
godtnavn
Kort karma: 211
Likede indlæg: 1229

Indlægaf godtnavn » 8. okt 2016, 10:32

Shmartiesh skrev:Nå men jeg har så smidt p pillen. Her for en uge siden. :panik:

Jeg blev gravid 2 måneder efter jeg smed pillerne sidste år :) Og det efter at have taget p-piller i måske 10 år.
1
Shmartiesh

Indlægaf Shmartiesh » 8. okt 2016, 14:38

Øøøh.. I skræmmer mig lidt.. :genert:

Jeg vil gerne være hurtig gravid, men alligevel.. :D
4
Brugeravatar
Marioneta
Kort karma: 98
Likede indlæg: 499

Indlægaf Marioneta » 8. okt 2016, 16:29

Da jeg stoppede med p-piller efter 10 år, fik jeg ægløsning på dag 9. Første cyklus var kun 22 dage. Blev gravid i 3. cyklus.

Alle gange jeg er gået af hormonpiller, er jeg gået direkte ind i en almindelig cyklus med det samme. Hormoner er hurtigt ude af kroppen. Det er jo derfor, at du skal huske at tage dem til tiden :)
1
Brugeravatar
HappyPaww

Indlægaf HappyPaww » 8. okt 2016, 16:37

ina skrev:

Tak for støtten :kys:

Og en lille opdatering: Lægens celleskrab viste ikke noget, men jeg kom til gyn alligevel.

Fik taget biopsier (av!!) fra livmoderhalsen, og desværre kom det svar om lette celleforandringer et par uger senere. Der skal ikke gøres noget aktivt nu - det skal bare tjekkes hvert halve år. Men er godt nok glad for at jeg kom afsted - for ellers havde jeg måske gået i 3 år til næste celleskrab!

Gyn kunne i øvrigt se at jeg har masser af æg for min alder, og der var intet i vejen for, at vi kunne gå i gang med babymaking :lun:

Og nu går jeg og venter på menstruationen - cyklus siger den skal komme i morgen men jeg har ingen af de sædvanlige symptomer på det, men derimod en del graviditetssymptomer :). Prøver at teste mandag morgen tror jeg :D Kunne være skønt med et pr dobbelte streger...
2
Brugeravatar
ina
Kort karma: 132
Likede indlæg: 717

Indlægaf ina » 10. okt 2016, 07:52

HappyPaww skrev:
ina skrev:

Og en lille opdatering: Lægens celleskrab viste ikke noget, men jeg kom til gyn alligevel.

Fik taget biopsier (av!!) fra livmoderhalsen, og desværre kom det svar om lette celleforandringer et par uger senere. Der skal ikke gøres noget aktivt nu - det skal bare tjekkes hvert halve år. Men er godt nok glad for at jeg kom afsted - for ellers havde jeg måske gået i 3 år til næste celleskrab!

Gyn kunne i øvrigt se at jeg har masser af æg for min alder, og der var intet i vejen for, at vi kunne gå i gang med babymaking :lun:

Og nu går jeg og venter på menstruationen - cyklus siger den skal komme i morgen men jeg har ingen af de sædvanlige symptomer på det, men derimod en del graviditetssymptomer :). Prøver at teste mandag morgen tror jeg :D Kunne være skønt med et pr dobbelte streger...

God opdatering - trods de dumme celleforandringer! Håber på dobbelt streger til dig. :kys:

Og så håber jeg iøvrigt, at jeg snart kan overtale min mand til at vi skal lave den 3'er. Jeg er godt nok skruk. :genert:
1
Brugeravatar
HappyPaww

Indlægaf HappyPaww » 10. okt 2016, 17:02

ina skrev:
HappyPaww skrev:
ina skrev:

God opdatering - trods de dumme celleforandringer! Håber på dobbelt streger til dig. :kys:

Og så håber jeg iøvrigt, at jeg snart kan overtale min mand til at vi skal lave den 3'er. Jeg er godt nok skruk. :genert:

Uh spændende :D Hvor gamle et de to andre?

Jeg er nu på cyklusdag 32, uden skyggen af menstruation, men negative tests :sur: Så hellere få menstruation og dermed afklaring end det her usikkerhed...
0
godtnavn
Kort karma: 211
Likede indlæg: 1229

Indlægaf godtnavn » 10. okt 2016, 17:05

HappyPaww skrev:Uh spændende :D Hvor gamle et de to andre?

Jeg er nu på cyklusdag 32, uden skyggen af menstruation, men negative tests :sur: Så hellere få menstruation og dermed afklaring end det her usikkerhed...

Er der en grund til du ikke hopper over i storketråden hvor dem der rent faktisk prøver at blive gravide er? Denne tråd er vidst mest til folk der endnu ikke har smidt præventionen :)
0

Tilbage til "Graviditet"