Skruk tråden

Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3436

Re: Skruk tråden

Indlægaf HappyPaww » 10. okt 2016, 17:07

godtnavn skrev:
HappyPaww skrev:Uh spændende :D Hvor gamle et de to andre?

Jeg er nu på cyklusdag 32, uden skyggen af menstruation, men negative tests :sur: Så hellere få menstruation og dermed afklaring end det her usikkerhed...

Er der en grund til du ikke hopper over i storketråden hvor dem der rent faktisk prøver at blive gravide er? Denne tråd er vidst mest til folk der endnu ikke har smidt præventionen :)

Næh der er jeg også - var faktisk også lidt i tvivl om forskellen på trådene :gruble: Men jeg hopper derover så :wave: Held og lykke med overtalelsen af manden:)
0
godtnavn
Kort karma: 211
Likede indlæg: 1227

Indlægaf godtnavn » 10. okt 2016, 18:15

HappyPaww skrev:
godtnavn skrev:

Jeg er nu på cyklusdag 32, uden skyggen af menstruation, men negative tests :sur: Så hellere få menstruation og dermed afklaring end det her usikkerhed...

Er der en grund til du ikke hopper over i storketråden hvor dem der rent faktisk prøver at blive gravide er? Denne tråd er vidst mest til folk der endnu ikke har smidt præventionen :)

Næh der er jeg også - var faktisk også lidt i tvivl om forskellen på trådene :gruble: Men jeg hopper derover så :wave: Held og lykke med overtalelsen af manden:)

Det var bare hvis du ikke havde set den anden tråd, der er nemlig lidt mere gang i den der, så tænkte den var hyggeligere at være i fordi der var aktivitet :)
1
Brugeravatar
ina
Kort karma: 132
Likede indlæg: 717

Indlægaf ina » 10. okt 2016, 18:31

Jeg har en datter der bliver 4 til januar og en søn på 2. :)

Åh, det er så træls det der. :cuss: Måske det er en sen ÆL? Jeg krydser i hvert fald for dig!

Tak for update herinde, selvom du "hører til" anden tråd. :D :kys:
1
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3436

Indlægaf HappyPaww » 10. okt 2016, 19:49

Tak tak piger :kys:
0
...xxx...
Kort karma: 0

Indlægaf ...xxx... » 20. nov 2016, 09:29

Jeg er ret ny herinde, men jeg er også så småt begyndt at kunne mærke lysten til at få et barn. Det er kommet snigende efter, at flere af mine veninder er begyndt at få børn, og efter at jeg har fundet en kæreste, som jeg gerne vil have børn med :lun:
Vi er begge lige knap 25, og vi har været sammen i lidt over halvandet år. Hvordan har I taget snakken med jeres kæreste om, at I gerne snart vil til at tænke på børn? Jeg ved, at han gerne vil have børn på et tidspunkt, men jeg er lidt bange for at skræmme livet af ham :mellow:
0
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 20. nov 2016, 19:13

...xxx... skrev:Jeg er ret ny herinde, men jeg er også så småt begyndt at kunne mærke lysten til at få et barn. Det er kommet snigende efter, at flere af mine veninder er begyndt at få børn, og efter at jeg har fundet en kæreste, som jeg gerne vil have børn med :lun:
Vi er begge lige knap 25, og vi har været sammen i lidt over halvandet år. Hvordan har I taget snakken med jeres kæreste om, at I gerne snart vil til at tænke på børn? Jeg ved, at han gerne vil have børn på et tidspunkt, men jeg er lidt bange for at skræmme livet af ham :mellow:

Jeg sagde henkastet "Jeg har p-piller tilbage til to måneder, og når nu du har fået nyt arbejde og jeg starter på drømmestudiet har vi så efterhånden ikke nok styr på livet til at få børn?". Hans svar var noget ala "Jo der er ingen grund til at købe nye p-piller" Jeg var helt sikker på han mente der skulle gå længere tid så blev selv lidt forskrækket over han bare var med på planen :lol: Jeg stoppede så med p-pillerne to måneder efter, 4 måneder efter var jeg gravid :panik:

Det endte desværre med at vi mistede barnet, men nu venter vi barn til foråret, med termin på nøjagtig den dag vi to år forinden havde besluttet at det var det vi skulle :lun:

Vi havde så været sammen i cirka 4½ år, og er også lidt ældre (jeg var 26 der, kæresten 36), men prøv at luft tanken for ham, når I har været sammen 1½ år så bliver han næppe skræmt, du behøver jo heller ikke sige at du vil nu, du kan gøre den mere åbent og sige at du glæder dig til at I en dag skal have børn, og prøve at snakke med ham om hvilke ting I gerne vil have styr på i livet før I prøver :) F.eks. er jeres lejlighed børneegnet? Har I gode jobs/ved hvad I skal lave de næste år, altså er der økonomisk sikkerhed? Er der nogle rejser/oplevelser I gerne vil nå før I får børn? Osv.
0
...xxx...
Kort karma: 0

Indlægaf ...xxx... » 22. nov 2016, 19:35

godtnavn skrev:
...xxx... skrev:Jeg er ret ny herinde, men jeg er også så småt begyndt at kunne mærke lysten til at få et barn. Det er kommet snigende efter, at flere af mine veninder er begyndt at få børn, og efter at jeg har fundet en kæreste, som jeg gerne vil have børn med :lun:

Jeg sagde henkastet "Jeg har p-piller tilbage til to måneder, og når nu du har fået nyt arbejde og jeg starter på drømmestudiet har vi så efterhånden ikke nok styr på livet til at få børn?". Hans svar var noget ala "Jo der er ingen grund til at købe nye p-piller" Jeg var helt sikker på han mente der skulle gå længere tid så blev selv lidt forskrækket over han bare var med på planen :lol: Jeg stoppede så med p-pillerne to måneder efter, 4 måneder efter var jeg gravid :panik:

Det endte desværre med at vi mistede barnet, men nu venter vi barn til foråret, med termin på nøjagtig den dag vi to år forinden havde besluttet at det var det vi skulle :lun:

Vi havde så været sammen i cirka 4½ år, og er også lidt ældre (jeg var 26 der, kæresten 36), men prøv at luft tanken for ham, når I har været sammen 1½ år så bliver han næppe skræmt, du behøver jo heller ikke sige at du vil nu, du kan gøre den mere åbent og sige at du glæder dig til at I en dag skal have børn, og prøve at snakke med ham om hvilke ting I gerne vil have styr på i livet før I prøver :) F.eks. er jeres lejlighed børneegnet? Har I gode jobs/ved hvad I skal lave de næste år, altså er der økonomisk sikkerhed? Er der nogle rejser/oplevelser I gerne vil nå før I får børn? Osv.

Okay, tak fordi du deler din historie. Vi har fået snakket lidt om det, og vi er enige om, at vi har en god lejlighed, hvor vi sagtens kan leve med et barn, indtil det får behov for eget værelse. Vi er begge på SU lige nu, men vi har en fornuftig økonomi med en god opsparing, og der går ikke længe, før vi er færdige. Så hele grundlaget for at få børn er på plads :) Så forhåbentlig vil det kunne være en mulighed om et års tid eller lignende at opstarte projekt baby :love:
0
Brugeravatar
Urtekussen
Kort karma: 356
Likede indlæg: 2713

Indlægaf Urtekussen » 22. nov 2016, 20:23

Jeg er begyndende skruk nu, men det ville godt nok passe dårligt ind med vores begges job.
Og manden er vist kun meget meget meget lidt begyndende skruk
0
200 kg i bænkpres?
Prøv med 4,8 kg i kussepres :deer:
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 22. nov 2016, 20:30

...xxx... skrev:Okay, tak fordi du deler din historie. Vi har fået snakket lidt om det, og vi er enige om, at vi har en god lejlighed, hvor vi sagtens kan leve med et barn, indtil det får behov for eget værelse. Vi er begge på SU lige nu, men vi har en fornuftig økonomi med en god opsparing, og der går ikke længe, før vi er færdige. Så hele grundlaget for at få børn er på plads :) Så forhåbentlig vil det kunne være en mulighed om et års tid eller lignende at opstarte projekt baby :love:

Hvis en af jer er færdiguddannet før den anden vil jeg sige at det er ret favorabelt at gå på barsel med en i arbejde og en på su i fald i begge ønsker meget barsel, så det kan I have med i overvejelserne :)
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 183
Likede indlæg: 2241

Indlægaf Moxy-lady » 22. nov 2016, 20:53

Åh, jeg synes at jeg begynder at have det lidt underligt med det hele. Jeg smider efter planen ppillerne til januar, og det er noget jeg har glædet mig til siden jeg var teenager. men nu når det er ved at være oppe over dukker der alligevel en masse tanker op, om det nu er fornuftigt. Min kæreste er stadig meget.... Uentusiatisk... ved ideen, og han har kæmpet meget med stress over det sidste halve år. Jeg er bange for om han sætter en stopper for projektet indtil han får det bedre.... Og derudover så bor vi i en meget lille 2 værelses lejlighed fyldt med skimmelsvamp, og økonomien er ikke for god p.t.

Jeg vil det her så meget at det næsten gør ondt, men samtidig føler jeg lidt at jeg er out of options. Jeg bliver 34 til januar, og min mor gik relativt tidligt i overgangsalderen. Jeg kan bare også godt se at de ydre omstændigheder ikke er specielt gode, men jeg kan bare heller ikke se dem blive meget bedre indenfor en realistisk tidsperiode, og jeg bliver jo altså heller ikke yngre. og samtidig er jeg sådan lidt trodsig: Folk får unger til højre og venstre uden tanke for alle de her ting. Min kærestes lillebror (som er meget anderledes end min kæreste, skal det lige nævnes!) sidder i fængsel for narkosmugling, mens hans kæreste og deres barn på 2 stadig bor i en etværelses lejlighed, kæresten storryger og har gjort det alle dage - selv mens hun var i fødsel gik hun ned for at ryge :nerve: Og de er jo langt fra de eneste der er mindre fornuftige i deres overvejelser omkring børn. Og det er jo bare et grelt eksempel, der findes jo masser af andre mennesker der får børn uden at have et ekstra værelse, eksempelvis. Jeg kan bare ikke rigtig se hvor vi skl få plads til barneseng, pusleplads m.v.

Jeg ved ikke om det er fordi jeg snart skal smide præventionen, men jeg synes at det fylder sindsygt meget p.t.
0
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 22. nov 2016, 21:10

Moxy-lady skrev:Åh, jeg synes at jeg begynder at have det lidt underligt med det hele. Jeg smider efter planen ppillerne til januar, og det er noget jeg har glædet mig til siden jeg var teenager. men nu når det er ved at være oppe over dukker der alligevel en masse tanker op, om det nu er fornuftigt. Min kæreste er stadig meget.... Uentusiatisk... ved ideen, og han har kæmpet meget med stress over det sidste halve år. Jeg er bange for om han sætter en stopper for projektet indtil han får det bedre.... Og derudover så bor vi i en meget lille 2 værelses lejlighed fyldt med skimmelsvamp, og økonomien er ikke for god p.t.

Jeg vil det her så meget at det næsten gør ondt, men samtidig føler jeg lidt at jeg er out of options. Jeg bliver 34 til januar, og min mor gik relativt tidligt i overgangsalderen. Jeg kan bare også godt se at de ydre omstændigheder ikke er specielt gode, men jeg kan bare heller ikke se dem blive meget bedre indenfor en realistisk tidsperiode, og jeg bliver jo altså heller ikke yngre. og samtidig er jeg sådan lidt trodsig: Folk får unger til højre og venstre uden tanke for alle de her ting. Min kærestes lillebror (som er meget anderledes end min kæreste, skal det lige nævnes!) sidder i fængsel for narkosmugling, mens hans kæreste og deres barn på 2 stadig bor i en etværelses lejlighed, kæresten storryger og har gjort det alle dage - selv mens hun var i fødsel gik hun ned for at ryge :nerve: Og de er jo langt fra de eneste der er mindre fornuftige i deres overvejelser omkring børn. Og det er jo bare et grelt eksempel, der findes jo masser af andre mennesker der får børn uden at have et ekstra værelse, eksempelvis. Jeg kan bare ikke rigtig se hvor vi skl få plads til barneseng, pusleplads m.v.

Jeg ved ikke om det er fordi jeg snart skal smide præventionen, men jeg synes at det fylder sindsygt meget p.t.

Lige skimmelsvamp ville jeg nok gøre meget for at undgå at få barn i, men I leder vel efter andet? Og hellere et barn i den lejlighed end intet barn, så jeg ville nok som dig starte på "projektet" mens jeg ledte efter en anden lejlighed, man ved jo ikke om det tager flere år at få drømmebarnet :)

Vi har ikke et værelse til barnet, men min erfaring er at børn alligevel ikke gider være på deres værelse de første år, de vil hellere være der hvor familien er, så selvom vi godt kunne nedlægge kærestens kontor og lave til børneværelse så overvejer vi det ikke. Jeg synes sådan set ikke et barn fylder så meget (endnu) vi har købt det meste til barnet, og tøj, sengetøj osv kan være i to skuffer i vores kommode, vi har ryddet to hylder i stuen til legetøj (eller dvs. vi har en plan for hvor tingene skal hen, vi ordner det først til foråret nårb arnet kommer), puslepladsen er væghængt og fylder altså ingenting pånær når den er slået ud og tremmesengen kommer til at stå op af vores seng. Egentlig havde jeg forestillet mig det hele ville fylde meget mere :) Så mon ikke I kan få proppet det ind? Det er en god anledning til at få ryddet ud i sine ting og få frigjort et par skuffer :)

Og det behøver ikke være vildt dyrt at få børn, kan man leve med brugt tøj, barnevogn osv. kan alle de store engangsudgifter barberes voldsomt ned. På nettet står der det koster 35.000 kr før fødslen at få et barn, vi har vitterlig ikke gået på kompromis med noget, købt ting fra nyt og også luksusting (bl.a. vælger vi en barnevogn til omkring 9.000 kr) og vi kommer ikke op på 20.000 kr. Havde vi haft færre penge kunne vi snildt have gjort det for 10.000, og sikkert også det halve. Så økonomien skal selvfølgelig ikke være helt kaos, men omvendt synes jeg de satser der er sat på nettet er latterlig høje :)

Når alt det er sagt har du så overvejet at få et fertilitetstjek? Så du har en idé om hvor længe du kan få børn, det lyder til at stresse dig at det måske stopper snart, og det er unødvendig stress hvis du nu har lang tid endnu :) Dermed ikke sagt at det er dumt at starte nu, men blot at det kunne fjerne noget pres hvis det ikke går så hurtigt som du håber :)
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 183
Likede indlæg: 2241

Indlægaf Moxy-lady » 22. nov 2016, 21:34

godtnavn skrev:
Moxy-lady skrev:Åh, jeg synes at jeg begynder at have det lidt underligt med det hele. Jeg smider efter planen ppillerne til januar, og det er noget jeg har glædet mig til siden jeg var teenager. men nu når det er ved at være oppe over dukker der alligevel en masse tanker op, om det nu er fornuftigt. Min kæreste er stadig meget.... Uentusiatisk... ved ideen, og han har kæmpet meget med stress over det sidste halve år. Jeg er bange for om han sætter en stopper for projektet indtil han får det bedre.... Og derudover så bor vi i en meget lille 2 værelses lejlighed fyldt med skimmelsvamp, og økonomien er ikke for god p.t.

Lige skimmelsvamp ville jeg nok gøre meget for at undgå at få barn i, men I leder vel efter andet? Og hellere et barn i den lejlighed end intet barn, så jeg ville nok som dig starte på "projektet" mens jeg ledte efter en anden lejlighed, man ved jo ikke om det tager flere år at få drømmebarnet :)

Vi har ikke et værelse til barnet, men min erfaring er at børn alligevel ikke gider være på deres værelse de første år, de vil hellere være der hvor familien er, så selvom vi godt kunne nedlægge kærestens kontor og lave til børneværelse så overvejer vi det ikke. Jeg synes sådan set ikke et barn fylder så meget (endnu) vi har købt det meste til barnet, og tøj, sengetøj osv kan være i to skuffer i vores kommode, vi har ryddet to hylder i stuen til legetøj (eller dvs. vi har en plan for hvor tingene skal hen, vi ordner det først til foråret nårb arnet kommer), puslepladsen er væghængt og fylder altså ingenting pånær når den er slået ud og tremmesengen kommer til at stå op af vores seng. Egentlig havde jeg forestillet mig det hele ville fylde meget mere :) Så mon ikke I kan få proppet det ind? Det er en god anledning til at få ryddet ud i sine ting og få frigjort et par skuffer :)

Og det behøver ikke være vildt dyrt at få børn, kan man leve med brugt tøj, barnevogn osv. kan alle de store engangsudgifter barberes voldsomt ned. På nettet står der det koster 35.000 kr før fødslen at få et barn, vi har vitterlig ikke gået på kompromis med noget, købt ting fra nyt og også luksusting (bl.a. vælger vi en barnevogn til omkring 9.000 kr) og vi kommer ikke op på 20.000 kr. Havde vi haft færre penge kunne vi snildt have gjort det for 10.000, og sikkert også det halve. Så økonomien skal selvfølgelig ikke være helt kaos, men omvendt synes jeg de satser der er sat på nettet er latterlig høje :)

Når alt det er sagt har du så overvejet at få et fertilitetstjek? Så du har en idé om hvor længe du kan få børn, det lyder til at stresse dig at det måske stopper snart, og det er unødvendig stress hvis du nu har lang tid endnu :) Dermed ikke sagt at det er dumt at starte nu, men blot at det kunne fjerne noget pres hvis det ikke går så hurtigt som du håber :)

Tak for dit svar! :)

Min kæreste og jeg fik begge foretaget et tjek i januar, hvor de sagde at det så rimelig fornuftigt ud for mig, men at min kærestes sædceller ikke svømmer særlig godt, så der kan godt blive problemer. Jeg har, på trods af deres ord, altid været overbevist om at jeg ville have svært ved at få børn, så jeg forventer nok heller ikke at der sker noget på to måneder. Vi har fået at vide at vi skal kontakte fertilitetsklinik efter ½ år i stedet for et helt, nemlig fordi vi véd hvor problemtikken ligger.

Jeg er jyde af sjæl, og elsker en god handel, så jeg er egentlig rimelig overbevist om at jeg nok skal kunne få nogle gode handler og købe tingene billigt. Det er egentlig mere den "daglige drift" der bekymrer mig. Små børn koster jo penge :D Men altså, jeg skulle vel nok kunne spare fitness væk ved at gå ture med barnevognen :D
(åh, blev lige afbrudt af sommerfugle i maven :love: )

Ift. skimmelsvamp og nuværende boligsituation så jo, vi søger! Meget! Men vi er igen begrænsede økonomisk. Men der er nogle muligheder der skal afprøves her snart, med nogle private udlejere. Vi vil begge rigtig gerne væk. Men ja, vi vil skulle rydde RÆTTI meget ud! :lol: nok ikke den værste ide under alle omstændigheder. Det virker bare uoverskueligt.
0
Smiling_Goat
Kort karma: 467
Likede indlæg: 5904

Indlægaf Smiling_Goat » 25. nov 2016, 06:35

Ih jeg har lige bingewatchet en serie med børnefødsler, og nu er jeg begyndt at synes, spædbørn næsten er helt søde. Jeg kom sådan lidt til at forestille mig at få sådan én selv, og det hjalp ikke på mine tanker, da min kæreste kom hjem og smed en "fremtidsbomb" på mig.

Han ville meget gerne lige aftale, at vi har købt hus inden for de næste fire år, og samtidig er han glad for at vores syn på børneopdragelse er så ens, for det kommer til at gøre alting nemmere. Vi fik talt om børneopsparinger, tanker om opdragelse og andet der bare fik mig til at glæde mig endnu mere til fremtiden.
5
Samano
Kort karma: 23
Likede indlæg: 246

Indlægaf Samano » 4. dec 2016, 21:49

Jeg er kærester med verdens mest skrukke mand, der mener, at vi skal have hundred børn eller i hvert fald 3.
Jeg er lidt mindre skruk,men skal da helt klart have børn, men kun 2 :)
Vi har snakket en del om det og lige nu er planen at vi begynder sommeren 2018 efter vores bryllup, men altså det kan stadig blive påvirket af min job situation. Hvis jeg får svært ved at få job kan det godt blive udskudt lidt, men det håber jeg selvfølgelig ikke jeg får.
Da det ville passe meget godt at blive mor som 27 årig.
Så kan vi nok også næsten nå de der to børn inden jeg bliver 30, selvom det nok er mere realistisk vi når 2 inden jeg er 31.

Men nu må vi se der er stadig lang tid til, men der bare så mange ting der usikre lige nu.
Jeg ved at jeg inden for de næste to år skal giftes, starte på arbejdsmarked for alvor, flytte fra studieboligen osv.
Så der mange ting ude i fremtiden, der er ret usikre lige nu.
0
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 162
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 2540

Indlægaf Mi55y » 5. dec 2016, 07:54

Jeg bliver 33 lige om lidt, og vi snakkede lidt om det der med at få børn i går... Jeg har ikke et altoverskyggende ønske om at få børn - før min kæreste var jeg single i 9 år og fint tilfreds med det. Samtidig har jeg en skøn niece, som jeg ligesom havde slået mig til tåls med ville blive det barn, jeg skulle forkæle resten af mit liv. Men så mødte jeg jo min kæreste - vi blev officielle kærester kort efter jeg var blevet 32 og han 30. Vi bor nu sammen. Og så er den der tanke om at få børn jo dukket op igen.

Min kæreste vil gerne have børn, men han synes, at vi skal kende hinanden bedre. Den er jeg helt med på, en baby er jo en stor omvæltning, men der er jo også bare en udløbsdato på mine chancer for at få børn ad naturlig vej. Jeg fik sagt, at skulle det være, så ville jeg helst føde barnet, inden jeg bliver 35 - så er der også stadig en mulighed for at lave et mere, hvis man skulle have lyst til det. Så nu er vi landet på, at vi tager det op om et lille års tid...

Men jeg kan godt mærke på mig selv, at jeg ligesom beskytter mig selv imod den mulighed, at det ikke kan lade sig gøre. Så skrukheden vil ikke helt lande, for hvis nu det bare ikke kommer til at ske...
1
Frisk på brætspil i Midtjylland? viewtopic.php?f=5&t=5802

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)

Tilbage til "Graviditet"