Skruk tråden

Brugeravatar
ina
Kort karma: 132
Likede indlæg: 717

Re: Skruk tråden

Indlægaf ina » 1. jun 2016, 19:44

godtnavn skrev:
ina skrev:
godtnavn skrev:altså man får også 12 ekstra klip, så det tages ikke fra ens su-klippekort :)

Jeg mangler SU-klip til de sidste 3 måneder af uddannelsen, så måske jeg skulle overveje det. :lol: :fløjt:

Hvis du så bare tager hvad der svarer til de 3 måneder på dit års barsel så har du su hele vejen! I må få et barn for at redde økonomien :lol:

Det argument husker jeg lige. :D :klap:
0
Brugeravatar
ina

Indlægaf ina » 13. jun 2016, 10:23

Jeg er godt nok blevet helt vildt skruk den sidste uges tid.. :genert: Hvor kom det dog lige fra?
1
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 353
Likede indlæg: 3516

Indlægaf Ballademager » 13. jun 2016, 10:48

ina skrev:Jeg er godt nok blevet helt vildt skruk den sidste uges tid.. :genert: Hvor kom det dog lige fra?

Moder Natur overlister bare en, når man mindst venter det... For mig er det senest sket her i weekenden, da min kæreste serverede is og hyggesnakkede med sin nevø :lun:
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
ina

Indlægaf ina » 13. jun 2016, 17:50

Ballademager skrev:
ina skrev:Jeg er godt nok blevet helt vildt skruk den sidste uges tid.. :genert: Hvor kom det dog lige fra?

Moder Natur overlister bare en, når man mindst venter det... For mig er det senest sket her i weekenden, da min kæreste serverede is og hyggesnakkede med sin nevø :lun:

Kan godt forestille mig, at det sætter gang i skrukheden. :D
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 183
Likede indlæg: 2241

Indlægaf Moxy-lady » 13. jun 2016, 18:58

i dag er der 7 måneder til jeg smider mine p-piller. Samtidig er mine to tætteste veninder kommet i faste forhold - og der snakkes også børn der. De har ellers begge været ret meget i tvivl om de overhovedet ønskede børn, så det er ret stort. Jeg elsker tanken om at vi alle får børn og kan dele det med hinanden. Åh, det ville være hyggeligt.

Jeg tror også at vejret har en indflydelse på skrukheden. Det har det i hvert fald for mig :) Man ser store, fine maver i sommerkjoler og børn render rundt her og der i dejligt vejr og i godt humør. Det ér bare ofte en større drøm at forestille sig en hyggelig aften på havnen for at spise en is eller grillhygge med vennerne og jeres fælles børn, end regntøj, hentning af børn i halvmørke osv. :)
0
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 230
Likede indlæg: 1399

Indlægaf Filipai » 13. jun 2016, 20:20

Jeg er også megaskruk, her er der lagt op til at vi prøver at starte om 2 år, og det samme går nogle af vores tætteste venner med tanker om, netop så det passer ind i hele studie-arbejdslivet. Men årh jeg synes det er hårdt, min stedsøster skal have familiens første barn til oktober, og jeg er drøn misundelig (på den gode måde, for det barn bliver så forkælet af mig), og samtidig har min kæreste også bare den skønneste nevø og niece, især niecen på 2 år og jeg er helt pjattede med hinanden, og hun står højt i bogen nu hvor hun kan sige mit navn :D
1
Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 183
Likede indlæg: 2241

Indlægaf Moxy-lady » 13. jun 2016, 21:16

Filipai skrev:Jeg er også megaskruk, her er der lagt op til at vi prøver at starte om 2 år, og det samme går nogle af vores tætteste venner med tanker om, netop så det passer ind i hele studie-arbejdslivet. Men årh jeg synes det er hårdt, min stedsøster skal have familiens første barn til oktober, og jeg er drøn misundelig (på den gode måde, for det barn bliver så forkælet af mig), og samtidig har min kæreste også bare den skønneste nevø og niece, især niecen på 2 år og jeg er helt pjattede med hinanden, og hun står højt i bogen nu hvor hun kan sige mit navn :D

:lun:
Min niece på 3 siger "fasser" Man smelter jo totalt.
1
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 14. jun 2016, 02:45

Nå, men hvis man kan melde sig ind flere år før... :lol:

Jeg har fået fast job (sådan et rigtigt et, der ikke stopper og med løn under sygdom, barsel und alles) fra 4/7, vi har fået en god lille lejlighed i Århus og min kæreste dimitterer som pædagog i næste uge.
Jeg er svingende skruk. Uger som denne med 5 nattevagter, kaster jeg op ved tanken om et barn og en graviditet :lol: Andre gange er jeg nærmest parat til selv at fjerne min spiral...
Kæresten er nok der, at hvis jeg kom og sagde om 4 måneder, at jeg var klar, så er han også. Går der 3 år, er det også fint. Agtigt.

Pt er planen vist, at min spiral får lov at sidde 2 år endnu hvor den alligevel skal ud. Og så går vi nok i gang. Evt +/- et halvt år.
Så har vi et par år til at etablere os på arbejdsmarkedet, banke su-lån af, bo lidt mere alene sammen (vi har været sammen i 4 år, men kun boet sammen et halvt), blive gift og arbejde videre med vores livsstilsændringer..

Måske går vi i gang før. Det kommer an på så meget :D

Men altså hvad ved vi også.. Jeg er fuldstændig uplanlagt. Min kæreste er også en upser efter en meget for tidlig fødsel/sen ufrivillig abort. Og helt generelt planlægger man ikke rigtigt børn i vores familier.
Men når man både har spiral og får p-piller, så bliver man næppe ups-gravid.
2
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 230
Likede indlæg: 1399

Indlægaf Filipai » 14. jun 2016, 05:50

Karkluden skrev:Nå, men hvis man kan melde sig ind flere år før... :lol:

Det må man gerne :P Har jeg lige vedtaget, for det er nu meget rart at få lidt afløb fra. Kæresten er heldigvis også ret skruk, så det er heldigvis ikke noget der skræmmer ham :D

Vi har bare lige et bryllup der nu skal spares op til, og så gad jeg utroligt gerne lige have et par år på arbejdsmarkedet inden der kom børn. Plus et hjem der havde vaskemaskine :P Så vi skal have sparet nogle skejser op.
2
Smiling_Goat
Kort karma: 468
Likede indlæg: 5913

Indlægaf Smiling_Goat » 28. jul 2016, 09:12

Okay, det her er lidt stort for mig at skrive - og der skal ikke lægges for meget i det. Min kæreste og jeg har kun kendt hinanden lidt over et år, så der er ingen børn på tapetet inden for nær fremtid, men jeg har opdaget, at jeg godt vil have nogen en dag.

Jeg har altid tænkt på sådan et teoretisk, abstrakt plan, at jeg nok godt ville have børn en dag, men jeg har altid været lidt skræmt ved tanken. Det virkede som et kæmpe arbejde, og hvad hvis mit barn var vildt irriterende? :genert:.. Samtidig har jeg bare aldrig opfattet mig selv som et "børne"-menneske. Jeg ved ikke, hvordan jeg skal forholde mig til et barn. Hvad jeg skal sige og den slags, så det har også afskrækket mig.

Nå, men jeg har tilbragt en aften med en lille dreng, og det gik op for mig, at sådan én faktisk slet ikke er så slem. Han søgte mig utroligt meget, og ville gerne lege med mig hele tiden, så jeg må jo alligevel kunne relatere lidt til børn. Børn plejer egentligt at kunne lide mig, men det var først den aften, det gik op for mig, at jeg måske ikke er helt håbløs med dem alligevel. Samtidig er jeg fuldstændig nede med gener, der minder utroligt meget om graviditetssymptomer, og det gør også tanken om børn og graviditet mere håndgribelig.

Så jeg må erkende, at jeg lige nu (måske pga. hormoner, hvem ved) er skruk. Det er aldrig sket før.

Det er også gået op for mig (jeg ved ikke, hvorfor jeg ikke har tænkt på det før) at min børnedeadline og min kærestes måske ikke stemmer helt overens. Jeg har hele tiden tænkt, at jeg havde masser af tid til at få børn. Jeg er kun 27 år og har altid tænkt, at jeg ville have børn, når jeg var i 30'erne - hvis jeg da overhovedet skulle have nogen. Min kæreste derimod er allerede i midten af 30'erne, så han er måske ikke helt enig i den tidshorisont - jeg ved han meget gerne vil have børn, og han har været den "skrukke" af os.

Så, det vilde er egentligt, at det er gået op for mig, at der nok alligevel ikke går fem år, hvis vi skal have børn, OG at jeg glæder mig ved tanken. Jeg ville slet ikke være træt af at få sådan en.

Jeg måtte bare lige dele det med nogen, og jeg tør ikke sige det i virkeligheden - så laver folk bare antagelser.
10
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 162
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 2551

Indlægaf Mi55y » 28. jul 2016, 09:28

Smiling_Goat skrev:Okay, det her er lidt stort for mig at skrive - og der skal ikke lægges for meget i det. Min kæreste og jeg har kun kendt hinanden lidt over et år, så der er ingen børn på tapetet inden for nær fremtid, men jeg har opdaget, at jeg godt vil have nogen en dag.

Jeg har altid tænkt på sådan et teoretisk, abstrakt plan, at jeg nok godt ville have børn en dag, men jeg har altid været lidt skræmt ved tanken. Det virkede som et kæmpe arbejde, og hvad hvis mit barn var vildt irriterende? :genert:.. Samtidig har jeg bare aldrig opfattet mig selv som et "børne"-menneske. Jeg ved ikke, hvordan jeg skal forholde mig til et barn. Hvad jeg skal sige og den slags, så det har også afskrækket mig.

Nå, men jeg har tilbragt en aften med en lille dreng, og det gik op for mig, at sådan én faktisk slet ikke er så slem. Han søgte mig utroligt meget, og ville gerne lege med mig hele tiden, så jeg må jo alligevel kunne relatere lidt til børn. Børn plejer egentligt at kunne lide mig, men det var først den aften, det gik op for mig, at jeg måske ikke er helt håbløs med dem alligevel. Samtidig er jeg fuldstændig nede med gener, der minder utroligt meget om graviditetssymptomer, og det gør også tanken om børn og graviditet mere håndgribelig.

Så jeg må erkende, at jeg lige nu (måske pga. hormoner, hvem ved) er skruk. Det er aldrig sket før.

Det er også gået op for mig (jeg ved ikke, hvorfor jeg ikke har tænkt på det før) at min børnedeadline og min kærestes måske ikke stemmer helt overens. Jeg har hele tiden tænkt, at jeg havde masser af tid til at få børn. Jeg er kun 27 år og har altid tænkt, at jeg ville have børn, når jeg var i 30'erne - hvis jeg da overhovedet skulle have nogen. Min kæreste derimod er allerede i midten af 30'erne, så han er måske ikke helt enig i den tidshorisont - jeg ved han meget gerne vil have børn, og han har været den "skrukke" af os.

Så, det vilde er egentligt, at det er gået op for mig, at der nok alligevel ikke går fem år, hvis vi skal have børn, OG at jeg glæder mig ved tanken. Jeg ville slet ikke være træt af at få sådan en.

Jeg måtte bare lige dele det med nogen, og jeg tør ikke sige det i virkeligheden - så laver folk bare antagelser.

I feel ya!

Da jeg var yngre, var jeg da sikker på, at det der med børn lå ude i fremtiden. Så havde jeg en lang singleperiode på 8-9 år, hvor jeg til sidst nåede frem til, at sker det, så sker det, og sker det ikke, så går det nok også. Godt hjulpet på vej af, at min søster poppede en dejlig niece til mig, som jeg egentlig havde det fint med at kunne levere tilbage.

Men nu hvor jeg så er i fast forhold, og vi skal til at flytte sammen, og jeg samtidig bliver 33 i år - ja, så begynder æggestokkene altså at røre på sig... Første skridt er at bytte p-pillerne ud med en spiral, hvilket sker til efteråret for ligesom at få hormonerne ud af kroppen... Og så må vi se, hvordan det går med at bo sammen...
1
Frisk på brætspil i Midtjylland? viewtopic.php?f=5&t=5802

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10273

Indlægaf DetSorteCirkus » 28. jul 2016, 09:54

Jeg blev fastansat i slutningen af juni, og et par uger senere fik vi vished for, at min mor stadig er fuldstændig rask, så nu føler jeg, at jeg kan planlægge på en helt anden måde. Jeg ville nok under alle omstændigheder have gået i gang med at blive gravid indenfor en overskuelig fremtid, men det er nu engang lettere, synes jeg, rigtig at gøre sig nogle overvejelser, når man bedre kan se fremtiden for sig.

Jeg aner intet om min fertilitet i hverken positiv eller negativ retning, så for en sikkerheds skyld vil jeg ikke foretage mig noget (udover almindelige forberedelser af kroppen) før i januar. Jeg vil ikke risikere at skulle på barsel i løbet af det kommende skoleår, men gerne omkring juletid 2017. Det ville være optimalt. Engang i efteråret ville også være helt ok, og hvis jeg begynder opstart af behandling i starten af næste år, kan det allertidligst blive der. Jeg skal i den forbindelse påtænke, at jeg kommer til at gå fra to måneder før fødslen.
Det er klart, at uforudsete ting vil kunne betyde, at jeg skal sygemeldes inden min barsel, men jeg planlægger trods alt ikke efter worst case scenario. Det kan også være, at jeg har flere års ventetid foran mig. Nu må vi se.

Jeg skal på privat klinik, så pengesagerne skal jeg også lige have set på.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 196
Likede indlæg: 1978

Indlægaf lillebjoern » 28. jul 2016, 10:36

Jeg tror sgu at jeg smider p-pillerne her efter vores tur til USA i oktober. :panik:

Vi har snakket meget frem og tilbage, og ingen af os kan rigtig argumentere for, hvorfor vi skulle vente. Jeg har lige fundet ud af, at jeg skal være studerende i to år endnu, og det passer mig mere end fint, at jeg kan få et barn under uddannelse. At den bliver udskudt med et til to semestre gør mig ingenting, for jeg synes alligevel jeg er til den unge side, når jeg bliver færdig med min kandidat, hvis den skulle være uden pause. Derudover kan vores 2-værelses lejlighed godt huse en lille baby, men vi er allerede i gang med at kigge efter noget nyt.

Derudover så gider jeg ikke være på p-piller mere. Det fucker virkelig med min krop, og jeg tager ingen anden fast medicin, så jeg tror det bliver skønt at blive frigjort for de ekstra hormoner.

Det eneste der er imod os, er økonomien - ikke så meget i forhold til at have barnet, tror jeg, men mere i forhold til et sted at bo, for det er pissedyrt at finde en 3-værelses i København. Jeg kunne godt gå med til at rykke lidt ud for byen, men min kæreste vil gerne lige have et par år i København til, og det er sådan set også fint med mig, men det er bare så skidedyrt. Han har fuldtidsjob, men jeg har jo studie, så det er ikke de store indtægter der drøner ind på kontoen.

Men uha... :panik: det kommer tæt på lige pludselig.
2
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Luffegås
Kort karma: 43
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 506

Indlægaf Luffegås » 28. jul 2016, 11:16

Ved ikke om det er hele håbløsheden ved at være på dagpenge der gør jeg bliver mere skruk. Render alligevel hjemme, svært at få job, og når man kommer til en jobsamtale, snakker de om de søger en fast medarbejder der ikke liiiige skal på barsel, og når man så fortæller dem at det skal man ikke de næste mange år, så trækker de pludselig på det og er sådan "Det var ikke ment sådan, vi ved godt vi selv risikere det ved at ansætte folk i den gode fødedygtige alder, og sker det så sker det" blablabla... Indimellem føler jeg bare jeg kunne komme til flere samtaler hvis jeg havde barn...

Og så kan man jo også få forlænget dagpengeperioden med en barsel, men det er lige alt det vikararbejde jeg tvinges til at tage inden der afskrækker lidt.
0
Shmartiesh
Kort karma: 19
Likede indlæg: 105

Indlægaf Shmartiesh » 31. jul 2016, 12:42

Jeg er også skruk. Sådan til og fra. Vi skal til USA i sept og kommer hjem i okt. Og der har vi aftalt jeg smider pillerne.

Selvom jeg er skruk er jeg rædselsslagen for når det så sker. For så er man jo ikke alene mere :genert:

Men glæder mig til at skulle begynde på et nyt kapitel i forholdet. Og der findes ikke noget bedre når kæresten leger med andre børn og man kan se han gerne selv vil have en :lun:
2

Tilbage til "Graviditet"