Kan det fungere med 10 års aldersforskel?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Ieatmars
Kort karma: 6
Likede indlæg: 158

Kan det fungere med 10 års aldersforskel?

Indlægaf Ieatmars » 29. okt 2018, 22:11

Jeg er rendt ind i den her fantastiske søde fyr i fredags til et event. Vi kom til at sidde ved siden at hinanden og snakkede bare super sammen hele aftenen.. Inden vi gik hjem fik vi hinandens nummer og aftalte at ringes ved...

Vi skriver lidt frem og tilbage og natten mellem lørdag og søndag snakker vi i 4 timer plus 2 timer søndagmorgen og igen en time omkring middag inden jeg skulle afsted på arbejde...

Nu er problemet bare at jeg havde skudt ham til at være et sted mellem 28-30 men han er 34 han havde så skudt mig ældre end de 24 jeg er...

Derfor spørger jeg jer... Kan det fungere med en 10 års aldersforskel?

Ikke nok med det så har jeg kun haft 1 kæreste og jeg er ikke seksuelt erfaren endnu. Jeg var jomfru da jeg mødte min ex.. det er lidt pinligt men: Jeg strammer op og bliver stiv i kroppen når det kommer til sex, som jeg ikke har kunne arbejde på pga min ex havde 0 erfaring og jeg har ik haft en kæreste siden min ex.

Ham jeg har mødt er meget erfaren og er nervøs for hvad han vil tænke om mig når jeg er så dårlig. Ikke fordi vi skal have sex endnu men vi er meget tiltrukket af hinanden og han har allerede inviteret mig på date.

Synes i jeg er ved at dumme mig? Og vil det overhovedet virke med sådan en stor aldersforskel...?
0
SurSødSovs
Kort karma: 142
Likede indlæg: 1111

Re: Kan det fungere med 10 års aldersforskel?

Indlægaf SurSødSovs » 29. okt 2018, 22:18

Jeg mødte min eksmand da jeg var 18 og han 27. Det er bestemt ikke aldersforskellen, der gør, vi kun fik 18 år sammen
1
Brugeravatar
Ieatmars

Indlægaf Ieatmars » 29. okt 2018, 22:24

SurSødSovs skrev:Jeg mødte min eksmand da jeg var 18 og han 27. Det er bestemt ikke aldersforskellen, der gør, vi kun fik 18 år sammen

Okay tusind tak:) det gøre mig mere rolig nu. :blush2:
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Kort karma: 166
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 2423

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 29. okt 2018, 22:29

Hvis du ikke havde vidst at der var en aldersforskel på 10 år, havde der så været et problem? :)

I er begge voksne og hvis i kommer godt ud af det med hinanden samt vil de samme ting i livet, hvorfor skulle aldersforskellen så være et problem?
Min kæreste er 30 og jeg er 23. Det er omkring 7 år og grunden til at det fungerer er fordi vi er gode sammen, vil de samme ting og elsker hinanden. Ikke fordi der er x antal år mellem os :)
3
Muspel
Kort karma: 294
Likede indlæg: 4475

Indlægaf Muspel » 29. okt 2018, 22:34

Sagtens! Var du ... skal vi sige 16 så måske ikke. Men I er jo nogenlunde samme sted i livet.

Og det der med sexen. Hvis han ikke har forståelse for det, så er han jo alligevel ikke værd at samle på. Men jeg har svært ved at forestille mig en sød mand, der så ikke tog det med ophøjet ro.

Han lyder sød :)
3
Brugeravatar
Ieatmars

Indlægaf Ieatmars » 29. okt 2018, 22:34

Er bare bekymret mht niveau af erfaring

Jeg er virkelig nybegynder hvad angår intimitet osv hvor derimod han er mere erfaren. Er bare bange for han vil synes jeg kedelig i sengen for jeg var kun sammen med min ex i 1/2 år og det fungeret bare ikke.

Er bange for dét vil komme i vejen. At jeg er så "ny" til det.
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Kort karma: 166
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 2423

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 29. okt 2018, 22:38

Hvis han synes det er et problem med manglende erfaring, så har han alligevel ikke været værd at samle på. Men det har ikke nødvendigvis noget med alder at gøre.

Så længe du spiller med åbne kort og derved ikke skaber en forventning om at alt skal være vildt og vovet til en start, så skal i nok finde ud af det. Mon ikke han gerne tager det i dit tempo og hjælper dig med at få noget erfaring, hvis i ellers har det godt sammen :)
5
Brugeravatar
Artem
Kort karma: 219
Likede indlæg: 1542

Indlægaf Artem » 29. okt 2018, 23:08

Ser virkelig ikke aldersforskel som det store problem så længe man er forholdsvis ung og begge arbejder.
Med nu kender jeg en del som nærmer sig pensionsalderen, og der er det generelt meget på tale at den ældre part forsætter længere på arbejdsmarkedet end normalt, mens den unge går på pension tidligere for netop at prøve at gå på pension rimeligt samtidigt.

Den største forskel jeg kender til er 16 år og de har været sammen i mange år, har voksne børn osv. Hvor han næsten lige er gået på pension i en alder af 70 år, mens hun kun er 54 åg og altså har en del år tilbage endnu. Men det lader til at fungere fint.
1
Fra bybo til thybo
Brugeravatar
Misantropen
Kort karma: 83
Likede indlæg: 1984

Indlægaf Misantropen » 29. okt 2018, 23:32

Alderen er vel kun et problem hvis I er forskellige steder i livet og ikke giver hinanden plads til at være jer. Du er "kun" 24 år så selvfølgelig er der ting han ved, har prøvet og erfaret som du ikke har. Andet ville være mærkeligt og selvfølgelig kan det ikke forventes at du er klar til at give afkald på mange af de udviklende ting og blive alt for sat. Ligesom det heller ikke kan forventes at han er blevet for gammel til nogle ting og hellere vil sidde hjemme hver aften og se Barnaby og spise Werthers ægte.

Ang. hvor erfaren du er så er det jo altid et sats når man møder en ny mand/kvinde. Man skal lære hinanden at kende ved bl.a at finde ud af hvad der virker for den enkelte og i fællesskab. At han(og andre) er meget erfarne behøver bestemt ikke være en fordel eller er en forudsætning for et godt sexliv.

Men gør jer begge en tjeneste at fortæl ham at du er uerfaren og meget nervøs. Den slags kan alligevel dårligt skjules.
1
Billede
FormerlyKnownAs
Kort karma: 541
Likede indlæg: 4078

Indlægaf FormerlyKnownAs » 29. okt 2018, 23:41

Jeg var 25 og min mand 35 da vi mødtes. Ift sex havde jeg hvad noget mere rundt end han havde. Eller nok markant mere :genert: Ift personlighed og hvor vi er i livet, så er det same same. Skænker virkelig aldrig alderen en tanke og den har aldrig været et problem.

Sex tager man som det kommer og henad vejen. Han er helt sikkert frisk på at prøve en masse af for din skyld fordi du ikke har så meget erfaring og han kan guide dig fordi han har erfaring. Men derfor er det jo bare og virkelig vigtigt at du/i også er åbne om det. Ellers kan det nemt gå i stå
Senest rettet af FormerlyKnownAs 30. okt 2018, 06:00, rettet i alt 1 gang.
0
/Dullen
godtnavn
Kort karma: 462
Likede indlæg: 3837

Indlægaf godtnavn » 30. okt 2018, 00:25

Jeg var 22 da jeg mødte min kæreste på 32 :) Vi har været sammen 8 år indtil videre, er blevet gift og venter vores andet barn. Jeg synes det fungerer ganske fint :)

Jeg tænkte lidt over alderen i starten, jeg havde også skudt ham en del yngre, det kommer stadig bag på mange at han er så "gammel", min veninde der har kendt mig i 10 år og altså min mand siden jeg mødte ham fik kagen galt i halsen forleden da hun hørte hans alder, hun troede han var et par år ældre end mig, ikke 10 år... Men alderen har aldrig været et problem :)
1
fisken80
Kort karma: 286
Likede indlæg: 10059

Indlægaf fisken80 » 30. okt 2018, 05:50

Der var 10 år mellem mine forældre og det var aldrig noget problem. Og jeg gik i klasse med en, hvor der er 21 år mellem forældrene og de er sammen på fyrretyvende år. Det er heller ikke noget problem.

Så nej, det er ikke noget problem.
I øvrigt kunne du jo altså også møde en på din egen alder, der havde rigtig meget seksuel erfaring.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.
HerErJeg
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1201

Indlægaf HerErJeg » 30. okt 2018, 05:53

Du ved ikke noget om ham. Han kan sagtens komme fra et forhold med 'seksuel tørke', hvor hver uge og måned har været magen til den forrige. År efter år.
Han kan også være kørt fast i selvstændige og bedrevidende kvinder, hvor der ikke er plads til tænke stort eller være en drengerøv. Hvor hver dag er alvorlig, og der ikke er plads til at skide på det hele og gøre hvad man har lyst til.
Konklusion er at du ikke skal frygte for det seksuelle. Du kan sagtens ende med at bidrage med langt mere end en voldsomt livserfaren kvinde på 34.
Jeg tror at han langt mere vil frygte at kunne slå til, hvis du var 44 end 24.
0
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 305
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 5460

Indlægaf Purple Haze » 30. okt 2018, 05:55

Mht sex så er det noget man finder ud af sammen.
Det er ikke en konkurrence hvor det gælder om at kunne flest tricks, så man kan imponere den anden.
11
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Urtekussen
Kort karma: 505
Likede indlæg: 3939

Indlægaf Urtekussen » 30. okt 2018, 06:11

Der er 13 år mellem mig og min kæreste.
Jeg tænker ikke over det i hverdagen, men jeg nyder så meget den ekstra livserfaring han har med, både i forhold til det seksuelle og den måde han griber udfordringer an på.
0
200 kg i bænkpres?
Prøv med 4,8 kg i kussepres :deer:

Tilbage til "Livets forhold"