November 2018 - Fællestråd

Brugeravatar
Ally
Kort karma: 418
Likede indlæg: 3577

Re: November 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 28. nov 2018, 11:47

Phlox9 skrev:Det er en rigtig god idé, som jeg tror, jeg vil hoppe med på (uden coach, men bare for mig selv) - jeg har spist uhyggeligt meget med følelserne de sidste par måneder, og jeg kan forestille mig, at bare det at se det på skrift og skulle reflektere over det, vil være en stor hjælp i at bryde de dårlige mønstre.

Det, jeg gør, er blot at skrive fx. "Generelt godt humør", "OK måltider"og "X-antal minutters træning". Skulle et eller flere måltider vige fra kategorien "OK", vil jeg skrive hvad jeg præcist har spist og i hvilken forbindelse, jeg har spist maden - og evt. også hvilken følelse, der har gjort, at jeg har spist det, jeg nu har spist. Eksempelvis "2 poser chips pga. kedsomhed/ked af det". Giver det mening? På den måde burde jeg hurtigt kunne se, om der er et mønster i det, jeg spiser, og årsagerne til, at jeg spiser det.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Phlox9
Kort karma: 39
Likede indlæg: 817

Indlægaf Phlox9 » 28. nov 2018, 15:18

Ally skrev: Det, jeg gør, er blot at skrive fx. "Generelt godt humør", "OK måltider"og "X-antal minutters træning". Skulle et eller flere måltider vige fra kategorien "OK", vil jeg skrive hvad jeg præcist har spist og i hvilken forbindelse, jeg har spist maden - og evt. også hvilken følelse, der har gjort, at jeg har spist det, jeg nu har spist. Eksempelvis "2 poser chips pga. kedsomhed/ked af det". Giver det mening? På den måde burde jeg hurtigt kunne se, om der er et mønster i det, jeg spiser, og årsagerne til, at jeg spiser det.

Ja, det giver rigtig god mening :) Tak for det - jeg vil også gå i gang, jeg tror, det vil være en god hjælp (når motivationen er der, men det ligesom bare går galt gang på gang)
1
Brugeravatar
Skinkehunden
Kort karma: 95
Likede indlæg: 1088

Indlægaf Skinkehunden » 29. nov 2018, 18:41

Var afsted igen i dag og træne. Har føjet begge abductors til - og griner lidt over at den der træner inderlår er så smal at maven ikke kan være der, men samtidig er den blevet blød nok til at jeg kan hive den ind og op med hænderne så den ikk er i vejen for knædimserne i maskinen :lol: Det ser garanteret pisseskørt ud men hva pokker - det virker jo :-D

Skal undtagelsesvist afsted i morgen - jeg er sølle 12 km fra at ramme 200 km gang/cykel/crosstrainer i november, så bliver da nødt til at hoppe på cyklen og få ramt det pæne runde tal :afro:
3
Formerly known as Gerbilwoman :)

Tilbage til "Sund og/eller slank"