Nytårsaften

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
PaleSeptember
Kort karma: 175
Likede indlæg: 3212

Re: Nytårsaften

Indlægaf PaleSeptember » 31. okt 2018, 12:15

Vi har de sidste 4-5 år holdt nytår med et vennepar, hvor vi skiftes til at komme over til hinanden, og i år kommer de over til os (de bor på Sjælland, vi bor i Jylland). Vi plejer at få ret lækker mad og vin, og der plejer absolut ikke at mangle noget. Jeg er dog endnu ikke kommet så langt, at jeg har tænkt på menuen i år.
0
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 1414
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 16693
Kontakt:

Indlægaf Ado » 31. okt 2018, 12:26

Ladysparrow skrev:
Ado skrev:Vi kører tema ligesom sidste år. Der var det Titanic og med samtlige retter fra første klasse. Det var skide sjovt, men 10 retter var meget at stå med til 25 mennesker. I år kører vi Moulin Rouge tema og laver fem retter. Masser af det bedste fra det franske køkken.

Åh ja, det kan jeg godt huske - viste du billeder af det? Det gad jeg altså godt prøve, men 10 retter er sgu voldsomt. :)

Jeg kan ikke huske, om jeg nogensinde viste billederne af det. Jeg kan lige se, om jeg kan finde dem frem igen. :D
6
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
DenBlødeJyde
Kort karma: 295
Likede indlæg: 3590

Indlægaf DenBlødeJyde » 31. okt 2018, 12:27

Jeg aner ikke, hvad jeg skal. Jeg kan både se det hyggelige i en aften med venner, og en aften hjemme med noget lækker tapas, øl og hygge med kattene...
:)
0
Sof
Kort karma: 40
Likede indlæg: 1086

Indlægaf Sof » 31. okt 2018, 12:27

Vi har de sidste 4 år holdt med 2 vennepar, stille og roligt, men med lækker 4-5 retters middag og stort anlagte cocktail projekter, de bliver vildere og vildere og som regel et brætspil eller 2.

Vi holder det hos samme par hvert år, da de har en hund der ikke så nem at tage med rundt. Til gengæld har vi alle årene taget et gruppebillede, det er vildt hyggeligt at se udviklingen, på næste billede er der både en baby og vores søn, det var der nok ikke nogen der havde set komme for 5 år siden :-D
Senest rettet af Sof 31. okt 2018, 12:29, rettet i alt 1 gang.
3
Brugeravatar
Ladysparrow
Kort karma: 119
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 1943

Indlægaf Ladysparrow » 31. okt 2018, 12:28

Ado skrev:
Ladysparrow skrev:
Ado skrev:Vi kører tema ligesom sidste år. Der var det Titanic og med samtlige retter fra første klasse. Det var skide sjovt, men 10 retter var meget at stå med til 25 mennesker. I år kører vi Moulin Rouge tema og laver fem retter. Masser af det bedste fra det franske køkken.

Åh ja, det kan jeg godt huske - viste du billeder af det? Det gad jeg altså godt prøve, men 10 retter er sgu voldsomt. :)

Jeg kan ikke huske, om jeg nogensinde viste billederne af det. Jeg kan lige se, om jeg kan finde dem frem igen. :D

Jeg vil i hvert fald gerne se dem. :)
1
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 1414
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 16693
Kontakt:

Indlægaf Ado » 31. okt 2018, 12:32

Der mangler billede af en af retterne, kan jeg se. Den brune klat på den musselmalede tallerken var aftenens joker. En bizar engelsk pudding med rosiner og æbler, som smagte langt bedre, end den lød. Og en cremefyldt eclair.
Og ja, en af retterne var en drink. :D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
21
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Ladysparrow

Indlægaf Ladysparrow » 31. okt 2018, 12:38

Ado skrev:Der mangler billede af en af retterne, kan jeg se. Den brune klat på den musselmalede tallerken var aftenens joker. En bizar engelsk pudding med rosiner og æbler, som smagte langt bedre, end den lød. Og en cremefyldt eclair.
Og ja, en af retterne var en drink. :D

Hvor vildt flot. Jeg kan ikke huske at have set resultatet - men så gennemført! :dåne:
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 1454
Likede indlæg: 26081

Indlægaf DetSorteCirkus » 31. okt 2018, 12:58

Jeg er lidt i vildrede.
Jeg plejer at holde nytår med min veninde, hendes kæreste og en af hans veninder, og det er altid hyggeligt og afstemt efter, hvad vi nu lige har lyst og overskud til, men i år er alting meget anderledes, fordi min mor jo er død. Min far skal for første gang være alene, hvis han ikke bliver inviteret ud til noget familie, hvilket jeg godt kunne forestille mig, at han blev, og selvom han bedyrer, at han også vil have det fint i sit eget selskab, og jeg tror på ham, er der noget i mig, som synes, at vi lige i år skal være sammen på denne aften.

Det er mindst lige så meget for min egen skyld, at jeg overvejer det, for jeg vil faktisk have det bedst med at være i nogle rammer, hvor jeg under ingen omstændigheder skal forstille mig. Mit normale nytårsselskab er enormt forstående, og min veninde er heller ikke uberørt af min mors død, men jeg ved bare ikke, om jeg er i humør til det nytår, vi plejer at holde, og jeg har heller ikke lyst til, at der skal tages en masse hensyn.
Nu får vi se. Heldigvis ved jeg, at min veninde og Co. ikke på nogen måde vil tage mig det ilde op, hvis jeg vælger at holde nytår med min far.
0
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 2875
Likede indlæg: 18389

Indlægaf Wizzze » 31. okt 2018, 14:17

Regner med at vi skal være sammen med venner, men intet er aftalt eller planlagt endnu.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
RavenClaw
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1640

Indlægaf RavenClaw » 31. okt 2018, 14:30

Lige nu ser det ud til, at jeg bare skal være mig selv. Men det, tænker jeg også, kan blive ganske hyggeligt :)
0
Ja, det er en slem Dreng, den Amor.
Brugeravatar
Tilly
Kort karma: 250
Likede indlæg: 4676

Indlægaf Tilly » 31. okt 2018, 14:48

Jeg og min kammerat er blevet inviteret til nytår ved hans nabodame på 90 år :D

Min kammerat er typen der kan komme i snak med alle, og det gælder bl.a. også ovennævnte nabo. Hun er trods sin alder fuldstændig åndsfrisk, og klarer sig selv helt uden hjælp. Jeg har også mødt hende flere gange når jeg har besøgt min kammerat.

Anyway, min kammerat og jeg har holdt nytår sammen mange gange, og det var også planen at vi to skulle holde nytår sammen igen bare os to. Men så skrev han for nylig og fortalte at hans nabo havde inviteret os, og om det ville være ok for mig. Det sagde jeg selvfølgelig ja til :) Synes det er så sødt af hende, og hun skulle have været alene ellers. Og hverken min kammerat eller jeg har brug for en “vild” nytårsfest. Hans nabodame vil gerne stå for maden, og jeg har tilbudt at jeg gerne vil lave en nytårskage og tage med.

Det skal nok blive en super hyggelig aften :D
20
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1321
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 22294

Indlægaf LadyFox » 31. okt 2018, 15:19

Jeg skal bare være hjemme med min hund. Det er første nytår han bor hos mig, og før det boede han på landet. Han er ikke en særlig mentalt stærk hund så jeg er spændt/nervøs for hvad han vil sige til et nytår i København. Hvis ikke jeg ender med at booke en overnatning uden for byen.
0
"For fucks sake, I'm talking dangerous. Don't nobody talk dangerous anymore? Jesus!"
Brugeravatar
Ladysparrow

Indlægaf Ladysparrow » 31. okt 2018, 15:21

Tilly skrev:Jeg og min kammerat er blevet inviteret til nytår ved hans nabodame på 90 år :D

Min kammerat er typen der kan komme i snak med alle, og det gælder bl.a. også ovennævnte nabo. Hun er trods sin alder fuldstændig åndsfrisk, og klarer sig selv helt uden hjælp. Jeg har også mødt hende flere gange når jeg har besøgt min kammerat.

Anyway, min kammerat og jeg har holdt nytår sammen mange gange, og det var også planen at vi to skulle holde nytår sammen igen bare os to. Men så skrev han for nylig og fortalte at hans nabo havde inviteret os, og om det ville være ok for mig. Det sagde jeg selvfølgelig ja til :) Synes det er så sødt af hende, og hun skulle have været alene ellers. Og hverken min kammerat eller jeg har brug for en “vild” nytårsfest. Hans nabodame vil gerne stå for maden, og jeg har tilbudt at jeg gerne vil lave en nytårskage og tage med.

Det skal nok blive en super hyggelig aften :D

Det lyder da helt genialt... Håber i får en fantastisk aften. :)
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1438
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 12945

Indlægaf Fru Sunshine » 31. okt 2018, 16:11

Vi tør ikke planlægge noget.
Men vi skal nok være hjemme.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Confucius
Kort karma: 219
Likede indlæg: 4080

Indlægaf Confucius » 31. okt 2018, 16:23

Tilly skrev:Jeg og min kammerat er blevet inviteret til nytår ved hans nabodame på 90 år :D

Er det også tilfældigvis damens fødselsdag? Har hun tyende?
14
Alle mennesker er lige - uanset om de er sorte, brune, gule, røde eller normale.

Tilbage til "Fest og bryllup"