Hvis du selv skal sige det: Er du en god eller dårlig bilist?

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 514
Likede indlæg: 8413

Re: Hvis du selv skal sige det: Er du en god eller dårlig bilist?

Indlægaf Rosa Espinosa » 2. nov 2018, 10:22

Vil også sige at jeg er over middel, det er jeg i hvert fald blevet. Tror dog at andre bilister finder mig irriterende. Kører aldrig mere end max 2 km/t over fartgrænsen. Det ved jeg pisser en del af, det kan jeg i hvert fald se på alle de overhalinger jeg oplever hver dag. Nogle mere hasarderet end andre. Men efter at have påkørt en kat for et par uger siden, så ved jeg hvor hurtigt ting lige pludselig kan ske og jeg skal ikke opleve noget lignende, eller Gud forbyde værre igen, så mine dage med at køre alt for hurtigt er ovre.
1
You are only limited by your own imagination! And money. And talent. And time. And other people. Go for it!
Brugeravatar
Confucius
Kort karma: 219
Likede indlæg: 4080

Indlægaf Confucius » 2. nov 2018, 12:23

Krølle skrev:
Aragorn skrev:
Krølle skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg er en glimrende bilist, selv om jeg ikke kan parallelparkere i et hug eller bakke med en trailer.

Jeg har parallelpakeret min ponytrailer - i IKEA.

#bigtimepralcontinues :-D

Måske skulle jeg bruge det som scoretrick?

Nej. Mænd ved at en mand der ikke kan bakke med en trailer er ude af stand til at tilfredsstille deres elskerinde. Hvis du begynder at bruge det som scoretrick vil det være som at skære nosserne af alle de mænd der ikke kan finde ud af det, og sende dig ud af det gode selskab.

Stille med den slags.

Med den logik tænker jeg snarere, at jeg - fornuftigt - skræmmer dem væk, der ikke selv kan parallel/90 graders-parkere en oversize trailer og dermed (ifølge din teori) ikke kan tilfredsstille en kvinde.

Det lyder faktisk som om, jeg skal bruge et trailer- og parallelparkeringsbillede som profilbillede og dermed sortere på forhånd? :-D

Pfft. Hvis man er nødt til at bakke, er man kørt for langt. Hvis man er kørt for langt, så er det fordi man ikke kan finde vej og/eller læse et kort. Kan man ikke det, er man ikke en mand.
0
Alle mennesker er lige - uanset om de er sorte, brune, gule, røde eller normale.
Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 613
Likede indlæg: 4518

Indlægaf achillaxedprune » 2. nov 2018, 14:23

Jeg var over 30, da jeg tog mit kørekørt og det falder mig ikke så naturligt at køre... På det punkt er jeg nok en dårligere billist end flertallet. Men jeg tager ingen dumme chancer og kører forsvarligt. På det punkt ligger jeg nok over gennemsnittet. :lol:

Alt i alt ligger jeg nok under gennemsnittet. :gruble:
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Tata
Kort karma: 129
Likede indlæg: 888

Indlægaf Tata » 2. nov 2018, 16:49

Rent teknisk anstændig vil jeg sige, altså der er ikke noget, jeg ikke kan teknisk, men jeg var midt 30 da jeg tog kørekort og fik bil, så jeg er ikke så rutineret, og hører nok under kategorien en lidt nervøs og regelret bilist, og bliver ofte ret forskrækket når der sker noget uforudset. Og så er jeg dødsens angst for lastbiler på motorvejen.
0
Free Worl Boss
ajnaM
Kort karma: 306
Likede indlæg: 6447

Indlægaf ajnaM » 8. nov 2018, 15:57

Jeg er en dårlig bilist! :genert:

Ej, men det er jeg. Jeg har haft kørekort i 2,5 år, og jeg har ikke haft nogen uheld med personer. Så langt så godt. Til gengæld er jeg bakket ind i en skurvogn - så meget, at jeg sad fast i skurvognen med bilen. Jeg har vappet et sidespejl ned, jeg har kørt op på kantstenen i kryds ved flere lejligheder, har været ubehageligt tæt på at misse en bil i min blinde vinkel på motorvejen, og jeg har banket min sidedør op i en anden bil på parkeringspladsen... Og jeg kan stadig ikke parallelparkere.

Jeg er til gengæld ikke rigtig bange for noget med bilen. Det kan være, jeg burde være det, når jeg tænker over det.
0
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 838
Likede indlæg: 11997

Indlægaf dgd2007 » 8. nov 2018, 16:22

Jeg fik et knæk i selvsikkerheden vedr. parallelpartkering da jeg fik trefagsbriller :lol:
Der er ikke noget problem forlæns, men når jeg skal vende mig og kigger bagud - uden at være helt sikker på hvilket "fag" jeg så kigger igennem ... jeg undgår for så vidt muligt parallelparkering these days.
Jeg reagerer også en smule lamngsommere end tilforn - men ellers har jeg været superbilist, har ABCD på kortet og endda kørt bus og taxi i Kbh. i mine yngre dawe (ved ikke om alle vil regne det for en anbefaling). Har også selv haft bil de sidste ca. 35 år.
0
Brugeravatar
Tilly
Kort karma: 248
Likede indlæg: 4622

Indlægaf Tilly » 8. nov 2018, 16:34

Jeg synes selv jeg er en hæderlig billist.

Jeg fik min ilddåb da jeg under et år efter at jeg havde fået kørekort flyttede til Florida for at blive au pair. Der fik jeg prøvet at køre på 10-sporede motorveje osv. Det som egentlig var mest skræmmende var at jeg skulle finde rundt uden gps og jeg har virkelige IKKE nogen naturlig stedsans. Plus jeg havde heller ikke mobiltelefon, så jeg kunne heller ikke ringe til min værtsfamilie hvis jeg farede vild. Jeg husker en enkelt gang hvor jeg havde været af sted på en tur til en zoologisk have en times kørsel hjemmefra, og jeg fandt fint dertil med et lille hjemmelavet kort som moren i den familie jeg var ved havde tegnet til mig. Men det gik galt da jeg skulle hjem igen, der vidste jeg simpelthen ikke hvornår jeg skulle af motorvejen. Der følte jeg mig god nok lille og alene i Florida (selvom jeg havde pigen jeg passede til at sidde på bagsædet). Jeg endte med at køre for langt, men jeg fik kørt af motorvejen i nabobyen i stedet, og derfra kunne jeg heldigvis finde hjem, puha!

Siden lærte jeg rigtig meget, og blev en bedre billist da jeg i 2 år arbejdede som chauffør ved Post Danmark. Jeg blev fx mega god til at bakke ind snævre steder. Og det har hjulpet mig meget sidenhen, når jeg fx har flyttet, at jeg er tryg ved at køre i en varevogn og kassebil med lift.

Det eneste jeg ikke er tryg ved er parallelparkering, så det undgår jeg helst.
0
Thomas31
Kort karma: 24
Likede indlæg: 387

Indlægaf Thomas31 » 8. nov 2018, 19:08

Et meget stort flertal af mænd kører langt bedre end næsten alle andre.
2
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 8. nov 2018, 19:47

Thomas31 skrev:Et meget stort flertal af mænd kører langt bedre end næsten alle andre.

Ja, det har jeg også hørt :lol:
0
Brugeravatar
billiebean
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1976

Indlægaf billiebean » 8. nov 2018, 19:48

Middelmådig. Forstået på den måde at jeg kører forsvarligt, har overblik, er rimelig erfaren og har kørt i en del lande, men jeg er af natur lidt forsigtig og analytisk, og det er mit indtryk at det er en lille ulempe i trafikken, hvor man skal reagere og aflæse mere prompte end jeg gør.
0
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 8. nov 2018, 20:27

Nå ja, jeg er for øvrigt pogså god til at køre i venstre side. Det eneste problem i forbindelse med omstillingen er at jeg kommer til at tænde vinduesviskerne i stedet for at blinke ud lige i starten. :lol:
0
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 8. nov 2018, 23:49

Er det egentlig blevet lovligt at parkere i den modsatte side af færdselsretningen? :gruble:
0
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 154
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 3233

Indlægaf landsbytossen » 9. nov 2018, 01:27

dgd2007 skrev:Er det egentlig blevet lovligt at parkere i den modsatte side af færdselsretningen? :gruble:

Det har det været al den tid, jeg har kørt bil - altså på små, mindre befærdede veje. På veje med megen færdsel er det ikke lovligt.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 9. nov 2018, 01:34

landsbytossen skrev:Det har det været al den tid, jeg har kørt bil - altså på små, mindre befærdede veje. På veje med megen færdsel er det ikke lovligt.

Ah ok, det kan være forklaringen. :)
0
JoyNips
Kort karma: 605
Likede indlæg: 9819

Indlægaf JoyNips » 9. nov 2018, 12:07

Jeg kører hæderligt, men jeg bryder mig ikke specielt meget om at køre bil.
0

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"