Angelina skrev:Smiling_Goat skrev:Jeg synes egentligt den amatørfotograf, der har kontaktet mig for at fotografere mig er ret upassende..
Jeg har lavet et opslag på facebook, hvori jeg skriver, at jeg gerne vil have taget nogle lidt mere professionelle billeder af mig selv, så hvis en amatørfotograf synes, det lyder sjovt, skal de endelig kontakte mig (jeg ville godt betale og alt det der, nævnte jeg også.) De fleste har så fanget den med, at jeg tænker, vi hjælper hinanden. De synes, det er sjovt at tage billeder, og jeg skal have taget et billede - vi hjælper hinanden.
Hende her præsenterede sig så, fortalte hun var amatørfotograf og godt ville gøre det for 300 kr. Men så skulle hun også have lov til at udstille billederne..
Ehm.. Nej.. Jeg tror bare jeg vælger en af de 14.000 andre, der godt vil gøre det gratis og uden at udstille mig.
Det kan godt være, det er mig, der er vildt utaknemmelig, men jeg synes godt nok, det er lidt vildt. Altså jeg kan forstå, at hun beder om én af tingene. Enten pengene eller udstillingsrettighederne, men begge dele er meget, synes jeg. Især taget i betragtning at jeg intet kender til hendes kvalifikationer (hun har ikke engang fremsendt eksempler på sit arbejde.)
Ja, jeg synes faktisk det er pænt upassende man forventer andre at udføre et arbejde, noget nær gratis eller helt gratis, uden at give lidt igen (i form af retten til at f.eks udstille billederne) I sådan et shoot ligger der 6-8 timers arbejde inden billederne er færdige, minimum ... ville du også bede andre brancher om at arbejde gratis (uanset om de var dygtige til det de lavede eller ej)?
Jeg synes faktisk det er mere vildt at du efterlyser "mere professionelle billeder" og så stejler over at blive præsenteret for en foræringspris.
Jeg synes det er upassende at du udelader/overser lidt og amatørfotograf, ret beset kan alle med et kamera og en computer kalde sig for fotograf...