Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1288

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf hotlips » 5. jan 2016, 13:03

Jeg har fødselsdag og allerede 10.30 var det afgjort det bliver en skoddag.
Det er fanme upassende.
0
Brugeravatar
Fillie
Kort karma: 610
Geografisk sted: Backsword
Likede indlæg: 2578

Indlægaf Fillie » 5. jan 2016, 13:17

hotlips skrev:Jeg har fødselsdag og allerede 10.30 var det afgjort det bliver en skoddag.
Det er fanme upassende.

Jeg har lavet en tråd til dig i "Lykønskninger". Jeg håber ikke, det er upassende, men du sagde jo selv, det er din fødselsdag. :genert:
1
"All you need is love."

- The Beatles
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1288

Indlægaf hotlips » 5. jan 2016, 13:47

Fillie skrev:
hotlips skrev:Jeg har fødselsdag og allerede 10.30 var det afgjort det bliver en skoddag.
Det er fanme upassende.

Jeg har lavet en tråd til dig i "Lykønskninger". Jeg håber ikke, det er upassende, men du sagde jo selv, det er din fødselsdag. :genert:

Ih tak, det var sødt af dig.

Nu er debatten så upassende og vil ikke lade mig bruge smileys, suk.
2
Brugeravatar
Avino
Kort karma: 105
Likede indlæg: 449

Indlægaf Avino » 5. jan 2016, 20:43

Smiling_Goat skrev:Jeg kan også blive helt arrig, når jeg ser en cyklist uden lygter. Rettelse, når jeg er ved at køre ind i en cyklist uden lygter. Jeg ser ikke ret godt i mørke og de materialiserer sig ligesom bare pludseligt foran mig, og så er jeg ved at dø af skræk.

Det pisser mig af så voldsomt, fordi jeg ikke kan se, det på nogen som helst måde er muligt, at de ikke ved, at de er noget nær usynlige. De må selv kunne se, hvordan andre cyklister uden lygter ser ud - eller ikke ser ud :rulle:. Så det de har gang i, er et udtryk for "det går nok." De opdager måske for sent, at de er kommet af sted uden lygten, og i stedet for at gøre det ansvarlige og lade cyklen stå - eller tage en bil, der kan have cyklen med - tager de chancen, for "det går nok." Det er at lægge alt for meget tiltro i alle vores andres hænder. For så er det pludselig mit ansvar, at de ikke dør eller kommer til skade, og det var s** ikke det, jeg bestilte, da jeg forlod mit hus - med lygte på cyklen.

:panik:

ØV, hvor kan jeg følge dig. Cykler- når jeg skal på arbejde - i nattevagt.
Jeg er - efterhånden- en "gammel kone" som heller ikke ser særligt godt i mørke. Samtidigt med- at der er dårlig vejbelysning.
Det er- nok SÅ ubehageligt, når jeg møder cyklister uden lys på cyklen.

Må jo så indrømme, at jeg ikke var bedre- i ungdommens vår. :rulle:
Men for filen- hvor det ubehageligt.
1
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 325
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3232

Re: Upassendetråden - første udgave!Jeg

Indlægaf DD_81 » 6. jan 2016, 20:41

HappyPaww skrev:Jeg får også en snert af fornærmelse, når min svigermor fx har passet barnet hjemme hos os, og hun så har gjort rent i køkkenet. Jeg VED godt at hun bare er sød og gerne vil hjælpe os, men bliver alligevel lidt "hrmpf" :genert:

jeg har vænnet mig til at min sviger gør rent for mig/os - og synes bare det er rart, det sværeste er faktisk at sige hvad hun godt må hjælpe os med, for hun spørger indtil hun får svar :lol: Mest fjollet er at hun skurer gulve, selvom vi lige har gjort rent inden de kommer

Engang for nogle år siden var jeg på noget personale halløj, mine svigere var hos os imens og hjalp min mand med ungerne.
Da jeg kom hjem havde hun lavet juledekorationer til mig, med mine ting og mine lys.
Jeg kan stadig blive helt sur og fornærmet ved tanken, det var virkeligt grænseoverskridende for mig. Og jeg var lige så sur på min mand der havde fundet mine kasser med pynt frem til hende.
Det var bare så stor en indtræden i "MIT" - og noget af det jeg hvert eneste år glæder mig rigtig meget til ved julen, at lave dekorationer, og det satte virkelig en dæmper på mit julehumør.
5
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 770
Likede indlæg: 10159

Indlægaf DetSorteCirkus » 7. jan 2016, 11:20

På en boligside stødte jeg på begrebet Man Cave med undertitlen: Need a man cave? If you feel like you don’t have a sanctuary in your home, why not make one?

A' hva? Voksne mennesker, der som børn henvises til at have et værelse - i deres eget hjem.
Dét finder jeg godt nok upassende.
6
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9179

Indlægaf Fru Sunshine » 7. jan 2016, 16:01

DetSorteCirkus skrev:På en boligside stødte jeg på begrebet Man Cave med undertitlen: Need a man cave? If you feel like you don’t have a sanctuary in your home, why not make one?

A' hva? Voksne mennesker, der som børn henvises til at have et værelse - i deres eget hjem.

Min mand skal da heve sit eget værelse, når vi skal bygge.
Det skal bruges som kontor og øvelokale.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 249
Likede indlæg: 3522

Indlægaf Lemonella » 7. jan 2016, 16:05

DetSorteCirkus skrev:På en boligside stødte jeg på begrebet Man Cave med undertitlen: Need a man cave? If you feel like you don’t have a sanctuary in your home, why not make one?

Det er vel ikke upassende, hvis man gerne selv vil have sin egen private hule. :)
Jeg tror da ikke det handler om, at de skal henvises til, at have deres eget rum fordi de skal smides væk fra husets andre rum.

Jeg kender da flere der ville elske, at have et syrum/malerum/spilrum, eller til sysler man bare gerne vil sidde og pusle med alene i fred og ro.
5
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Smiling_Goat
Kort karma: 462
Likede indlæg: 5873

Indlægaf Smiling_Goat » 7. jan 2016, 16:06

Det er heller ikke min opfattelse, at de "henvises" til et værelse. Det er et valg.

Min kæreste snakker også om at få sit eget værelse, fordi han godt kan lide at nørde med ting, der roder. Det synes jeg er fint nok, jeg gad også godt have mit eget værelse. Det er bare ikke altid vi gider være sammen, når vi er hjemme. Nogle gange har man brug for at være helt alene - eller også er vi bare mærkelige :D
5
Rakel
Kort karma: 418
Likede indlæg: 3087

Indlægaf Rakel » 7. jan 2016, 16:08

Henvises til?

Jeg savner mit kontor (godt nok arbejde, men hjemmekontor) og er vildt misundeligt på, at mine forældre har hvert et rum med plads til hobbyting og med skrivebord, hvor de ikke behøver rydde op konstant.

Når næste barn flytter hjemmefra gad jeg god kapre rummet!
5
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 7. jan 2016, 16:19

Artiklen handlede ikke om at have et hobbyrum eller et kontor, men om at slippe væk fra resten af hjemmet, hvor manden, underforstået, ikke havde nogen indflydelse på indretning, brug af rum, etc.
1
Je suis un tableau noir.
Rakel
Kort karma: 418
Likede indlæg: 3087

Indlægaf Rakel » 7. jan 2016, 16:22

DetSorteCirkus skrev:Artiklen handlede ikke om at have et hobbyrum eller et kontor, men om at slippe væk fra resten af hjemmet, hvor manden, underforstået, ikke havde nogen indflydelse på indretning, brug af rum, etc.

Hvad er der galt i det? Min mor bestemmer i hendes rum og min far i hans. De er vældigt forskelligt indrettet og bruger dem forskelligt. Begge er tilfredse. Jeg ville elske at have den mulighed - de har fået den, da de ikke bruger værelserne til min søster og mig længere.
3
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 7. jan 2016, 16:32

Rakel skrev:
DetSorteCirkus skrev:Artiklen handlede ikke om at have et hobbyrum eller et kontor, men om at slippe væk fra resten af hjemmet, hvor manden, underforstået, ikke havde nogen indflydelse på indretning, brug af rum, etc.

Hvad er der galt i det? Min mor bestemmer i hendes rum og min far i hans. De er vældigt forskelligt indrettet og bruger dem forskelligt. Begge er tilfredse. Jeg ville elske at have den mulighed - de har fået den, da de ikke bruger værelserne til min søster og mig længere.

Igen, det handlede ikke om at have sit eget værelse, hvor man selv mest bestemmer, men om at manden for at kunne slippe væk fra alle de rum i boligen (stue, køkken, badeværelse, soveværelse, børneværelser, etc.), hvor han intet havde at sige, skulle indrette et lille rum, hvor han allernådigst kunne have sine ting.

Jeg ser intet problem i, at den ene part i et forhold er mere interesseret i boliginretning end den anden, men hvis den anden ikke kan finde fred og ro og have lov til at være omgivet af ting, vedkommende kan lide, i andre af hjemmets rum, synes jeg, at der er noget galt. At den indrettende part er for dominerende.
10
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 145
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 1903

Indlægaf Purple Haze » 8. jan 2016, 16:39

Allmost_Famous skrev:Det er upassende at blive fornærmet fordi nogen siger nej til at tage på forlænget weekend når de har eksamen den følgende uge, og ikke ved om det bliver mandag morgen eller fredag eftermiddag-agtigt. Især når man kun har givet dem fem timer til at give svar. For helvede, altså!

(Og jeg er sikkert også upassende fordi jeg smed røret på, og ikke gad høre på mere "Nåh.. Jamen så må vi jo se om det kan lade sig gøre en anden gang. Måske når du er færdig med at studere, så dit liv ikke er på standby... Så der er tid til at vi kan lave noget sammen". :rulle: )

Det er sådan en sætning man får lyst til at huske til de der folk engang får unger eller sådan noget - så kan de få den retur i smasken.

Minder mig om min ex som var rimelig nedladende omkring det at jeg ikke havde 100% styr på at få meldt mig til dagpenge da jeg blev færdig med at studere, og derfor endte med at blive rigtig stresset og ked af det og fik min første udbetaling to uger "for sent".
Sådan noget SKAL man da have styr på :rulle: DET ville JEG da have styr på.....

Altså lige indtil han blev arbejdsløs og efter 8-9 måneder på dagpenge fik at vide at han skulle betale det hele tilbage, fordi han havde modtaget sygedagpenge og ikke dagpenge, hvilket i øvrigt var strafbart hvis ikke han kunne be vise at han var i god tro.
Sagde selvfølgelig ikke noget.... Bare fordi han var en røv, behøvede jeg jo ikke være det, men havde godt nok lyst til det.
3
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 388
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3842

Indlægaf Delfin » 8. jan 2016, 18:11

At der er hele 8 actionfilm og en enkelt SFI alene på de første 4 kanaler i oversigten. http://www.tvguide.dk/
0
14 11 14 :banan:

Tilbage til "Generelt"