Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 946
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 10130
Kontakt:

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Ado » 18. jan 2016, 05:19

ManicNinja skrev:
Ado skrev:Jeg har vist lige været upassende. Jeg er med i en singlegruppe - en anden end den lokale. Og gæt hvem der lige har meldt sig ind: Rasmus fra Singleliv. Jeg kom - faktisk umotiveret - til at skrive: "Hej Numse-Rasmus! :D" Jeg fik bare et tak.

Tak? Hvorfor fanden skrev manden ikke bare 'hej'? :stoned: Gad vide, om det er sådan noget attention whore "tak fordi nogen genkendte mig og bidrog til meningen med mit liv"? Suk ...

Jeg tror du har fat i noget rigtigt der. :D Der var straks en kvinde klar: "Har du ikke tabt dig, Rasmus? Jeg var helt skudt i dig. Jeg så kun Singleliv pga. dig" Skal vi gætte på, at Rasmus har sendt en pb af sted med det samme? :slem:
3
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Tibbler
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2632

Indlægaf Tibbler » 18. jan 2016, 05:37

Anufe skrev:Kl. 16.30 ringede jeg til vores forsikringsselskab, med en liste af akutte spørgsmål angående genhusning.
Den første jeg kom igennem til, kunne ikke svare på mine spørgsmål, så han stillede mig videre til en anden afdeling. Omstillingen virkede ikke og forbindelsen forsvandt.
Ringede igen op til dem, og endte i telefonkø. Da jeg endelig kom igennem var det til en mand, der burde have et andet job. Han fortalte, at han ikke kunne svare på mine spørgsmål og at jeg kunne ringe igen dagen efter for, det var helt umuligt at træffe en person der kunne hjælpe med mine spørgsmål, når der var 2 minutter til de lukkede.
Og lige der knækkede filmen for mig. Han fik hele armen med, at det da var fucking utroligt, at man som kunde gennem flere år ikke kunne få noget hjælp, når ens hjem er brandskadet, og om han havde forestillet sig, at vi skulle sove i asken indtil deres kundeservice åbnede dagen efter. Jeg var rasende og yderst upassende. Men, jeg håber manden får et andet job, et han vil være bedre til.

Brand og genhusning - Det lyder til at I har været gennem en grim oplevelse. Håber I er ok.
Fik du så den hjælp I havde brug for, fra forsikringen til sidst?
0
Brugeravatar
Chatsy
Kort karma: 67
Likede indlæg: 860

Indlægaf Chatsy » 18. jan 2016, 06:16

Dr_bp skrev:
Chatsy skrev:Måske ikke decideret upassende, men... ja.

Jeg har været omme og træne. Motionscenteret ligger i forbindelse med svømmehallen i byen og omklædningsrummet er fælles for begge. Så der er både børn og voksne til stede, men det er så hvad det er.
Jeg havde lige været i bad og var på vej om til mit skab, da jeg hørte et barn spørge sin mor, hvad det mærkelige rum, der var i omklædningsrummet, var for noget. "Det er et solarie" svarer moren. "Det aner ungen sgu da ikke, hvad er" tænkte jeg.
"Hvad er det?" spurgte barnet så.
"Det er så man kan få noget farve" svarede morgen så.
"Det giver et "hvorfor" spørgsmål" tog jeg mig selv i at tænke.
"Hvorfor det?" spurgte barnet så.
"Det er så man kan blive lidt pænere" svarede moren så.
"[CENSURERET]"
Efter lidt pause, fortsatte moren så, som om hun kunne mærke mine fordømmende tanker bølge gennem omklædningsrummet, så hun var nødt til at redde den lidt "Men det er også det, der giver kræft!".
Jeg var så tæt på at tage mig selv til hovedet, men nøjedes med at tænke, at ungen stiller endnu et hvorfor spørgsmål.
"Hvorfor gør det det?" spurgte ungen så.
"...for.. fordi for meget sol giver kræft!" svarede moren så.

Den unge ender sgu med at blive albino.

Hvad er det upassende i den samtale? :forvirret:

Jeg er ikke fan af at man lærer små børn, hvad der gør folk "pænere" ej heller snakken om, hvad der kan give kræft.
Men er skam godt klar over, at der kan være forskellige holdninger til det.
2
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 382
Likede indlæg: 5401

Indlægaf Angelina » 18. jan 2016, 06:26

Det er vildt upassende at jeg skal stå og skrabe is af min bil... jeg er en lady - den slags ting er under min værdighed.

Og så synes jeg min ellers meget passende datter efterhånden er lidt upassende med lån af min bil - der ikke alene forventes at jeg låner dem bilen i tide og utide - men åbenbart også leger taxa, og kører forbi og henter hende - så hun ikke selv skal hen og hente bilen .. og naturligvis også afleverer hende igen når hun har afleveret bilen ... og p.t er jeg åbenbart (iflg. hende) upassende, da jeg sagde fra.
1
~indsæt smart signatur her~
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 340
Likede indlæg: 3134
Kontakt:

Indlægaf Annione » 18. jan 2016, 07:05

Kattefjæs skrev:Gik over Dronning Louises bro på vej hjem. Isen er tydeligvis usikker og politiet advarer mod at gå ud på den - alligevel så jeg folk cykle over, samt store grupper voksne med børn og endda mødre som trillede barnevogne rundt på isen.

Jeg har set 2 unge mænd, der faldt gennem isen på én af søerne på Østerbro. Da fnes jeg altså lidt. Det så bare så sjovt ud, at de pludselig havde meget korte ben. Og de kom dælme hurtigt op på tør grund.

Jeg gik videre, og så en mor, hvis lille dreng gik på isen, så jeg sagde det til hende... Hun var ligeglad :forvirret: :nerve:
2
Akehurst2
Kort karma: 328
Likede indlæg: 5752

Indlægaf Akehurst2 » 18. jan 2016, 07:19

Annione skrev:
Kattefjæs skrev:Gik over Dronning Louises bro på vej hjem. Isen er tydeligvis usikker og politiet advarer mod at gå ud på den - alligevel så jeg folk cykle over, samt store grupper voksne med børn og endda mødre som trillede barnevogne rundt på isen.

Jeg har set 2 unge mænd, der faldt gennem isen på én af søerne på Østerbro. Da fnes jeg altså lidt. Det så bare så sjovt ud, at de pludselig havde meget korte ben. Og de kom dælme hurtigt op på tør grund.

Jeg gik videre, og så en mor, hvis lille dreng gik på isen, så jeg sagde det til hende... Hun var ligeglad :forvirret: :nerve:

Armen altså, når der er skilte om at isen er usikker og politiet står med megafoner og råber, at man skal komme ind og man oveni købet hører om nogen, der er gået igennem, så fortjener man at ryge igennem, hvis man ikke skrider væk fra isen. Men man kan da ikke være bekendt at risikere at børnene går igennem!
6
Anufe
Kort karma: 6
Likede indlæg: 21

Indlægaf Anufe » 18. jan 2016, 07:20

Tibbler skrev:
Anufe skrev:Kl. 16.30 ringede jeg til vores forsikringsselskab, med en liste af akutte spørgsmål angående genhusning.
Den første jeg kom igennem til, kunne ikke svare på mine spørgsmål, så han stillede mig videre til en anden afdeling. Omstillingen virkede ikke og forbindelsen forsvandt.
Ringede igen op til dem, og endte i telefonkø. Da jeg endelig kom igennem var det til en mand, der burde have et andet job. Han fortalte, at han ikke kunne svare på mine spørgsmål og at jeg kunne ringe igen dagen efter for, det var helt umuligt at træffe en person der kunne hjælpe med mine spørgsmål, når der var 2 minutter til de lukkede.
Og lige der knækkede filmen for mig. Han fik hele armen med, at det da var fucking utroligt, at man som kunde gennem flere år ikke kunne få noget hjælp, når ens hjem er brandskadet, og om han havde forestillet sig, at vi skulle sove i asken indtil deres kundeservice åbnede dagen efter. Jeg var rasende og yderst upassende. Men, jeg håber manden får et andet job, et han vil være bedre til.

Brand og genhusning - Det lyder til at I har været gennem en grim oplevelse. Håber I er ok.
Fik du så den hjælp I havde brug for, fra forsikringen til sidst?

Vi fik hjælp den hjælp jeg eftersøgte dagen efter. Ingen er kommet noget til, og det er i sig selv et mindre mirakel, underboens lejlighed er helt væk.
2
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 220
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 3532

Indlægaf Mi55y » 18. jan 2016, 12:01

Skulle sende en pakke med kurer, og beder om en pris og oplyser samtidig dimensioner og vægt. Får en pris, som jeg accepterer. Har så lige modtaget faktura, som er næsten dobbelt så høj og spørger ind til det og vedhæfter tidligere korrespondance. Jamen, det var fordi jeg havde oplyst en vægt på 140 g., men pakken vejede altså 2 kg. Skriver så tilbage, at der var tale om et enkelt stykke lamineret papir i et paprør, så det kunne vist aldrig komme op på 2 kg. Får så svar om, at det er pga. dimensionerne på pakken, at den ryger op i 2 kg. priskategori. Spørger så, hvorfor de gav en anden pris efter at have fået både vægt og dimensioner. Og det venter jeg så svar på nu...
0
Frisk på brætspil i Midtjylland? viewtopic.php?f=50&t=7064

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
Zinde
Kort karma: 43
Likede indlæg: 315

Indlægaf Zinde » 18. jan 2016, 12:35

Min svigerfars overdrevne interesse i min måde at holde heste på begynder at tangere det upassende.

Mine heste går i løsdrift, dvs de har en stor mark, de går på døgnet rundt, og så har de et rum inde i laden til fri afbenyttelse (som de aldrig bruger).

Svigerfar synes, det er synd, at jeg ikke vil trække dem ind og binde dem i stalden til natten, så de ikke fryser. Forleden ringede han, fordi der var meldt sne og blæst, og så ville han høre, om jeg ikke NU ville tage hestene ind til natten, for "vinden kommer jo til at være kold".
I går var de på besøg, og han brugte som altid meget af tiden på at stå og kigge bekymret på hestene gennem vinduet. "Den der har stået stille længe nu, mon der er noget galt?" "Sikke de skraber i jorden, de må være sultne" "Nå, nu går de derhen, så er de da ikke frosset helt fast"

Hold. nu. kæft.
16
Some people never meet their hero
I gave birth to mine
:lun:
Brugeravatar
Mangoness
Kort karma: 98
Likede indlæg: 1115

Indlægaf Mangoness » 18. jan 2016, 12:37

Zinde skrev:Min svigerfars overdrevne interesse i min måde at holde heste på begynder at tangere det upassende.

Mine heste går i løsdrift, dvs de har en stor mark, de går på døgnet rundt, og så har de et rum inde i laden til fri afbenyttelse (som de aldrig bruger).

Svigerfar synes, det er synd, at jeg ikke vil trække dem ind og binde dem i stalden til natten, så de ikke fryser. Forleden ringede han, fordi der var meldt sne og blæst, og så ville han høre, om jeg ikke NU ville tage hestene ind til natten, for "vinden kommer jo til at være kold".
I går var de på besøg, og han brugte som altid meget af tiden på at stå og kigge bekymret på hestene gennem vinduet. "Den der har stået stille længe nu, mon der er noget galt?" "Sikke de skraber i jorden, de må være sultne" "Nå, nu går de derhen, så er de da ikke frosset helt fast"

Hold. nu. kæft.

:lol: :klap:
1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:

Billede
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 1063
Likede indlæg: 15269

Indlægaf Dirtylittledevil » 18. jan 2016, 12:39

Mangoness skrev:
Zinde skrev:Min svigerfars overdrevne interesse i min måde at holde heste på begynder at tangere det upassende.

Hold. nu. kæft.

:lol: :klap:

I second that :klap: :lol:
1
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 162
Likede indlæg: 2765

Indlægaf sigge » 19. jan 2016, 11:48

De håndværkere, der går og arbejder i kælderen i en anden fløj af den bygning, hvor jeg arbejder er upassende: Når de holder rygepause, foregår det for åben dør, hvor de i bedste fald står lige udenfor døren, men for det meste midt i døren eller helt inde i gangen inden for døren. Så kommer der altså en pæn del af røgen ind i bygningen også, det hele suges ikke på magisk vis ud af den åbne dør. Og når de så har røget færdigt, bliver skoddet bare kastet ud på græsplænen udenfor. Men den frekvens deres pauser falder, ender der med at være flere 100 skodder, som vi så skal gå og se på, når de er gået videre til næste job. Det er typer som dem, der giver rygere et dårligt ry.
2
Har du endnu ikke planlagt sommerferie? Hvad med en tur til Budapest? :sol:

Se min tråd i salgsforummet.
DenBlødeJyde
Kort karma: 157
Likede indlæg: 2034

Indlægaf DenBlødeJyde » 19. jan 2016, 12:11

Hold. nu. kæft.

Det er godt nok imponerende, at heste har kunnet overleve i flere tusind år, når de tilsyneladende er sådan nogle sarte skabninger..... :fløjt: :lol:
5
Brugeravatar
Zinde
Kort karma: 43
Likede indlæg: 315

Indlægaf Zinde » 19. jan 2016, 20:56

DenBlødeJyde skrev:

Hold. nu. kæft.

Det er godt nok imponerende, at heste har kunnet overleve i flere tusind år, når de tilsyneladende er sådan nogle sarte skabninger..... :fløjt: :lol:

Ja, det er rent held :sarkasme:
4
Some people never meet their hero
I gave birth to mine
:lun:
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 486
Likede indlæg: 4916

Indlægaf Ballademager » 19. jan 2016, 21:41

Fik denne besked på min arbejdstelefon her i aften: "Der er et specielt sted i helvede for mennesker som dig. Tak fordi du får mig til at indse, at jeg er fuldstændig værdiløs. Det havde jeg brug for"

Det viste sig at være forkert nummer. Men altså, helt ærligt, klaphatten sagde ikke en gang undskyld efter at have sendt sådan en sviner :rulle: Ved godt, at set ikke var til mig, men alligevel.
10
Forstadskedelig :love:

I won't let it die
I can feel you when you're not around
When the night gets cold
We won't be alone

Tilbage til "Generelt"