Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3961

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Angelina » 12. feb 2016, 12:04

Dirtylittledevil skrev:"Kommer du ikke lige forbi til en kop kaffe - og så har jeg sådan et bøvl med min computer, jeg tror den skal have udskiftet et eller andet og så er den fyldt med virus, så det håber jeg du lige gider at kigge på" er også fuldt ud normalt at sige til mennesker det "arbejder med computere", for de har bare altid lyst til at arbejde for kaffe :-D

Jeg bliver tilbudt at arbejde for OMTALE ... :D (Det er sjovt der aldrig er nogen der beder en mekaniker (eller en amatørmekaniker) om liiige at fikse deres bil i mod en kop kaffe og lidt god omtale .... ;) )
5
~indsæt smart signatur her~
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10277

Indlægaf DetSorteCirkus » 12. feb 2016, 12:06

1) En bekendt, der er caster, opretter et kækt opslag på Facebook, hvor hun spørger ud, om hun mon kender en stressramt kvinde, for så kan vedkommende nemlig være med i et nyt tv-projekt og blive hjulpet af med sin stress.

Ja, tjuhej, hvor det gå!

2) To personer tagger kvinder, der åbenbart har stress, i kommentarfeltet.

Selvfølgelig kan tilbuddet rent faktisk være relevant for nogen, og måske har de to stressede kvinder slet ikke et problem med at blive outet på Facebook.
Begge dele virker dog umiddelbart "lidt" for uvidende og friskfyrsagtigt - og derfor upassende - på mig.
12
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 871
Likede indlæg: 11757

Indlægaf Dirtylittledevil » 12. feb 2016, 12:10

Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
Angelina

Indlægaf Angelina » 12. feb 2016, 15:18

Jeg synes de 35 pensionister der var foran mig i køen på apoteket var upassende - mest fordi de ikke lod mig komme foran ... fordi jeg var nr 35 i køen - og jeg kunne have været ekspederet 350 gange MINDST på den samme tid som det tog alle de der pensionister at tælle deres udgående 25 ører og tale om hvor dyrt alting var blevet - i mens de fik udleveret halvdelen af apoteket ... og at de SAMME 35 så nåede at stå foran mig i køen i Kvickly også - med samme teknik på apoteket ... ARGH

(Måske er min utålmodighed nok det mest upassende, men altså, kunne vi få en kvickkasse på apoteket tak? Og hvorfor fuck handler de fredag EFTERMIDDAG??)
5
Brugeravatar
Angelina

Indlægaf Angelina » 13. feb 2016, 19:31

Jeg var ekstremt upassende i dag - talte med min datter i ikea - da jeg for at beskrive min mors manglende it evner fik sagt noget i retning af "Hvor handicappet skal man være for ikke at forstå det" ... lige foran en familie med et handicappet barn (som jeg ikke havde set, men det havde min datter) ... Håber virkelig ikke de hørte mig.
5
Brugeravatar
Pølsemix
Kort karma: 14
Likede indlæg: 297

Indlægaf Pølsemix » 13. feb 2016, 20:04

Angelina skrev:
Smiling_Goat skrev:Jeg synes egentligt den amatørfotograf, der har kontaktet mig for at fotografere mig er ret upassende..

Jeg har lavet et opslag på facebook, hvori jeg skriver, at jeg gerne vil have taget nogle lidt mere professionelle billeder af mig selv, så hvis en amatørfotograf synes, det lyder sjovt, skal de endelig kontakte mig (jeg ville godt betale og alt det der, nævnte jeg også.) De fleste har så fanget den med, at jeg tænker, vi hjælper hinanden. De synes, det er sjovt at tage billeder, og jeg skal have taget et billede - vi hjælper hinanden.
Hende her præsenterede sig så, fortalte hun var amatørfotograf og godt ville gøre det for 300 kr. Men så skulle hun også have lov til at udstille billederne..

Ehm.. Nej.. Jeg tror bare jeg vælger en af de 14.000 andre, der godt vil gøre det gratis og uden at udstille mig.

Det kan godt være, det er mig, der er vildt utaknemmelig, men jeg synes godt nok, det er lidt vildt. Altså jeg kan forstå, at hun beder om én af tingene. Enten pengene eller udstillingsrettighederne, men begge dele er meget, synes jeg. Især taget i betragtning at jeg intet kender til hendes kvalifikationer (hun har ikke engang fremsendt eksempler på sit arbejde.)

Ja, jeg synes faktisk det er pænt upassende man forventer andre at udføre et arbejde, noget nær gratis eller helt gratis, uden at give lidt igen (i form af retten til at f.eks udstille billederne) I sådan et shoot ligger der 6-8 timers arbejde inden billederne er færdige, minimum ... ville du også bede andre brancher om at arbejde gratis (uanset om de var dygtige til det de lavede eller ej)?

Jeg synes faktisk det er mere vildt at du efterlyser "mere professionelle billeder" og så stejler over at blive præsenteret for en foræringspris.

Jeg synes det er upassende at du udelader/overser lidt og amatørfotograf, ret beset kan alle med et kamera og en computer kalde sig for fotograf...
3
No1
Kort karma: 57
Likede indlæg: 465

Indlægaf No1 » 13. feb 2016, 20:07

Oplevelse ét:
Komplet fremmed blander sig i en samtale jeg har med en anden person. Vedkommende prøver derefter at trolle og skabe en eller anden konflikt. Jeg beder vedkommende om at blande sig udenom, da X ikke er inviteret ind i samtalen. X begynder at svine os til overfor sine hobo-venner. :rulle:

Oplevelse to:
Bliver skældt ud af ekspedient fordi jeg har pakket et stykke tøj sammen med vrangen ud, og for ikke at være gået ind i den rigtige afdeling. Da jeg tilbød at gå ned i den relevante afdeling, så fortsatte hun bare sin sviner. Hold da magle, hvor var hun emsig.
0
Brugeravatar
Hurrze
Kort karma: 42
Geografisk sted: Sønderjylland
Likede indlæg: 332

Indlægaf Hurrze » 14. feb 2016, 22:56

Ikke at samle op efter sin hund når den har lavet høm høm...
6
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"
SofieP
Kort karma: 8
Likede indlæg: 66

Indlægaf SofieP » 17. feb 2016, 14:15

Det er upassende at jeg har fået en OND bums på kinden - lige der hvor brillerne rammer - når nu jeg sidder og prøver at være seriøs med det der speciale :wacko: :nej:
1
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 427
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 6065

Indlægaf LadyFox » 17. feb 2016, 14:24

Jeg synes det er upassende at få 80 kroner ind på kontoen for at vidne i retten - det koster mig 40 kroner at hæve :cuss:
1
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
catnip
Kort karma: 17
Likede indlæg: 535

Indlægaf catnip » 17. feb 2016, 18:19

LadyFox skrev:Jeg synes det er upassende at få 80 kroner ind på kontoen for at vidne i retten - det koster mig 40 kroner at hæve :cuss:

80 kr...for real?!?

Det rækker jo dårligt til en BigMac menu og en sundae...
1
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 427
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 6065

Indlægaf LadyFox » 17. feb 2016, 18:23

catnip skrev:
LadyFox skrev:Jeg synes det er upassende at få 80 kroner ind på kontoen for at vidne i retten - det koster mig 40 kroner at hæve :cuss:

80 kr...for real?!?

Det rækker jo dårligt til en BigMac menu og en sundae...

Og 40 kroner gør slet ikke.. For 80 kroner kunne kæresten og jeg i det mindste få en kop kaffe hver på den tur vi har måtte udskyde for at jeg kan nå i retten, fordi de åbenbart synes 24 timer før er et ganske passende tidspunkt at indkalde... :rulle:
0
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Smiling_Goat
Kort karma: 468
Likede indlæg: 5917

Indlægaf Smiling_Goat » 19. feb 2016, 07:45

Jeg var ret upassende i går.. "Ret" upassende er faktisk slet ikke dækkende.

Jeg skulle til eksamen i går og var ret nervøs. Pga. tre snefnug var DSB så forsinket, at jeg ikke nåede min bus til skolen, så jeg var nødt til at tage en taxa. Jeg endte ved siden af en ufatteligt snakkesaglig chauffør. Jeg var så nervøs, at jeg ikke rigtigt kunne koncentrere mig om samtalen, så jeg kom bare med (hvad jeg troede) var passende udbrud, mens han snakkede (og snakkede og snakkede.)

Jeg hørte ham sige: "Jeg har også boet på Sjælland i et par år" og jeg svarede: "nå da." Han fortsatte med: "Ja, jeg boede et par år hos min onkel" og jeg svarede: "okay." Min interesse for samtalen på daværende tidspunkt var på det absolutte nulpunkt, så jeg tjekkede ligesom ud og hørte faktisk ikke rigtigt mere efterfølgende. Sagde bare "nåda" og "okay," når han stoppede sin talestrøm. Altså lige indtil det gik op for mig, at han vist snakkede om sin onkels dødsfald :tie:
Jeg blev mere og mere panisk, for jeg kunne jo ikke så godt kondolere med tilbagevirkende kraft ("du ved, det du sagde for ti minutter siden, det gør mig ondt") og jeg var ikke helt sikker på, at det var det, han snakkede om. Men det blev jeg så, da han sagde: "Ja, det var en tidlig alder at dø i, men sådan er det jo nogle gange." Så fik jeg endelig ytret medfølelse, men jeg havde det godt nok ret stramt med mig selv - og har det faktisk stadig lidt.

Så kære taxachauffør, undskyld at jeg ikke udviste den behørige empati, da du fortalte om din onkels død. Jeg ved ikke, hvorfor jeg skulle beæres med en så personlig beretning, men jeg er ked af, at jeg ikke behandlede den med den respekt, den fortjener.
2
Brugeravatar
Anne Droid
Kort karma: 39
Likede indlæg: 989

Indlægaf Anne Droid » 19. feb 2016, 08:12

Smiling_Goat skrev:Jeg var ret upassende i går.. "Ret" upassende er faktisk slet ikke dækkende.

Jeg skulle til eksamen i går og var ret nervøs. Pga. tre snefnug var DSB så forsinket, at jeg ikke nåede min bus til skolen, så jeg var nødt til at tage en taxa. Jeg endte ved siden af en ufatteligt snakkesaglig chauffør. Jeg var så nervøs, at jeg ikke rigtigt kunne koncentrere mig om samtalen, så jeg kom bare med (hvad jeg troede) var passende udbrud, mens han snakkede (og snakkede og snakkede.)

Jeg hørte ham sige: "Jeg har også boet på Sjælland i et par år" og jeg svarede: "nå da." Han fortsatte med: "Ja, jeg boede et par år hos min onkel" og jeg svarede: "okay." Min interesse for samtalen på daværende tidspunkt var på det absolutte nulpunkt, så jeg tjekkede ligesom ud og hørte faktisk ikke rigtigt mere efterfølgende. Sagde bare "nåda" og "okay," når han stoppede sin talestrøm. Altså lige indtil det gik op for mig, at han vist snakkede om sin onkels dødsfald :tie:
Jeg blev mere og mere panisk, for jeg kunne jo ikke så godt kondolere med tilbagevirkende kraft ("du ved, det du sagde for ti minutter siden, det gør mig ondt") og jeg var ikke helt sikker på, at det var det, han snakkede om. Men det blev jeg så, da han sagde: "Ja, det var en tidlig alder at dø i, men sådan er det jo nogle gange." Så fik jeg endelig ytret medfølelse, men jeg havde det godt nok ret stramt med mig selv - og har det faktisk stadig lidt.

Så kære taxachauffør, undskyld at jeg ikke udviste den behørige empati, da du fortalte om din onkels død. Jeg ved ikke, hvorfor jeg skulle beæres med en så personlig beretning, men jeg er ked af, at jeg ikke behandlede den med den respekt, den fortjener.

Jeg håber din eksamen gik godt :-)

Det kan godt være du synes, du var upassende, men jeg synes faktisk at chaufføren var upassende. Han burde have bemærket at du ikke lige var til smalltalk og have klappet kaje.
13
My hovercraft is full of eels
Brugeravatar
Angelina

Indlægaf Angelina » 19. feb 2016, 08:22

Anne Droid skrev:
Smiling_Goat skrev:Jeg var ret upassende i går.. "Ret" upassende er faktisk slet ikke dækkende.

Jeg håber din eksamen gik godt :-)

Det kan godt være du synes, du var upassende, men jeg synes faktisk at chaufføren var upassende. Han burde have bemærket at du ikke lige var til smalltalk og have klappet kaje.

Og da slet ikke sidde og hælde ud om døde onkler til tilfældige passagerer - det er da dybt upassende.
4

Tilbage til "Generelt"