Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 855
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 8009

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Daine » 19. feb 2016, 11:55

Smiling_Goat skrev:
Sevii skrev:
Smiling_Goat skrev:
Sevii skrev:
Smiling_Goat skrev:
Pandesteg skrev:
Smiling_Goat skrev:Det ville da være fantastisk, hvis det var chaufføren, der var upassende :P .. Det havde jeg slet ikke overvejet. Jeg fik bare dårlig samvittighed over at virke så ligeglad over noget så vigtigt.

Og jo tak, det gik vel fint. Jeg fik 10.

Er 10 ikke næsthøjeste karakter? :gruble:

Ehm jo.. Men jeg gik efter et 12-tal, og min lærer ændrede eksamensformen under eksamen, hvilket betød, at jeg ikke kunne gøre, som jeg havde forberedt. Det betød, at min fremlæggelse blev rodet, og det trak karakteren ned, sagde han.. Så.. Det gik egentligt ikke skide godt.

Ret upassende i virkeligheden.

Nu er et 10 tal rigtigt flot, så tillykke med det. Men det er da ikke tilladt at ændre eksamensform under eksamen? Det giver slet ikke mening.

Der skete det, at jeg havde fået at vide, at jeg skulle forsvare opgaven vha. en powerpoint-præsentation. Den skulle maksimalt tage 30 min.
Så det var det, jeg forberedte. Jeg valgte at gennemgå den skriftlige del kronologisk og førte jo selvfølgelig dette ind i powerpoint-præsentationen. Den varede 20 minutter, og så var der 10 til spørgsmål.
Da jeg så kom ind, sagde han til mig, at hvis jeg lige ville tage dén del først, ville han stille spørgsmål til den bagefter. Så kunne jeg tage dén del bagefter, hvor han så ville stille spørgsmål osv.

Det betød at min PowerPoint-præsentation jo slet ikke passede sammen med min fremlæggelse, så jeg skulle klikke frem og tilbage hele tiden. Samtidig passede det ikke ind i mine noter, som jeg var nødt til at bladre og springe rundt i. Altså rodet og forvirret fremlæggelse.

Da jeg fik 10, trak det så ned at den havde været rodet. Det tror da pokker.

Sagde du noget til det, da han lavede det om? Jeg kan slet ikke forstille mig hvordan jeg vil reagere med tanke på nerverne og nervøsiteten. Jeg kan godt forstå hvis du er utilfreds, fordi det er ikke en fair situation. Jeg kom i tanke om, at jeg selv har oplevet noget lignede, hvor jeg skulle op til skriftlig opgave der varede 48 timer, men det blev lavet om til 24 timer, fordi der var noget rod. Det gik jo fint alligevel, men det påvirkede mig alligevel en del. Hvis du føler for det, synes jeg du skal klage. Jeg ved ikke helt, hvad man kan gøre ved det andet end at give dig en ny mulighed for at komme til eksamen, men du har hvert fald grund til det.

Ja, jeg sagde, at det ikke var det, jeg havde forberedt, men det gjorde ikke nogen forskel. Jeg pointerede også undervejs, at det var så rodet pga. strukturændringen, samt at jeg var ret forvirret pga. det hele. Der var bare ikke noget at gøre.

Jeg overvejer også at klage.. Det er jo bare trods alt et 10-tal, så jeg ved ikke, om det ikke bare er åndssvagt at prøve igen. 10 er jo godt.

Er det den lærer du har skrevet om flere gange herinde? For så synes jeg du skal lave en helt generel klage over underviseren til uddannelsesstedet.
Det synes jeg egentlig også du skal gøre, selvom det ikke er samme lærer. Ja, du fik et flot tital, men hvad med den næste elev det bliver udsat for det ... Vedkommende er måske ikke så dygtig som du og så kan en lavere karakter komme til at betyde rigtig meget.
Det et helt uacceptabelt at opføre sig sådan og hvis ikke uddannelsesstedet får det at vide, kan de ikke reagere på det. Det gør de måske ikke alligevel, men så et det ihf ikke din skyld.

Og tillykke med 10 tallet :)
2
Der er to mænd i verden, der bestandig krydser min vej, den ene er ham jeg elsker, den anden elsker mig.
Den ene er i en natlig drøm, der bor i mit mørke sind, den anden står ved mit hjertes dør, jeg lukker ham aldrig ind.
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 303
Likede indlæg: 5115

Indlægaf Flora » 19. feb 2016, 11:59

Jeg forstår dig altså virkelig også godt Smiling Goat. Kan godt huske det fra min egen studietid det der. At selv om man har fået en god karakter, så er man alligevel skuffet hvis man ved man kunne have gjort det bedre. Særligt hvis årsagen er omstændigheder man ikke selv var herre over. Du er fuldt berettiget til at føle skuffelse og ham læreren er sgu virkelig tarvelig at han ikke lader dig fremlægge som du har planlagt :kram:
5
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 111
Likede indlæg: 1275

Indlægaf Kattefjæs » 19. feb 2016, 12:07

Jeg har oplevet lignende eksamenssituationer, men valgte ikke at klage da det ville betyde at jeg skulle til reeksamen. Det kunne jeg på ingen måde overskue. Én eksamen var slem nok i forvejen Samtidig kan det være en rigtig dårlig strategi på et lille fag hvor man ikke kan undgå at skulle have den samme vejleder/interne censor igen. De ser ikke ret let på at man har klaget over dem, og de er heller ikke blege for at fortælle den slags videre. Mit studie var en andedam og man skulle helst ikke træde nogen over tæerne. Så var det på alle måder nemmere at finde sig i dårlig behandling. Der sidder nogle rigtig magtsyge typer på universiteterne, desværre. Du kender nok dit institut bedre end så mange andre, så du kan nok bedst selv vurdere om en klage vil være en god idé eller ej. Uanset hvad er der nærmest ingen forskel på om man får 10 eller 12, så dit resultat er virkelig flot og ikke noget at skamme sig over (selvom jeg godt kan forstå at du ærgrer dig når du ved at du kunne gøre det bedre).
0
Smiling_Goat
Kort karma: 511
Likede indlæg: 6958

Indlægaf Smiling_Goat » 19. feb 2016, 12:25

Tak for sympatien :)

Jeg tror ikke, jeg klager. 10 er nemlig godt jo, og jeg vil måske hellere bare koncentrere mig om at også klare mig godt til de sidste eksaminer.

Daine: Jeg er i kontakt med skolen, så de er klar over, at der er et problem, men jeg laver først en reel klage, når jeg er færdig derude.
1
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4896

Indlægaf Rosa Espinosa » 19. feb 2016, 14:26

Har hørt denne sang alt for meget og alt for højt i dag. Den er sindssyg catchy :lol:

2
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
Brugeravatar
Mangoness
Kort karma: 85
Likede indlæg: 934

Indlægaf Mangoness » 19. feb 2016, 14:38

Rosa Espinosa skrev:Har hørt denne sang alt for meget og alt for højt i dag. Den er sindssyg catchy :lol:

Hoho, det minder mig om den her :-D

(sangen starter fra 1:50)

:klap:
1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:

Billede
Brugeravatar
Rosa Espinosa

Indlægaf Rosa Espinosa » 19. feb 2016, 14:46

Mangoness skrev:
Rosa Espinosa skrev:Har hørt denne sang alt for meget og alt for højt i dag. Den er sindssyg catchy :lol:

Han havde mig ved penis :lun: :lol:
1
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 281
Likede indlæg: 4730

Indlægaf Persnikedy » 19. feb 2016, 14:46

Mangoness skrev:

Originalen er heller ikke dårlig
Men helt sikkert upassende at synge i køen i netto

1
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
Rosa Espinosa

Indlægaf Rosa Espinosa » 19. feb 2016, 14:49

Persnikedy skrev:
Mangoness skrev:

Originalen er heller ikke dårlig
Men helt sikkert upassende at synge i køen i netto

Efter de her afspilninger, er jeg spændt på at se hvad Youtube har af nye forslag til mig, baseret på mit valg af sange :lol:
3
Modesty Blame
Kort karma: 89
Likede indlæg: 1100

Indlægaf Modesty Blame » 19. feb 2016, 15:05

Min bank har lavet en fejl i dag, hvor de har trukket penge for en regning, som jeg betalte for 1½ måned siden. De har lovet alle de berørte kunder (ikke kun mig), at de vil rette fejlen hurtigst muligt (der stod i dag i beskeden).
Mit issue er så, at min konto nu er effektivt i minus pga. benzinkøb og parkering, som reserverer større beløb end det brugte på debit-kort.
0
OberstNasig
Kort karma: 50
Likede indlæg: 468

Indlægaf OberstNasig » 19. feb 2016, 23:46

Så står jeg på Burger King og en kvinde har sit djævelske afkom med sig. Hun magter tydeligvis ikke at opdrage barnet, som fistrer rundt som en skoldet skid. Han kravler op på disken og da det ikke lykkedes, farer han forbi mig og bokser mig i maven. Havde min reaktionsevne været hurtigere, havde jeg hapset ham i armen og bedt hans mor om at holde styr på sin dreng. Nå, men han piskede jo videre og ragede rundt i skraldespandene med sine fingre og derefter i isterningerne.
Nu kalder jeg ham djævelske afkom, men ret beset er det moderen, jeg bebrejder. Hun foretrak ikke ikke en mine.
6
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 111
Likede indlæg: 1275

Indlægaf Kattefjæs » 21. feb 2016, 10:17

Jeg er åbenbart upassende...

Jeg er ret selektiv med hvad jeg poster på Facebook og hvad jeg følger, hvilke grupper jeg er i osv. For mig er det bare en hyggelig hobby/tiddspilde-ting, og derfor ønsker jeg ikke nødvendigvis at min profil skal afspejle politisk tilhørssted eller på anden vis give for mange personlige detaljer om mig.

For mig er Facebook hvad man gør det til, så jeg er ligeglad med hvordan andre bruger det - jeg bruger det på min måde og sådan er det bare.

Jeg oplever ofte at folk inviterer til events eller melder mig ind i grupper som jeg ikke er interesseret i, og derfor melder jeg mig ud, afviser invitationer, ignorerer, skjuler opslag fra dét og dét eller whatever. Og nu har jeg snart oplevet en milliard gange at folk sender mig private beskeder eller konfronterer mig IRL med at jeg ikke har liket det de nu har foreslået at jeg skal like.

Fx en nabo som er meget politisk aktiv og som har inviteret mig til en bestemt gruppe. Jeg er som udgangspunkt enig med gruppen, men jeg vil ikke være medlem af den, for jeg gider ikke politik på Facebook. Det er simpelt nok. Men han tager det som at jeg er imod gruppens formål og at jeg dermed er uenig med ham politisk.

Så er der en veninde som har inviteret mig til at like hendes side om hendes træning og kamp for at blive size zero - hvilket, undskyld jeg siger det, ikke interesserer mig et klap. Efter hendes mening er jeg så en dårlig veninde som ikke støtter hende i hendes kamp. Det er såmænd ikke fordi jeg ikke vil støtte hende sådan overordnet set, men et like fra eller til gør ikke nogen forskel (jeg fristes til at sige at hvis hendes selvværd står og falder på dét, så skal hun arbejde på det mere end hendes træning), og jeg gider ikke have min news feed fuld af trænings-halløj.

Så er der hende som prøver at lande sig et job og inviterer til events hele tiden. Men jeg er bare ikke interesseret i de her events. Jeg ønsker for hende at hun finder et job, men jeg kan desværre ikke hjælpe hende, og jeg vil altså ikke tage til events hver uge som ikke interesserer mig.

En anden har lige startet en online butik hvor han sælger t-shirts med tryk til 300 kr. stykket. Det bliver aldrig relevant for mig. Det gider jeg ikke følge.

Endnu én er begyndt at amatør-anmelde film på YouTube og har derfor lavet en side til sig selv som han poster på 10-15 gange om dagen. Jeg har ingen interesse i film og gider ikke følge det.

Sidst men ikke mindst er der en lind strøm af makeup-artister, børnemodelagenter, nystartede rengøringsfirmaer, podcasts, jazzaftener og politiske partier som jeg bare ikke har interesse i. Jeg er ligeglad med invitationerne, jeg siger jo bare nej, men om jeg fatter at nogen kan tage det personligt at jeg ikke lige er interesseret i deres hobby/firma/whatever.

Nå, men det er åbenbart upassende af mig, og jeg er en meget dårlig ven. :P
9
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 299
Likede indlæg: 4077

Indlægaf Lemonella » 21. feb 2016, 10:49

^Jeg synes nu ikke du er upassende Kattefjæs.
Jeg har samme lette indgang til Facebook som dig og ind imellem får jeg også lidt fnidder af alle de grupper jeg bliver inviteret til, at deltage i, eller konkurrencer jeg skal være med i og spil jeg skal spille. Jeg ved godt, at folk ikke altid har inviteret mig til, at spille. Spillet inviterer selv dem man har på vennelisten.
Jeg får nogen gange privatbeskeder om, hvorfor jeg ikke gider spille og mit svar er som regel, at skulle jeg deltage i dem alle, kunne jeg jo ikke bestille andet hele dagen og det bliver som regel respekteret.

Jeg kan da godt se, at nogen venner har fjernet mig, men det lever jeg med. Jeg rydder jo selv op en gang imellem og sådan er det. :)
2
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Smiling_Goat
Kort karma: 511
Likede indlæg: 6958

Indlægaf Smiling_Goat » 21. feb 2016, 11:44

Jeg tænker lidt, at det er et clash mellem det nye og det gamle. Sociale medier er en ny social arena med specielle sociale spilleregler, og de regler følger de mennesker, der har taget arenaen til sig. Problemet opstår så, når der er mennesker, der ikke gider arenaen, og som måske ikke anerkender den helt som et nyt socialt vilkår for mange. De følger ikke reglerne, og så bliver de upopulære blandt de, der gør.

Jeg tænker, at man sagtens kan insistere på at bruge facebook og twitter, som man har lyst, men ligesom det har sociale konsekvenser at pille sig i næsen midt i middagen, kan det have det samme, hvis man ikke følger reglerne på facebook. Man kan så insistere på, at det er alle andre, der er upassende, når de forventer en bestemt adfærd fra én, men sådan er det jo med social etikette.

Måske man i stedet for at holde stejlt på, at man vil bruge facebook som man vil, bør anerkende at der, ligesom i alle andre sociale sammenhænge, også er regler her. Når en ven poster et vigtigt opslag, går der måske ikke skår af én at trykke "like," når det åbenbart betyder så meget for ham. Lidt ligesom man jo heller ikke ville ignorere ham, når han siger det ansigt til ansigt.
Så kan man jo igen holde stejlt på, at det bare er facebook. Men Facebook har eksisteret i 12 år nu, så vi er efterhånden nødt til at anerkende det som social institution.

Jeg siger ikke, at I skal bruge facebook som alle andre. Jeg siger bare, at I ikke kan forvente anden respons end den I modtager, og at ja, I måske skal overveje om der er noget om snakken. Hvornår er en social arena så etableret, at man er upassende, når man viger fra de sociale normer?
1
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 219
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3904

Indlægaf HappyPaww » 21. feb 2016, 11:53

Jeg forbinder altså lidt, dem der spiller candy crush, Farmville osv - og endda nogle gange bruger penge på det - med samme segment som i de der latterlige spilreklamer, med et bredt udsnit af sociale tabere...

Det er de samme der deler kædebeskeder, deltager i tihi-min bh er rød-nu skal vi drille mændene-brystkræft awareness, og bliver sure over at man ikke gider dele, spille osv.. Det er virkelig kikset :lol:
11

Tilbage til "Generelt"