Skumfidusen skrev:2SHY skrev:Skumfidusen skrev:Jeg synes mine børns mor er...normalt er hun fair nok. Men i går købte jeg nye skoletasker til pigerne og min yngste var bare så glad. Hun havde glædet sig så meget og vidste lige præcis hvilken hun ville have og hendes mor skulle se den. Så jeg sendte et billede til hendes mor og ungen sad med store øjne og ventede på at få et svar. Som var at den var "kedelig". Og efterfølgende tilføjede hun upraktisk og at lillesøster kun vil have den, fordi storesøster havde en af samme slags. Hun havde ikke set den anden endnu og de ligner ikke hinanden, taskerne.
Og min lille pige var (og er) bare SÅ ked af det. Hun ville så gerne høre sin mor sige at hendes nye skoletaske er pæn og jeg har forklaret det til hende. Hun mente bare at jeg skulle sige at det jo er ligemeget hvad mor synes. Men gu er det da ej ligemeget for en ti-årig pige, der vil have sin mors anerkendelse og gu vil jeg da ej sige til mit barn at hun skal være ligeglad med sin mor.
Nu har hun sendt en sms. Om at hun jo bare siger sin ærlige mening. Min rolling græd og græd i går og det hele var ødelagt med den der nye skoletaske og at glæde sig til at komme hjem og se mor og lillebror. Hun ville bare blive hos mig. Det ville hun stadig i morges.
Det ER en overreaktion, men pigen er ked af det og fortjener at blive taget mere alvorligt.
ÅrhSkoletasken ER big deal i den alder. Jeg synes at kunne huske vi brugte evigheder på at vælge skoletaskEN! dengang jeg var i den alder. Den rigtige farve, det rigtige motiv og alt det der som så skulle kombineres med det praktiske
Jeg kan godt forstå hun er ked af det
Og hun har valgt en, der ligner dem de andre går med. Hun gør meget det de andre gør og det er lidt uselvstændigt, men det ændrer man jo ikke ved at bebrejde hende at hun gør det valg. Børn i den alder vil gerne være lidt som de andre.
De siger også at hun ALTID kritiserer de ting jeg køber. Det er også min opfattelse, men det vil jeg jo ikke sige. Vil ikke tale dårligt om deres mor over for dem.
Sådan var min mor også