Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
HappyQ
Kort karma: 112
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 762

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf HappyQ » 29. feb 2016, 14:50

Rosa Espinosa skrev:
HappyQ skrev:Jeg var upassende i Kvickly, min mand havde lagt vores bjerg af varer op på båndet, jeg skulle tage et par poser fra hylden nedenunder, da jeg blev opmærksom på en ung mand, der stod bag mig med to varer i hænderne.
Han gloede rasende på skiftevis mig og varerne, så sendte han mig de vildeste rulleøjne og rystede med sine varer.
Jeg vendte mig om, og lod ham stå der med sine ting, havde han nu spurgt pænt, om han måtte komme foran, havde jeg selvfølgelig sagt ja.

Du var på ingen måde upassende. Folk der står og ruller øjne af en, kan passende blive bagerst i køen.

Tak jeg var lidt i tvivl bagefter, men han kunne jo bare have opført sig ordentligt.
2
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
HappyQ
Kort karma: 112
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 762

Indlægaf HappyQ » 29. feb 2016, 14:52

Flora skrev:
HappyQ skrev:Jeg var upassende i Kvickly, min mand havde lagt vores bjerg af varer op på båndet, jeg skulle tage et par poser fra hylden nedenunder, da jeg blev opmærksom på en ung mand, der stod bag mig med to varer i hænderne.
Han gloede rasende på skiftevis mig og varerne, så sendte han mig de vildeste rulleøjne og rystede med sine varer.
Jeg vendte mig om, og lod ham stå der med sine ting, havde han nu spurgt pænt, om han måtte komme foran, havde jeg selvfølgelig sagt ja.

Jeg synes ikke det er dig der er upassende. Man har da den plads i køen man nu engang har uanset hvor mange/få varer man har i forhold til den der står foran. Det er superdejligt når en med mange varer lader en hoppe foran, fordi man bare skal have en liter mælk, men det er sgu da ikke et krav man har. Tænk hvis vedkommende bagved ham også kun havde to ting og den næste også havde. Hvor mange er det så lige I skulle have ladet springe foran før I selv kunne få lov at betale? Altså, det kunne da være I også havde travlt. Nej, jeg synes sgu det er den unge mand der, der er upassende i det her tilfælde.

Ja så kunne vi jo stå og blomstre hele dagen, det ville godt nok være træls.
1
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3933

Indlægaf Angelina » 29. feb 2016, 15:39

Hvor hårdt jeg er blevet kneppet i røven af min revisor er upassende ...
Hvor pæn i sproget jeg egentlig var da jeg fyrede min revisor i morges er upassende (men der vidste jeg heller ikke endnu hvor hårdt han havde kneppet mig røven)
Mit stressniveau p.t er upassende ...
Hvor upassende den besked han får senere i dag, hvor jeg forlanger penge retur eller rent faktisk sagsøger ham er endnu ikke helt afklaret.
Min nye last-minute-revisor er upassende flink for at sidde i sidste øjeblik og fikse min moms.
4
~indsæt smart signatur her~
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9230

Indlægaf Fru Sunshine » 29. feb 2016, 15:45

HappyQ skrev:
Rosa Espinosa skrev:

Du var på ingen måde upassende. Folk der står og ruller øjne af en, kan passende blive bagerst i køen.

Tak jeg var lidt i tvivl bagefter, men han kunne jo bare have opført sig ordentligt.

Helt ærligt. Sikke en bæ-opførsel.
Sidst vi var nede at handle og havde et bjerg af varer, lod vi et par stykker komme foran, fordi de hver især havde en eller to varer, men havde de skabt sig som den unge mand, havde jeg sgu nok hentet 10 flasker cola mere.
3
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 104
Likede indlæg: 1198

Indlægaf Kattefjæs » 29. feb 2016, 16:17

Jeg plejer altid at kigge bagover inden jeg lægger varer op hvis jeg for én gangs skyld har købt stort ind, og jeg tilbyder gerne at folk kan komme foran, men hvis jeg lige glemmer det og folk opfører sig sådan som ham du beskriver (har oplevet det en håndfuld gange), så kan jeg lige love dig for at jeg bliver ved med at lægge varer op. Ikke om jeg gider høre på sådan noget! Det er helt fint at spørge pænt om man mon må komme foran, men at stille en attitude op på dén måde, det kommer man ikke langt med.
6
Brugeravatar
Angelina

Indlægaf Angelina » 29. feb 2016, 17:34

Det er muligvis meget upassende at jeg drikker vodka-juice til aftensmaden, men fandme også tiltrængt...
10
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 285
Likede indlæg: 2110

Indlægaf Danseprinsesse » 29. feb 2016, 17:58

Åh gud, jeg er åbenbart stødt ind i en horde af pensionerede kvinder med upassende tendenser.

Samtale med vores nabo i dag:
Nabo: bla bla bla... I påtænker vel at flytte i hus, nu hvor du venter dig..?
Mig: nej, det har vi ingen planer om.
Nabo: men det får I nok om et par år, når den lille er lidt større.

Æh?

Der har boet et andet par med et barn i ejendommen, og hun har tidligere nævnt, hvor synd det dog var for det barn. For det her er jo ikke et sted for et barn at vokse op - de kan ikke komme ud og lege, der er ingen andre børn at lege med og blabla.
Vi bor i kæmpe grønne områder med skov, enge, legepladser og fantastisk stisystem til skolen. Og vores vej vrimler med børn.
Jeg tænker, hun er mest bekymret for at få sine bridgeaftener forstyrret af evt. barnegråd.
10
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 104
Likede indlæg: 1198

Indlægaf Kattefjæs » 29. feb 2016, 18:05

Det er sygt upassende at jeg er blevet syg. Jeg har en smule ondt i halsen og hoster lidt, især hvis jeg taler, men mest af alt har jeg voldsomme stikkende smerter øverst i lungerne. Sov forfærdeligt i nat, har haft feber on and off og muskelsmerter i hele kroppen. Jeg gider det fucking ikke. Jeg er normalt aldrig syg, men både i julen og nu er jeg blevet helt tromlet ned. Det er nok fordi jeg omgås børn på ugentlig basis nu, og de slæber jo hvad som helst med hjem fra institutionerne. De kunne godt lige være flinke at lade være med at give det til mig. Jeg har sgu da ikke tid til at være syg hele tiden.
2
Brugeravatar
Angelina

Indlægaf Angelina » 1. mar 2016, 11:31

Jeg har lige set en af de der "jeg holder papirer med tekst op på" videoer - fra en kvinde med CI implant der brokker sig over hun ikke kan få jobs - og det nok skyldes hendes handicap - og lige om lidt så ryger hendes dagpenge - og med det nye kontanthjælpsloft, så sidder hun meget dårligt i det.

Og jeg er faktisk så upassende så jeg tænker: Hvis dine ansøgninger er ligeså fulde af stavefejl, som dine papirer er, så tror da pokker du ikke bliver indkaldt" - efterfulgt af et endnu mere upassende "og måske havde en bluse uden pletter - og fjernelse af det grønne velour der hænger ned fra et skab i baggrunden gjort det hele lidt mere attraktivt" ...

Jeg er et slet slet menneske...
6
Brugeravatar
Pixie88
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1269

Indlægaf Pixie88 » 1. mar 2016, 14:07

Jeg synes det er upassende at det koster minimum 430 kr at få klippet mit hår. Jeg kan få 21 poser chips for det beløb.
8
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
Pixie88
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1269

Indlægaf Pixie88 » 1. mar 2016, 14:11

Pixie88 skrev:Jeg synes det er upassende at det koster minimum 430 kr at få klippet mit hår. Jeg kan få 21 poser chips for det beløb.

Speaking of upassende: Min kærestes hår er også langt, men han skal kun give 330 for en herreklipning! :sur:
4
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1150
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9679

Indlægaf kidkomb » 1. mar 2016, 14:19

Nede på borgerservice, ikke? Det der borgerservice som kun har åbent mellem 10 og 13...
Der er alle damerne sure. Ja. Alle sammen. Og de gnasker stort set alle sammen tyggegummi. Ja. GNASKER! Med åben mund og tilhørende vrængende ansigt.
De er så uhøflige dernede, så jeg altid kommer til at grine, når jeg står der, fordi det hele er så karikeret og åndssvagt.
-altså ikke mens jeg selv bliver ekspederet, vel, og heller ikke så de forstår, at det er dem jeg griner ad. Jeg kigger ned i min tlf og lader som om der er noget sjovt på den.
Hele opsætningen ligner noget fra en humoristisk dansk film, hvor alting skal sættes en smule på spidsen. De smasker seriøst, mens de taler med folk, med åben mund og de kigger på "kunderne" med mistro og afsky og kommer een af deres kolleger og siger noget til dem, så vender de sig bare væk fra det de har gang i og samtaler med kollegaen. -om Birthe der skal til pause eller what not.
Idag kom en dame med anden etnisk baggrund ind og spurgte om noget i informationen og damen pegede ud mod indgangen og sagde et eller andet med at tage et nummer. Med en lidet flatterende attitude vel at mærke. Og hende damen hun lignede bare et stort spørgsmålstegn, for det var overhovedet ikke det hun spurgte om. Og hun havde lige stået sammen med to andre og forsøgt at forstå et eller andet, så jeg gætter på, at hun spurgte HVILKET nummer hun skulle tage. Man kan vælge, bum bum, jeg tror det er 11 forskellige kø-numre. Og så får hun bare at vide, at hun skal tage et nummer "ligesom alle andre" (det var det eneste jeg kunne høre af samtalen.)
Ej, men det er så vanvittigt.
Seriøst de skal glo på kunder 3 timer om dagen. 3 TIMER! Så skulle man tro de måske lige kunne svinge sig op til at se ud som om, de rent faktisk overhovedet orkede at være i live.
34
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3561

Indlægaf Lemonella » 1. mar 2016, 14:39

^Hvis jeg var dig kidkomb, så ville jeg skrive det her og sende til din kommune. Til borgmesteren og chefen for borgerservice og måske til jeres lokale avis.
Det der er bare slet ikke i orden.
18
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1150
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9679

Indlægaf kidkomb » 1. mar 2016, 15:34

Lemonella skrev:^Hvis jeg var dig kidkomb, så ville jeg skrive det her og sende til din kommune. Til borgmesteren og chefen for borgerservice og måske til jeres lokale avis.

Det havde jeg faktisk slet ikke tænkt over.
Ja, det har du da ret i. Der er jo en del svage borgere imellem, som må føle sig meget overrumplede egentlig.
Jeg sonderer lige terrænet når jeg skal derned i næste uge, og hvis billedet er som de 2 foregående gange, så skriver jeg.
Tak :gogo:
13
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3561

Indlægaf Lemonella » 1. mar 2016, 16:00

kidkomb skrev:
Lemonella skrev:^Hvis jeg var dig kidkomb, så ville jeg skrive det her og sende til din kommune. Til borgmesteren og chefen for borgerservice og måske til jeres lokale avis.

Det havde jeg faktisk slet ikke tænkt over.
Ja, det har du da ret i. Der er jo en del svage borgere imellem, som må føle sig meget overrumplede egentlig.
Jeg sonderer lige terrænet når jeg skal derned i næste uge, og hvis billedet er som de 2 foregående gange, så skriver jeg.
Tak :gogo:

Jeg viste min kæreste det du har skrevet. Han arbejder i kommunens IT-afdeling her, hvor vi bor. Han er af og til nede og kigge på deres pcer i borgerservice og andet IT-udstyr og han kunne slet ikke genkende din oplevelse. Han kunne fortælle, at når nogen kommer ind på borgerservice og er i tvivl om, hvad de skal gøre, er dem der sidder dernede, altid flinke og hjælpsomme og går hen og viser folk til rette og hjælper så godt de kan.
Han var faktisk ret vred over, at læse din beretning.
Så jeg synes du gør det rigtige ved, at gøre opmærksom på dine betragtninger.
1
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.

Tilbage til "Generelt"