Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 676
Likede indlæg: 5760

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Aima » 1. mar 2016, 20:44

Kæft, hvor nederen, Angelina! Har du tjekket, om han reelt er revisor eller bare kalder sig det? Det er ikke en beskyttet titel medmindre man også betegner sig som 'registreret' eller 'statsautoriseret'.
2
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 1149
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 10656

Indlægaf 2SHY » 1. mar 2016, 21:06

Allmost_Famous skrev:Det er upassende, at PostDanmark tog næsten 50 kroner for en kuvert og porto for et skide brev, jeg sendte i går. Måske skulle man begynde at holde brevduer... :tie:

Eller en brev ugle :)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
9
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 808
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 7661

Indlægaf Dikus » 1. mar 2016, 22:33

Det lyder skidt. Men jeg ville også være nervøs ved dit nye valg, hvis personen mener, bogføring, regnskabsopstilling, selvangivelse og udvidet gennemgang/review kun tager et par timer. Er det tilfældet, overholder personen helt sikkert ikke lovgivningen.
0
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 403
Likede indlæg: 5763

Indlægaf Angelina » 2. mar 2016, 06:13

Aima skrev:Kæft, hvor nederen, Angelina! Har du tjekket, om han reelt er revisor eller bare kalder sig det? Det er ikke en beskyttet titel medmindre man også betegner sig som 'registreret' eller 'statsautoriseret'.

Yeps, jeg kender ham endda lidt privat, eftersom jeg fotograferede hans bryllup i 2011 og vi løbende har haft kontakt. Jeg er da også oprigtigt bekymret for de store firmaer han sidder med ... for hvis han har lavet lignende fejl der, så kan det da betyde et firmas undergang.
0
~indsæt smart signatur her~
Brugeravatar
Angelina

Indlægaf Angelina » 2. mar 2016, 06:16

Dikus skrev:Det lyder skidt. Men jeg ville også være nervøs ved dit nye valg, hvis personen mener, bogføring, regnskabsopstilling, selvangivelse og udvidet gennemgang/review kun tager et par timer. Er det tilfældet, overholder personen helt sikkert ikke lovgivningen.

Nej, det er kun momsen vi snakker om her, med et par timer (det er jo ligesom den der hastede) ... vi er slet ikke nået til opstilling, selvangivelse og alt det der - det ordner vi efterfølgende, det er kun momsen vi skulle have styr på i første omgang.

Mit regnskab er jo hverken stort eller kompliceret, og alle indtægter bogfører jeg jo selv - så vi skulle blot have styr på at få bogført udgifterne, så vi kunne se hvad jeg skulle af med i moms ...
1
Aviva
Kort karma: 14
Likede indlæg: 145

Indlægaf Aviva » 2. mar 2016, 09:08

Allmost_Famous skrev:....og så dukkede hun op. Og havde glemt penge :deer:

Det er så træls når folk laver det nummer..

Min søster er slem til det, så jeg er begyndt at smse når hun ikke kommet til aftalt tid, at nu går jeg ud og handler/laver noget andet, hvis jeg ikke har hørt noget inden for 15-20 min.. gider ikke sidde og glo i flere timer
4
Palestine never existed!

Gud velsigne ISRAEL
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 377
Likede indlæg: 6077

Indlægaf Persnikedy » 3. mar 2016, 01:35

Jeg var på vej ind til byen her til aften med bus og vi kørte forbi i et kryds hvor der var en der var blevet kørt ned af en bil. Der holde politi, ambulance og lægebil alle med blinkene tændt.

Det upassende er så at en af dem i bussen lige tager sin telefon op af tasken og knipser et par billeder som bussen køre forbi.
Jeg var sådan lidt wtf... Det er da dybt upassende at tage billeder af et ulykkested på den måde. Jeg kan slet ikke se hvad nogen skal med de billeder.
5
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
Angelina

Indlægaf Angelina » 3. mar 2016, 14:08

Hvor forkert min hjerne læste det her: "Er der nogen der ved om der et sutte træ i seden?" er STÆRKT upassende (og min første tanke var "Det var alligevel en sær fetich at slå op i den lokale gruppe" ... indtil jeg lige læste sætningen igen, og det gik op for mig han ikke ledte efter et træ han kunne sutte / som kunne sutte - men et træ man kunne hænge sutter på! )
11
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1452

Indlægaf Kattefjæs » 3. mar 2016, 17:25

Angelina skrev:Hvor forkert min hjerne læste det her: "Er der nogen der ved om der et sutte træ i seden?" er STÆRKT upassende (og min første tanke var "Det var alligevel en sær fetich at slå op i den lokale gruppe" ... indtil jeg lige læste sætningen igen, og det gik op for mig han ikke ledte efter et træ han kunne sutte / som kunne sutte - men et træ man kunne hænge sutter på! )

Okay, jeg er træt og har feber og influenza, men jeg troede du spurgte om der var nogen herinde som ville sutte et træ i skeden.

Det vil vi altså ikke. Så lad dog være. :whine:
13
Brugeravatar
Whoosh
Kort karma: 333
Likede indlæg: 2956

Indlægaf Whoosh » 3. mar 2016, 17:27

Kattefjæs skrev:
Okay, jeg er træt og har feber og influenza, men jeg troede du spurgte om der var nogen herinde som ville sutte et træ i skeden.

Noget med at guffe gren eller få noget kæp havde givet lidt mere mening. :genert:
1
Brugeravatar
Kattefjæs

Indlægaf Kattefjæs » 3. mar 2016, 17:32

Whoosh skrev:
Kattefjæs skrev:

Noget med at guffe gren eller få noget kæp havde givet lidt mere mening. :genert:

Det ligner ikke mig at være sart, men jeg er træt og dårlig og har feber på femte døgn, så jeg kan ikke klare sådan nogle uartige indlæg. Nu må I altså lige være søde og nøjes med at poste søde billeder af kattekillinger og hundehvalpe i noget tid... :whine: :whine: :trist:
1
Brugeravatar
Whoosh
Kort karma: 333
Likede indlæg: 2956

Indlægaf Whoosh » 3. mar 2016, 17:35

Kattefjæs skrev:

Det ligner ikke mig at være sart, men jeg er træt og dårlig og har feber på femte døgn, så jeg kan ikke klare sådan nogle uartige indlæg. Nu må I altså lige være søde og nøjes med at poste søde billeder af kattekillinger og hundehvalpe i noget tid... :whine: :whine: :trist:

:kram: :blomst:

Billede
14
Brugeravatar
Kattefjæs

Indlægaf Kattefjæs » 3. mar 2016, 17:37

Whoosh skrev:
Kattefjæs skrev:

:kram: :blomst:

Billede

Jaaaaaaaaaaaaaa........................................ :klap: :genert:

Min nabo har lige sagt at jeg ligner lort :mellow:
0
Brugeravatar
Angelina

Indlægaf Angelina » 3. mar 2016, 17:40

Min knægt er upassende og både kaldt mig gammel - og tyk... han kaldte mig dog først tyk da jeg sad ovenpå ham, for at vise at jeg altså stadig er stærkere end ham... for jeg er så upassende at jeg fældede ham, satte mig ovenpå ham og gav ham dummeflad indtil han kaldte mig verdens stærkeste og sejest (og yngste) mor.
14
Smiling_Goat
Kort karma: 563
Likede indlæg: 8184

Indlægaf Smiling_Goat » 3. mar 2016, 19:45

Jeg er lige kommet i tanke om én.

Jeg skal til at studere i Køge, og en veninde, der selv studerer i København, har anbefalet mig at ringe til CIU, fordi hun hurtigt fandt en lejlighed derigennem. Så det gjorde jeg i dag. Jeg forklarede damen situationen, som sagde: "Jeg ved godt, det kan være svært at forstå, når man er fra Jylland, men Køge er ikke en del af hovedstadsområdet. Vi har kun boliger i hovedstadsområdet." Jeg svarede så, at jeg ikke vidste, at de kun tilbød lejligheder i København og nærområde, hvortil jeg fik serveret: "Det kan du læse på vores hjemmeside." Nå.. Okay.

Hvad med rend mig i røven?
3

Tilbage til "Generelt"