Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3923

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Angelina » 2. mar 2016, 06:16

Dikus skrev:Det lyder skidt. Men jeg ville også være nervøs ved dit nye valg, hvis personen mener, bogføring, regnskabsopstilling, selvangivelse og udvidet gennemgang/review kun tager et par timer. Er det tilfældet, overholder personen helt sikkert ikke lovgivningen.

Nej, det er kun momsen vi snakker om her, med et par timer (det er jo ligesom den der hastede) ... vi er slet ikke nået til opstilling, selvangivelse og alt det der - det ordner vi efterfølgende, det er kun momsen vi skulle have styr på i første omgang.

Mit regnskab er jo hverken stort eller kompliceret, og alle indtægter bogfører jeg jo selv - så vi skulle blot have styr på at få bogført udgifterne, så vi kunne se hvad jeg skulle af med i moms ...
1
~indsæt smart signatur her~
Aviva
Kort karma: 10
Likede indlæg: 67

Indlægaf Aviva » 2. mar 2016, 09:08

Allmost_Famous skrev:....og så dukkede hun op. Og havde glemt penge :deer:

Det er så træls når folk laver det nummer..

Min søster er slem til det, så jeg er begyndt at smse når hun ikke kommet til aftalt tid, at nu går jeg ud og handler/laver noget andet, hvis jeg ikke har hørt noget inden for 15-20 min.. gider ikke sidde og glo i flere timer
4
Palestine never existed!

Gud velsigne ISRAEL
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 251
Likede indlæg: 4101

Indlægaf Persnikedy » 3. mar 2016, 01:35

Jeg var på vej ind til byen her til aften med bus og vi kørte forbi i et kryds hvor der var en der var blevet kørt ned af en bil. Der holde politi, ambulance og lægebil alle med blinkene tændt.

Det upassende er så at en af dem i bussen lige tager sin telefon op af tasken og knipser et par billeder som bussen køre forbi.
Jeg var sådan lidt wtf... Det er da dybt upassende at tage billeder af et ulykkested på den måde. Jeg kan slet ikke se hvad nogen skal med de billeder.
5
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
Angelina

Indlægaf Angelina » 3. mar 2016, 14:08

Hvor forkert min hjerne læste det her: "Er der nogen der ved om der et sutte træ i seden?" er STÆRKT upassende (og min første tanke var "Det var alligevel en sær fetich at slå op i den lokale gruppe" ... indtil jeg lige læste sætningen igen, og det gik op for mig han ikke ledte efter et træ han kunne sutte / som kunne sutte - men et træ man kunne hænge sutter på! )
11
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 104
Likede indlæg: 1198

Indlægaf Kattefjæs » 3. mar 2016, 17:25

Angelina skrev:Hvor forkert min hjerne læste det her: "Er der nogen der ved om der et sutte træ i seden?" er STÆRKT upassende (og min første tanke var "Det var alligevel en sær fetich at slå op i den lokale gruppe" ... indtil jeg lige læste sætningen igen, og det gik op for mig han ikke ledte efter et træ han kunne sutte / som kunne sutte - men et træ man kunne hænge sutter på! )

Okay, jeg er træt og har feber og influenza, men jeg troede du spurgte om der var nogen herinde som ville sutte et træ i skeden.

Det vil vi altså ikke. Så lad dog være. :whine:
13
Brugeravatar
Whoosh
Moderator
Kort karma: 333
Likede indlæg: 2954

Indlægaf Whoosh » 3. mar 2016, 17:27

Kattefjæs skrev:
Okay, jeg er træt og har feber og influenza, men jeg troede du spurgte om der var nogen herinde som ville sutte et træ i skeden.

Noget med at guffe gren eller få noget kæp havde givet lidt mere mening. :genert:
1
Brugeravatar
Kattefjæs

Indlægaf Kattefjæs » 3. mar 2016, 17:32

Whoosh skrev:
Kattefjæs skrev:

Noget med at guffe gren eller få noget kæp havde givet lidt mere mening. :genert:

Det ligner ikke mig at være sart, men jeg er træt og dårlig og har feber på femte døgn, så jeg kan ikke klare sådan nogle uartige indlæg. Nu må I altså lige være søde og nøjes med at poste søde billeder af kattekillinger og hundehvalpe i noget tid... :whine: :whine: :trist:
1
Brugeravatar
Whoosh
Moderator
Kort karma: 333
Likede indlæg: 2954

Indlægaf Whoosh » 3. mar 2016, 17:35

Kattefjæs skrev:

Det ligner ikke mig at være sart, men jeg er træt og dårlig og har feber på femte døgn, så jeg kan ikke klare sådan nogle uartige indlæg. Nu må I altså lige være søde og nøjes med at poste søde billeder af kattekillinger og hundehvalpe i noget tid... :whine: :whine: :trist:

:kram: :blomst:

Billede
14
Brugeravatar
Kattefjæs

Indlægaf Kattefjæs » 3. mar 2016, 17:37

Whoosh skrev:
Kattefjæs skrev:

:kram: :blomst:

Billede

Jaaaaaaaaaaaaaa........................................ :klap: :genert:

Min nabo har lige sagt at jeg ligner lort :mellow:
0
Brugeravatar
Angelina

Indlægaf Angelina » 3. mar 2016, 17:40

Min knægt er upassende og både kaldt mig gammel - og tyk... han kaldte mig dog først tyk da jeg sad ovenpå ham, for at vise at jeg altså stadig er stærkere end ham... for jeg er så upassende at jeg fældede ham, satte mig ovenpå ham og gav ham dummeflad indtil han kaldte mig verdens stærkeste og sejest (og yngste) mor.
14
Smiling_Goat
Kort karma: 460
Likede indlæg: 5870

Indlægaf Smiling_Goat » 3. mar 2016, 19:45

Jeg er lige kommet i tanke om én.

Jeg skal til at studere i Køge, og en veninde, der selv studerer i København, har anbefalet mig at ringe til CIU, fordi hun hurtigt fandt en lejlighed derigennem. Så det gjorde jeg i dag. Jeg forklarede damen situationen, som sagde: "Jeg ved godt, det kan være svært at forstå, når man er fra Jylland, men Køge er ikke en del af hovedstadsområdet. Vi har kun boliger i hovedstadsområdet." Jeg svarede så, at jeg ikke vidste, at de kun tilbød lejligheder i København og nærområde, hvortil jeg fik serveret: "Det kan du læse på vores hjemmeside." Nå.. Okay.

Hvad med rend mig i røven?
3
Brugeravatar
inactiveOlive
Kort karma: 0
Likede indlæg: 4

Indlægaf inactiveOlive » 3. mar 2016, 20:08

Smiling_Goat skrev:Jeg er lige kommet i tanke om én.

Jeg skal til at studere i Køge, og en veninde, der selv studerer i København, har anbefalet mig at ringe til CIU, fordi hun hurtigt fandt en lejlighed derigennem. Så det gjorde jeg i dag. Jeg forklarede damen situationen, som sagde: "Jeg ved godt, det kan være svært at forstå, når man er fra Jylland, men Køge er ikke en del af hovedstadsområdet. Vi har kun boliger i hovedstadsområdet." Jeg svarede så, at jeg ikke vidste, at de kun tilbød lejligheder i København og nærområde, hvortil jeg fik serveret: "Det kan du læse på vores hjemmeside." Nå.. Okay.

Det var dog en ualmindelig nedladende kommentar fra hendes side! :8: :nerve:
2
Brugeravatar
Kattefjæs

Indlægaf Kattefjæs » 3. mar 2016, 20:18

inactiveOlive skrev:
Smiling_Goat skrev:Jeg er lige kommet i tanke om én.

Det var dog en ualmindelig nedladende kommentar fra hendes side! :8: :nerve:

Den er eddermaneme grim. :tie:
2
Brugeravatar
Tanten
Kort karma: 94
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 1055

Indlægaf Tanten » 3. mar 2016, 20:18

Forleden tilbragte jeg en del ventetid på et sygehus i DK i forbindelse med, at et familiemedlem skulle have foretaget en planlagt operation.

I venteområdet sad en yngre mand, der snakkede højt og uafbrudt i telefon i ca. 1 1/2 time - han var meget assertiv overfor et eller andet teleselskab og førte sig frem overfor den medarbejder, han havde i røret, som om han var virkelig højt på strå i sin egen virksomhed. Virkelig belastende at høre på.

Nå, men så lagde han på og jeg nød roen - men ikke i ret mange minutter.

Den unge mand begyndte så, uopfordret, at snakke til et ældre par, der også sad og ventede. De kendte jo nok hans svigermor, der boede i samme by (mellemstor dansk provinsby med 30.000 indbyggere), hvad de tjente på deres udlejningslejligheder, om deres yngste søn, der boede hjemme endnu, var en af de der unge rødder, der ikke anede, hvad han ville (på trods af info om, at den unge mand gik på sidste år af en ungdomsuddannelse), at han ikke lige vidste, hvad han skulle sige til det der med alle de der flygtninge, der kom herop, at hans kone var inde og få lavet en kosmetisk operation efter et kæmpe vægttab, og at de forresten havde fået fertilitetsbehandling, da de fik deres børn - jamen, hvad FANDEN vedkommer det dog mig, det ældre par og alle andre personer i venteområdet?

Det hele blev serveret i speedtempo med meget høj stemme og munter, over-jovial stemmeføring, alt imens han udleverede sin kone og stillede upassende spørgsmål til det komplet fremmede par.

Jeg var SÅÅÅÅÅÅ tæt på at komme med en sarkastisk bemærkning, men min kæreste, der er bedre opdraget end jeg, prikkede mig i siden.
5
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 674
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5867

Indlægaf Dikus » 3. mar 2016, 21:56

Tanten skrev:Forleden tilbragte jeg en del ventetid på et sygehus i DK i forbindelse med, at et familiemedlem skulle have foretaget en planlagt operation.

I venteområdet sad en yngre mand, der snakkede højt og uafbrudt i telefon i ca. 1 1/2 time - han var meget assertiv overfor et eller andet teleselskab og førte sig frem overfor den medarbejder, han havde i røret, som om han var virkelig højt på strå i sin egen virksomhed. Virkelig belastende at høre på.

Nå, men så lagde han på og jeg nød roen - men ikke i ret mange minutter.

Den unge mand begyndte så, uopfordret, at snakke til et ældre par, der også sad og ventede. De kendte jo nok hans svigermor, der boede i samme by (mellemstor dansk provinsby med 30.000 indbyggere), hvad de tjente på deres udlejningslejligheder, om deres yngste søn, der boede hjemme endnu, var en af de der unge rødder, der ikke anede, hvad han ville (på trods af info om, at den unge mand gik på sidste år af en ungdomsuddannelse), at han ikke lige vidste, hvad han skulle sige til det der med alle de der flygtninge, der kom herop, at hans kone var inde og få lavet en kosmetisk operation efter et kæmpe vægttab, og at de forresten havde fået fertilitetsbehandling, da de fik deres børn - jamen, hvad FANDEN vedkommer det dog mig, det ældre par og alle andre personer i venteområdet?

Det hele blev serveret i speedtempo med meget høj stemme og munter, over-jovial stemmeføring, alt imens han udleverede sin kone og stillede upassende spørgsmål til det komplet fremmede par.

Jeg var SÅÅÅÅÅÅ tæt på at komme med en sarkastisk bemærkning, men min kæreste, der er bedre opdraget end jeg, prikkede mig i siden.

Er det meget upassende at bemærke, jeg næsten har mere ondt af din kæreste?

Altså... Han har trods alt skulle gennemleve det samme OG siddet og ventet på, hvornår du ikke kunne klare mere :D
9

Tilbage til "Generelt"