Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3968

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Angelina » 15. mar 2016, 10:58

Den kunde der aflyser sin tid mindre end en time før - efter jeg har brugt en time på at gøre klar til mødet... er upassende...
2
~indsæt smart signatur her~
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 145
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 1916

Indlægaf Purple Haze » 15. mar 2016, 11:26

Guldlok skrev:Jeg synes det er upassende, at der er opstået en tendens til, at gå helt ind i hvert enkelt lille ord og sætning nogen skriver her på debatten.

Ikke bare lige nu og her i denne tråd, men generelt.

Folk skriver noget og måske endda noget ret personligt og beder om råd - eller skriver bare for at få luft.
I stedet for at forholde sig til det skrevne, dukker der hurtigt en flok debattører op og nærmest dissekerer hver enkelt vending og straks går det helt store flueknepperi i gang.

På en debat har man kun den ene side af sagen og den må vi så forholde os til. Det er ikke (eller kun sjældent) muligt at få begge sider af sagen og JEG synes altså, at det er dybt upassende at pille enkelte ord og sætninger fuldstændig ud af sammenhæng og begynde en diskussion om, at den pågældende debattør/trådstarter altså tager fejl og er forkert.

Ja, og så vil nogen nok synes jeg er ret upassende med dette indlæg, men det er virkelig en ting der har irriteret mig gentagne gange herinde.

Jeg er enig i at det kan være irreterende.
Har været på Jubii debatten i mange år, og det har altid været tilfældet.
Men er det ikke bare betingelserne når man er på en skriftlig debat?

Jeg tænker at når mange forskellige folk er samlet, så er der meget stor sandsynlighed for at folk tænker og udtrykker sig forskelligt - og så opstår der nemt misforståelser.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9260

Indlægaf Fru Sunshine » 15. mar 2016, 12:03

Skumfidusen skrev:
Fru Sunshine skrev:Hvad DU skulle have gjort, ved jeg ikke. Jeg ved, hvad jeg selv ville have gjort - og har gjort - i lignende tilfælde.
Så har jeg stukket en lille hvid og bedt far om at overveje, hvad han lige syntes, jeg skulle sige til barnet.

Og det ville jeg også have gjort, hvis ikke pigen sad ved siden af mig. Og jeg gav moren talrige muligheder for at skrive noget mere diplomatisk. Det gjorde hun ikke. Tværtimod bekræftede hun med en sms til vores datter hvad hun først havde sagt.

Men uanset hvad, er vi altså helt enige om, at det var en tåbelig kommentar fra din eks. Det glemte jeg vist, at skrive.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9260

Indlægaf Fru Sunshine » 15. mar 2016, 12:09

Skumfidusen skrev:
Fru Sunshine skrev:
Skumfidusen skrev:
Fru Sunshine skrev:Hvad DU skulle have gjort, ved jeg ikke. Jeg ved, hvad jeg selv ville have gjort - og har gjort - i lignende tilfælde.
Så har jeg stukket en lille hvid og bedt far om at overveje, hvad han lige syntes, jeg skulle sige til barnet.

Og det ville jeg også have gjort, hvis ikke pigen sad ved siden af mig. Og jeg gav moren talrige muligheder for at skrive noget mere diplomatisk. Det gjorde hun ikke. Tværtimod bekræftede hun med en sms til vores datter hvad hun først havde sagt.

Men uanset hvad, er vi altså helt enige om, at det var en tåbelig kommentar fra din eks. Det glemte jeg vist, at skrive.

Tak - det påskønner jeg. Og som jeg tidligere har sagt, så er jeg også med på at jeg faktisk godt kunnet have holdt mund med den og havde jeg vidst dengang hvad jeg ved nu, så havde jeg ikke sagt det videre. Det havde nok ikke sparet min datter for skuffelsen, men i det mindste havde jeg ikke selv haft andel i den.

Jeg har siddet i den situation masser af gange, så jeg forstår godt din undren - og din irritation. For det ER sgu da irriterende, at man ikke kan foretage sig noget som helst, uden at det skal kritiseres af eks'en (eller i vores tilfælde: hans kone.).
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Smiling_Goat
Kort karma: 470
Likede indlæg: 5955

Indlægaf Smiling_Goat » 15. mar 2016, 12:29

Skumfidusen skrev:
Fru Sunshine skrev:
Skumfidusen skrev:

Tak - det påskønner jeg. Og som jeg tidligere har sagt, så er jeg også med på at jeg faktisk godt kunnet have holdt mund med den og havde jeg vidst dengang hvad jeg ved nu, så havde jeg ikke sagt det videre. Det havde nok ikke sparet min datter for skuffelsen, men i det mindste havde jeg ikke selv haft andel i den.

Som jeg ser det, havde du faktisk slet ikke noget valg. Din datter sad og hoppede ved siden af for at få at vide, hvad hendes mor syntes. Du kunne så have løjet, men den løgn havde kun holdt til jeres datter, havde snakket med sin mor selv.

Med den begejstring hun har/havde for tasken, skulle det undre mig meget, om hun var færdig med at snakke om den med sin mor.
0
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 145
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 1916

Indlægaf Purple Haze » 15. mar 2016, 13:39

Guldlok skrev:Jeg er helt med på, at vi alle udtrykker os forskelligt på skrift og at det skrevne kan læses forskelligt, alt efter HVEM der læser det.

Men hvis en person skriver at xxxxx er et problem for vedkommende f.eks., så synes jeg det er upassende at fortælle personen, at det er forkert/ikke et problem eller lignende.

Okay, lidt svært at forklare, for jeg vil ikke udpege nogen bestemt, men jeg synes det er upassende.

Hvis jeg skriver at min mor/nabo/veninde/kæreste er en røv fordi xxx, så må folk jo forholde sig til det, i stedet for at begynde at opfinde grunde til, at det måske i virkeligheden er mig selv der er en røv.

Jeg er slet ikke uenig :)
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Angelina

Indlægaf Angelina » 15. mar 2016, 13:40

Det er upassende så lækkersulten jeg er lige nu ...
1
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3460

Indlægaf HappyPaww » 15. mar 2016, 13:47

Angelina skrev:Den kunde der aflyser sin tid mindre end en time før - efter jeg har brugt en time på at gøre klar til mødet... er upassende...

Vedkommende får vel lov at betale for for sent afbud, ikke? Det ville i hvert fald være helt fair...!
0
Brugeravatar
Angelina

Indlægaf Angelina » 15. mar 2016, 13:50

HappyPaww skrev:
Angelina skrev:Den kunde der aflyser sin tid mindre end en time før - efter jeg har brugt en time på at gøre klar til mødet... er upassende...

Vedkommende får vel lov at betale for for sent afbud, ikke? Det ville i hvert fald være helt fair...!

Hvis det er til fotografering ja, men de gratis og uforpligtende planlægningsmøder (som dette var, hvor hun dog ville kigge på nogle helt specifikke ting, som jeg så har fundet frem, prislister osv), de er lidt sværere at opkræve betaling for ... men det gør det ikke mindre træls.
1
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1641

Indlægaf dykkersild » 16. mar 2016, 08:37

Mig - jeg gider ikke spørge til mine kollegaers sygedage - jeg har så f..... mega travlt og har arbejdet max. meget så jeg gider bare ikke høre på feber og snot historier. Jeg ville bare gerne have haft dem på job i stedet for - så skide smålig er jeg altså i dag.
2
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 201
Likede indlæg: 1349

Indlægaf Sophies-mor » 16. mar 2016, 10:22

Teenager-/ player attitude hos voksne mænd!
7
Billede SÅ kom bananen!

:sur: Hævnrødbede :-D
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1316

Indlægaf hotlips » 16. mar 2016, 14:11

Skumfidusen skrev:
Smiling_Goat skrev:Som jeg ser det, havde du faktisk slet ikke noget valg. Din datter sad og hoppede ved siden af for at få at vide, hvad hendes mor syntes. Du kunne så have løjet, men den løgn havde kun holdt til jeres datter, havde snakket med sin mor selv.

Med den begejstring hun har/havde for tasken, skulle det undre mig meget, om hun var færdig med at snakke om den med sin mor.

Måske kunne jeg have nået at forklare hende at det nok var en god ide at være mere diplomatisk. Jeg vil ikke udelukke at var en mulighed.

Det kunne også være en mulighed at sige at for fremtiden må hun selv sige det hvis hun vil insistere på at opføre sig sådan. Det er jo forskelligt hvor folks grænser går men jeg ville ikke aflevere den slags, det er urimeligt nok i forvejen og det vil jeg ikke acceptere blev tørret af på mig.
Jeg havde løjet eller sagt hun selv måtte overbringe det,selvom man er forældre sammen har man lov at sige at man ikke vil aflevere ting der hører under noget man ikke selv kunne drømme om at sige til sit barn.
2
No1
Kort karma: 57
Likede indlæg: 466

Indlægaf No1 » 16. mar 2016, 19:00

Det er upassende at jeg mangler 4 afsnit og saa er jeg faerdig med Downton Abbey. Hvad skal jeg saa bruge mine aftener paa?
3
Brugeravatar
Angelina

Indlægaf Angelina » 16. mar 2016, 19:07

AldrigMedStort skrev:Den gynækolog jeg var hos idag var upassende, og derfor virkelig dårlig til sit arbejde. Hun fortalte mig ikke hvad hun skulle til at gøre, på trods af at hun jo faktisk arbejder med et område af kvindens krop som er temmelig privat og intimt. Hun bedøvede mig endda i livmoderen uden lige at fortælle mig på forhånd at det var det hun skulle til. Følte mig faktisk lidt krænket bagefter og usikker på om hun nu havde gjort sit arbejde ordentligt. Men hun får da bare ikke besøg af mig igen så.

Det er derfor jeg aldrig går til kvindelige gynækologer, de har en tendens til at have en lemfældig omgang med andre damers private dele.
13
Brugeravatar
Angelina

Indlægaf Angelina » 16. mar 2016, 19:08

No1 skrev:Det er upassende at jeg mangler 4 afsnit og saa er jeg faerdig med Downton Abbey. Hvad skal jeg saa bruge mine aftener paa?

Ligeså upassende er det at der ikke er flere afsnit af Selfridge.
2

Tilbage til "Generelt"