Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Anne Droid
Kort karma: 37
Likede indlæg: 971

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Anne Droid » 16. mar 2016, 19:16

No1 skrev:Det er upassende at jeg mangler 4 afsnit og saa er jeg faerdig med Downton Abbey. Hvad skal jeg saa bruge mine aftener paa?

Hortonsagaen eller Glamour. Så løber du ikke tør den første uges tid.
6
My hovercraft is full of eels
Brugeravatar
KinderBueno
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1051

Indlægaf KinderBueno » 16. mar 2016, 21:05

Min Macbook er brændt sammen. Jeg sad med den om aftenen ved skrivebordet, og da jeg gik i seng, satte jeg den i opladeren. Næste morgen var den død. Man kunne se, at den var fuldt opladt, men den ville bare ikke starte, overhovedet.

Den er heldigvis under 2 år gammel, så indtil videre er det en reklamationssag. Men de åbnede den nede i reparationsbiksen (ikke Apple, men en autoriseret reparatør), og de spurgte, om jeg nu var SIKKER på, at der ikke var kommet vand i den. For den lugtede brændt. Indforstået, den var måske kortsluttet indvendigt på grund af vand.

Og ja. Det er jeg sikker på, damnit. Jeg skulle nok sige det, hvis jeg havde hældt vand i den, for så ville min forsikring dække det.

Nå, men efter et par dage hos reparatøren, hvor de har sendt den videre til Apple, har Apple nu lavet en såkaldt "safety case" på den. Ingen kan rigtig fortælle mig hvad det er, udover at det nu tager længere tid at fikse den, faktisk op til 14 dage. Og Apple holder kortene helt tæt til kroppen... Jeg mistænker, at de enten er i gang med at finde én eller anden grund til at de kan give mig skylden, så de ikke skal dække det, eller at de simpelthen er bekymrede for, at der er en sikkerhedsrisiko ved at den sådan står og kortslutter af sig selv midt om natten.

Og basically, så gider jeg bare ikke vente mere nu. Ring nu bare og fucking sig, at den er død, og at I ikke gider dække det, så jeg kan få det refunderet af min forsikring og købe en ny. Jeg kan ikke undvære den længere, jeg skal snart skrive eksamener! Argh! Og alle mine filer (alle dem, som ikke var i iCloud eller backup'et) er alligevel tabt, så nu kan det være det samme.

Lort! Hvis nogen har oplevet eller kender til "safety cases", så vil jeg gerne høre jeres oplevelser... De flinke folk hos reparatøren (altså ikke Apple) sagde, at det ret sjældent, de oplevede det, og det var ret meget ude af deres hænder.
3
hej hest, hestehest
No1
Kort karma: 55
Likede indlæg: 460

Indlægaf No1 » 16. mar 2016, 22:17

Anne Droid skrev:
No1 skrev:Det er upassende at jeg mangler 4 afsnit og saa er jeg faerdig med Downton Abbey. Hvad skal jeg saa bruge mine aftener paa?

Hortonsagaen eller Glamour. Så løber du ikke tør den første uges tid.

Eller de naeste par aar. Haha.
1
Brugeravatar
Daflo
Kort karma: 31
Likede indlæg: 342

Indlægaf Daflo » 17. mar 2016, 08:40

KinderBueno skrev:Min Macbook er brændt sammen. Jeg sad med den om aftenen ved skrivebordet, og da jeg gik i seng, satte jeg den i opladeren. Næste morgen var den død. Man kunne se, at den var fuldt opladt, men den ville bare ikke starte, overhovedet.

Den er heldigvis under 2 år gammel, så indtil videre er det en reklamationssag. Men de åbnede den nede i reparationsbiksen (ikke Apple, men en autoriseret reparatør), og de spurgte, om jeg nu var SIKKER på, at der ikke var kommet vand i den. For den lugtede brændt. Indforstået, den var måske kortsluttet indvendigt på grund af vand.

Og ja. Det er jeg sikker på, damnit. Jeg skulle nok sige det, hvis jeg havde hældt vand i den, for så ville min forsikring dække det.

Nå, men efter et par dage hos reparatøren, hvor de har sendt den videre til Apple, har Apple nu lavet en såkaldt "safety case" på den. Ingen kan rigtig fortælle mig hvad det er, udover at det nu tager længere tid at fikse den, faktisk op til 14 dage. Og Apple holder kortene helt tæt til kroppen... Jeg mistænker, at de enten er i gang med at finde én eller anden grund til at de kan give mig skylden, så de ikke skal dække det, eller at de simpelthen er bekymrede for, at der er en sikkerhedsrisiko ved at den sådan står og kortslutter af sig selv midt om natten.

Og basically, så gider jeg bare ikke vente mere nu. Ring nu bare og fucking sig, at den er død, og at I ikke gider dække det, så jeg kan få det refunderet af min forsikring og købe en ny. Jeg kan ikke undvære den længere, jeg skal snart skrive eksamener! Argh! Og alle mine filer (alle dem, som ikke var i iCloud eller backup'et) er alligevel tabt, så nu kan det være det samme.

Lort! Hvis nogen har oplevet eller kender til "safety cases", så vil jeg gerne høre jeres oplevelser... De flinke folk hos reparatøren (altså ikke Apple) sagde, at det ret sjældent, de oplevede det, og det var ret meget ude af deres hænder.

Jeg har oplevet noget lignende med en Ipad. Jeg endte med at få at vide det var min egen skyld pga en mikroskopisk ridse i plastikken. Den ridse har helt sikkert ikke været skyld i noget som helst, men der var intet at gøre. Jeg fik helt klart opfattelsen af, at de bare manglede en undskyldning for ikke at dække fejlen.
Butikken gav mig en rabat på 500 kr til køb af ny Ipad, hvis jeg købte en med det samme. Hurra.

Apples forhold til reklamationsret er upassende.
1
Brugeravatar
KinderBueno
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1051

Indlægaf KinderBueno » 17. mar 2016, 10:32

Daflo skrev:
KinderBueno skrev:Min Macbook er brændt sammen. Jeg sad med den om aftenen ved skrivebordet, og da jeg gik i seng, satte jeg den i opladeren. Næste morgen var den død. Man kunne se, at den var fuldt opladt, men den ville bare ikke starte, overhovedet.

Jeg har oplevet noget lignende med en Ipad. Jeg endte med at få at vide det var min egen skyld pga en mikroskopisk ridse i plastikken. Den ridse har helt sikkert ikke været skyld i noget som helst, men der var intet at gøre. Jeg fik helt klart opfattelsen af, at de bare manglede en undskyldning for ikke at dække fejlen.
Butikken gav mig en rabat på 500 kr til køb af ny Ipad, hvis jeg købte en med det samme. Hurra.

Apples forhold til reklamationsret er upassende.

Fuck - utroligt. Og ja, det er det virkelig!
0
hej hest, hestehest
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 422
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 5915

Indlægaf LadyFox » 17. mar 2016, 20:37

Hver gang jeg ser "Tid i sofaen"-tråden læser jeg det som "Tis i sofaen" og når jeg klikker mig ind på den så står der noget i stil med "Vi har ingen regler omkring..." Og jeg når at tænke "friskt alligevel". :blush2:
12
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
hvz74
Kort karma: 2
Likede indlæg: 41

Indlægaf hvz74 » 18. mar 2016, 01:12

Min svigermors læge.

Der bliver ringet til hende fra hjemmeplejen fordi hun er faldet om med et epilektisk anfald, og proceduren åbenbart siger at den praktiserende læge skal rekvirere en ambulance.

Der går hele TRE timer før en sygetransport fra Falck dukker op - i mellemtiden har vi ringet 112 fordi hun var seriøst ved at kradse af...
0
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 249
Likede indlæg: 3506

Indlægaf Lemonella » 18. mar 2016, 07:54

Angelina skrev:
AldrigMedStort skrev:Den gynækolog jeg var hos idag var upassende, og derfor virkelig dårlig til sit arbejde. Hun fortalte mig ikke hvad hun skulle til at gøre, på trods af at hun jo faktisk arbejder med et område af kvindens krop som er temmelig privat og intimt. Hun bedøvede mig endda i livmoderen uden lige at fortælle mig på forhånd at det var det hun skulle til. Følte mig faktisk lidt krænket bagefter og usikker på om hun nu havde gjort sit arbejde ordentligt. Men hun får da bare ikke besøg af mig igen så.

Det er derfor jeg aldrig går til kvindelige gynækologer, de har en tendens til at have en lemfældig omgang med andre damers private dele.

Det er så derfor jeg aldrig går til mandlige gynækologer. De har jo intet begreb om, hvad de laver og tror, at man er pivet, hvis man siger av.
Spørger man dem så, hvordan de selv tror det ville være, hvis det var dem selv der skulle undersøges, så får man det der lettere overbærende blik, hvor jeg tydeligt kan se de tænker "kvinder" og det på en ikke særlig pæn måde.

De kvindelige gynækologer jeg har været hos, har nu alle været søde og behagelige og fortalt, hvad der blev gjort undervejs.

Måske der bare er forskel på gynækologer. Og måske man ikke skal generaliserer. :D
5
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Lykke
Kort karma: 45
Likede indlæg: 718

Indlægaf Lykke » 18. mar 2016, 19:25

Gamle mennesker som har så pisse travlt.
Stod i scan selv kassen, manden er ved at pakke ting ned under barnevognen. Gammel mand står bag ved og kan ligesom godt se hvad der foregår. Står helt vildt tæt på, og spørger så, Er I færdige??!
Jo ser du, når de sidste varer er pakket væk. Så er vi færdige.

Hvis man har så travlt. Ligemeget om man er ung eller gammel, så må man fandme handle tidligere.
3
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3922

Indlægaf Angelina » 19. mar 2016, 20:53

Det er vildt upassende at jeg ikke kan huske en gammel bekendt fra et online forum...altså mest fordi han er gået bort i dag - og han har talt meget om mig (i de små tyve år der er gået siden vi har haft kontakt med hinanden), så derfor har hans familie kontaktet mig... og jeg kan simpelthen ikke huske ham :trist:
0
~indsæt smart signatur her~
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2393

Indlægaf Karkluden » 19. mar 2016, 21:35

Lemonella skrev:
Angelina skrev:
AldrigMedStort skrev:Den gynækolog jeg var hos idag var upassende, og derfor virkelig dårlig til sit arbejde. Hun fortalte mig ikke hvad hun skulle til at gøre, på trods af at hun jo faktisk arbejder med et område af kvindens krop som er temmelig privat og intimt. Hun bedøvede mig endda i livmoderen uden lige at fortælle mig på forhånd at det var det hun skulle til. Følte mig faktisk lidt krænket bagefter og usikker på om hun nu havde gjort sit arbejde ordentligt. Men hun får da bare ikke besøg af mig igen så.

Det er derfor jeg aldrig går til kvindelige gynækologer, de har en tendens til at have en lemfældig omgang med andre damers private dele.

Det er så derfor jeg aldrig går til mandlige gynækologer. De har jo intet begreb om, hvad de laver og tror, at man er pivet, hvis man siger av.
Spørger man dem så, hvordan de selv tror det ville være, hvis det var dem selv der skulle undersøges, så får man det der lettere overbærende blik, hvor jeg tydeligt kan se de tænker "kvinder" og det på en ikke særlig pæn måde.

De kvindelige gynækologer jeg har været hos, har nu alle været søde og behagelige og fortalt, hvad der blev gjort undervejs.

Måske der bare er forskel på gynækologer. Og måske man ikke skal generaliserer. :D

Det er sjovt med så forskellige oplevelser. Jeg har haft en del underlivsproblemer, og har deraf set en del kvindelige gynækologer + jeg har været i klinikophold på gynækologisk afdeling. Og jeg kan sige: jeg skulle være MEGET syg, før jeg igen lod en kvindelig gynækolog nær mit underliv. Jeg har uden undtagelse kun mødt ubehagelige og hårdhændende kvindelige gynækologer.
2
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 422
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 5915

Indlægaf LadyFox » 19. mar 2016, 21:40

Det er upassende at håndtaget på døren til min opgang er smurt ind i blod, og det har det været siden i nat. Det ville være god stil lige at fjerne når det blev muligt.
2
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9136

Indlægaf Fru Sunshine » 19. mar 2016, 22:17

Det er kraftstejlme upassende, at idrætshøjskolen har haft gang i nogle aktiviteter, der indebar fuldstændig sindssygt skrigeri fra kl. 9-15, og nu holder de så fest, og spiller så højt, at det dundrer i vores vægge. Det har de så gjort siden 20.30.

Der er trods alt omkring 2-300 meter til kantinen, hvor der festes, og vi plejer nok at kunne høre det, når der festes, men sgu ikke at mærke bassen i gulvet.
Jeg er SÅ tæt på at ringe til politiet.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Joe
Kort karma: 170
Likede indlæg: 2406

Re: Upassendetråden - første udgave

Indlægaf Joe » 20. mar 2016, 21:32

En af min mors bekendte forsøgte i dag at sælge mig en trøje med ordene: "Så er der plads til maven."

Det ville jo være meget sødt, hvis jeg rent faktisk var gravid. Jeg er desværre kun typen, hvis fedt har det med at danne en topmave.
12
I'm Audrey Horne, and I get what I want
Brugeravatar
Urtekussen
Kort karma: 356
Likede indlæg: 2706

Indlægaf Urtekussen » 21. mar 2016, 05:38

En af pædagogerne i børnehaven kom hen og aede mig på maven og spurgte, om hun skulle ønsker tillykke.
"Nej, jeg er bare tyk"
"Nå, det lignede ellers lige".

Hun blev ikke engang flov!
12
200 kg i bænkpres?
Prøv med 4,8 kg i kussepres :deer:

Tilbage til "Generelt"