Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 2141
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 279
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 4911

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf HappyPaww » 27. mar 2016, 06:24

Synes hele den snak med reklamationer er lidt sjov, for jeg ville aldrig overveje at reklamere over en defekt lynlås, løbet søm eller lignende efter mere end 1-2 måneder. Jeg tænker nok bare, at det er "risikoen" ved at købe tøj i fx Bilka, H&M, Kvickly osv. Altså, det er så billigt at man ikke kan forvente den højeste kvalitet..
Og dermed ikke sagt at jeg er for fin til tøj derfra - jeg har 5 par af Bilkas skinny jeans, og min søn går stort set udelukkende i Bilka og H&M fordi jeg er for nærig til at købe dyrt børnetøj der alligevel bliver slidt og plettet lynhurtigt. Men jeg forventer bare ikke at det holder evigt...

Derudover sker jeg nok også bare nervøs for, at de vil sige at jeg selv har ødelagt tøjet, vasket det forkert eller lignende :blush: Og jeg et også dårlig til at gemme bonner - gør drt kun med meget dyre ting.
13
D.itsen
Indlæg: 1019
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 220
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 1878

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf D.itsen » 27. mar 2016, 06:33

kidkomb skrev:Føtex... Wtf?
Jeg købte et par bukser i december, som jeg er rigtig glad for, men hvor lynlåsen er gået. Så jeg går derned i dag og viser dem og bon'en og siger, at jeg gerne vil bytte dem. Damen i kundeservice siger så, at hun lige må ringe til en. Jeg kan høre at hun siger til vedkommende, at en kunde er kommet med et par bukser, hvor lynlåsen er i stykker, men "der er jo gået mere end de 30 dage?"
Da hun har lagt på siger jeg til hende, at det jo ikke er fordi jeg vil bytte dem, men de er gået i stykker og man har jo reklamationsret i Danmark.
Hun kigger tvært på mig og ringer til en ny og spørger om det samme.
Jeg siger igen, at i Danmark har man jo krav på reklamation i to år og så siger hun guddødemig "Jeg gider ikke stå her og diskutere lovgivning med dig! Men fordi vi er i påskehumør, så får du lov at bytte dem."
WTF? Og hun har altså arbejdet der længe, så det kan ikke være fordi hun er ny.
Hun arbejder i en kundeservice-afdeling i detailhandlen og kender ikke reglerne for retur-ret og reklamtionsret?
Jeg er målløs. Og nej, jeg gad bestemt heller ikke stå der og diskutere lovgivning med hende. Gudfaderbevares, det var jo som at tale til en dør.
Så jeg smilede pænt og fandt mine bukser og gik igen.

Der er ikke noget der hedder returret i fysiske butikker. Det er en service rigtig mange butikker tilbyder, men det er ikke en ret.
Men derfor har hun stadig tydeligvis ikke anet ret meget om reglerne på området
1
UH UH UH UH KORT :love:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 6314
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 1546
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 13917

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf kidkomb » 27. mar 2016, 08:14

Det med returret ved jeg godt. Det er noget Føtex tilbyder som en service til deres kunder :)
1
Walk tall and cry with dignity.
Jeg kan åbenbart ikke korrekturlæse inden jeg trykker "udfør". Derfor er der altid rettet i mine indlæg.
Lykke
Indlæg: 2008
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1494

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Lykke » 27. mar 2016, 08:48

Det er som om Føtex er blevet ret sløje på mange parametre. Måske der ikke er konkurrence for dem længere. Føtex i Bolbro, Odense, har virkelig en klam frugt og grøntafdeling. Nu skal man vise bone for Remableer ;) Man skal virkelig være opsøgende for at finde en medarbejder. Enormt mange vogne hvor medarbejdere er ved at fylde varer op, eller smide gamle varer ud. Ret rodet generelt.
0
No1
Indlæg: 601
Tilmeldt: 14. sep 2015, 05:37
Kort karma: 70
Likede indlæg: 598

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf No1 » 27. mar 2016, 08:51

Annione skrev:
No1 skrev:Det er upassende at man efter tyve minutter i en Matas butik stadig bliver ignoreret. Jeg stillede et spørgsmål, og fik det korteste svar muligt. Det er fint nok at man ikke bliver forfulgt rundt i butikken, det er der jo ingen der gider, men der var ingen opmærksomhed. Hvis jeg skal købe produkter fra en fysisk butik, så forventer jeg at de har en interesse i salg - og faktisk også i at vejlede. Jeg havde spørgsmål til flere produkter, som jeg nemt kunne have købt, men jeg nægter altså selv at skulle arbejde for at få lov til at købe noget.


Jeg synes altid de kommer hen og spørger med det samme, men jeg foretrækker at gå rundt i ro og mag selv :-D


Normalt plejer de også at være ok til det. Det er også fint at blive efterladt til sig selv, hvis de i det mindste har anerkendt en. Der var fem ledige ekspedienter, som alle havde travlt med at diskutere forskellen på salling og Matas' beauty afdeling. :D jeg endte med at tage i Bilka og bruge pengene i stedet for. Der forventer man i det mindste ingenting.
3
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 874
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 105
Likede indlæg: 1374

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Mangoness » 27. mar 2016, 12:46

No1 skrev:
Annione skrev:
No1 skrev:Det er upassende at man efter tyve minutter i en Matas butik stadig bliver ignoreret. Jeg stillede et spørgsmål, og fik det korteste svar muligt. Det er fint nok at man ikke bliver forfulgt rundt i butikken, det er der jo ingen der gider, men der var ingen opmærksomhed. Hvis jeg skal købe produkter fra en fysisk butik, så forventer jeg at de har en interesse i salg - og faktisk også i at vejlede. Jeg havde spørgsmål til flere produkter, som jeg nemt kunne have købt, men jeg nægter altså selv at skulle arbejde for at få lov til at købe noget.


Jeg synes altid de kommer hen og spørger med det samme, men jeg foretrækker at gå rundt i ro og mag selv :-D


Normalt plejer de også at være ok til det. Det er også fint at blive efterladt til sig selv, hvis de i det mindste har anerkendt en. Der var fem ledige ekspedienter, som alle havde travlt med at diskutere forskellen på salling og Matas' beauty afdeling. :D jeg endte med at tage i Bilka og bruge pengene i stedet for. Der forventer man i det mindste ingenting.


:lol: :klap:
1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Billede
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 8881
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 1877
Likede indlæg: 10836

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Wizzze » 27. mar 2016, 13:16

3
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 4132
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 500
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 6110

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Delfin » 27. mar 2016, 18:26

HappyPaww skrev:Synes hele den snak med reklamationer er lidt sjov, for jeg ville aldrig overveje at reklamere over en defekt lynlås, løbet søm eller lignende efter mere end 1-2 måneder. Jeg tænker nok bare, at det er "risikoen" ved at købe tøj i fx Bilka, H&M, Kvickly osv. Altså, det er så billigt at man ikke kan forvente den højeste kvalitet..
Og dermed ikke sagt at jeg er for fin til tøj derfra - jeg har 5 par af Bilkas skinny jeans, og min søn går stort set udelukkende i Bilka og H&M fordi jeg er for nærig til at købe dyrt børnetøj der alligevel bliver slidt og plettet lynhurtigt. Men jeg forventer bare ikke at det holder evigt...

Derudover sker jeg nok også bare nervøs for, at de vil sige at jeg selv har ødelagt tøjet, vasket det forkert eller lignende :blush: Og jeg et også dårlig til at gemme bonner - gør drt kun med meget dyre ting.


Selvfølgelig er det ikke højeste kvalitet, men Føtex børnetøj var, i hvert fald dengang, af forbavsende god kvalitet. Om jeg reklamerer eller ej, kommer an på, hvad problemet er. En lynlås i en vinterjakke forventer jeg faktisk skal kunne holde en sæson, uanset om jeg har givet 400 eller 1000 kr for en jakke. Det skal være overordentlig dårlig kvalitet, hvis en lynlås ikke kan holde. Kan jeg se, der sidder der en lortelynlås i, køber jeg det jo slet ikke. En søm der er skredet, ville jeg derimod ikke klage over, hvis der var gået længere tid efter købet.
0
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 2049
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 241
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 3869

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Mi55y » 28. mar 2016, 14:11

Upassende at aflyse en date med kort tids varsel pga. manglende lyst, når den anden person person kommer hele vejen fra Silkeborg til Sjælland og havde kørt over halvvejs. Det skulle man måske have tænkt på bare lidt før...
20
Frisk på brætspil i Midtjylland? viewtopic.php?f=50&t=7064

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 2141
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 279
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 4911

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf HappyPaww » 28. mar 2016, 15:31

Mi55y skrev:Upassende at aflyse en date med kort tids varsel pga. manglende lyst, når den anden person person kommer hele vejen fra Silkeborg til Sjælland og havde kørt over halvvejs. Det skulle man måske have tænkt på bare lidt før...

Ouch... Ja så er vedkommende vist ikke særlig interesseret :wacko: Dårlig stil!
2
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 2141
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 279
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 4911

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf HappyPaww » 28. mar 2016, 15:37

Jeg skulle prøve en ny frisør i dag, og havde bestilt tid online. Der stod ikke noget om at der var lukket pga helligdag osv, så tænkte at hun jo nok holdt åbent alligevel. Men nej, dukkede op til en lukket og slukket salon :boo:

Skrev en lidt sur mail, og fik så en voicemail et par timer senere, hvor hun lidt surt sagde,at hun altså havde ringet til mig, men at jeg jo måtte ringe og få en ny tid.

Dårlig service er så mega upassende! Selv hvis hun havde givet besked, så er ordentlig service altså at sige noget a la: "jeg kan forstå at du ikke har fået besked om, at jeg har lukket - lad os finde ud af noget", og ikke at lyde sur og som om det er kundens egen skyld!

Men det gør jo bare at jeg sgu nok ikke gider tage derind igen.. Danskere i servicebranchen skulle virkelig have et kursus i kundeservice fra fx nogle amerikanere!
9
Brugeravatar
musel
Indlæg: 145
Tilmeldt: 10. jan 2016, 19:43
Kort karma: 31
Likede indlæg: 297

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf musel » 28. mar 2016, 15:54

Det er upassende at der er blevet plantet ca. 35 nye birketræer I Fælledparken. Fedt for os med allergi, eller noget!
0
Brugeravatar
musel
Indlæg: 145
Tilmeldt: 10. jan 2016, 19:43
Kort karma: 31
Likede indlæg: 297

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf musel » 28. mar 2016, 15:55

Nogle mennesker, der skal købe dine ting fra den blå avis. Først og fremmest byder folk urimeligt under prisen, kan ikke forstå hvorfor jeg ikke vil sende store klodsede ting med posten, og når der så er nogle der kommer for at købe, så kommer de 30-60 min. for sent, hvoraf den ene syntes det var MIN skyld?!?! :forvirret:
2
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 2267
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 367
Likede indlæg: 3411
Kontakt:

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Annione » 28. mar 2016, 16:04

musel skrev:Det er upassende at der er blevet plantet ca. 35 nye birketræer I Fælledparken. Fedt for os med allergi, eller noget!


What? Som om der ikke er rigeligt med birkepollen i forvejen :cuss: :cuss:

Hvor faen er astma/allergi forbundet? De plejer da altid at kæmpe for at der kommer stille og rolige kirsebærtræer eller lignende.

Nå. Måske man skulle skaffe sig nogle kobbersøm...
2
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 6314
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 1546
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 13917

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf kidkomb » 28. mar 2016, 16:19

Delfin skrev:
HappyPaww skrev:Synes hele den snak med reklamationer er lidt sjov, for jeg ville aldrig overveje at reklamere over en defekt lynlås, løbet søm eller lignende efter mere end 1-2 måneder. Jeg tænker nok bare, at det er "risikoen" ved at købe tøj i fx Bilka, H&M, Kvickly osv. Altså, det er så billigt at man ikke kan forvente den højeste kvalitet..
Og dermed ikke sagt at jeg er for fin til tøj derfra - jeg har 5 par af Bilkas skinny jeans, og min søn går stort set udelukkende i Bilka og H&M fordi jeg er for nærig til at købe dyrt børnetøj der alligevel bliver slidt og plettet lynhurtigt. Men jeg forventer bare ikke at det holder evigt...

Derudover sker jeg nok også bare nervøs for, at de vil sige at jeg selv har ødelagt tøjet, vasket det forkert eller lignende :blush: Og jeg et også dårlig til at gemme bonner - gør drt kun med meget dyre ting.


Selvfølgelig er det ikke højeste kvalitet, men Føtex børnetøj var, i hvert fald dengang, af forbavsende god kvalitet. Om jeg reklamerer eller ej, kommer an på, hvad problemet er. En lynlås i en vinterjakke forventer jeg faktisk skal kunne holde en sæson, uanset om jeg har givet 400 eller 1000 kr for en jakke. Det skal være overordentlig dårlig kvalitet, hvis en lynlås ikke kan holde. Kan jeg se, der sidder der en lortelynlås i, køber jeg det jo slet ikke. En søm der er skredet, ville jeg derimod ikke klage over, hvis der var gået længere tid efter købet.

For mig er det ikke pengene overhovedet. Det er rigtig svært for mig, at finde noget tøj der passer og sidder bare nogenlunde på mig, så jeg er virkelig glad for de bukser. Og når jeg har gemt bon'en, så ville det da være åndssvagt at gå ind og købe et par nye, når jeg kan få dem gratis.
3
Walk tall and cry with dignity.
Jeg kan åbenbart ikke korrekturlæse inden jeg trykker "udfør". Derfor er der altid rettet i mine indlæg.

Tilbage til "Generelt"