Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1114
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 10260

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Fru Sunshine » 30. mar 2016, 06:01

Sjg skrev:
kidkomb skrev:
Sjg skrev:
kidkomb skrev:Ej, lad hende dog være irriteret. De tegner på vinduerne og det får det til at se ud som om hun ikke passer sit arbejde ordentligt.

Øh? Har jeg ikke netop anerkendt, at hun da har ret til at finde det upassende?

Bestemt. Du argumenterede bare for at det var upassende af hende at finde det upassende og det synes jeg er upassende.

OK. Der synes jeg så, at det er upassende af dig at bryde ind som debatpoliti, når jeg henvender mig til hende med en undren, der udtrykkes i en sober tone, og jeg i øvrigt på intet tidspunkt har kaldt hverken hende selv eller hendes holdning upassende.

Det tegner dog til at kunne blive et infinity loop af upassende opførsel, så jeg synes hellere, at vi må standse sidesporet. :)

Som du selv startede ved at stille spørgsmålstegn ved, om Studs må betragte det som upassende. Beklager, men jeg synes, dine indlæg er upassende.
9
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Smiling_Goat
Kort karma: 619
Likede indlæg: 9623

Indlægaf Smiling_Goat » 30. mar 2016, 06:25

Og nu forsøger Sjg at ende diskussionen. Skulle vi måske ikke lytte til hende?
11
Sjg
Kort karma: 11
Likede indlæg: 222

Indlægaf Sjg » 30. mar 2016, 07:24

Fru Sunshine skrev:
Sjg skrev:
kidkomb skrev:
Sjg skrev:
kidkomb skrev:Ej, lad hende dog være irriteret. De tegner på vinduerne og det får det til at se ud som om hun ikke passer sit arbejde ordentligt.

Bestemt. Du argumenterede bare for at det var upassende af hende at finde det upassende og det synes jeg er upassende.

OK. Der synes jeg så, at det er upassende af dig at bryde ind som debatpoliti, når jeg henvender mig til hende med en undren, der udtrykkes i en sober tone, og jeg i øvrigt på intet tidspunkt har kaldt hverken hende selv eller hendes holdning upassende.

Det tegner dog til at kunne blive et infinity loop af upassende opførsel, så jeg synes hellere, at vi må standse sidesporet. :)

Som du selv startede ved at stille spørgsmålstegn ved, om Studs må betragte det som upassende. Beklager, men jeg synes, dine indlæg er upassende.

Jeg kan ikke rigtig se, hvad du vil frem til med den bemærkning, ud over at det selvfølgelig er tydeligt, at du gerne vil anklage mig for at være upassende? :)

Jeg påpeger, at der tegner til at kunne danne sig et infinity loop, hvorfor jeg foreslår at afslutte diskussionen. I den forbindelse har det da ingen relevans, "hvem der startede".

Tværtimod må det være passende at afbryde diskussionen, inden den helt overtager og afsporer tråden - noget, du som moderator om nogen burde kunne se fornuften i, fremfor at forlænge og opildne sidesporet yderligere ved at give dig til at pege fingre og sige "Hey, du startede altså!" :)
5
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 902
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 9291

Indlægaf Dikus » 30. mar 2016, 08:43

Sjg skrev:
Fru Sunshine skrev:
Sjg skrev:
kidkomb skrev:
Sjg skrev:

Jeg kan ikke rigtig se, hvad du vil frem til med den bemærkning, ud over at det selvfølgelig er tydeligt, at du gerne vil anklage mig for at være upassende? :)

Jeg påpeger, at der tegner til at kunne danne sig et infinity loop, hvorfor jeg foreslår at afslutte diskussionen. I den forbindelse har det da ingen relevans, "hvem der startede".

Tværtimod må det være passende at afbryde diskussionen, inden den helt overtager og afsporer tråden - noget, du som moderator om nogen burde kunne se fornuften i, fremfor at forlænge og opildne sidesporet yderligere ved at give dig til at pege fingre og sige "Hey, du startede altså!" :)

Det et mere end upassende at pege på, Sun er moderator, når hun deltager i debatten som almindelig debattør. Har man brug for en moderator er der en anmelde- knap. Finder moderatorerne behov for at moderere, skriver de med blåt.
5
Sjg

Indlægaf Sjg » 30. mar 2016, 08:51

Dikus skrev:
Sjg skrev:
Fru Sunshine skrev:
Sjg skrev:
kidkomb skrev:
Sjg skrev:

Det et mere end upassende at pege på, Sun er moderator, når hun deltager i debatten som almindelig debattør. Har man brug for en moderator er der en anmelde- knap. Finder moderatorerne behov for at moderere, skriver de med blåt.

Uagtet om en moderator deltager som almindelig debattør eller i sin funktion af moderator, er det vel rimeligt at mene, at vedkommende ikke personligt bør medvirke til en udvikling af off-topic, der er imod retningslinjerne?
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 732
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 14914

Indlægaf icelady » 30. mar 2016, 08:54

Jeg er nok upassende, for jeg tænker at eftersom vinduespudsning ikke er en planlagt del af Studsgaards arbejde, kan hun jo sige til ledelsen at "Så må vinduerne jo være beskidte, indtil det bliver planlagt, at de skal pudses oftere."

Kan sagtens forstå at man føler sig lidt "øv", fordi det fremstår som at hun ikke gør sit arbejde ordentligt. Men igen; det må jo tages op med ledelsen, hvis der er brok over beskidte vinduer.
6
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Sjg

Indlægaf Sjg » 30. mar 2016, 08:55

icelady skrev:Jeg er nok upassende, for jeg tænker at eftersom vinduespudsning ikke er en planlagt del af Studsgaards arbejde, kan hun jo sige til ledelsen at "Så må vinduerne jo være beskidte, indtil det bliver planlagt, at de skal pudses oftere."

Kan sagtens forstå at man føler sig lidt "øv", fordi det fremstår som at hun ikke gør sit arbejde ordentligt. Men igen; det må jo tages op med ledelsen, hvis der er brok over beskidte vinduer.

Helt enig. :)
0
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 814
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 12221

Indlægaf LadyFox » 30. mar 2016, 09:01

Jeg hende der lige har givet mig en sviner og en snotter for ikke at have mundkurv på min "ulovlige" hund er upassende, især fordi min hunds race IKKE er på forbudslisten. Altså, fair nok man ikke har styr på hunderacer, men så burde man måske spørge ind i stedet for at råbe og spytte og i hvert fald skrue ned for charmen når man får at vide at man tager fejl.

Undskyld sproget men... Kælling! :cuss:
11
"It was the beginning of the greatest Christmas ever. Little food. No presents. But there was a snowman in their basement."
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 742
Likede indlæg: 6657

Indlægaf Aima » 30. mar 2016, 09:48

LadyFox skrev:Jeg hende der lige har givet mig en sviner og en snotter for ikke at have mundkurv på min "ulovlige" hund er upassende, især fordi min hunds race IKKE er på forbudslisten. Altså, fair nok man ikke har styr på hunderacer, men så burde man måske spørge ind i stedet for at råbe og spytte og i hvert fald skrue ned for charmen når man får at vide at man tager fejl.

Spyttede hun på dig?! Føj for satan. Jeg havde fået en nedsmeltning.
3
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 142
Likede indlæg: 1807

Indlægaf Kattefjæs » 30. mar 2016, 09:50

Var der ikke én som fik en voldsdom for nogle år tilbage pga. en spytklat? Jeg havde nok forsøgt at fotografere vedkommende og anmeldt det.
0
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 814
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 12221

Indlægaf LadyFox » 30. mar 2016, 09:58

Aima skrev:
LadyFox skrev:Jeg hende der lige har givet mig en sviner og en snotter for ikke at have mundkurv på min "ulovlige" hund er upassende, især fordi min hunds race IKKE er på forbudslisten. Altså, fair nok man ikke har styr på hunderacer, men så burde man måske spørge ind i stedet for at råbe og spytte og i hvert fald skrue ned for charmen når man får at vide at man tager fejl.

Spyttede hun på dig?! Føj for satan. Jeg havde fået en nedsmeltning.

Ja da jeg gik fra samtalen, med ordene "Nu går jeg, ring til politiet hvis du mener du har en sag" - hvis man da kan kalde hendes råberi og beskyldninger for en samtale. Jeg var også ved at vende mig om for at give hende et fur, men jeg gjorde det ikke fordi jeg gør meget ud af at holde mig i ro, og ikke udstråle usikkerhed eller aggressiv adfærd foran min hund, fordi hun er meget usikker grundet en horribel hvalpetid og hun derfor har brug for at jeg udstråler "det er okay, jeg har styr på sagerne" i pressede situationer.
Men det var nu svært at holde hovedet koldt med sådan en klam dame.
2
"It was the beginning of the greatest Christmas ever. Little food. No presents. But there was a snowman in their basement."
Akehurst2
Kort karma: 470
Likede indlæg: 9180

Indlægaf Akehurst2 » 30. mar 2016, 10:00

Kattefjæs skrev:Var der ikke én som fik en voldsdom for nogle år tilbage pga. en spytklat? Jeg havde nok forsøgt at fotografere vedkommende og anmeldt det.

Ja, at spytte på folk kan medføre en dom for simpel vold.
2
Brugeravatar
Mangoness
Kort karma: 157
Likede indlæg: 2303

Indlægaf Mangoness » 30. mar 2016, 15:08

Kattefjæs skrev:Var der ikke én som fik en voldsdom for nogle år tilbage pga. en spytklat? Jeg havde nok forsøgt at fotografere vedkommende og anmeldt det.

http://www.dr.dk/nyheder/indland/hoejes ... yt-er-vold :fløjt:
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:

Cheese Billede
Brugeravatar
Pixie88
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1246

Indlægaf Pixie88 » 31. mar 2016, 12:31

Jeg har lige været til møde hos virksomhedskonsulenten hos kommunen. Vi snakker om hvor mit næste praktiksted skal være. Jeg siger jeg godt kunne tænke mig Fortsat at arbejde med mad, og gerne et lokalt sted.
Vi remser forskellige virksomheder op, og hun siger "der er jo mange pizzeriaer hvor du bor.. men jeg går ikke ud fra du vil være på sådan et krakkemut-sted". Jeg bliver lettere forbavset over hendes ordvalg, hvilket hun fornemmer og forsøger at redde den med "altså med krakkemut mener jeg også østarbejdere og andre af den slags". Suk.
Jeg er ikke så sart og tog det ikke voldsomt tungt. Hun er en sød uber betonlebbe, der blev lidt for afslappet i samtalen og troede hun sad blandt venner :lol: men jeg kunne jo lige så godt været blevet stødt og klaget over hende..
Og så synes jeg bare det er uprofessionelt at bruge det ordvalg.
8
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 142
Likede indlæg: 1807

Indlægaf Kattefjæs » 1. apr 2016, 22:36

Lismaens skrev:Hvad sker der for Randers og hunde? :nerve:
ALDRIG i mit liv har jeg set en by med SÅ mange hunde! Alle har hund(e). Jeg er vitterligt helt vildt chokeret over det, det føles som at vade rundt i en hundeepidemi. Og med mange hunde følger der mange hundelorte. Store, fede, ulækre hundelorte - overalt på gader og stræder. Aldrig har jeg vasket mine lort af mine børns sko så mange gange månedligt - eller i det hele taget! :tie: Jeg kigger nærmest slet ikke op mere, når jeg går rundt fordi at det er så sikkert som Amen i kirken at jeg jokker i en lort, hvis jeg ikke går i labyrinter udenom! :puke:

:whine: :whine: :whine:

Det er ikke bare Randers. Det er vist blevet en mode-ting, så alle skal have hund, inkl. folk som ikke rigtig gider investere tid og kræfter i opdragelse og oprydning. Det er fandme trist.
1

Tilbage til "Generelt"