Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
cola
Indlæg: 219
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 14
Likede indlæg: 201

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf cola » 26. mar 2016, 13:52

Det er upassende at føtex medarbejderen ikke vidste hvad basserne er... så måtte jeg pænt fortælle at det var en tegneserie de selv sælger, selvom vedkommende hånrakket påstod at det gjorde de ikke.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 4553
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 1142
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9611

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf kidkomb » 26. mar 2016, 13:53

Debatten elsker Føtex...
15
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Lykke
Indlæg: 1083
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 45
Likede indlæg: 718

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Lykke » 26. mar 2016, 15:31

Jeg er virkelig heller ikke fan af føtex.
Vi havde købt bleer i Rema som lå under barnevognen. Dem ville ekspedienten gerne se en bone på. Jamen det var tydeligt at det var remas eget mærke. jamen for god ordens skyld... ?!
Altså. Nu ved jeg ikke det der med at bevise man ikke har stjålet, men følte mig helt ærligt anklaget for tyveri.
3
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 1506
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2064

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Tibbler » 26. mar 2016, 15:45

No1 skrev:Det er upassende at Føtex og så mange andre steder godt kan finde ud af at køre postudlevering med gode åbningstider. Kvickly har åbent for post 11.30-13.30 om lørdagen og søndag lukket. På hverdage lukker det kl. 17.30. Hvad fanden sker der for det.


I vores lokale Kvickly udlevere de gerne pakker i hele Kvicklys åbningstid
3
No1
Indlæg: 483
Tilmeldt: 14. sep 2015, 05:37
Kort karma: 55
Likede indlæg: 460

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf No1 » 26. mar 2016, 16:09

Tibbler skrev:
No1 skrev:Det er upassende at Føtex og så mange andre steder godt kan finde ud af at køre postudlevering med gode åbningstider. Kvickly har åbent for post 11.30-13.30 om lørdagen og søndag lukket. På hverdage lukker det kl. 17.30. Hvad fanden sker der for det.


I vores lokale Kvickly udlevere de gerne pakker i hele Kvicklys åbningstid


Fedt for jer. Er misundelig! Det goer min lokale nemlig ikke, og det er sindssygt irriterende. Mine pakker bliver altid lagt derhen, selvom der er en Foetex meget taettere paa. :ad!:
0
Brugeravatar
Gerbilwoman
Indlæg: 144
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 50
Likede indlæg: 484

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Gerbilwoman » 26. mar 2016, 20:56

Lykke skrev:Jeg er virkelig heller ikke fan af føtex.
Vi havde købt bleer i Rema som lå under barnevognen. Dem ville ekspedienten gerne se en bone på. Jamen det var tydeligt at det var remas eget mærke. jamen for god ordens skyld... ?!
Altså. Nu ved jeg ikke det der med at bevise man ikke har stjålet, men følte mig helt ærligt anklaget for tyveri.


:stoned: Det giver sgu da ingen mening :forvirret2: Nogen Føtex-ansatte er da ikke de skarpeste knive i skuffen :lol:
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 5691
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10148

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf DetSorteCirkus » 26. mar 2016, 21:47

At TV2 viser gamle videoklip med en mand, der ifg. et belgisk medie er "manden i den hvide jakke" og dermed anholdt for deltagelse i terrorangrebet.
Myndighederne har opgivet et fornavn samt initialet for efternavnet, hvorefter det pågældende medie har skrevet, hvem de mener, at det helt præcist drejer sig om.

Det er min holdning, at medier slet ikke skal komme med gisninger om den slags, og hvis nogen gør det, bør trediepart, i dette tilfælde TV2, i hvet fald holde sig fra at videregive navnet og finde mere stof frem om den pågældende person.
Det er godt nok et stort ansvar at tage at vise videoklip med en mand, som man faktisk ikke ved, om er den rigtige, alene baseret på noget, man har læst i en avis.
9
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 2410
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 519
Likede indlæg: 2410

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Bøtte » 26. mar 2016, 22:52

Det er jo også bare megalogisk at man medbringer en vare selv og ovenikøbet vælger at betale for den :stoned:
7
S :lun:
V :lun:
JoyNips
Indlæg: 1532
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2859

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf JoyNips » 26. mar 2016, 23:59

kidkomb skrev:Føtex... Wtf?
Jeg købte et par bukser i december, som jeg er rigtig glad for, men hvor lynlåsen er gået. Så jeg går derned i dag og viser dem og bon'en og siger, at jeg gerne vil bytte dem. Damen i kundeservice siger så, at hun lige må ringe til en. Jeg kan høre at hun siger til vedkommende, at en kunde er kommet med et par bukser, hvor lynlåsen er i stykker, men "der er jo gået mere end de 30 dage?"
Da hun har lagt på siger jeg til hende, at det jo ikke er fordi jeg vil bytte dem, men de er gået i stykker og man har jo reklamationsret i Danmark.
Hun kigger tvært på mig og ringer til en ny og spørger om det samme.
Jeg siger igen, at i Danmark har man jo krav på reklamation i et år og så siger hun guddødemig "Jeg gider ikke stå her og diskuttere lovgivning med dig! Men fordi vi er i påskehumør, så får du lov at bytte dem."
WTF? Og hun har altså arbejdet der længe, så det kan ikke være fordi hun er ny.
Hun arbejder i en kundeservice-afdeling i detailhandlen og kender ikke reglerne for retur-ret og reklamtionsret?
Jeg er målløs. Og nej, jeg gad bestemt heller ikke stå der og diskuttere lovgivning med hende. Gudfaderbevares, det var jo som at tale til en dør.
Så jeg smilede pænt og fandt mine bukser og gik igen.


2 års reklamationsret, faktisk.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 4553
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 1142
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9611

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf kidkomb » 27. mar 2016, 00:18

JoyNips skrev:
kidkomb skrev:Føtex... Wtf?
Jeg købte et par bukser i december, som jeg er rigtig glad for, men hvor lynlåsen er gået. Så jeg går derned i dag og viser dem og bon'en og siger, at jeg gerne vil bytte dem. Damen i kundeservice siger så, at hun lige må ringe til en. Jeg kan høre at hun siger til vedkommende, at en kunde er kommet med et par bukser, hvor lynlåsen er i stykker, men "der er jo gået mere end de 30 dage?"
Da hun har lagt på siger jeg til hende, at det jo ikke er fordi jeg vil bytte dem, men de er gået i stykker og man har jo reklamationsret i Danmark.
Hun kigger tvært på mig og ringer til en ny og spørger om det samme.
Jeg siger igen, at i Danmark har man jo krav på reklamation i et år og så siger hun guddødemig "Jeg gider ikke stå her og diskuttere lovgivning med dig! Men fordi vi er i påskehumør, så får du lov at bytte dem."
WTF? Og hun har altså arbejdet der længe, så det kan ikke være fordi hun er ny.
Hun arbejder i en kundeservice-afdeling i detailhandlen og kender ikke reglerne for retur-ret og reklamtionsret?
Jeg er målløs. Og nej, jeg gad bestemt heller ikke stå der og diskuttere lovgivning med hende. Gudfaderbevares, det var jo som at tale til en dør.
Så jeg smilede pænt og fandt mine bukser og gik igen.


2 års reklamationsret, faktisk.

Tak, det har jeg også indlæmmet i min klagemail til Føtex.
Jeg er selv i kundeservice, har dog intet med retur at gøre, men hos os har vi valgt at give 5 års reklamationsret, så jeg har sjældent brug for at vide, hvor meget loven siger :blush:
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 1692
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 230
Likede indlæg: 2442
Kontakt:

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Annione » 27. mar 2016, 00:46

No1 skrev:Det er upassende at man efter tyve minutter i en Matas butik stadig bliver ignoreret. Jeg stillede et spørgsmål, og fik det korteste svar muligt. Det er fint nok at man ikke bliver forfulgt rundt i butikken, det er der jo ingen der gider, men der var ingen opmærksomhed. Hvis jeg skal købe produkter fra en fysisk butik, så forventer jeg at de har en interesse i salg - og faktisk også i at vejlede. Jeg havde spørgsmål til flere produkter, som jeg nemt kunne have købt, men jeg nægter altså selv at skulle arbejde for at få lov til at købe noget.


Jeg synes altid de kommer hen og spørger med det samme, men jeg foretrækker at gå rundt i ro og mag selv :-D
2
At rejse er at leve :love2:
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 2690
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 387
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3801

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Delfin » 27. mar 2016, 03:17

Hvad pokker er der sket med Føtex? I de gode gamle dage var der ikke noget byttevrøvl. Jeg fik sågar byttet en børnejakke med defekt lynlås uden vrøvl efter ½ år, og jeg havde ikke engang bonen.
1
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 1555
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3418

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf HappyPaww » 27. mar 2016, 06:24

Synes hele den snak med reklamationer er lidt sjov, for jeg ville aldrig overveje at reklamere over en defekt lynlås, løbet søm eller lignende efter mere end 1-2 måneder. Jeg tænker nok bare, at det er "risikoen" ved at købe tøj i fx Bilka, H&M, Kvickly osv. Altså, det er så billigt at man ikke kan forvente den højeste kvalitet..
Og dermed ikke sagt at jeg er for fin til tøj derfra - jeg har 5 par af Bilkas skinny jeans, og min søn går stort set udelukkende i Bilka og H&M fordi jeg er for nærig til at købe dyrt børnetøj der alligevel bliver slidt og plettet lynhurtigt. Men jeg forventer bare ikke at det holder evigt...

Derudover sker jeg nok også bare nervøs for, at de vil sige at jeg selv har ødelagt tøjet, vasket det forkert eller lignende :blush: Og jeg et også dårlig til at gemme bonner - gør drt kun med meget dyre ting.
13
D.itsen
Indlæg: 775
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 171
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 1375

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf D.itsen » 27. mar 2016, 06:33

kidkomb skrev:Føtex... Wtf?
Jeg købte et par bukser i december, som jeg er rigtig glad for, men hvor lynlåsen er gået. Så jeg går derned i dag og viser dem og bon'en og siger, at jeg gerne vil bytte dem. Damen i kundeservice siger så, at hun lige må ringe til en. Jeg kan høre at hun siger til vedkommende, at en kunde er kommet med et par bukser, hvor lynlåsen er i stykker, men "der er jo gået mere end de 30 dage?"
Da hun har lagt på siger jeg til hende, at det jo ikke er fordi jeg vil bytte dem, men de er gået i stykker og man har jo reklamationsret i Danmark.
Hun kigger tvært på mig og ringer til en ny og spørger om det samme.
Jeg siger igen, at i Danmark har man jo krav på reklamation i to år og så siger hun guddødemig "Jeg gider ikke stå her og diskutere lovgivning med dig! Men fordi vi er i påskehumør, så får du lov at bytte dem."
WTF? Og hun har altså arbejdet der længe, så det kan ikke være fordi hun er ny.
Hun arbejder i en kundeservice-afdeling i detailhandlen og kender ikke reglerne for retur-ret og reklamtionsret?
Jeg er målløs. Og nej, jeg gad bestemt heller ikke stå der og diskutere lovgivning med hende. Gudfaderbevares, det var jo som at tale til en dør.
Så jeg smilede pænt og fandt mine bukser og gik igen.

Der er ikke noget der hedder returret i fysiske butikker. Det er en service rigtig mange butikker tilbyder, men det er ikke en ret.
Men derfor har hun stadig tydeligvis ikke anet ret meget om reglerne på området
1
UH UH UH UH KORT :love:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 4553
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 1142
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9611

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf kidkomb » 27. mar 2016, 08:14

Det med returret ved jeg godt. Det er noget Føtex tilbyder som en service til deres kunder :)
1
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.

Tilbage til "Generelt"