Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1152
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9728

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf kidkomb » 29. mar 2016, 22:18

Sjg skrev:
kidkomb skrev:Ej, lad hende dog være irriteret. De tegner på vinduerne og det får det til at se ud som om hun ikke passer sit arbejde ordentligt.

Øh? Har jeg ikke netop anerkendt, at hun da har ret til at finde det upassende?

Bestemt. Du argumenterede bare for at det var upassende af hende at finde det upassende og det synes jeg er upassende.
14
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Sjg
Kort karma: 11
Likede indlæg: 227

Indlægaf Sjg » 29. mar 2016, 22:29

kidkomb skrev:
Sjg skrev:
kidkomb skrev:Ej, lad hende dog være irriteret. De tegner på vinduerne og det får det til at se ud som om hun ikke passer sit arbejde ordentligt.

Bestemt. Du argumenterede bare for at det var upassende af hende at finde det upassende og det synes jeg er upassende.

OK. Der synes jeg så, at det er upassende af dig at bryde ind som debatpoliti, når jeg henvender mig til hende med en undren, der udtrykkes i en sober tone, og jeg i øvrigt på intet tidspunkt har kaldt hverken hende selv eller hendes holdning upassende.

Det tegner dog til at kunne blive et infinity loop af upassende opførsel, så jeg synes hellere, at vi må standse sidesporet. :)
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10282

Indlægaf DetSorteCirkus » 29. mar 2016, 22:30

Sjg skrev:I så fald synes jeg, at du skal tage det op med ledelsen. :) Hvis de ønsker rene ruder, må I jo tilrettelægge rengøringsprogrammet derefter. Mener de derimod, at det er tilstrækkeligt med den planlagte vinduesvask, selvom ruderne hurtigt bliver beskidte af tegninger, er det jo, som det skal være.

Jeg er under alle omstændigheder ikke enig i, at forældrene kan betragtes som værende upassende, fordi de ikke lige indretter deres adfærd i børnehaven efter, hvad der er bedst for rengøringen.

Næ, men hvis man kan, eller i hvert fald burde kunne se, at der ikke bliver pudset vinduer særlig tit, kunne man efter min mening godt lidt tilpasse sin adfærd efter det, til glæde for børn og voksne i børnehaven.

Derudover kan jeg også godt forstå, hvis Studsgaard måske ærgrer sig over, at hendes arbejde bliver griset til hurtigere end nødvendigt, ligesom hvis nogen vader ind med unødvendigt beskidte sko på et gulv, som hun har vasket. Når jeg fx. befinder mig i en bus eller en bank, prøver jeg også at passe på "renheden", så godt jeg kan, selvom jeg er kunde.
15
Je suis un tableau noir.
Sjg

Indlægaf Sjg » 29. mar 2016, 22:42

DetSorteCirkus skrev:
Sjg skrev:I så fald synes jeg, at du skal tage det op med ledelsen. :) Hvis de ønsker rene ruder, må I jo tilrettelægge rengøringsprogrammet derefter. Mener de derimod, at det er tilstrækkeligt med den planlagte vinduesvask, selvom ruderne hurtigt bliver beskidte af tegninger, er det jo, som det skal være.

Jeg er under alle omstændigheder ikke enig i, at forældrene kan betragtes som værende upassende, fordi de ikke lige indretter deres adfærd i børnehaven efter, hvad der er bedst for rengøringen.

Næ, men hvis man kan, eller i hvert fald burde kunne se, at der ikke bliver pudset vinduer særlig tit, kunne man efter min mening godt lidt tilpasse sin adfærd efter det, til glæde for børn og voksne i børnehaven.

Derudover kan jeg også godt forstå, hvis Studsgaard måske ærgrer sig over, at hendes arbejde bliver griset til hurtigere end nødvendigt, ligesom hvis nogen vader ind med unødvendigt beskidte sko på et gulv, som hun har vasket. Når jeg fx. befinder mig i en bus eller en bank, prøver jeg også at passe på "renheden", så godt jeg kan, selvom jeg er kunde.

Som allerede skrevet synes jeg, at det vil være en god idé at standse sidesporet, inden det kommer til at fylde upassende meget i tråden. :)
2
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 194
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 2335

Indlægaf Studsgaard » 30. mar 2016, 02:02

Sjg skrev:Det er da en ganske anden og helt usammenlignelig situation, at der tegnes på ruderne i en privat beboelsesejendom, hvortil uvedkommende ikke har lovlig adgang, end at det finder sted i en børnehave, hvor der er ansat særlig rengøringshjælp til netop det formål at holde børnehaven ren, herunder også ruderne, og hvor man i sagens natur må forvente en hel del snavs fra stedets betalende kunder.

Du har selvfølgelig ret til at finde det upassende, men jeg synes godt nok, det er besynderligt at brokke sig over, at man nødsages til at udføre en bestemt arbejdsopgave, der er en helt naturlig del af éns arbejdsområde, og som man aflønnes for.

Hvor pokker læser du jeg brokker mig over jeg skal lave mit arbejde? For jeg laver gerne mit arbejde.

Men jeg vil da have lov til at syntes en bestemt opførsel er underlig/upassende.
Ligesom hvis man stod og tegnede hjerter på et spejl/vindue i eksempelvis en restaurant eller i banken eller lignende offentlige steder hvor der immervæk også er ansat folk til at gøre rent.

Jeg føler du putter meget mere ind i det jeg har skrevet end det der står. Og jeg gider ikke forsvare at jeg finder en opførsel upassende (ligegyldigt om det er mig eller andre der skal gøre rent efter dem)
Så tror bare jeg stopper her, jeg vil bare ikke beskyldes for noget jeg ikke siger!
6
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9242

Indlægaf Fru Sunshine » 30. mar 2016, 06:01

Sjg skrev:
kidkomb skrev:
Sjg skrev:

OK. Der synes jeg så, at det er upassende af dig at bryde ind som debatpoliti, når jeg henvender mig til hende med en undren, der udtrykkes i en sober tone, og jeg i øvrigt på intet tidspunkt har kaldt hverken hende selv eller hendes holdning upassende.

Det tegner dog til at kunne blive et infinity loop af upassende opførsel, så jeg synes hellere, at vi må standse sidesporet. :)

Som du selv startede ved at stille spørgsmålstegn ved, om Studs må betragte det som upassende. Beklager, men jeg synes, dine indlæg er upassende.
9
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Smiling_Goat
Kort karma: 469
Likede indlæg: 5932

Indlægaf Smiling_Goat » 30. mar 2016, 06:25

Og nu forsøger Sjg at ende diskussionen. Skulle vi måske ikke lytte til hende?
11
Sjg

Indlægaf Sjg » 30. mar 2016, 07:24

Fru Sunshine skrev:
Sjg skrev:
kidkomb skrev:
Sjg skrev:

Som du selv startede ved at stille spørgsmålstegn ved, om Studs må betragte det som upassende. Beklager, men jeg synes, dine indlæg er upassende.

Jeg kan ikke rigtig se, hvad du vil frem til med den bemærkning, ud over at det selvfølgelig er tydeligt, at du gerne vil anklage mig for at være upassende? :)

Jeg påpeger, at der tegner til at kunne danne sig et infinity loop, hvorfor jeg foreslår at afslutte diskussionen. I den forbindelse har det da ingen relevans, "hvem der startede".

Tværtimod må det være passende at afbryde diskussionen, inden den helt overtager og afsporer tråden - noget, du som moderator om nogen burde kunne se fornuften i, fremfor at forlænge og opildne sidesporet yderligere ved at give dig til at pege fingre og sige "Hey, du startede altså!" :)
5
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 680
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5925

Indlægaf Dikus » 30. mar 2016, 08:43

Sjg skrev:
Fru Sunshine skrev:
Sjg skrev:
kidkomb skrev:
Sjg skrev:

Jeg kan ikke rigtig se, hvad du vil frem til med den bemærkning, ud over at det selvfølgelig er tydeligt, at du gerne vil anklage mig for at være upassende? :)

Jeg påpeger, at der tegner til at kunne danne sig et infinity loop, hvorfor jeg foreslår at afslutte diskussionen. I den forbindelse har det da ingen relevans, "hvem der startede".

Tværtimod må det være passende at afbryde diskussionen, inden den helt overtager og afsporer tråden - noget, du som moderator om nogen burde kunne se fornuften i, fremfor at forlænge og opildne sidesporet yderligere ved at give dig til at pege fingre og sige "Hey, du startede altså!" :)

Det et mere end upassende at pege på, Sun er moderator, når hun deltager i debatten som almindelig debattør. Har man brug for en moderator er der en anmelde- knap. Finder moderatorerne behov for at moderere, skriver de med blåt.
5
Sjg

Indlægaf Sjg » 30. mar 2016, 08:51

Dikus skrev:
Sjg skrev:
Fru Sunshine skrev:
Sjg skrev:
kidkomb skrev:
Sjg skrev:

Det et mere end upassende at pege på, Sun er moderator, når hun deltager i debatten som almindelig debattør. Har man brug for en moderator er der en anmelde- knap. Finder moderatorerne behov for at moderere, skriver de med blåt.

Uagtet om en moderator deltager som almindelig debattør eller i sin funktion af moderator, er det vel rimeligt at mene, at vedkommende ikke personligt bør medvirke til en udvikling af off-topic, der er imod retningslinjerne?
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 556
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10340

Indlægaf icelady » 30. mar 2016, 08:54

Jeg er nok upassende, for jeg tænker at eftersom vinduespudsning ikke er en planlagt del af Studsgaards arbejde, kan hun jo sige til ledelsen at "Så må vinduerne jo være beskidte, indtil det bliver planlagt, at de skal pudses oftere."

Kan sagtens forstå at man føler sig lidt "øv", fordi det fremstår som at hun ikke gør sit arbejde ordentligt. Men igen; det må jo tages op med ledelsen, hvis der er brok over beskidte vinduer.
6
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Sjg

Indlægaf Sjg » 30. mar 2016, 08:55

icelady skrev:Jeg er nok upassende, for jeg tænker at eftersom vinduespudsning ikke er en planlagt del af Studsgaards arbejde, kan hun jo sige til ledelsen at "Så må vinduerne jo være beskidte, indtil det bliver planlagt, at de skal pudses oftere."

Kan sagtens forstå at man føler sig lidt "øv", fordi det fremstår som at hun ikke gør sit arbejde ordentligt. Men igen; det må jo tages op med ledelsen, hvis der er brok over beskidte vinduer.

Helt enig. :)
0
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 427
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 6086

Indlægaf LadyFox » 30. mar 2016, 09:01

Jeg hende der lige har givet mig en sviner og en snotter for ikke at have mundkurv på min "ulovlige" hund er upassende, især fordi min hunds race IKKE er på forbudslisten. Altså, fair nok man ikke har styr på hunderacer, men så burde man måske spørge ind i stedet for at råbe og spytte og i hvert fald skrue ned for charmen når man får at vide at man tager fejl.

Undskyld sproget men... Kælling! :cuss:
11
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5034

Indlægaf Aima » 30. mar 2016, 09:48

LadyFox skrev:Jeg hende der lige har givet mig en sviner og en snotter for ikke at have mundkurv på min "ulovlige" hund er upassende, især fordi min hunds race IKKE er på forbudslisten. Altså, fair nok man ikke har styr på hunderacer, men så burde man måske spørge ind i stedet for at råbe og spytte og i hvert fald skrue ned for charmen når man får at vide at man tager fejl.

Undskyld sproget men... Kælling! :cuss:

Spyttede hun på dig?! Føj for satan. Jeg havde fået en nedsmeltning.
3
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 104
Likede indlæg: 1198

Indlægaf Kattefjæs » 30. mar 2016, 09:50

Var der ikke én som fik en voldsdom for nogle år tilbage pga. en spytklat? Jeg havde nok forsøgt at fotografere vedkommende og anmeldt det.
0

Tilbage til "Generelt"