Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 426
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 6055

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf LadyFox » 30. mar 2016, 09:58

Aima skrev:
LadyFox skrev:Jeg hende der lige har givet mig en sviner og en snotter for ikke at have mundkurv på min "ulovlige" hund er upassende, især fordi min hunds race IKKE er på forbudslisten. Altså, fair nok man ikke har styr på hunderacer, men så burde man måske spørge ind i stedet for at råbe og spytte og i hvert fald skrue ned for charmen når man får at vide at man tager fejl.

Undskyld sproget men... Kælling! :cuss:

Spyttede hun på dig?! Føj for satan. Jeg havde fået en nedsmeltning.

Ja da jeg gik fra samtalen, med ordene "Nu går jeg, ring til politiet hvis du mener du har en sag" - hvis man da kan kalde hendes råberi og beskyldninger for en samtale. Jeg var også ved at vende mig om for at give hende et fur, men jeg gjorde det ikke fordi jeg gør meget ud af at holde mig i ro, og ikke udstråle usikkerhed eller aggressiv adfærd foran min hund, fordi hun er meget usikker grundet en horribel hvalpetid og hun derfor har brug for at jeg udstråler "det er okay, jeg har styr på sagerne" i pressede situationer.
Men det var nu svært at holde hovedet koldt med sådan en klam dame.
2
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Akehurst2
Kort karma: 274
Likede indlæg: 4567

Indlægaf Akehurst2 » 30. mar 2016, 10:00

Kattefjæs skrev:Var der ikke én som fik en voldsdom for nogle år tilbage pga. en spytklat? Jeg havde nok forsøgt at fotografere vedkommende og anmeldt det.

Ja, at spytte på folk kan medføre en dom for simpel vold.
2
Brugeravatar
Mangoness
Kort karma: 74
Likede indlæg: 802

Indlægaf Mangoness » 30. mar 2016, 15:08

Kattefjæs skrev:Var der ikke én som fik en voldsdom for nogle år tilbage pga. en spytklat? Jeg havde nok forsøgt at fotografere vedkommende og anmeldt det.

http://www.dr.dk/nyheder/indland/hoejes ... yt-er-vold :fløjt:
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:
Brugeravatar
Pixie88
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1269

Indlægaf Pixie88 » 31. mar 2016, 12:31

Jeg har lige været til møde hos virksomhedskonsulenten hos kommunen. Vi snakker om hvor mit næste praktiksted skal være. Jeg siger jeg godt kunne tænke mig Fortsat at arbejde med mad, og gerne et lokalt sted.
Vi remser forskellige virksomheder op, og hun siger "der er jo mange pizzeriaer hvor du bor.. men jeg går ikke ud fra du vil være på sådan et krakkemut-sted". Jeg bliver lettere forbavset over hendes ordvalg, hvilket hun fornemmer og forsøger at redde den med "altså med krakkemut mener jeg også østarbejdere og andre af den slags". Suk.
Jeg er ikke så sart og tog det ikke voldsomt tungt. Hun er en sød uber betonlebbe, der blev lidt for afslappet i samtalen og troede hun sad blandt venner :lol: men jeg kunne jo lige så godt været blevet stødt og klaget over hende..
Og så synes jeg bare det er uprofessionelt at bruge det ordvalg.
9
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Lismaens
Kort karma: 87
Likede indlæg: 469

Indlægaf Lismaens » 1. apr 2016, 21:41

Hvad sker der for Randers og hunde? :nerve:
ALDRIG i mit liv har jeg set en by med SÅ mange hunde! Alle har hund(e). Jeg er vitterligt helt vildt chokeret over det, det føles som at vade rundt i en hundeepidemi. Og med mange hunde følger der mange hundelorte. Store, fede, ulækre hundelorte - overalt på gader og stræder. Aldrig har jeg vasket mine lort af mine børns sko så mange gange månedligt - eller i det hele taget! :tie: Jeg kigger nærmest slet ikke op mere, når jeg går rundt fordi at det er så sikkert som Amen i kirken at jeg jokker i en lort, hvis jeg ikke går i labyrinter udenom! :puke:

:whine: :whine: :whine:
2
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 104
Likede indlæg: 1198

Indlægaf Kattefjæs » 1. apr 2016, 22:36

Lismaens skrev:Hvad sker der for Randers og hunde? :nerve:
ALDRIG i mit liv har jeg set en by med SÅ mange hunde! Alle har hund(e). Jeg er vitterligt helt vildt chokeret over det, det føles som at vade rundt i en hundeepidemi. Og med mange hunde følger der mange hundelorte. Store, fede, ulækre hundelorte - overalt på gader og stræder. Aldrig har jeg vasket mine lort af mine børns sko så mange gange månedligt - eller i det hele taget! :tie: Jeg kigger nærmest slet ikke op mere, når jeg går rundt fordi at det er så sikkert som Amen i kirken at jeg jokker i en lort, hvis jeg ikke går i labyrinter udenom! :puke:

:whine: :whine: :whine:

Det er ikke bare Randers. Det er vist blevet en mode-ting, så alle skal have hund, inkl. folk som ikke rigtig gider investere tid og kræfter i opdragelse og oprydning. Det er fandme trist.
2
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1152
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9715

Indlægaf kidkomb » 1. apr 2016, 22:38

Hundekørekort. Nu.
7
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 104
Likede indlæg: 1198

Indlægaf Kattefjæs » 1. apr 2016, 22:44

kidkomb skrev:Hundekørekort. Nu.

Ja tak. Det er seriøst træls at alt skal overpisses og overskides og at man skal hoppes op ad/følges efter selvom man virkelig ikke har lyst til at tale med fremmede hunde og burde have lov til at gå helt roligt rundt i verden uden at skulle forholde sig til dem på dén måde. Bare noget så simpelt som at holde hunden i snor, være i stand til at kalde den til sig (og rent faktisk GØRE det når den render efter nogen/noget), lære den ikke at gø hysterisk hele tiden, og lade være med at lufte den steder hvor der står klart og tydeligt at man ikke må - det ville være rart.

Jeg elsker hunde, men er ved at udvikle overfølsomhed overfor deres ejere.
4
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 555
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10305

Indlægaf icelady » 1. apr 2016, 23:01

Jeg synes det er totalt knaldhamrende møgupassende, at en spadenarrøv af en klapidiot laver et opslag i den lokale FB-gruppe.

"Den ene admin er død...så mangler vi bare resten.
Forsinket aprilsnar :D"

:cuss: :cuss:

Jeg er til tider godt nok ekstremt træt af randrusianerne; ihvertfald de kegler, der tror de kan lave sjov med alt uden at tænke på hvem de rammer!!!!
4
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Gerbilwoman
Kort karma: 51
Likede indlæg: 491

Indlægaf Gerbilwoman » 1. apr 2016, 23:21

HappyQ skrev:
Ado skrev:Vi har et gammelt hotel i Silkeborg, som har stået øde i tre år Nu overvejer kommunen at huse nyankomne flygtninge der. Hvilket giver fin mening. Hvis man er normalttænkende.

Her er kommentarfeltet på Facebook.

Hold da op en flok kegler :nerve:
Det er desværre det samme i Helsingør :wacko:

Og Korsør, desværre. Vores gamle sygehus er blevet asylcenter for ganske få uger siden og der har allerede været brand derude :nerve:
0
Lismaens

Indlægaf Lismaens » 2. apr 2016, 00:03

Jeg vil godt vove at påstå at Randers har Danmarks rekorden i flest hunde pr. indbyggere. Det er alligevel sjældent at folk går med éen hund. Rigtig mange har mange (2-3-4) af forskellige racer/str. Når jeg afleverer mine unger i skolen om morgenen, skal jeg ikke kun holde øje med hundelortene, men også præcisere mine skridt med 1 cm.s nøjagtighed for ikke at træde på hundepoter eller blive viklet ind i 30 snore foran skolegården. :trist:

På vejen hjem igen bliver jrg så lige humpet af et par stykker eller tre. Eller hoppet op ad.
0
Lismaens

Indlægaf Lismaens » 2. apr 2016, 00:05

icelady skrev:Jeg synes det er totalt knaldhamrende møgupassende, at en spadenarrøv af en klapidiot laver et opslag i den lokale FB-gruppe.

"Den ene admin er død...så mangler vi bare resten.
Forsinket aprilsnar :D"

:cuss: :cuss:

Jeg er til tider godt nok ekstremt træt af randrusianerne; ihvertfald de kegler, der tror de kan lave sjov med alt uden at tænke på hvem de rammer!!!!

Link/PB til gruppen? :klap:
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 555
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10305

Indlægaf icelady » 2. apr 2016, 07:30

Lismaens skrev:
Link/PB til gruppen? :klap:

Må jeg have lov at spørge om, hvorfor du bruger klap-smileyen? :gruble:
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3339

Indlægaf Hunkat » 2. apr 2016, 07:54

Min arbejdsplads har været igennem en fyringsrunde for nyligt. Den slags sker.

En afdeling søger lige nu syv nye medarbejdere.
Der kan være mange gode grunde til at de skal bruge syv nye, men det er virkelig et upassende signal at sende, i hele virksomheden egentlig. Både at man tilsyneladende fyrer folk uden saglig begrundelse (når de bare bliver besat af nye bagefter) og at man kan slippe afsted med det hvis man er tæt på toppen af firmaet.
7
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
HappyQ
Kort karma: 113
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 763

Indlægaf HappyQ » 2. apr 2016, 08:26

Gerbilwoman skrev:
HappyQ skrev:
Ado skrev:Vi har et gammelt hotel i Silkeborg, som har stået øde i tre år Nu overvejer kommunen at huse nyankomne flygtninge der. Hvilket giver fin mening. Hvis man er normalttænkende.

Her er kommentarfeltet på Facebook.

Hold da op en flok kegler :nerve:
Det er desværre det samme i Helsingør :wacko:

Og Korsør, desværre. Vores gamle sygehus er blevet asylcenter for ganske få uger siden og der har allerede været brand derude :nerve:

Hvor er det skrækkeligt tænk at man ikke kan hjælpe nogle mennesker der har mistet alt :trist:
3
23-06-16 :love2:

Tilbage til "Generelt"