Allmost_Famous skrev:Det er upassende at svare "Dagpenge, går jeg ud fra" når folk spørger hvad man skal efter endt uddannelse.
Det er godt at have ambitioner!

Allmost_Famous skrev:Det er upassende at svare "Dagpenge, går jeg ud fra" når folk spørger hvad man skal efter endt uddannelse.
Flora skrev:Allmost_Famous skrev:Det er upassende at svare "Dagpenge, går jeg ud fra" når folk spørger hvad man skal efter endt uddannelse.
Det er godt at have ambitioner!
Allmost_Famous skrev:Ja, jeg var helt målløs. Mest fordi det var helt seriøst. Jeg spurgte om vedkommende var begyndt at søge jobs, men næh. Det var ikke noget, der virkede presserende på nogen måde. Det er nemmere at smutte en tur omkring fagforeningen.
Det er en person, jeg holder sindssygt meget af, men det er godt nok dårlig stil.
Allmost_Famous skrev:Ja, jeg var helt målløs. Mest fordi det var helt seriøst. Jeg spurgte om vedkommende var begyndt at søge jobs, men næh. Det var ikke noget, der virkede presserende på nogen måde. Det er nemmere at smutte en tur omkring fagforeningen.
Det er en person, jeg holder sindssygt meget af, men det er godt nok dårlig stil.
Det kan jo være godt at have noget at falde tilbage på efter en lang ferie.Filipai skrev:Allmost_Famous skrev:Ja, jeg var helt målløs. Mest fordi det var helt seriøst. Jeg spurgte om vedkommende var begyndt at søge jobs, men næh. Det var ikke noget, der virkede presserende på nogen måde. Det er nemmere at smutte en tur omkring fagforeningen.
Men hvorfor så overhovedet bruge tid og energi på en uddannelse?
Pølsemix skrev:Så en studerende er ved at afslutte sit studie, og vil søge dagpenge hvis personen ikke får et job lige efter endt uddannelse?
Jeg kan ikke se det upassende, det synes jeg derimod hetzen mod dagpengemodtagere er.
Filipai skrev:Pølsemix skrev:Så en studerende er ved at afslutte sit studie, og vil søge dagpenge hvis personen ikke får et job lige efter endt uddannelse?
Jeg kan ikke se det upassende, det synes jeg derimod hetzen mod dagpengemodtagere er.
Det kan jeg snildt forstå. Men hvis man ikke har planer om at søge et job, og rent faktisk prøve at komme ud og udnytte den statsbetalte uddannelse man lige har taget, så synes jeg det er fjollet.
----
Jeg ville tusinde gange hellere få job fra første sekund, end jeg vil være ledig mere end 3. måneder. Men desværre kan jeg jo ikke vide endnu hvordan det ender, jeg er heldigvis medlem af en a-kasse, og det var jeg også i sommers da jeg blev færdiguddannet, og så fik dimitendsans, frem til jeg valgte at starte på en kandidat.
getitright skrev:Det er en evig joke på mit studie, at vi uddanner os til arbejdsløshed (mit studie hører under humaniora), og sådan en bemærkning kunne jeg nok god selv være kommet med, men med et tykt lag ironi. Tror det er en eller anden forsvarsmekanisme, for selvfølgelig vil de fleste af os gerne have et job. Jeg vil i hvert fald gerne.
Pølsemix skrev:Filipai skrev:Pølsemix skrev:Så en studerende er ved at afslutte sit studie, og vil søge dagpenge hvis personen ikke får et job lige efter endt uddannelse?
Det kan jeg snildt forstå. Men hvis man ikke har planer om at søge et job, og rent faktisk prøve at komme ud og udnytte den statsbetalte uddannelse man lige har taget, så synes jeg det er fjollet.
----
Jeg ville tusinde gange hellere få job fra første sekund, end jeg vil være ledig mere end 3. måneder. Men desværre kan jeg jo ikke vide endnu hvordan det ender, jeg er heldigvis medlem af en a-kasse, og det var jeg også i sommers da jeg blev færdiguddannet, og så fik dimitendsans, frem til jeg valgte at starte på en kandidat.
Hvis man ikke søger job, mister man dagpengene.
Allmost_Famous skrev:Pølsemix skrev:Så en studerende er ved at afslutte sit studie, og vil søge dagpenge hvis personen ikke får et job lige efter endt uddannelse?
Skulle vi nu ikke lige antage, at hvis det havde forholdt sig sådan, havde jeg ikke fundet det upassende?
Neenah skrev:For helvede hvor ville jeg hellere arbejde end være på dimittendsats siden jeg blev færdiguddannet, men for nogle af os er det bare ikke så skidelet.