Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Buller
Kort karma: 29
Likede indlæg: 641

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Buller » 25. apr 2016, 01:27

desuden må man aldrig drikke i sådan en situation. Hvis man skal akut på operationsbordet så er det træls ikke at kunne komme det pga at man har spist eller drukket lige inden.
1
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2474
Kontakt:

Indlægaf Annione » 25. apr 2016, 01:39

Akehurst2 skrev:Flyrejser giver bare så megen omgang med upassende mennesker.

Flyt dig nu for helvede fra den midtergang! Du skal ikke stå og fedte med at tage din bærbare ud af tasken og folde jakken mens et helt fly venter. Ind til siden, så må du nusse rundt når de andre er kommet forbi.

Lad være med at tåge rundt i lufthavnen med næsten i din telefon! Ind til siden, hvis du alligevel ikke kan finde ud af at holde tempo og retning men i stedet er i vejen for alt og alle.

Kig nu på dit boardingpas os sæt dig på det rigtige sæde! Har på de seneste to flyveture måtte bede folk skride fra mit sæde, fordi de da troede at de skulle sidde der.

Få nu lært det med væsker, bælter og overtøj m.v. inden du skal igennem security! Der burde være en kø til erfarne rejsende og særligt en kø til familier med børn. Øj, hvor skal man bare vente med folk fumler rundt og ikke har fattet at iPaden skal ud af tasken og at de ikke må have en vandflaske med.

Årh, det lettede...

Jeg har længe ønsket mig en kø til erfarne rejsende og ikke-erfarne rejsende :-D

Jeg har stået i kø bag mange, der ikke anede at deres vand og toilettaske ikke kunne komme igennem. Og stod og skældte ud.... Come on, sæt dig ind i tingene, før du skal rejse. Jeg er helt med på at det er belastende at skulle kyle et stk toilettaske-indhold ud. Men altså... det har været reglerne i mange år!
5
At rejse er at leve :love2:
Brugeravatar
Pityt
Kort karma: 213
Likede indlæg: 1644

Indlægaf Pityt » 25. apr 2016, 04:34

hotlips skrev:
Pityt skrev:7 timer!

Jeg forstår travlhed og jeg forstår eventuelt personalemangel i weekenden, men at lade et tydeligt forpint menneske sidde SÅ længe uden på NOGET tidspunkt at komme ud og sige "hey, vi ved godt at du stadig er her, men blabla travlhed blabla...der står vand og juice herinde", er så upassende, at jeg næsten ikke har ord for det.

Jeg ved ikke hvor i sad men der kan være restriktioner på hvem der må tage ting som mad og drikkevarer selv på de afdelinger og hvordan, så det er ikke sikkert de må.Det er fordi det er de afdelinger som folk med de meget smitsomme hepatitis former ligger på. Det er mange år siden jeg har været der så det er bestemt muligt der er fundet en løsning på det men før var det de eneste afdelinger på hospitalet hvor det var forbudt for patienter og pårørende at tage noget som helst selv.

Det var bestemt ikke mit indtryk, at det var grunden...det ville ellers give fint mening hvis det handlede om smittefare eller lignende. Den medarbejder jeg talte med, sagde at vi bare kunne komme ind og hente, så det var fordi vi var henvist fra skadestuen til "tilsyn", at vi blev plantet derude. Det forklarer dog stadig ikke, hvorfor INGEN opmærksom blev ofret på min meget smerteplagede kæreste :tie:
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Pityt

Indlægaf Pityt » 25. apr 2016, 04:36

Buller skrev:desuden må man aldrig drikke i sådan en situation. Hvis man skal akut på operationsbordet så er det træls ikke at kunne komme det pga at man har spist eller drukket lige inden.

Joooo...men hvis de mente at det muligvis var akut havde de vel gjort os opmærksomme på, at han ikke måtte drikke og måske også taget sig bare marginalt mere af ham. Han er i øvrigt seriøst dehydreret og ligger med væskedrop nu.
0
Brugeravatar
Pityt

Indlægaf Pityt » 25. apr 2016, 08:38

Update:
(Ja ja...jeg ved godt, at det ikke er den rigtige tråd til det her :devil: )
Tak for jeres søde beskeder :kys:
Min kæreste blev opereret i nat,- det VAR ganske rigtigt blindtarmen, den var gal med. Han er allerede udskrevet og ligger hjemme på min sofa og restituerer.
34
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1288

Indlægaf hotlips » 25. apr 2016, 21:37

Min mor.

Jeg skal have sådan en minioperation imorgen hos min egen læge, jeg har en torn fra en tjørn så langt oppe i hælen at de må åbne den, de har afsat en time med sygeplejerske til det og det er mit gode ben, jeg går altid forkert på den anden fod for at slippe for at stødet op ⬆ ryggen hver gang jeg sætter benetuog der har jeg ret slem slidgigt i hoften så selvom det er noget småtteri jeg skal have klaret er jeg nødt til at sikre mig at nogen tager sig af min dreng,for jeg risikerer dårligt at kunne gå 5 skridt.
jeg spurgte hende i sidste weekend og hun har stadig ikke givet endeligt svar her 14 timer før,både jeg og hans far har rykket for det idag.

Vildt irriterende, det er fordi at hvis hendes chef finder på hun skal på arbejde uden varsel så gør hun det og hun er advokatsekretær, ikke jordemoder eller sådan noget.
0
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 422
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 5994

Indlægaf LadyFox » 26. apr 2016, 13:37

For en måned siden fangede jeg en edderkop under et glas, og lidt efter var den død. Jeg har så valgt bare at lade den døde edderkop blive under glasset på bordet siden da, fordi jeg OGSÅ er bange for døde edderkopper og jaaa. Nu en måned efter kravler den døde edderkop helt vildt rundt i glasset. :( ..
9
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Akehurst2
Kort karma: 272
Likede indlæg: 4528

Indlægaf Akehurst2 » 26. apr 2016, 13:43

LadyFox skrev:For en måned siden fangede jeg en edderkop under et glas, og lidt efter var den død. Jeg har så valgt bare at lade den døde edderkop blive under glasset på bordet siden da, fordi jeg OGSÅ er bange for døde edderkopper og jaaa. Nu en måned efter kravler den døde edderkop helt vildt rundt i glasset. :( ..

En genopstanden zombie-edderkop :ad!:
4
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8464

Indlægaf 2SHY » 26. apr 2016, 13:45

Akehurst2 skrev:
LadyFox skrev:For en måned siden fangede jeg en edderkop under et glas, og lidt efter var den død. Jeg har så valgt bare at lade den døde edderkop blive under glasset på bordet siden da, fordi jeg OGSÅ er bange for døde edderkopper og jaaa. Nu en måned efter kravler den døde edderkop helt vildt rundt i glasset. :( ..

Nu får jeg virkelig gustne billeder i mit hoved! Zombier vil have hjerner... Så siger jeg ikke mere :shock:

*går i gang med at lede efter noget at stikke i næse og ører*
3
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 287
Likede indlæg: 4430

Indlægaf Rosa Espinosa » 26. apr 2016, 14:09

Vil gerne have en ekstra kat, kun for at gøre vores nuværende kat jaloux :genert: Så kan den bare lære, at modtage kærlighed konstant :sur:
11
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
Brugeravatar
LadyFox

Indlægaf LadyFox » 26. apr 2016, 14:15

2SHY skrev:
Akehurst2 skrev:

Nu får jeg virkelig gustne billeder i mit hoved! Zombier vil have hjerner... Så siger jeg ikke mere :shock:

*går i gang med at lede efter noget at stikke i næse og ører*

Det kunne ikke blive meget bedre. Min kæreste skulle have skilt sig af med det bæst da jeg bad ham om det første gang.
1
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Smiling_Goat
Kort karma: 466
Likede indlæg: 5889

Indlægaf Smiling_Goat » 26. apr 2016, 15:22

Akehurst2 skrev:

Eller måske opgav den tanken om frihed, og lagde sig deprimeret til at dø. Efter en måned i melankolsk stilstand, hvor den bare har ligger og snøftet, mens den har tænkt på, hvordan livet plejede at være, er den kommet i tanke om alt det, der er værd at leve for, og har endelig fundet viljen til at kæmpe for sin frihed.

Stakkels, lille edderkop :(
17
Brugeravatar
LadyFox

Indlægaf LadyFox » 26. apr 2016, 15:28

Smiling_Goat skrev:
Akehurst2 skrev:

Eller måske opgav den tanken om frihed, og lagde sig deprimeret til at dø. Efter en måned i melankolsk stilstand, hvor den bare har ligger og snøftet, mens den har tænkt på, hvordan livet plejede at være, er den kommet i tanke om alt det, der er værd at leve for, og har endelig fundet viljen til at kæmpe for sin frihed.

Hey! Den startede! Der er forhistorie du!
Jeg lå og sov, og vågnede af krible-krable på min hånd, jeg springer op og ryster dyner og brøler som en bjørn "DER VAR EN EDDERKOP, DEN KRAVLEDE PÅ MIN HÅND" og min kæreste der er oppe kigger dumt på mig og siger jeg skal slappe af, det var nok bare en drøm. Næste dag kravler der en edderkop hoverende rundt på min sko. Det finder jeg mig ikke i.
9
Brugeravatar
Mangoness
Kort karma: 72
Likede indlæg: 785

Indlægaf Mangoness » 26. apr 2016, 15:33

LadyFox skrev:
Smiling_Goat skrev:
Akehurst2 skrev:

Jeg lå og sov, og vågnede af krible-krable på min hånd, jeg springer op og ryster dyner og brøler som en bjørn "DER VAR EN EDDERKOP, DEN KRAVLEDE PÅ MIN HÅND" og min kæreste der er oppe kigger dumt på mig og siger jeg skal slappe af, det var nok bare en drøm. Næste dag kravler der en edderkop hoverende rundt på min sko. Det finder jeg mig ikke i.

Jeg vil bare være upassende og dele denne historie, som jeg fandt på Yahoo answers: :fløjt:

Well when I was younger, long ago, i found a few spider eggs in the house and i didn't want to squash them and kill them so i put them in a tiny mason jar to relocate them but ended up leaving them out side well i found the container again 4 months later and i thought everything inside was dead but no, the eggs had hatched and i counted at least 20 spiders and since wolf spider eggs usually carry a ton of babies i concluded that these 20 or 30 some ate their siblings to survive, what puzzled me was how they managed to survive with so little air and water for so long. Well I let them go just unscrewing the top and it seemed they didn't want to leave and so i kept them as pets until they got bigger and i noticed they got territorial and killed eachother over time. But I'm thinking that they may be able to breath in CO2 possibly and then there is the fact that they breath less than humans but yeah this was in a sealed mason jar so... Hope i helped maybe a bit.

Fra: https://uk.answers.yahoo.com/question/i ... 849AAIFiIJ
1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:
Brugeravatar
LadyFox

Indlægaf LadyFox » 26. apr 2016, 15:41

Mangoness skrev:
LadyFox skrev:
Smiling_Goat skrev:
Akehurst2 skrev:

Jeg vil bare være upassende og dele denne historie, som jeg fandt på Yahoo answers: :fløjt:

Well when I was younger, long ago, i found a few spider eggs in the house and i didn't want to squash them and kill them so i put them in a tiny mason jar to relocate them but ended up leaving them out side well i found the container again 4 months later and i thought everything inside was dead but no, the eggs had hatched and i counted at least 20 spiders and since wolf spider eggs usually carry a ton of babies i concluded that these 20 or 30 some ate their siblings to survive, what puzzled me was how they managed to survive with so little air and water for so long. Well I let them go just unscrewing the top and it seemed they didn't want to leave and so i kept them as pets until they got bigger and i noticed they got territorial and killed eachother over time. But I'm thinking that they may be able to breath in CO2 possibly and then there is the fact that they breath less than humans but yeah this was in a sealed mason jar so... Hope i helped maybe a bit.

Fra: https://uk.answers.yahoo.com/question/i ... 849AAIFiIJ

:shock: :shock: :shock:
Jeg skal virkelig snart af med den edderkop! Der pt. sidder og ser død ud igen.

Den er bare dum, hvis den ikke havde set død ud for en måned siden så var den blevet sat udenfor, i stedet for at være holdt indespærret i et glas i hvad der føles som al evighed.
3

Tilbage til "Generelt"