Jeg har været på tur i weekenden og skulle med bus flere gange.
Den første bus er af typen som kun kører hver halve time, og jeg har aldrig taget ruten før, så jeg ville spørge chaufføren ved ombordstigning om han/hun ville sige til når vi var der. Da bussen kommer, går jeg ombord og viser min billet og siger hej. Skal til at spørge, og så vrisser chaufføren - som kiggede væk da jeg viste billet - at jeg skal tage og sætte mig ned fordi "Det dér gider jeg ikke tage mig af, nu lukker jeg jer ind så I kan sætte jer, men jeg har altså PAUSE", hvorefter hun meget vredt forlader bussen. Jeg gætter på at hun mente at hun ikke gad se min billet, for jeg nåede ikke at sige andet end hej, så hun kunne vel ikke vide at jeg ville spørge om noget. Jeg ved ikke lige hvorfor det skulle have været et problem at lukke folk ind - der var vel 4-5 andre end mig - men hun kunne da også bare have bedt folk om at vente udenfor og lukket dørene hvis hun ikke ville have at de sad i bussen mens hun var til pause. Det var lidt mærkeligt.
Nå, men i dag skulle jeg så hjem, denne gang var det med en helt anden rute. På den tur sad chaufføren hele vejen og talte/råbte med sig selv og stort set alle som gik ombord om hvor irriterende alting var og hvor dumme passagerer er. Som altid var der et par stykker hvis rejsekort lavede bøvl, og så fik de ellers en svada om at de gjorde det forkert (satte kortet hen til læseren? What?) og bla bla bla. På et tidspunkt er et stoppested spærret pga. vejarbejde, og så går hun ellers helt amok og råber om hvor sindssygt meget for dårligt det er at "DE SLET IKKE HAR SØRGET FOR AT MAN KAN KOMME TIL ELLER NOGET". Et par stop senere er der nogen som skal af, og idet hun stopper bussen, kommer der en familie rundt om det nærmeste hjørne som skal med. De skynder sig så at løbe hen til bussen og giver tegn til at de gerne vil med. Hun skulle til at køre igen og bliver irriteret, men åbner dørene og lader dem komme ind - hvorefter hun spørger hvorfor
fanden de ikke stod ved stoppestedet så hun kunne se dem med det samme og at det faktisk var
vildt irriterende at de kom rendende på den måde.
Det var virkelig en vild bus-weekend. Er glad for at jeg kun sjældent kører med den slags...