Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 195
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 2340

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Studsgaard » 30. apr 2016, 19:23

didas skrev:
AldrigMedStort skrev:
AldrigMedStort skrev:
didas skrev:Min nye overbo har en MEGET højlydt knirkende seng. Hold nu kæft, hvor er jeg træt af at høre på hendes knalderi. De må da også selv kunne høre hvor meget det larmer og enten få fikset sengen eller knalde i sofaen, hvis de absolut skal gøre det klokken lort. Sidste weekend blev jeg vækket af det kl. 8.40 om morgenen :sur:

Én ting er en irriterende højlydt seng, men når man kan følge med i ca. hvor langt i akten de er bliver det altså lidt ubehageligt. Jeg har vitterligt siddet og haft svært ved at koncentrere mig pga. mine overboers højlydte knalderi, det var til den grad at de overdøvede både tv og høretelefoner. Føj for den lede siger jeg bare.

Og så er de på den igen. Godt en fodboldkamp kan overdøve dem bare lidt, men helt ærligt, styr dog dine lyde kvindemenneske. Normalt kan jeg ikke rigtig høre dem, kun når de rykker rundt og så nu. Øv, jeg overvejer virkelig at skrive dem en lille notits, jeg synes det er ret klamt at blive indviet i andres sexliv.

Hvis du kommer frem til en god formulering til en seddel, så smid den lige videre til mig :-D Ej jeg synes simpelthen det er så prekært, for jeg har jo heller ikke lyst til at gøre mine overboer forlegne, for selvfølgelig har de ret til et sexliv, men jeg tror simpelthen slet ikke, de er klar over, hvor meget det larmer.

Men er det så ikke næsten bedre at få det gjort før end senere. Som du skriver så er de nye og ved sikkert ikke hvor lydt der er.
Så ville jeg personligt nok hellere have en lille besked i posten ret tidligt, frem for være flov over naboerne evt i flere måneder har lyttet til mit sexliv.
Hvis de kommer fra et hus er det ikke sikkert de tænker over hvor meget andre virkelig kan høre.
8
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 104
Likede indlæg: 1198

Indlægaf Kattefjæs » 30. apr 2016, 19:33

didas skrev:Hvis du kommer frem til en god formulering til en seddel, så smid den lige videre til mig :-D Ej jeg synes simpelthen det er så prekært, for jeg har jo heller ikke lyst til at gøre mine overboer forlegne, for selvfølgelig har de ret til et sexliv, men jeg tror simpelthen slet ikke, de er klar over, hvor meget det larmer.

Min overbo fattede ikke (og har vist delvist stadig ikke fattet) hvor lydt her er - fordi alle vi andre er relativt stille netop for at tage hensyn. Det har taget ret mange snakke at få ham til at forstå det. Jeg tror stadig at han tror at jeg overdriver lidt, men det er vel også klart nok når jeg selv er ret stille for ikke at genere nogen, så han hører jo aldrig os andre larme. Min overbo har selvfølgelig også lov til at have sit eget liv og bestemme over sin egen tid, men hvis man ved at man generer sine naboer, så har man jo en tendens til at bestemme over sin egen tid på en lidt mere hensynsfuld måde...... :D

Det er helt klart en mulighed at de bare ikke ved hvor lydt der er - det kan også være at de er ligeglade, men i første omgang er det måske bedst at antage at de simpelthen ikke ved det. :)
2
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 428
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 6108

Indlægaf LadyFox » 30. apr 2016, 20:40

AldrigMedStort skrev:
didas skrev:
AldrigMedStort skrev:
AldrigMedStort skrev:
didas skrev:Min nye overbo har en MEGET højlydt knirkende seng. Hold nu kæft, hvor er jeg træt af at høre på hendes knalderi. De må da også selv kunne høre hvor meget det larmer og enten få fikset sengen eller knalde i sofaen, hvis de absolut skal gøre det klokken lort. Sidste weekend blev jeg vækket af det kl. 8.40 om morgenen :sur:

Én ting er en irriterende højlydt seng, men når man kan følge med i ca. hvor langt i akten de er bliver det altså lidt ubehageligt. Jeg har vitterligt siddet og haft svært ved at koncentrere mig pga. mine overboers højlydte knalderi, det var til den grad at de overdøvede både tv og høretelefoner. Føj for den lede siger jeg bare.

Og så er de på den igen. Godt en fodboldkamp kan overdøve dem bare lidt, men helt ærligt, styr dog dine lyde kvindemenneske. Normalt kan jeg ikke rigtig høre dem, kun når de rykker rundt og så nu. Øv, jeg overvejer virkelig at skrive dem en lille notits, jeg synes det er ret klamt at blive indviet i andres sexliv.

Hvis du kommer frem til en god formulering til en seddel, så smid den lige videre til mig :-D Ej jeg synes simpelthen det er så prekært, for jeg har jo heller ikke lyst til at gøre mine overboer forlegne, for selvfølgelig har de ret til et sexliv, men jeg tror simpelthen slet ikke, de er klar over, hvor meget det larmer.

Præcis, det tror jeg slet ikke de gør. Jeg er måske upassende når jeg tænker på at skrive:
kære overboer. Jeres knalderi er ret højlydt. Normalt kan vi ikke høre jer ret meget, og vi tolererer også gerne normal lyd og rimelig larm fra vores naboer, men lige den del så vi os gerne skånet for. Håber ellers I er glade for at bo her. Mvh underboen.

En tidligere veninde modtog et anonymt stykke papir hvor der stod "vis hensyn" og så var den dekoreret med tegninger der skulle forstille min daværende veninde have sex. Det vil jeg i hvert fald ikke anbefale.
6
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
Lurende Peber
Kort karma: 217
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 1992

Indlægaf Lurende Peber » 1. maj 2016, 07:54

LadyFox skrev:En tidligere veninde modtog et anonymt stykke papir hvor der stod "vis hensyn" og så var den dekoreret med tegninger der skulle forstille min daværende veninde have sex. Det vil jeg i hvert fald ikke anbefale.
Ny tråd: Tegn i Paint - Hvad laver din nabo? :tie:

Men da ganske upassende :lol:
7
Registreret Gammel Gris :genert:
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 428
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 6108

Indlægaf LadyFox » 1. maj 2016, 08:02

Lurende Peber skrev:
LadyFox skrev:En tidligere veninde modtog et anonymt stykke papir hvor der stod "vis hensyn" og så var den dekoreret med tegninger der skulle forstille min daværende veninde have sex. Det vil jeg i hvert fald ikke anbefale.
Ny tråd: Tegn i Paint - Hvad laver din nabo? :tie:

Men da ganske upassende :lol:

DET kunne blive en spændende tråd :fløjt:
3
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
McFurPants
Kort karma: 6
Likede indlæg: 157

Indlægaf McFurPants » 1. maj 2016, 13:00

Jeg synes det er møgupassende at jeg skal have hovedpine hver gang min menstruation begynder :sur:
0
cola
Kort karma: 14
Likede indlæg: 219

Indlægaf cola » 1. maj 2016, 16:43

Efter snakken med DP, kan jeg så komme med endnu en... uddannelses upassende, hun er pt under uddannelse, på HF, tager 3 fag, og vil gerne noget med social, men, hun vælger efter sit snit (gennemsnit) og ikke efter hvad hun egentlig vil, så jeg tror hun på et tidspunkt flytter til kbh, for der er en skole uden gennemsnits krav.
Hun pjækker stort set hele uger, og forstår ikke at hun ikke helt kan finde ud af de 3 fag hun har.
Fremtidens hjemmeplejer er på vej.
0
Smiling_Goat
Kort karma: 470
Likede indlæg: 5952

Indlægaf Smiling_Goat » 1. maj 2016, 18:44

Min kærestes far var upassende på en måde, jeg nu ikke kan lade være med at fnise af. Måske fordi min kæreste knaldede ret meget ud af grin, da jeg fortalte ham det.

Vi er alle tre logerende et sted, og jeg valgte at stå for aftensmaden, fordi jeg havde lyst. At jeg var ene kvinde havde intet med det at gøre. Efter maden kiggede min kærestes far mig så direkte i øjnene og spurgte, om han skulle hjælpe mig med opvasken.

Jeg blev så paf over sexismeniveauet, at jeg bare fik stammet nej tak.

Han er rigtig flink osv. Jeg tror bare ikke, han tænkte sig om.
2
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 104
Likede indlæg: 1198

Indlægaf Kattefjæs » 2. maj 2016, 15:22

Idioter, som lukker deres kæledyr ud i naturen når de bliver trætte af dem, er fucking upassende. De skulle have så uendeligt mange skridtprygl.
18
Smiling_Goat
Kort karma: 470
Likede indlæg: 5952

Indlægaf Smiling_Goat » 2. maj 2016, 16:08

Smiling_Goat skrev:Min kærestes far var upassende på en måde, jeg nu ikke kan lade være med at fnise af. Måske fordi min kæreste knaldede ret meget ud af grin, da jeg fortalte ham det.

Vi er alle tre logerende et sted, og jeg valgte at stå for aftensmaden, fordi jeg havde lyst. At jeg var ene kvinde havde intet med det at gøre. Efter maden kiggede min kærestes far mig så direkte i øjnene og spurgte, om han skulle hjælpe mig med opvasken.

Jeg blev så paf over sexismeniveauet, at jeg bare fik stammet nej tak.

Han er rigtig flink osv. Jeg tror bare ikke, han tænkte sig om.

Og nu kom han ud fra sit værelse udelukkende for at spørge mig, om jeg laver aftensmad.

Den kan vist ikke undskyldes.. Det er vist bare sexistisk.
0
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3965

Indlægaf Angelina » 2. maj 2016, 16:11

Mandage er upassende, alt ved denne mandag er upassende...
1
~indsæt smart signatur her~
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 556
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10355

Indlægaf icelady » 3. maj 2016, 08:52

Person i lokale FB-gruppe..

Der er en tilbagevenden debat om fotovogne-opslag skal være tilladt. PT er de tilladt og denne person har førhen været meget "Brug dog den gruppe, der findes til de opslag/lad nu være at advare så de fartgale kan blive stoppet" osv i samme dur.

Nu er han så vendt fuldstændig rundt på en tallerken. Bla med "Dejligt med fart på vejene" og så denne, som i dén grad er upassende; "Vi skal da have nogle dødsfald!"

Altså, set i lyset af en 21årig døde i trafikken i går MÅSKE pga fart, så er den kommentar bare upassende!

Han slettede den og har lavet en ny "Vi skal da have nogle uheld og spænding på vejene".

Ej, men klap nu i; du fremstiller virkelig ikke dig selv i et særligt flatterende lys.
3
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 145
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 1916

Indlægaf Purple Haze » 3. maj 2016, 09:01

icelady skrev:Person i lokale FB-gruppe..

Der er en tilbagevenden debat om fotovogne-opslag skal være tilladt. PT er de tilladt og denne person har førhen været meget "Brug dog den gruppe, der findes til de opslag/lad nu være at advare så de fartgale kan blive stoppet" osv i samme dur.

Nu er han så vendt fuldstændig rundt på en tallerken. Bla med "Dejligt med fart på vejene" og så denne, som i dén grad er upassende; "Vi skal da have nogle dødsfald!"

Altså, set i lyset af en 21årig døde i trafikken i går MÅSKE pga fart, så er den kommentar bare upassende!

Han slettede den og har lavet en ny "Vi skal da have nogle uheld og spænding på vejene".

Ej, men klap nu i; du fremstiller virkelig ikke dig selv i et særligt flatterende lys.

Synes nu bare han lyder dybt frustreret over at folk ikke vil høre.
2
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 556
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10355

Indlægaf icelady » 3. maj 2016, 09:15

Purple Haze skrev:
Synes nu bare han lyder dybt frustreret over at folk ikke vil høre.

Jeg er også overbevist om, han er frustreret over det.

Men min "velvilje" knækker altså, når han til stort set hver eneste kommentar kommer med at svar a la dem jeg skrev før.
En enkelt kommentar eller to er fint; men når han spammer som han gør, så fremstår han slet ikke alvorlig (i mine og andres øjne.)
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 871
Likede indlæg: 11803

Indlægaf Dirtylittledevil » 3. maj 2016, 11:26

icelady skrev:
Jeg er også overbevist om, han er frustreret over det.

Men min "velvilje" knækker altså, når han til stort set hver eneste kommentar kommer med at svar a la dem jeg skrev før.
En enkelt kommentar eller to er fint; men når han spammer som han gør, så fremstår han slet ikke alvorlig (i mine og andres øjne.)

Man skal da virkelig også være en tumpe hvis man tror at den slags "spydig humor" nogensinde har ført til noget som helst positivt.
1
The more I eat the butter I feel

Tilbage til "Generelt"