Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 869
Likede indlæg: 11690

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Dirtylittledevil » 6. maj 2016, 18:42

Skyr blandet med cola
2
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 770
Likede indlæg: 10159

Indlægaf DetSorteCirkus » 6. maj 2016, 18:46

Dirtylittledevil skrev:Skyr blandet med cola

Nix. SMyr blandet med cola. Bare fordi ordet er irriterende.
4
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 869
Likede indlæg: 11690

Indlægaf Dirtylittledevil » 6. maj 2016, 18:52

DetSorteCirkus skrev:
Dirtylittledevil skrev:Skyr blandet med cola

Nix. SMyr blandet med cola. Bare fordi ordet er irriterende.

Ah, den velkendte læskedrik Smyrola simpelthen.
3
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
Urtekussen
Kort karma: 356
Likede indlæg: 2711

Indlægaf Urtekussen » 6. maj 2016, 18:53

Vi var til barnedåb i går. Det er min kærestes bror, som er blevet far.
Min kæreste var ikke blevet spurgt, om han ville være fadder/gudfar, da de selv ville bære og havde valgt to af faderens ældste venner til faddere.
(Vores børn er ikke døbt, så det kan også være derfor han ikke blev spurgt, selv om jeg ved han meget gerne ville).

I kirken går det så op for os, at en af søstrene skal bære og en anden stå fadder. Og dertil begge moderens søskende også.
Så de eneste søskende, som ikke var involveret, var min kæreste og en yngre søster.

Til festen var vi som den eneste del af familien placeret ved børnebord, til trods for at der sad andre (venner) med børn sammen med familien.

Jeg ved ikke, om det var bevidst, men vi følte os helt ærligt lidt fravalgt. Det var med en lidt mærkelig mavefornemmelse vi kørte derfra.
6
200 kg i bænkpres?
Prøv med 4,8 kg i kussepres :deer:
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 6. maj 2016, 18:56

Dirtylittledevil skrev:Ah, den velkendte læskedrik Smyrola simpelthen.

Yaks :wacko:
Det lyder som et middel mod sure tæer eller fodsvamp.
Ja, min far, der er biolog, var engang så venlig at fortælle mig om smørsyre og fødder...
2
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 6. maj 2016, 19:01

Urtekussen skrev:Vi var til barnedåb i går. Det er min kærestes bror, som er blevet far.
Min kæreste var ikke blevet spurgt, om han ville være fadder/gudfar, da de selv ville bære og havde valgt to af faderens ældste venner til faddere.
(Vores børn er ikke døbt, så det kan også være derfor han ikke blev spurgt, selv om jeg ved han meget gerne ville).

I kirken går det så op for os, at en af søstrene skal bære og en anden stå fadder. Og dertil begge moderens søskende også.
Så de eneste søskende, som ikke var involveret, var min kæreste og en yngre søster.

Til festen var vi som den eneste del af familien placeret ved børnebord, til trods for at der sad andre (venner) med børn sammen med familien.

Jeg ved ikke, om det var bevidst, men vi følte os helt ærligt lidt fravalgt. Det var med en lidt mærkelig mavefornemmelse vi kørte derfra.

Jeg har det sådan med den slags, at uanset om man har ønsket at forbigå nogen eller ej, så har man, medmindre man er en emotionel amøbe, godt kunne regne ud, at det ville kunne opfattes sådan, og den der går-den-så-går-den-og-så-længe-de-er-høflige-nok-til-ikke-at-konfrontere-os-med-det-tankegang er forkert nok i sig selv :boo:
16
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Urtekussen

Indlægaf Urtekussen » 6. maj 2016, 19:05

Helt ærligt, så kunne de også godt spørge min kæreste (også selv om de regnede med at han ville sige nej).
Man kan vel i princippet smide alle de faddere på man vil, så det er lidt fesent at de er to (ud af seks), som ikke bliver spurgt.
Især når der er to babyer.

Jeg har i hvert fald været meget glad for omtanken og tilliden de gange jeg er blevet spurgt, også selv om jeg har takket pænt nej.
3
200 kg i bænkpres?
Dr_bp
Kort karma: 58
Likede indlæg: 561

Indlægaf Dr_bp » 6. maj 2016, 19:30

Urtekussen skrev:Helt ærligt, så kunne de også godt spørge min kæreste (også selv om de regnede med at han ville sige nej).
Man kan vel i princippet smide alle de faddere på man vil, så det er lidt fesent at de er to (ud af seks), som ikke bliver spurgt.
Især når der er to babyer.

Jeg har i hvert fald været meget glad for omtanken og tilliden de gange jeg er blevet spurgt, også selv om jeg har takket pænt nej.

Ja, eller som minimum lige meddele din kæreste om situationen på forhånd. Det er satme dårlig stil, altså!
0
Brugeravatar
Urtekussen

Indlægaf Urtekussen » 6. maj 2016, 19:33

Hans søster havde talt over sig, så vi vidste hun skulle være gudmor (på trods af at de selv ville bære, da jeg direkte spurgte, hvem der skulle det). Men vi vidste ikke det med de i alt tre andre.

Jeg ved ikke om den sidste søster også var blevet spurgt eller ej.

Men nu er vi nødt til at få et barn mere, så vi kan lade det døbe og vælge byens sut, vores genbo og to rumænere som faddere. Og lade en ged bære det ind. :-D
34
200 kg i bænkpres?
Dr_bp
Kort karma: 58
Likede indlæg: 561

Indlægaf Dr_bp » 6. maj 2016, 19:39

Urtekussen skrev:Hans søster havde talt over sig, så vi vidste hun skulle være gudmor (på trods af at de selv ville bære, da jeg direkte spurgte, hvem der skulle det). Men vi vidste ikke det med de i alt tre andre.

Jeg ved ikke om den sidste søster også var blevet spurgt eller ej.

Men nu er vi nødt til at få et barn mere, så vi kan lade det døbe og vælge byens sut, vores genbo og to rumænere som faddere. Og lade en ged bære det ind. :-D

Har din kæreste tænkt sig at konfrontere sin bror med det? Det synes jeg faktisk han skal gøre, uden ellers at kende noget til deres relation. Jeg synes bare, at den slags skal italesættes på en eller anden måde..

Da vi fik vores ældste døbt, valgte vi kun at invitere dem der havde en rolle i dåben, altså faddere og tæt familie. Det betød bla at en veninde, hvis barn jeg havde stået fadder til 6 måneder forinden, ikke blev inviteret. Selvom jeg havde det godt med beslutningen, ringede jeg da lige og sagde det til hende, så hun ikke skulle se det på FB eller høre om det via jungletrommerne. Hun blev faktisk ret ked af det, så jeg var glad for at jeg greb det meget direkte an.
4
Brugeravatar
Urtekussen

Indlægaf Urtekussen » 6. maj 2016, 19:46

Det tror jeg ikke han har. Kun hvis jeg prikker nok til ham. Og det er nok mest mig, som virkelig synes han blev uretfærdigt behandlet. Han finder sig i så meget fra sin familie, og lige præcis broren har flere gange udvist enorm tankeløshed

Det er også dem, som altid inviterer min kæreste til spilleaften og ikke mig. Da han endelig efter mange gange påtalte det, sagde de at jeg selvfølgelig var velkommen. Men jeg finder altså ikke barnepige og tager med på besøg hos nogen, som kun ringer til min kæreste og siger "kan du komme fredag?". For hvis det var os begge, så sagde de vel "I"?
1
200 kg i bænkpres?
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 249
Likede indlæg: 3521

Indlægaf Lemonella » 7. maj 2016, 05:42

YouggiE skrev:
Mulan skrev:
YouggiE skrev:Jeg var en kort overgang ude i en overvejelse omkring at købe vandballoner :devil:

Jeg er fortaler for, at du lægger dig på lur med en vandpistol. Fyldt med noget meget klistret.

Det er ikke en dum idé, det er vel ved at være sæson for vandpistoler. Gad vide, hvilken væske, der egner sig bedst :gruble:

Vand med rød frugtfarve. :devil:
3
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Urtekussen

Indlægaf Urtekussen » 7. maj 2016, 05:58

Det er nok bare rigtig mange ting der ramler sammen efterhånden, som gør at vi ikke føler os "værdsat".

Vi har virkelig hjulpet dem med mange praktiske ting i forbindelse med børnenes fødsel, så ville da være rart, hvis vi ikke blev "udelukket" fuldstændigt og sat helt væk fra familien
1
200 kg i bænkpres?
Brugeravatar
Urtekussen

Indlægaf Urtekussen » 7. maj 2016, 06:04

Der sad også andre voksne med børn, men vi var de eneste af familien, som sad der. Resten af familien sad (sammen med andre venner med børn) ved samme bord.

Det er sådan noget jeg ved min kæreste går ret meget op i, og han syntes det var virkelig sært.
0
200 kg i bænkpres?
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 104
Likede indlæg: 1198

Indlægaf Kattefjæs » 7. maj 2016, 06:05

Jeg synes næsten at det med børnebordet er værst. Altså wtf har de lige tænkt på? Hvad fanden er det dog for et signal at sende?
4

Tilbage til "Generelt"