Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1963

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Mani » 7. maj 2016, 06:28

Urtekussen skrev:Der sad også andre voksne med børn, men vi var de eneste af familien, som sad der. Resten af familien sad (sammen med andre venner med børn) ved samme bord.

Det er sådan noget jeg ved min kæreste går ret meget op i, og han syntes det var virkelig sært.

Det ville jeg godt nok også blive WTF over. Mht. faddere kan man max. vælge 5 - jeg kan ikke gennemskue hvor mange der var - og der tænker jeg, at de måske slet ikke har tænkt på din kæreste fordi jeres børn ikke er døbt. Det ville jeg nok kunne have været skyldig i :genert:
3
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 553
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10257

Indlægaf icelady » 7. maj 2016, 07:48

Lismaens skrev:Og de fortsætter.... Tænk sig at ville lukreere på sit barns død. :tie: Der er ingen af dem der viser taknemmelighed over at hele byen stod på den anden side for at hjælpe til i eftersøgningen. Og så drejer det sig bare om små 15.000kr.

Og hvis det, der er skrevet er rigtigt, så skal de penge bruges til opmåling til gravstedet i deres baghave, men de har ikke reageret på bedemandens henvendelser.

Det var også pudsigt at der på mindesiden lystigt blev slettet negative kommentarer overfor familien, mens dem der rakkede ned på Nynne fik lov at stå. Og især et af familiemedlemmerne var godt nok fremme i skoene ang kritik.
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Sevii
Kort karma: 61
Likede indlæg: 625

Indlægaf Sevii » 7. maj 2016, 09:52

Nu når vi snakker om børnebordet. Jeg har lige været til konfirmation med familien, og jeg har besluttet at jeg ikke gider det mere medmindre det er tæt familie. Jeg er i starten af tyverne, og blev sat ved børnebordet hvor den ældste var 12. Jeg følte mig virkelig malplaceret. Hele min tætte familie som jeg kom med sad ved et stort bord med hinanden, så kunne jeg vinke til dem i ny og næ.
Og det var desværre en fin og formel konfirmation, så man brugte meget tid på sin plads. Jeg har aldrig kedet mig så meget. Aldrig igen. :træt:
15
:banan: :banan:
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 307
Likede indlæg: 5686

Indlægaf Animi » 7. maj 2016, 10:04

Bestemte pladser til fester er virkelig også det værste - og grunden til at jeg ofte bliver væk fra sådan noget :tie:
Når jeg bliver "rigtig" voksen og holder sådan nogen store fester, skal der ikke være nogen bordkort, men at folk må sætte sig hvor de vil. Så er man også fri for at skulle omrokere det hele, hvis nogen pludselig melder afbud
5
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Smiling_Goat
Kort karma: 460
Likede indlæg: 5866

Indlægaf Smiling_Goat » 7. maj 2016, 10:17

Animi skrev:Bestemte pladser til fester er virkelig også det værste - og grunden til at jeg ofte bliver væk fra sådan noget :tie:
Når jeg bliver "rigtig" voksen og holder sådan nogen store fester, skal der ikke være nogen bordkort, men at folk må sætte sig hvor de vil. Så er man også fri for at skulle omrokere det hele, hvis nogen pludselig melder afbud

Du har helt ret. Hvorfor bruger man egentligt bordkort? For at folk kan snakke med nye mennesker? Det går jo bare tit virkelig galt, og er pointen med en fest ikke netop at folk skal hygge sig?

Min onkel blev, som den eneste voksne, placeret ved børnebordet til min konfirmation. Hans kone sad ved de andre voksne også. Det var min mors geniale idé, og allerede under forberedelserne påpegede jeg det sære i arrangementet, men hendes ord var: "Han kan snakke med alle. Det skal nok blive godt." Jeg holdt selvfølgelig lidt øje med ham under festen, fordi jeg havde lidt ondt af ham, og jeg husker ham mest som lidt mut, spisende, mens han kiggede ned i tallerkenen. Jeg tror, han kedede sig bravt.

Til min kusines konfirmation blev jeg placeret laaangt væk fra folk, jeg rent faktisk kendte, og midt i en gruppe af voksne, der kendte hinanden utroligt godt. Jeg var en genert teenager, så jeg var ikke så god til at indlede samtale med andre, og de havde travlt med hinanden.. Så.. Zzzz

I virkeligheden finder folk jo også hen til dem, de kender og helst vil sidde ved, så snart det er muligt. Så jeg fatter virkelig ikke konceptet med bordkort - så jeg er nok med dig her Animi.
9
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 7. maj 2016, 10:36

Smiling_Goat skrev:
Animi skrev:Bestemte pladser til fester er virkelig også det værste - og grunden til at jeg ofte bliver væk fra sådan noget :tie:

Du har helt ret. Hvorfor bruger man egentligt bordkort? For at folk kan snakke med nye mennesker? Det går jo bare tit virkelig galt, og er pointen med en fest ikke netop at folk skal hygge sig?

Min onkel blev, som den eneste voksne, placeret ved børnebordet til min konfirmation. Hans kone sad ved de andre voksne også. Det var min mors geniale idé, og allerede under forberedelserne påpegede jeg det sære i arrangementet, men hendes ord var: "Han kan snakke med alle. Det skal nok blive godt." Jeg holdt selvfølgelig lidt øje med ham under festen, fordi jeg havde lidt ondt af ham, og jeg husker ham mest som lidt mut, spisende, mens han kiggede ned i tallerkenen. Jeg tror, han kedede sig bravt.

Til min kusines konfirmation blev jeg placeret laaangt væk fra folk, jeg rent faktisk kendte, og midt i en gruppe af voksne, der kendte hinanden utroligt godt. Jeg var en genert teenager, så jeg var ikke så god til at indlede samtale med andre, og de havde travlt med hinanden.. Så.. Zzzz

I virkeligheden finder folk jo også hen til dem, de kender og helst vil sidde ved, så snart det er muligt. Så jeg fatter virkelig ikke konceptet med bordkort - så jeg er nok med dig her Animi.

Enig. Til en konfirmation i min kærestes familie for 2 år siden, blev vi placeret mellem 5 ældre, der alle kendte hinanden virkelig virkelig godt. Alle vores fælles gode venner (værtsparret og min kæreste og jeg har mange fælles venner) sad sammen, og havde det megafedt i den anden ende af lokalet, mens vi sad sammen med 10 mennesker, der var dobbelt så gamle som os, og som ignorerede os, når vi prøvede at deltage. Fedt fedt.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9157

Indlægaf Fru Sunshine » 7. maj 2016, 10:49

Jeg elsker bordkort og bordplaner.
Jeg havde i hvert fald fået lavet glimrende bordplaner til vores bryllup, men vi havde så heller ingen voksne ved børnebordet.
Det er sådan noget, man gør for at genere folk. En god bordplan er gennemtænkt, så folk kommer til at hygge sig.
12
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 111
Likede indlæg: 1085

Indlægaf girl_beat » 7. maj 2016, 11:01

I min kærestes familie er det fast kotume, at voksne med børn sidder ved børnebordet - og alle hader det men er opdraget, så ingen tør åbne munden og sige noget til det. Jeg undres :wacko:
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Smiling_Goat
Kort karma: 460
Likede indlæg: 5866

Indlægaf Smiling_Goat » 7. maj 2016, 11:34

Fru Sunshine skrev:Jeg elsker bordkort og bordplaner.
Jeg havde i hvert fald fået lavet glimrende bordplaner til vores bryllup, men vi havde så heller ingen voksne ved børnebordet.
Det er sådan noget, man gør for at genere folk. En god bordplan er gennemtænkt, så folk kommer til at hygge sig.

Men, bare fordi jeg oprigtigt undrer mig, tror du ikke, folk ville være i stand til at hygge sig uden bordkort?
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator

Indlægaf Fru Sunshine » 7. maj 2016, 11:55

Smiling_Goat skrev:

Men, bare fordi jeg oprigtigt undrer mig, tror du ikke, folk ville være i stand til at hygge sig uden bordkort?

Jo. Med dem de kender i forvejen, og det synes jeg er ærgerligt.
2
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8451

Indlægaf 2SHY » 7. maj 2016, 12:13

Jeg hader bordkort. Jeg er introvert og klapper nærmest i som en østers når jeg placeres sammen med nogen jeg ikke allerede kender. Der er bare ikke noget værre end en hel aften/et helt arrangement hvor man skal sidde sammen med nogen man intet har til fælles med eller føler sig akavet sammen med

Jeg har til gengæld gode oplevelser fra min højskoletid hvor vi til mange fester lavede sådan at efter en halv times tid så tog bordherreren/damen på ens højre side (mener jeg det var) sin tallerken osv og rykkede X antal pladser mod venstre. Så fik man hele tiden nye at sidde sammen med, hvilket var sjovt og hyggeligt, og hvis man fik en bordpartner der var dødsyg, så vidste man at det kun var for en kort bemærkning
10
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 307
Likede indlæg: 5686

Indlægaf Animi » 7. maj 2016, 12:19

Til min venindens 18 års fødselsdag for nogen år siden, blev vores pladser bestemt ved at vi skulle trække et kort og skulle sidde sammen med den der havde et matchende kort :tie: Jeg var lige ved at græde og overvejede helt seriøst at gå hjem. Men jeg er så også ekstremt genert, især dengang
4
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 422
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 5929

Indlægaf LadyFox » 7. maj 2016, 12:22

Jeg er med dig her! Så længe arrangøren gør sig umage, kender folk og tager hensyn til folks personligheder i planlægningen.
7
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 254
Likede indlæg: 4231

Indlægaf Flora » 7. maj 2016, 12:29

Jeg kan huske en firmajulefrokost engang hvor man skulle trække et kort hvor der stod et nummer på og så var der et bord med samme nummer man skulle sidde ved. Jeg endte så med at sidde ved et bord kun med mennesker jeg ikke havde noget at gøre med i dagligdagen og ikke har talt nævneværdigt med senere. Jeg havde virkelig set frem til at skulle have en hyggelig fest med mine kolleger, så synes det var virkelig ærgerligt at blive tvunget til at sidde sammen med nogen jeg var helt ligeglad med at snakke med fremfor at sidde med dem jeg havde lyst til :wacko:

Har også prøvet en del familiefester med bordkort hvor værten har tænkt det da kunne være evigt hyggeligt for mig at sidde og sludre med gamle fætter Arne som jeg ikke har set siden jeg var 3. Det har så resulteret i nogle lange anstrengte samtaler om ingenting indtil man kunne tillade sig at skifte plads og rykke over til dem man faktisk havde glædet sig til at se :rulle:.

Ud fra egne erfaringer synes jeg helt klart der kommer den hyggeligste fest ud af at folk selv kan bestemme hvor de vil sidde.
4
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator

Indlægaf Fru Sunshine » 7. maj 2016, 13:27

Jeg har i hvert fald tænkt mig at fortsætte med bordplaner. Jeg er nemlig skidegod til at lave dem, så ingen kommer til at føle sig alene, og så gæsterne matcher hinanden.
5

Tilbage til "Generelt"