Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 197
Likede indlæg: 1982

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf lillebjoern » 7. maj 2016, 13:48

Jeg bryder mig heller ikke om bordkort, og jeg synes at voksne mennesker egentlig gerne helt selv må bestemme hvem de vil snakke med uden at blive tvunget til at tale med fremmede moster Oda og fotografen. Der er ikke noget værre end at sidde og føle sig malplaceret hele aftenen, især ikke når man er introvert eller genert. Hvorfor risikere at nogle gæster sidder og har det ubehageligt i stedet for bare at lade dem sidde hvor de vil? Hvis man vil snakke med andre/nye mennesker så sker det nok helt af sig selv.
10
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Urtekussen
Kort karma: 356
Likede indlæg: 2714

Indlægaf Urtekussen » 7. maj 2016, 13:52

Vi var engang til bryllup, hvor vi var splittet op som par. Så min kæreste sad et sted og jeg et andet. Det var SÅ kedeligt indtil kaffen
0
200 kg i bænkpres?
Prøv med 4,8 kg i kussepres :deer:
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 526
Likede indlæg: 2485

Indlægaf Bøtte » 7. maj 2016, 14:28

Vores bryllup var nær blevet aflyst på grund af bordplanen :-D

Men vi var til dåb i sommers uden bordkort, og der resulterede I at alle vores venner sad ved et bord, og så var der ikke plads til flere, mens vi sad ved bord med dåbsbarnets oldeforældre som vi aldrig havde set før, det var heller ikke fedt. Og det er grunden til at vi laver bordplaner. Ellers er der altid nogle der ikke er plads til ved bordet hvor deres venner/familie sidder.
13
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1964

Indlægaf Mani » 7. maj 2016, 14:40

Jeg gider ikke sådan noget træk et nummer bordplan, men en god bordplan kan give virkelig gode oplevelser. Vi sørger altid for, at folk både sidder nær (snakke afstand) med nogen de kender godt - og ofte også med nogen de ikke kender, men vi ved de har interessefælleskab med. Det hører vi i al fald fra vores gæster er et hit.

Vores venner, der gør noget lignende, har holdt nogle fester, hvor jeg har mødt nogle virkelig spændende mennesker, som jeg aldrig havde sat mig ved siden af, hvis der bare var fri placering.
Senest rettet af Mani 7. maj 2016, 14:41, rettet i alt 1 gang.
10
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9236

Indlægaf Fru Sunshine » 7. maj 2016, 14:41

Jeg har endnu til gode at opleve, at en bordplan ikke har været en god idé, så man kom ud af de vante rammer.

Men fred være med det. Kommer man til mine større fester (som bryllupsdage o.l.) er der altså bordkort. Det må gæsterne så bare leve med (og jeg har så endnu til gode at høre brok over, hvordan jeg har placeret folk.).

Voksne mennesker overlever nok en aften, hvor de ikke må bestemme alting selv.
4
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9236

Indlægaf Fru Sunshine » 7. maj 2016, 14:43

Mani skrev:Jeg gider ikke sådan noget træk et nummer bordplan, men en god bordplan kan give virkelig gode oplevelser. Vi sørger altid for, at folk både sidder nær (snakke afstand) med nogen de kender godt - og ofte også med nogen de ikke kender, men vi ved de har interessefælleskab med. Det hører vi i al fald fra vores gæster er et hit.

Vores venner, der gør noget lignende, har holdt nogle fester, hvor jeg har mødt nogle virkelig spændende mennesker, som jeg aldrig havde sat mig ved siden af, hvis der bare var fri placering.

Det er også sådan vi gør.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 7. maj 2016, 14:47

Fru Sunshine skrev:Jeg har endnu til gode at opleve, at en bordplan ikke har været en god idé, så man kom ud af de vante rammer.

Men fred være med det. Kommer man til mine større fester (som bryllupsdage o.l.) er der altså bordkort. Det må gæsterne så bare leve med (og jeg har så endnu til gode at høre brok over, hvordan jeg har placeret folk.).

Voksne mennesker overlever nok en aften, hvor de ikke må bestemme alting selv.

Jeg er sådan set enig, så længe man faktisk ER god til det, som det lyder til du er.
Til min kusines bryllup blev min anden kusine på 19, mig på 22 og min kæreste på 26 som de ENESTE under 50 placeret ved de meget voksne borde. Vi sad sammen med vildt fremmede granvoksne mennesker, der absolut kun gad tale om 70'erne, realkreditlån og pensionsopsparinger. Agtigt. Vi havde da så vores egen lille fest, men hold kæft, hvor jeg synes, man godt kunne have fordelt de knapt 30 unge mennesker vi var lidt bedre end 2 borde med 12 unge ved hver, der havde det megafedt og sjovt og hyggeligt og så os tre, der sad ved et gammelt bord, hvor ingen gad tale med os, og hvor vi blev tysset på, når vi selv talte.

Jeg er ALTID uheldig ved bordplaner, fordi jeg er snakkesalig og er god til mennesker. Så får jeg altid lorten. Det samme med min kæreste.
2
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 940
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8517

Indlægaf 2SHY » 7. maj 2016, 14:51

Jeg har siddet på pladser hvor jeg har været dybt utilfreds og har tænkt på at fingere alverdens sygdomme og nødopkald for at komme ud af døren hurtigst muligt. Men jeg ville ALDRIG sige noget til værten om det, for det synes jeg ikke man kan

For mig har det heller ikke noget at gøre med om jeg selv vil bestemme eller ej
Senest rettet af 2SHY 7. maj 2016, 14:51, rettet i alt 1 gang.
4
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 311
Likede indlæg: 5764

Indlægaf Animi » 7. maj 2016, 14:51

Jeg synes bestemt også at man skal lave bordplan hvis man har lyst til det. Man bestemmer selvfølgelig helt selv, hvordan man vil holde sin fest. Så kan sådan en som mig, bare lade være med at komme fordi det er ubehageligt for mig :panik:

Men det handler bestemt ikke om at jeg bare vil bestemme, det handler bare om at sådanne fester for mig er ulidelige de første par timer, fordi jeg hader at sidde sammen med nogen jeg ikke kender, da jeg ikke er den mest udadvendte person.
Men jeg kunne så heller aldrig finde på at brokke mig over det til værten, så de har jo så heller ingen anelse om det.
Men igen, jeg kan bare blive væk (hvilet jeg også ofte gør)
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 7. maj 2016, 14:54

Animi skrev:Jeg synes bestemt også at man skal lave bordplan hvis man har lyst til det. Man bestemmer selvfølgelig helt selv, hvordan man vil holde sin fest. Så kan sådan en som mig, bare lade være med at komme fordi det er ubehageligt for mig :panik:

Men det handler bestemt ikke om at jeg bare vil bestemme, det handler bare om at sådanne fester for mig er ulidelige de første par timer, fordi jeg hader at sidde sammen med nogen jeg ikke kender, da jeg ikke er den mest udadvendte person.
Men jeg kunne så heller aldrig finde på at brokke mig over det til værten, så de har jo så heller ingen anelse om det.
Men igen, jeg kan bare blive væk (hvilet jeg også ofte gør)

I'm with you on this. Der er også mange arrangementer jeg bliver væk fra af samme årsag. Selv vores julefrokost her i huset bliver jeg også helst væk fra hvis jeg kan komme afsted med det og det er selvom jeg kende samtlige gæster
0

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Dr_bp
Kort karma: 58
Likede indlæg: 561

Indlægaf Dr_bp » 7. maj 2016, 14:57

Jeg elsker bordkort, og på nær en enkelt gang eller to, har det altid fungeret rigtig godt.
Til vores bryllup delte vi gæsterne ind i ekstro- og introverte og placerede den så ved siden af hinanden. Parrene blev placeret overfor hinanden (på nær de par hvor vi vidste at de ikke ville bryde sig om det). Det bord vi forventede ville blive mest festlig og højtråbende, blev placeret længst væk fra højbordet. Det trak lige festen hele vejen ned gennem teltet. Det var en skide sjov abefest, der først sluttede efter morgenmaden dagen derpå.
Senest rettet af Dr_bp 7. maj 2016, 14:59, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 7. maj 2016, 14:59

Dr_bp skrev:Jeg elsker bordkort, og på nær en enkelt gang eller to, har det altid fungeret rigtig godt.
Til vores bryllup delte vi gæsterne ind i ekstro- og introverte og placerede den så ved siden af hinanden. Patten blev placeret overfor hinanden (på nær de par hvor vi vidste at de ikke ville bryde sig om det). Det bord vi forventede ville blive mest festlig og højtråbende, blev placeret længst væk fra højbordet. Det trak lige festen hele vejen ned gennem teltet. Det var en skide sjov abefest, der først sluttede efter morgenmaden dagen derpå.

Altså hver for sig eller skiftevis intro- og ekstrovert?
0

Dr_bp
Kort karma: 58
Likede indlæg: 561

Indlægaf Dr_bp » 7. maj 2016, 15:01

Skiftevis. Der var et par enkelte som vi satte ved siden af folk de i forvejen kendte (og som også var introverte ) fordi vi vidste at det ellers ville blive for stor en mundfuld for dem.
Senest rettet af Dr_bp 7. maj 2016, 15:03, rettet i alt 1 gang.
0
Jailbird
Kort karma: 57
Likede indlæg: 655

Indlægaf Jailbird » 7. maj 2016, 15:02

Urtekussen skrev:Vi var engang til bryllup, hvor vi var splittet op som par. Så min kæreste sad et sted og jeg et andet. Det var SÅ kedeligt indtil kaffen

I min kærestes familie gælder det at hvis man er kærester sidder man ved siden af hinanden, mens hvis man er gift så sidder man aldrig ved siden af hinanden. Jeg troede i min naivitet at sådan var det alle steder? :genert: (Jeg kommer fra en familie uden bordplaner).
0
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 7. maj 2016, 15:06

Dr_bp skrev:Skiftevis. Der var et par enkelte som vi satte ved susen af folk de i forvejen kendte (og som også var introverte ) fordi vi vidste at det ellers ville blive for stor en mundfuld for dem.

Puh... Det tror jeg ikke jeg havde magtet :genert: Mange ekstroverte dræner mig indenfor et par timer, så jeg ville nok skulle have brugt en del timer på at lege ryger eller flygte på toilettet for at få en pause. Tanken om at få en ekstrovert på hver side af mig og overfor mig får det næsten til at brænde sammen for mig selvom jeg bare forestiller mig det

Men det var godt at I tog hensyn til dem hvor det ville være for meget og at det blev en god fest :)
0

Tilbage til "Generelt"