Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
down.boy
Kort karma: 33
Geografisk sted: Silkebronx
Likede indlæg: 122

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf down.boy » 8. maj 2016, 10:25

D.itsen skrev:Jeg forstår tydeligvis ikke begrebet introvert, selvom jeg synes jeg har læst en del om det. Jeg troede det betød, at man ladede op alene og at grupper af mennesker trak energi ud af en. Jeg troede ikke det betød, at man ikke brød sig om at møde nye mennesker :gruble:

Din opfattelse af at være introvert passer meget godt, det er i hvert fald sådan det "fungerer" for mig.
At nogen så vælger at "bruge" det som en undskyldning for at være sær, indelukket og menneskesky - det er noget helt andet ;)
11
Brugeravatar
Rikke
Kort karma: 305
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 2537

Indlægaf Rikke » 8. maj 2016, 10:35

D.itsen skrev:Jeg forstår tydeligvis ikke begrebet introvert, selvom jeg synes jeg har læst en del om det. Jeg troede det betød, at man ladede op alene og at grupper af mennesker trak energi ud af en. Jeg troede ikke det betød, at man ikke brød sig om at møde nye mennesker :gruble:

Jeg har ikke noget problem med at møde nye mennesker, men det dræner mig at være sammen med for mange for længe - også hvis det er mennesker jeg kender i forvejen. Så kræver det lige lidt opladningstid alene :)
2
:whip:
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 307
Likede indlæg: 5686

Indlægaf Animi » 8. maj 2016, 10:41

Jeg tror at nogen introverter kan have det sværere i sociale sammenhænge end andre. Men tænker at der måske er forskellige grader af det.
Udover det, så hader jeg virkelig de der mærkater man pludselig sætter på folk. Jeg er hverken ekstrovert eller introvert. Jeg er nok mere end blanding, men i hvert fald ikke kun én af tingene.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
down.boy
Kort karma: 33
Geografisk sted: Silkebronx
Likede indlæg: 122

Indlægaf down.boy » 8. maj 2016, 11:09

Animi skrev:Jeg tror at nogen introverter kan have det sværere i sociale sammenhænge end andre. Men tænker at der måske er forskellige grader af det.
Udover det, så hader jeg virkelig de der mærkater man pludselig sætter på folk. Jeg er hverken ekstrovert eller introvert. Jeg er nok mere end blanding, men i hvert fald ikke kun én af tingene.

Det kaldes Ambivert...
Man kan sagtens være udadvendt introvert, eller indadvendt ekstrovert - eller som du selv er inde på, stå med et ben i begge lejre :) Teorierne om dette er faktisk temmelig interessante, hvis man holder sig til at lade det være mekanismerne om hvordan mennesker agerer i forhold til hinanden og sine omgivelser. Desværre er introvert og ekstrovert blevet nogle kasser, som man putter sig selv eller andre i - og så er det "bare sådan det er!"
2
Brugeravatar
Animi

Indlægaf Animi » 8. maj 2016, 11:13

down.boy skrev:
Animi skrev:Jeg tror at nogen introverter kan have det sværere i sociale sammenhænge end andre. Men tænker at der måske er forskellige grader af det.

Det kaldes Ambivert...
Man kan sagtens være udadvendt introvert, eller indadvendt ekstrovert - eller som du selv er inde på, stå med et ben i begge lejre :) Teorierne om dette er faktisk temmelig interessante, hvis man holder sig til at lade det være mekanismerne om hvordan mennesker agerer i forhold til hinanden og sine omgivelser. Desværre er introvert og ekstrovert blevet nogle kasser, som man putter sig selv eller andre i - og så er det "bare sådan det er!"

Årh altså, endnu en mærkat :lol:
Tak for forklaringen :D
3
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 194
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 2287

Indlægaf Studsgaard » 8. maj 2016, 12:21

Fru Sunshine skrev:
Samano skrev:Altså det kan godt være du har fantastiske evner indenfor bordplan, men altså flertallet af værter jeg har været udsat for er altså ikke så talentfulde :lol: Og så vil jeg helst være fri og det ikke fordi jeg sidder surmuler. Jeg gør mit for der er fest, men jeg har som regel ikke en fed aften.

Er du selv klar over, hvor nedladende du lyder?
Ja, jeg er faktisk god til det, og det behøver du ikke at nedgøre med den trælse tone.

Bare fordi du ikke kender til det, er ikke ensbetydende med at det ikke eksisterer.

Jeg kan sige frk sunshine er god til det!

Jeg har før været sådan lidt blah med bordkort, men jeg havde et brag af en fest og vi fik snakket med mange flere til frk sunshines bryllup - folk var blandet på kryds og tværs, men sat sammen med folk man kunne snakke med. Og så fordi vi i forvejen kendte nogen ved de andre borde, så kom vi forbi og snakkede med dem, samt de mennesker man så ikke kendte ved de andre borde, netop fordi snakken også gik rigtig godt der.
3
Brugeravatar
Animi

Indlægaf Animi » 8. maj 2016, 12:44

Jeg er absolut ikke i tvivl om at Sunshine er god til det med bordkort - desværre har jeg bare aldrig været til Sunshines fester, men hos nogen jeg ikke kendte supergodt og som bare har placeret folk lidt random :P
0
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 422
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 5932

Indlægaf LadyFox » 8. maj 2016, 13:41

Animi skrev:Jeg er absolut ikke i tvivl om at Sunshine er god til det med bordkort - desværre har jeg bare aldrig været til Sunshines fester, men hos nogen jeg ikke kendte supergodt og som bare har placeret folk lidt random :P

Men så er det jo også klart at det ikke har fungeret. Fidusen ved bordkort er jo ikke bare at smide folk rundt helt random, for så er det da klart det ikke bliver særlig festligt for mange. At lave en god bordplan er krævende, og skal laves med omtanket, der skal være en idé med at sætte folk hvor man sætter dem. Hvis man ikke gider at gøre sig umage med at lave en god bordplan er jeg enig i at man skal lade være, men det har jo ikke så meget med bordkort at gøre.
1
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
Animi

Indlægaf Animi » 8. maj 2016, 13:49

LadyFox skrev:
Animi skrev:Jeg er absolut ikke i tvivl om at Sunshine er god til det med bordkort - desværre har jeg bare aldrig været til Sunshines fester, men hos nogen jeg ikke kendte supergodt og som bare har placeret folk lidt random :P

Men så er det jo også klart at det ikke har fungeret. Fidusen ved bordkort er jo ikke bare at smide folk rundt helt random, for så er det da klart det ikke bliver særlig festligt for mange. At lave en god bordplan er krævende, og skal laves med omtanket, der skal være en idé med at sætte folk hvor man sætter dem. Hvis man ikke gider at gøre sig umage med at lave en god bordplan er jeg enig i at man skal lade være, men det har jo ikke så meget med bordkort at gøre.

Men uanset hvad ville jeg nok (hvis jeg kunne bestemme) foretrække fester uden bordkort :P Fordi jeg ikke er glad for at blive placeret et sted i flere timer, hvor jeg ikke kender folk.
Men selvfølgelig skal man som vært bare lave bordplan hvis man har lyst til det :) Så kan jeg når jeg holdet fest, lade være med at lave bordplaner :D
0
cola
Kort karma: 14
Likede indlæg: 201

Indlægaf cola » 8. maj 2016, 16:02

De gange jeg har været til fest med bordkort, blev festen enten meget kort (vi gik efter maden) eller meget lang (vi sad rigtigt). Jeg hader når der er bordkort, men hvis jeg bare sidder tæt på min kæreste, så er der som regel intet problem, for så kan han snakke med nogen og jeg kan kigge på ham (hvilket jeg har det fint med)
0
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 249
Likede indlæg: 3515

Indlægaf Lemonella » 8. maj 2016, 16:12

Jeg har vist mest været til fester med bordkort. Altså store fester som feks bryllupper og der har man jo visse "regler" for, hvor hvem sidder i forhold til brudeparret og det har altid fungeret fint. :)
Der findes jo også stadig nogen ældre "regler" om, at man gerne må splitte et ægtepar, men ikke kærester og forlovede og har jeg nu også altid synes var okay.

Jeg har også været til enkelte fester, hvor der ikke var bordkort og der sad der klynger af mennesker der kendte hinanden og de hyggede sig gevaldigt, hvor jeg mere eller mindre sad og kedede mig fordi ingen talte til mig og forsøgte jeg, at være med i samtalerne, fik jeg ikke meget respons.
Måske dem jeg omgås, har været gode til, at sætte folk sammen via bordkort. Jeg har i hvert fald aldrig set det som et problem. :)
5
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Puffi
Kort karma: 309
Geografisk sted: Esbjerg-ish
Likede indlæg: 2231

Indlægaf Puffi » 8. maj 2016, 17:07

Er bordkort/ikke-bordkort snart uddebatteret eller skal emnet have sin egen tråd? :)
16
You had me from the start, won’t let this end
First you wanna go to the left then you wanna turn right
Wanna argue all day, make love all night
First you up then you’re down and then between
Ohh! I really want to know…
fisken80
Kort karma: 76
Likede indlæg: 1516

Indlægaf fisken80 » 8. maj 2016, 17:22

Fru Sunshine skrev:Jeg har i hvert fald tænkt mig at fortsætte med bordplaner. Jeg er nemlig skidegod til at lave dem, så ingen kommer til at føle sig alene, og så gæsterne matcher hinanden.

Jeg er på din side. Jeg har lige været til guldbryllup og bordplanen var simpelthen så velgennemtænkt og fin. Min mor blev placeret sammen med den del af min fars familie (min far er død) som de altid har snakket bedst med og som jeg véd hun havde glædet sig til at se og hun havde en fantastisk aften.
Min kæreste, min bror og jeg sad ved bord med nogle af mine og min brors grankusiner og fætre og det var virkelig fedt og snakken gik lystigt. Efter maden endte vi med at sætte os sammen med dem igen, fordi vi talte så godt sammen.
Hvis man kender sine gæster og tænker sig om er bordkort en fantastisk ide.
3
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 810
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8295
Kontakt:

Indlægaf Ado » 8. maj 2016, 17:30

Jeg var til fest i går, hvor jeg blev placeret ret besynderligt. Langt fra alle dem, som jeg kendte. De sad til gengæld sammen i små klynger. Det virkede altså bizart. Og jeg magtede kun frem til hovedretten. Der havde jeg fået nok af at høre om landbrug, gylle, fluer og vittigheder fra 80'erne. Og min boordherre, som spiste så grådigt, at han nærmest lå under over sin tallerken. Da han begyndte at skille den helstegte pattegris fra hinanden og placere div. legemesdele foran mig, skred jeg over til nabobordet og drak mig fuyld med dem og havde det skide sjovt.
Værten undskyldte for bordplanen senere. Men herregud, det var jo ingen kæmpe katastrofe. Bare meget akavet og sært.
1
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Anne Droid
Kort karma: 37
Likede indlæg: 974

Indlægaf Anne Droid » 8. maj 2016, 17:32

Puffi skrev:Er bordkort/ikke-bordkort snart uddebatteret eller skal emnet have sin egen tråd? :)

Det burde det være.
3
My hovercraft is full of eels

Tilbage til "Generelt"