Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Daphne
Kort karma: 161
Likede indlæg: 846

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Daphne » 9. maj 2016, 13:45

2SHY skrev:
Daphne skrev:Jeg synes, det er upassende, at mit jobcenter har bedt mig om at lyve for min A-kasse.... :wacko:

What? :nerve: Hvordan det?

Fordi der er sket en fejl i noget kommunikation imellem jobcenter og anden aktør, og det ville A-kassen så trække mig i dagpenge for. Jeg har hele tiden prøvet at sikre mig, at alt var i orden, men kom i klemme (endnu en gang...). Og så var eneste løsning fra jobcentret åbenbart, at jeg skal lyve om, at jeg er tilmeldt :stoned:
0
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8452

Indlægaf 2SHY » 9. maj 2016, 13:49

Daphne skrev:
2SHY skrev:
Daphne skrev:Jeg synes, det er upassende, at mit jobcenter har bedt mig om at lyve for min A-kasse.... :wacko:

What? :nerve: Hvordan det?

Fordi der er sket en fejl i noget kommunikation imellem jobcenter og anden aktør, og det ville A-kassen så trække mig i dagpenge for. Jeg har hele tiden prøvet at sikre mig, at alt var i orden, men kom i klemme (endnu en gang...). Og så var eneste løsning fra jobcentret åbenbart, at jeg skal lyve om, at jeg er tilmeldt :stoned:

Det er temmelig upassende ja :stoned:
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 195
Likede indlæg: 1974

Indlægaf lillebjoern » 9. maj 2016, 13:55

Min svigerfar er igen-igen upassende. Vi sidder og snakker om hvad min mor laver (for det har de glemt - igen), og jeg fortæller at hun er socialrådgiver. Og så begyndte møllen da... "Årh, det er dem der bruger alle pengene....", "Det ved jeg fordi jeg har været politiker (læs: bestyrelsesformand i en mindre fagforening)", "de sløser om sig med penge og anbringer fem børn når der kun er råd til fire...". :nerve: Selv hans kone måtte træde til og sige at de (socialrådgiverne) nok havde lidt mere viden omkring det på området end han havde.

Han må gerne have den holdning for min skyld, men hvor synes jeg det er upassende at slynge ud på den måde. De har ikke engang mødt hinanden endnu, men det glæder jeg mig da til...

Jeg fandt så også ud af på vores tur ned til deres sommerhus i denne weekend at mine svigerforældre er sådan nogen der stalker deres naboer. Altså stalker som i de holder øje med dem konstant – hvad de laver, hvad de har på, hvordan de planter deres blomsterbede, hvornår de går i seng. Alt! Jeg måtte lægge øre til fraser som "Eeej, nu kommer hun der med fem vinflasker. Den får ikke for lidt, hva'?, "Se, nu har hun skiftet til shorts. Det var nok for varmt med de lange bukser, hva'?", "Se! Nu har de slukket lyset. Det ligner dem da godt nok ikke kl. 22. Gad vide om de er faldet om i en rødvinsrus".

Det var ikke bare upassende, men også til at få lange jader af.
12
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 307
Likede indlæg: 5691

Indlægaf Animi » 9. maj 2016, 14:03

Jeg synes det er lidt upassende, at jeg har siddet indenfor i sådan et dejligt vejr. Jeg har bare ikke orket at gå udenfor :genert:
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
didas
Kort karma: 223
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 2268

Indlægaf didas » 9. maj 2016, 14:06

Vi fortsætter med overboen, som kom hjem kl. 23.45 og derefter besluttede sig for at holde fest med høj technomusik :wacko: Et besøg oppe hos dem gav nogenlunde ro indtil 01.30, hvor der igen blev givet fuld smadder med musikken. Jeg er træt i dag!!!
1
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Akehurst2
Kort karma: 270
Likede indlæg: 4509

Indlægaf Akehurst2 » 9. maj 2016, 14:10

lillebjoern skrev:Min svigerfar er igen-igen upassende. Vi sidder og snakker om hvad min mor laver (for det har de glemt - igen),

Åh, det er min svigerfamilie eksperter i og jeg synes det er så uopdragent hele tiden at glemme basale ting om folk, som om det ikke er vigtigt nok at huske på.

Nu har jeg ikke mine forældre mere, men da de levede kunne særligt min svigerinde simpelthen ikke huske, hvor de boede - sådan i forvirring Fyn/Jylland-størrelsesorden. Jeg forventer ikke, man skal kunne huske alle detaljer, men gør nu lige den marginale indsats at kunne huske den rigtige landsdel, for faen.

Jeg tror også, min svigerinde, svoger og deres (voksne) børn har spurgt mig omkring en million gange, om jeg har søskende - og det var måske en meget rimelig ting at have styr på, nu hvor min mand og jeg efterhånden har kendt hinanden i 8 år.
0
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 195
Likede indlæg: 1974

Indlægaf lillebjoern » 9. maj 2016, 14:15

Akehurst2 skrev:
lillebjoern skrev:Min svigerfar er igen-igen upassende. Vi sidder og snakker om hvad min mor laver (for det har de glemt - igen),

Åh, det er min svigerfamilie eksperter i og jeg synes det er så uopdragent hele tiden at glemme basale ting om folk, som om det ikke er vigtigt nok at huske på.

Nu har jeg ikke mine forældre mere, men da de levede kunne særligt min svigerinde simpelthen ikke huske, hvor de boede - sådan i forvirring Fyn/Jylland-størrelsesorden. Jeg forventer ikke, man skal kunne huske alle detaljer, men gør nu lige den marginale indsats at kunne huske den rigtige landsdel, for faen.

Jeg tror også, min svigerinde, svoger og deres (voksne) børn har spurgt mig omkring en million gange, om jeg har søskende - og det var måske en meget rimelig ting at have styr på, nu hvor min mand og jeg efterhånden har kendt hinanden i 8 år.

Ja, jeg ved jo også godt folk kan glemme, men ja, som du nævner, sådan nogle basale ting synes jeg er OK lige at huske på. De kan ikke engang huske hvad JEG laver, og vi har immervæk været sammen i 2 år.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Sukisaki
Kort karma: 32
Likede indlæg: 503

Indlægaf Sukisaki » 9. maj 2016, 16:57

Det er upassende at jobcenterets booking-system stadig ikke virker... Siden 1. April har man selv skulle booke tid til sine møder - men det virker stadig ikke...
0
Brugeravatar
Mangoness
Kort karma: 70
Likede indlæg: 783

Indlægaf Mangoness » 9. maj 2016, 17:53

Sukisaki skrev:Det er upassende at jobcenterets booking-system stadig ikke virker... Siden 1. April har man selv skulle booke tid til sine møder - men det virker stadig ikke...

Jeg læste møder som møbler - og måtte læse sætningen 3 gange for at forstå meningen :nerve:

(anden omgang troede mit hoved, at der måtte være tale om et møbelcenter, som havde fået et bookingsystem :gisp: )
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:
Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 63
Likede indlæg: 777

Indlægaf Bimmerdyret » 9. maj 2016, 21:32

Jeg syntes Krasnik gik WAY OFF ud af en lang mole, da han i Niqab interviewet rodede sig ud i "at han ikke så hende som et menneske"
0
fisken80
Kort karma: 76
Likede indlæg: 1517

Indlægaf fisken80 » 10. maj 2016, 05:34

Det er upassende af mig at glemme at tage solcreme på og efterfølgende ende med 2. grads-forbrændinger (ifølge min kæreste, der er tidligere brandmand). Dels svier det og dels kan jeg ikke nyde de sidste dage med godt vejr i denne omgang, fordi ALT sol er bandlyst indtil min hud er helet op igen.

Underligt nok har jeg ikke problemer med at sove om natten, heldigvis.
0
Smiling_Goat
Kort karma: 461
Likede indlæg: 5873

Indlægaf Smiling_Goat » 10. maj 2016, 05:37

Min kærestes far er så vildt upassende, at det efterhånden er begyndt at påvirke mit syn på ham negativt.

Han er åbenbart helt utroligt egoistisk/hensynsløs. Han overvejer aldrig, hvordan han kan bidrage, virker det til, og vi har rent faktisk været nødt til at henstille ham om, flere gange, at putte sit brugte service i opvaskemaskinen (det burde virkelig ikke være nødvendigt.)
Han forventer, at jeg laver maden, og når han har spist, rejser han sig bare og går. Han tager lige sit brugte service med - det har vi jo henstillet ham om et par gange efterhånden - men det falder ham åbenbart ikke engang ind, at HAN kunne rydde op efter maden.

Jeg blev også ret skuffet, da han fortalte, at han havde støvsuget sit værelse, og kun sit værelse, for så kan jeg jo godt ane, hvem det er meningen, der skal ordne resten af huset (og det kan han godt lige droppe..)

Desuden har han spurgt, hvad vi gør ift. vasketøj på en måde, der på mig virkede som et spørgsmål om, hvorvidt jeg ville stå for den (det vil jeg ikke.)

Og endelig, som den allermest egoistiske ting: Han har svært ved at se, men nægter at opgive sin bil. Han har været i flere uheld (kørt sammen med andre biler,) men nægter at indse, at det er en pisse dårlig idé at køre bil. Jeg har (før jeg kendte til situationen) kørt med ham, og det gør jeg aldrig igen. Jeg har aldrig været så utryg i en bil før - og jeg valgte faktisk at gå de 3,5 km hjem igen.

Hele familien har forsøgt at banke i bordet, og min kæreste talte med store bogstaver i går, men intet virker. Offentlig transport er for besværlig, synes han. Ikke engang argumentet med, at han kan komme til at dræbe nogen, virker. Hans modargument er, at det ikke er sket endnu :stoned:

Jeg kan SLET ikke have det.

Samtidig har han ingen realistisk forståelse for egne evner og ressourcer. Han bliver ved med at presse sig selv, og han er rigtig syg, men opfører sig som om, at han har det fint. Det betyder, at min kæreste føler, han skal holde øje med sin far og stoppe ham, når han kan se, det bliver for meget. Jeg synes det er vildt langt ude, og har snakket med min kæreste om det (for jeg ved, det stresser ham en del,) som har tænkt en del over det, og nu har sagt til sin far, at han er færdig med at holde øje med ham. Han gider ikke have den rolle, og har sagt til sin far, at han så må dø, hvis det er det, han er så opsat på.

Jeg synes, det er SÅ unfair at sætte sit barn i sådan en position. Det er fand*** ikke i orden.

Og ja, jeg skal have en snak med ham mht. det huslige. Jeg regner med, vi sætter os sammen alle tre og får lavet nogle "regler," så han ikke føler, at jeg angriber ham personligt. Jeg vil virkelig godt have et godt forhold til ham jo.
9
limitededition
Kort karma: 19
Likede indlæg: 89

Indlægaf limitededition » 10. maj 2016, 07:34

Undskyld hvis jeg har misset et indlæg, bor i sammen med hans far?
2
NotCrazyJustLimitedEdition på den gamle debat :blush2:
Smiling_Goat
Kort karma: 461
Likede indlæg: 5873

Indlægaf Smiling_Goat » 10. maj 2016, 10:37

limitededition skrev:Undskyld hvis jeg har misset et indlæg, bor i sammen med hans far?

Heh ja, han stod pludseligt og manglede en lejlighed, så det føltes ret nødvendigt at tilbyde ham et værelse midlertidigt.
0
limitededition
Kort karma: 19
Likede indlæg: 89

Indlægaf limitededition » 10. maj 2016, 11:07

Smiling_Goat skrev:
limitededition skrev:Undskyld hvis jeg har misset et indlæg, bor i sammen med hans far?

Heh ja, han stod pludseligt og manglede en lejlighed, så det føltes ret nødvendigt at tilbyde ham et værelse midlertidigt.

Så bør han da lige tage sig sammen og hjælpe :(
3
NotCrazyJustLimitedEdition på den gamle debat :blush2:

Tilbage til "Generelt"