Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3456

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf HappyPaww » 29. maj 2016, 04:27

^ For ikke at tale om, hvor underligt det er, at lave en Facebook gruppe til det :stoned: Hvorfor ikke bare sende ansøgningen til dig på mail? :forvirret:
13
Muddi
Kort karma: 58
Likede indlæg: 193

Indlægaf Muddi » 29. maj 2016, 05:02

paint skrev:En anelse upassende, måske?

Kvinder, der ikke tjekker om deres leggings (hedder de vist) er gennemsigtige, når de strammes.

Billede

:fløjt:

Sådan én så jeg i sidste weekend, og tænkte præcis det samme. Det var dog ikke så grelt som det du viser, men man kunne tydeligt se hendes baller (er det ikke sådan det staves? Bliver helt i tvivl nu :nerve: )
0
HappyHippo
Kort karma: 48
Likede indlæg: 717

Indlægaf HappyHippo » 29. maj 2016, 08:33

Jeg var ude at handle med mine børn på 1 og 3 år. Den lille sidder i vogn og den store går rundt ved siden af. Ældre mand bliver ved med at henvende sig til den store, og spurgte om "din mor er dum", "skal jeg slå hende med min stok" osv. Wtf?!
4
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9242

Indlægaf Fru Sunshine » 29. maj 2016, 09:39

Jeg har en på FB, der skifter mænd ret tit. Der er altid et eller andet galt med dem efter de der 4-6 uger, og så hænger hun dem ud og sviner dem til, når det er slut.
Det er i sig selv upassende nok, men mmed den sidste hun har været involvleret med, slår hun godt nok alle grænser for upassende. Han har åbenbart nogle kinks, som hun ikke lige er til, hvilket er fair nok, men hun har simpelthen hængt ham ud med detaljer om, hvad han tænder på og mener, at det er ham, der er syg i hovedet og psyko.

Jeg er ikke sikker på, at jeg er enig.
14
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 166
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 2572

Indlægaf Mi55y » 30. maj 2016, 05:46

En leder på mit arbejde er upassende...

Han indleder aldrig sine mails med en hilsen, og så er han meget bombastisk i sine udmeldinger. F.eks. modtog jeg tidligt fredag morgen en mail, hvor der ikke stod andet end: "Jeg er MEGET uenig, jeg vender tilbage." Ingen godmorgen, hej eller noget som helst. Og så har han nu skrevet, og det drejer sig om ET ENKELT ORD i en hel rapport, der skulle ændres - han ville hellere have at der stod "gruppen" i stedet for "gruppelederen" i en sætning om, hvem der skulle aflastes af nye ansættelser :rulle:

Så har jeg gået her hele weekenden og tænkt over, hvor galt jeg dog kunne være på den, siden jeg havde fortjent den udmelding.
19
Frisk på brætspil i Midtjylland? viewtopic.php?f=5&t=5802

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Smiling_Goat
Kort karma: 469
Likede indlæg: 5933

Indlægaf Smiling_Goat » 30. maj 2016, 06:37

Smiling_Goat skrev:Jeg har tilbudt min mor, at jeg kan rette hendes jobansøgninger igennem. Så nu har hun her kl. 23.30 om aftenen oprettet en gruppe på facebook, der hedder "Vi retter ansøgninger," hvor kun hun og jeg er medlemmer (hun har været så serviceminded at indmelde mig.) I gruppen har hun så skrevet: "Ret lige den her" efterfulgt af en lang ansøgning. I kommentarfeltet skriver hun, om jeg gider skynde mig at lige gøre det, for den skal snart af sted.

Hvad med nej?
1. Spørg pænt
2. Lad være med at bede folk om at skynde sig at gøre noget kl. 23.30 om aftenen - jeg vil i seng snart. Få dog hjælp i ordentlig tid i forvejen.

Jeg ved bare, hun slet ikke vil kunne se, hvor upassende hun opfører sig med det her. Jeg har jo selv tilbudt min hjælp..

Nej, det kunne hun vist ikke lige se :nerve:

Jeg spurgte hende, om hun ikke lige kunne spørge mig pænt i fremtiden, og det ledte til en laaaaaang tirade om, at jeg aldrig skulle tilbyde min hjælp igen, og at jeg smækkede en dør i hovedet på hende/smed hende ud af mit liv.

Shit woman. Jeg bad dig bare tale pænt til mig.. Så min mor brillere med upassende adfærd, igen :rulle:

Jeg skrev det endda i et pænt sprog, hvor jeg beskrev mine følelser og ikke skældte ud. Damn.

(men det er min egen skyld, jeg skulle bare have sagt nej til at hjælpe.)
0
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 117
Likede indlæg: 2147

Indlægaf sigge » 30. maj 2016, 06:56

Det er upassende, at min nye bluse stadig har en "kemisk" lugt efter 3 gange vask.
0
Brugeravatar
Tibbler
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2072

Indlægaf Tibbler » 30. maj 2016, 07:19

Mi55y skrev:En leder på mit arbejde er upassende...

Han indleder aldrig sine mails med en hilsen, og så er han meget bombastisk i sine udmeldinger. F.eks. modtog jeg tidligt fredag morgen en mail, hvor der ikke stod andet end: "Jeg er MEGET uenig, jeg vender tilbage." Ingen godmorgen, hej eller noget som helst. Og så har han nu skrevet, og det drejer sig om ET ENKELT ORD i en hel rapport, der skulle ændres - han ville hellere have at der stod "gruppen" i stedet for "gruppelederen" i en sætning om, hvem der skulle aflastes af nye ansættelser :rulle:

Så har jeg gået her hele weekenden og tænkt over, hvor galt jeg dog kunne være på den, siden jeg havde fortjent den udmelding.

Han har virkelig brug for et kursus i anerkendende kommunikation.

Hvad er der i vejen for at skrive: " Jeg har lige en enkelt rettelse, men det kigger vi på efter weekenden."

Gør du ham opmærksom på hans uheldige kommunikationform?
9
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 166
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 2572

Indlægaf Mi55y » 30. maj 2016, 08:13

Tibbler skrev:
Han har virkelig brug for et kursus i anerkendende kommunikation.

Hvad er der i vejen for at skrive: " Jeg har lige en enkelt rettelse, men det kigger vi på efter weekenden."

Gør du ham opmærksom på hans uheldige kommunikationform?

Jeg har overvejet det, men jeg har før været på kant med ham, og det gør ikke noget godt for samarbejdet at prøve at påtale sådan noget - tværtimod. Det eneste der hjælper lidt i en periode er, når en anden autoritet påpeger de samme ting som mig. Så kan vi være på bølgelængde i en periode.

Jeg er desuden langt fra den eneste, der har problemer med ham. Heldigvis er han ikke min daglige leder og sidder i den anden ende af landet, så langt hen ad vejen kan jeg undgå ham. Jeg har før berørt mine samarbejdsproblemer med ham både overfor min daglige leder og for den administrerende direktør, og de giver udtryk for, at jeg har deres fulde opbakning og bare skal køre på, som jeg plejer. Og ingen tvivl om, at han er dygtig til sit arbejde, men han er bare nybegynder indenfor mit område, hvor jeg til gengæld har flere års erfaring og er uddannet.
0
Frisk på brætspil i Midtjylland? viewtopic.php?f=5&t=5802

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Maria86
Kort karma: 2
Likede indlæg: 16

Indlægaf Maria86 » 31. maj 2016, 19:24

Min nabo er upassende jeg kan hører dem tale ret højt og jeg kan faktisk høre hvad de taler om :wacko:
0
Brugeravatar
Joe
Kort karma: 170
Likede indlæg: 2411

Indlægaf Joe » 31. maj 2016, 20:08

Maria86 skrev:Min nabo er upassende jeg kan hører dem tale ret højt og jeg kan faktisk høre hvad de taler om :wacko:

Hvorfor er det upassende? Jeg går ud fra at de er i deres egen lejlighed, og med mindre de bruger megafon, må de vel have lov til at tale i deres egen lejlighed. Så er problemet nærmere hvis du bor i en opgang, hvor der er meget lydt.

Hold op, jeg er glad for, at jeg altid har boet i bygninger med god lydisolering, for jeg ville stå helt af, hvis det at jeg talte sammen med min kæreste var kilde til frustrationer hos naboen.

At ens nabo holder fester på upassende tidspunkter, hører høj musik døgnet rundt, drikker sig fuld alene og giver sig til at råbe i vildskab, sådan noget kan jeg forstå, man er træt af. Men ikke at naboerne har en samtale kl 21.30.

Man skal også kunne have lov til at føle sig hjemme i sit eget hjem.
8
I'm Audrey Horne, and I get what I want
Lulu
Kort karma: 55
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 569

Indlægaf Lulu » 1. jun 2016, 06:44

Det er upassende at komme fra dejlige sommer Danmark til pisse øse regnvejr i Berlin. Heldigvis er det med arbejde så alt er betalt. Det havde været mere upassende havde jeg været på ferie.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9242

Indlægaf Fru Sunshine » 1. jun 2016, 08:51

Det er upassende, at jeg har fået smidt 16 musiktimer på min fagfordeling. Det er til gengæld vældig passende, at jeg har fået fire af dem pillet af igen.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Maria86
Kort karma: 2
Likede indlæg: 16

Indlægaf Maria86 » 1. jun 2016, 14:10

altså hvis bare de havde lukket den dør så kunne. Jeg ikke høre dem ret meget og ja her er virkelig dårlig lydisolering :boo: :wacko: :puke: :boo:
altså jeg havde hørt dem men ikke mere ind hvad jeg synes er naturligt :gogo: Den der dør gør ret meget :lol2:
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 104
Likede indlæg: 1198

Indlægaf Kattefjæs » 1. jun 2016, 14:57

Kraftedeme da upassende at stille sig midt på en skovsti og onanere. Jaja, solen skinner og det er hyggeligt, men der er andre mennesker i verden, og de gider ikke nødvendigvis kigge på din lille grimme pik. Hvis ikke det var fordi jeg er stærkt imod at smide plastik i naturen, så havde jeg kylet alt mit affald lige i fjæset på det svin.
15

Tilbage til "Generelt"