Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 971
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 10330
Kontakt:

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Ado » 22. jun 2016, 19:48

cola skrev:Jobcenteret var upassende i dag. Jeg følte det i hvert fald upassende, faktisk så upassende så jeg skældte medarbejderen ud. Han var tydeligvis "farvet af indvandre debatten om at de ikke vil arbejde" og det gik ud over mig, så måtte jeg pænt fortælle ham at ikke nok med at jeg gerne vil arbejde, jeg har forsøgt på alle mulige måder at få et arbejde, og ikke bare er en af de dovne indvandre. Han sagde det ikke direkte, men hele hans person osede at det var hvad han mente. Første gang jeg har prøvet det faktisk.

Og nej jeg siger ikke de er dovne, slet ikke, det var det syn han havde på mig.

Ja jeg er ikke helt dansk i mine gener.

Æv, for en træls oplevelse for dig. :( Hvor er det en sølle opførsel fra den medarbejder. Og generelt brækker jeg mig snart voldsomt ud over dem, der tøffer rundt og bræger op om, at "de" ikke vil arbejde. Gu' vil de så. Mange af dem endda mere end så mange pæredanskere.
Vi ansatte i dag en kvinde fra Syrien. Simpelthen for at hun kan nå at få sine 115 timer inden 1. oktober. Og hun var så lykkelig. Og der var nærmest ikke grænnser for, hvor meget hun ville arbejde. "Jeg kan li' at have travlt", sagde hun.
Og hendes mand endnu mere lykkelig. Og på samme tid var han dybt frustreret og trist over, at han ikke havde et job.

Nå, det blev en længere smøre. Men jeg bliver bare så harm på dine vegne og andre, når I skal lægge ører til sådan en gang pis.
8
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 882
Likede indlæg: 6792

Indlægaf ManicNinja » 22. jun 2016, 19:57

Code71 skrev:
ShuruQ skrev:Jeg kører ofte med bus og det er heldigvis sjældent jeg oplever noget negativt, men de to damer der, lyder godt nok ikke ret servicemindede :tie:.

For at fortælle en positiv bushistorie. Den rute jeg oftest kører havde en ældre chauffør på et tidspunkt, jeg gætter på han er gået på pension nu for jeg har ikke set ham længe. Bussen havde sidste stoppested på Aalborg rutebilstation. Når han var kørt over Limfjordsbroen, begyndte han at snakke i mikrofonen, ligesom når man lander med fly "Vi nærmer os Aalborg, temperaturen siger ca. 17 grader og og og", frisk og glad og så bagefter hele remsen igen på engelsk. Han gjorde det hver gang og der var aldrig nogen der kunne lade være med at smile. Han var fandeme overskudsagtig :lun:.

Jeg kører hver morgen med S-toget linje F. Her er der en togfører som fortæller vitser og anekdoter over højtalerne engang i mellem. Så kan man bare ikke lade være med at blive i godt humør

8
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Code71
Kort karma: 216
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2120

Indlægaf Code71 » 22. jun 2016, 20:02

ManicNinja skrev:
Code71 skrev:
ShuruQ skrev:Jeg kører ofte med bus og det er heldigvis sjældent jeg oplever noget negativt, men de to damer der, lyder godt nok ikke ret servicemindede :tie:.

For at fortælle en positiv bushistorie. Den rute jeg oftest kører havde en ældre chauffør på et tidspunkt, jeg gætter på han er gået på pension nu for jeg har ikke set ham længe. Bussen havde sidste stoppested på Aalborg rutebilstation. Når han var kørt over Limfjordsbroen, begyndte han at snakke i mikrofonen, ligesom når man lander med fly "Vi nærmer os Aalborg, temperaturen siger ca. 17 grader og og og", frisk og glad og så bagefter hele remsen igen på engelsk. Han gjorde det hver gang og der var aldrig nogen der kunne lade være med at smile. Han var fandeme overskudsagtig :lun:.

Jeg kører hver morgen med S-toget linje F. Her er der en togfører som fortæller vitser og anekdoter over højtalerne engang i mellem. Så kan man bare ikke lade være med at blive i godt humør

Haha ja det er ham. Man KAN sgu da kun blive i godt humør af ham? :D
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 22. jun 2016, 20:14

Code71 skrev:
ManicNinja skrev:
Code71 skrev:

Haha ja det er ham. Man KAN sgu da kun blive i godt humør af ham? :D

Hæhæ ... Jeg kender Stig relativt godt. Lad os bare sige det sådan. Og jo, han er lidt af et fænomen på S-tog. :D
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Code71

Indlægaf Code71 » 22. jun 2016, 20:19

ManicNinja skrev:Hæhæ ... Jeg kender Stig relativt godt. Lad os bare sige det sådan. Og jo, han er lidt af et fænomen på S-tog. :D

Jeg er i hvert fald i meget bedre humør de morgener jeg kører med ham :D Så hils ham og sig tak fra en af hans passagerer hehe
0
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 22. jun 2016, 20:22

Code71 skrev:
ManicNinja skrev:Hæhæ ... Jeg kender Stig relativt godt. Lad os bare sige det sådan. Og jo, han er lidt af et fænomen på S-tog. :D

Jeg er i hvert fald i meget bedre humør de morgener jeg kører med ham :D Så hils ham og sig tak fra en af hans passagerer hehe

Han får en hel del fan-mail, ved jeg. Men jo, det skal jeg nok. Og for resten, jeg tager også tit F'eren om morgenen. Nu er det fa'me sært, hvis jeg sidder i tog med dig ... :lol:
0

Winston Churchill
Brugeravatar
Code71

Indlægaf Code71 » 22. jun 2016, 20:25

ManicNinja skrev:
Code71 skrev:

Han får en hel del fan-mail, ved jeg. Men jo, det skal jeg nok. Og for resten, jeg tager også tit F'eren om morgenen. Nu er det fa'me sært, hvis jeg sidder i tog med dig ... :lol:

Haha bagerste vogn kl ca 7.35-7.40. Så støder du på mig med headset i ørene og stående/siddende som levende død og halvsovende :D
0
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 22. jun 2016, 20:30

Code71 skrev:
ManicNinja skrev:
Code71 skrev:

Haha bagerste vogn kl ca 7.35-7.40. Så støder du på mig med headset i ørene og stående/siddende som levende død og halvsovende :D

:D Jeg sidder rent faktisk også altid i bagerste vogn. Men når jeg skal på morgenvagt, er jeg med F'eren allerede lidt før 06 ...
1

Winston Churchill
Frk._Strawberry
Kort karma: 59
Likede indlæg: 471

Indlægaf Frk._Strawberry » 23. jun 2016, 11:30

Det er nok mest mig, der er upassende.. Jeg har nemlig meldt mig og min mor til bilbanko :-D

Jeps, når der er en række eller en plade fuld, skal man dytte og blinke med lygterne på bilen :LOL:
10
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1504
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 13324

Indlægaf kidkomb » 23. jun 2016, 11:30

Frk._Strawberry skrev:Det er nok mest mig, der er upassende.. Jeg har nemlig meldt mig og min mor til bilbanko :-D

Jeps, når der er en række eller en plade fuld, skal man dytte og blinke med lygterne på bilen :LOL:

Jeg synes det lyder awesome! :love:
1
Walk tall and cry with dignity.
Jeg kan åbenbart ikke korrekturlæse inden jeg trykker "udfør". Derfor er der altid rettet i mine indlæg.
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 257
Likede indlæg: 2392

Indlægaf lillebjoern » 23. jun 2016, 11:33

Frk._Strawberry skrev:Det er nok mest mig, der er upassende.. Jeg har nemlig meldt mig og min mor til bilbanko :-D

Ha! Hvor er det? :-D
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Frk._Strawberry
Kort karma: 59
Likede indlæg: 471

Indlægaf Frk._Strawberry » 23. jun 2016, 11:46

lillebjoern skrev:

Ha! Hvor er det? :-D

På Bilkas parkeringsplads - det skulle gerne være i hele landet :-)

www.bilka.dk/bilbanko
2
Brugeravatar
MissIce
Kort karma: 16
Likede indlæg: 191

Indlægaf MissIce » 23. jun 2016, 12:23

Nu tror jeg min mand synes, jeg er en smule upassende - jeg har nemlig lige meldt os til Bilbanko :pompom:
6
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 257
Likede indlæg: 2392

Indlægaf lillebjoern » 23. jun 2016, 12:43

Øv, der er ikke nogen tæt ved os (at bo i København er bare ikke OK i denne situation) :(
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 377
Likede indlæg: 6078

Indlægaf Persnikedy » 23. jun 2016, 12:47

Jeg syndes det er upassende at jeg hverken har bil eller kørekort...

Bilbanko lyder super hyggeligt
1
Fab-Yule-Ous

Tilbage til "Generelt"