Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf ShuruQ » 12. jun 2016, 20:34

Samano skrev:Jeg lægger mest mærke til at det åbenbart skal fremhæves at en bus kun går hver halve time for mig :LOl:
For mig er det helt normalt medmindre det en bybus.

Jeg tænkte også det var da ikke slemt. Her går de også hver halve time, to forskellige, men de kører samme sted hen. I weekenden frafalder den ene og den anden kører kun hver anden time :lol:.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 104
Likede indlæg: 1198

Indlægaf Kattefjæs » 12. jun 2016, 20:57

Samano skrev:Jeg lægger mest mærke til at det åbenbart skal fremhæves at en bus kun går hver halve time for mig :LOl:
For mig er det helt normalt medmindre det en bybus.

Hahahaha, jeg bor i zone 1, her kører de hvert 5. minut med mindre det er helligdag eller sent om natten - så kører de hvert 10. minut. :lol: :lol: :lol:

Kommentaren var mere tænkt henad at det ville være mega træls at tage den forkerte bus/tage bussen i den forkerte retning nu hvor den kun går hver halve time og jeg aldrig havde taget ruten før. For der ville nok gå en rum tid før jeg opdagede fejlen, hvorefter jeg så skulle tilbage igen og starte forfra. Og guderne må vide hvor længe det havde taget. :D Så derfor ville jeg virkelig gerne spørge chaufføren om råd. Og så var hun bare et surt ribs.
1
Smiling_Goat
Kort karma: 470
Likede indlæg: 5951

Indlægaf Smiling_Goat » 13. jun 2016, 06:19

Kattefjæs skrev:Jeg har været på tur i weekenden og skulle med bus flere gange.

Den første bus er af typen som kun kører hver halve time, og jeg har aldrig taget ruten før, så jeg ville spørge chaufføren ved ombordstigning om han/hun ville sige til når vi var der. Da bussen kommer, går jeg ombord og viser min billet og siger hej. Skal til at spørge, og så vrisser chaufføren - som kiggede væk da jeg viste billet - at jeg skal tage og sætte mig ned fordi "Det dér gider jeg ikke tage mig af, nu lukker jeg jer ind så I kan sætte jer, men jeg har altså PAUSE", hvorefter hun meget vredt forlader bussen. Jeg gætter på at hun mente at hun ikke gad se min billet, for jeg nåede ikke at sige andet end hej, så hun kunne vel ikke vide at jeg ville spørge om noget. Jeg ved ikke lige hvorfor det skulle have været et problem at lukke folk ind - der var vel 4-5 andre end mig - men hun kunne da også bare have bedt folk om at vente udenfor og lukket dørene hvis hun ikke ville have at de sad i bussen mens hun var til pause. Det var lidt mærkeligt. :forvirret:

Nå, men i dag skulle jeg så hjem, denne gang var det med en helt anden rute. På den tur sad chaufføren hele vejen og talte/råbte med sig selv og stort set alle som gik ombord om hvor irriterende alting var og hvor dumme passagerer er. Som altid var der et par stykker hvis rejsekort lavede bøvl, og så fik de ellers en svada om at de gjorde det forkert (satte kortet hen til læseren? What?) og bla bla bla. På et tidspunkt er et stoppested spærret pga. vejarbejde, og så går hun ellers helt amok og råber om hvor sindssygt meget for dårligt det er at "DE SLET IKKE HAR SØRGET FOR AT MAN KAN KOMME TIL ELLER NOGET". Et par stop senere er der nogen som skal af, og idet hun stopper bussen, kommer der en familie rundt om det nærmeste hjørne som skal med. De skynder sig så at løbe hen til bussen og giver tegn til at de gerne vil med. Hun skulle til at køre igen og bliver irriteret, men åbner dørene og lader dem komme ind - hvorefter hun spørger hvorfor fanden de ikke stod ved stoppestedet så hun kunne se dem med det samme og at det faktisk var vildt irriterende at de kom rendende på den måde.

Det var virkelig en vild bus-weekend. Er glad for at jeg kun sjældent kører med den slags...

Hvor jeg kommer fra, er det der bare sådan lidt, hvordan buschauffører er.

Fx steg jeg tit på bussen ved endestationen. Tit nægtede chaufføren at lukke passagerer ind, før h*n kørte - også selvom det regnede. Så kunne man stå der og blive kold og våd, mens man kiggede ind på en chauffør, som sad ved sit rat og læste avis. Det virkede bare så meningsløst, ondskabsfuldt.

Og jeg har lidt den indstilling, at "buschauffører be bitching" - over alt, ligegyldigt hvis skyld det er. Er der det mindste problem, får man en mavesur kommentar med på vejen, og jeg er nu nået til stadiet, hvor jeg ikke engang bliver sur over den manglende servicemindethed. Det er bare et vilkår for buskørsel, ligesom at hjulene skal køre rundt for at få bussen fremad.

For noget tid siden steg jeg på bussen, og chaufføren snakkede i håndholdt mobiltelefon. Jeg bad ham pænt om at lægge på, men fik svaret: "Nej, det er vigtigt," hvorefter han fortsatte sin samtale slingrende hen ad ringboulevarden :s

Pga. den her slags oplevelser, har jeg sådan lidt en teori om, at buschauffører (i hvert fald mange her i min hjemby) er små mennesker i uniform, der ikke har meget magt i deres privatliv, eller som ofte har følt sig magtesløse i deres fortid. Nu har de endelig fået duften af magt, og det er der ingen, der skal være i tvivl om. Ingen!

P.S. Jeg har fået en cykel.
3
Søhest
Kort karma: 13
Likede indlæg: 121

Indlægaf Søhest » 13. jun 2016, 06:35

Hokus pokus, Danmark i fokus.

Skide upassende at eb altid skal arbejde på at finde en eller anden ligegyldig dansk vinkel på katastrofer eller terror.

Danmark er ret uendelig ligegyldig i den her tragiske sag.

image.png
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
8
Brugeravatar
Kattefjæs

Indlægaf Kattefjæs » 13. jun 2016, 07:04

Smiling_Goat skrev:Hvor jeg kommer fra, er det der bare sådan lidt, hvordan buschauffører er.

Fx steg jeg tit på bussen ved endestationen. Tit nægtede chaufføren at lukke passagerer ind, før h*n kørte - også selvom det regnede. Så kunne man stå der og blive kold og våd, mens man kiggede ind på en chauffør, som sad ved sit rat og læste avis. Det virkede bare så meningsløst, ondskabsfuldt.

Og jeg har lidt den indstilling, at "buschauffører be bitching" - over alt, ligegyldigt hvis skyld det er. Er der det mindste problem, får man en mavesur kommentar med på vejen, og jeg er nu nået til stadiet, hvor jeg ikke engang bliver sur over den manglende servicemindethed. Det er bare et vilkår for buskørsel, ligesom at hjulene skal køre rundt for at få bussen fremad.

For noget tid siden steg jeg på bussen, og chaufføren snakkede i håndholdt mobiltelefon. Jeg bad ham pænt om at lægge på, men fik svaret: "Nej, det er vigtigt," hvorefter han fortsatte sin samtale slingrende hen ad ringboulevarden :s

Pga. den her slags oplevelser, har jeg sådan lidt en teori om, at buschauffører (i hvert fald mange her i min hjemby) er små mennesker i uniform, der ikke har meget magt i deres privatliv, eller som ofte har følt sig magtesløse i deres fortid. Nu har de endelig fået duften af magt, og det er der ingen, der skal være i tvivl om. Ingen!

P.S. Jeg har fået en cykel.

Haha, jeg er også virkelig glad for min cykel. :lol: Jeg går og cykler til det meste, men det er også nemt nok når man bor i centrum og som regel ikke skal meget langt væk.

På trods af at jeg bor her, med myldretid og tusindvis af cyklister og masser af asshole bilister, synes jeg dog at chaufførerne plejer at være i rimelig godt humør. Jeg gør så også meget ud af altid at sige pænt goddag - og får stort set altid det samme tilbage. Nogle gange er de i decideret godt humør, andre gange mere normale, men en sur chauffør er det ellers længe siden jeg har mødt.
0
Brugeravatar
englishchannel
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1140

Indlægaf englishchannel » 13. jun 2016, 16:07

Jeg ved ikke om jeg er upassende, morbid eller bare praktisk anlagt, men efter alle de her terrorangreb, flystyrt og mordsager de seneste år, er jeg begyndt at have en del flatterende billeder af mig selv liggende på de sociale medier.

Bare fordi at der jo altid bliver plastret billeder af ofrene op i alle medier, og skulle jeg blive et af dem på et tidspunkt, vil jeg da i det mindste gerne have et ordentligt billede. Så nu har jeg gjort det meget nemt for journalisterne, hvis det skulle ske.

Men som sagt er det nok lidt upassende sådan at spekulere i :genert:
12
Brugeravatar
Lurende Peber
Kort karma: 217
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 1992

Indlægaf Lurende Peber » 13. jun 2016, 16:54

Søhest skrev:Hokus pokus, Danmark i fokus.
Så sandt :badr: Vi manger bare pege billedet fra Svend Bent som udtaler: "Jeg gik lige forbi, kun 500m derfra, på ferien for 2 år siden.....det kunne have været mig"
6
Registreret Gammel Gris :genert:
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 393
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3890

Indlægaf Delfin » 13. jun 2016, 17:30

Smiling_Goat skrev:

Fx steg jeg tit på bussen ved endestationen. Tit nægtede chaufføren at lukke passagerer ind, før h*n kørte - også selvom det regnede. Så kunne man stå der og blive kold og våd, mens man kiggede ind på en chauffør, som sad ved sit rat og læste avis. Det virkede bare så meningsløst, ondskabsfuldt

Jeg tænker ligesom dig, når jeg står og hundefryser ved stoppestedet, men når jeg sætter mig i deres sted, kan jeg godt forstå, at chaufføren gerne vil have de korte pauser ved endestationen i fred. Det er dæleme mange timer at køre bus en hel arbejdsdag.
5
14 11 14 :banan:
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 13. jun 2016, 18:05

Delfin skrev:
Smiling_Goat skrev:

Fx steg jeg tit på bussen ved endestationen. Tit nægtede chaufføren at lukke passagerer ind, før h*n kørte - også selvom det regnede. Så kunne man stå der og blive kold og våd, mens man kiggede ind på en chauffør, som sad ved sit rat og læste avis. Det virkede bare så meningsløst, ondskabsfuldt

Jeg tænker ligesom dig, når jeg står og hundefryser ved stoppestedet, men når jeg sætter mig i deres sted, kan jeg godt forstå, at chaufføren gerne vil have de korte pauser ved endestationen i fred. Det er dæleme mange timer at køre bus en hel arbejdsdag.

Jeg forstår det ikke. Vi er måske fem, når vi er flest, og det tager tre sekunder at lukke os ind, hvorefter ingen taler til chaufføren - og han kan slappe af.
0
OberstNasig
Kort karma: 43
Likede indlæg: 398

Indlægaf OberstNasig » 13. jun 2016, 18:09

Her hvor vi bor, er der for nylig åbnet en netcafé. Det har medført rigtig meget støj om natten fra gæsterne. Det er i sig selv upassende, men nu er der flere beboere, der har sendt klager over støjen, der har været ude for, at store grupper af unge mænd banker og ringer på deres døre, imens de råber. Så nu skal vi oveni larmen om natten også døje med chikane ved vores døre.
2
Brugeravatar
Delfin

Indlægaf Delfin » 13. jun 2016, 18:49

Smiling_Goat skrev:
Delfin skrev:
Smiling_Goat skrev:

Jeg forstår det ikke. Vi er måske fem, når vi er flest, og det tager tre sekunder at lukke os ind, hvorefter ingen taler til chaufføren - og han kan slappe af.

Fordi de 5 måske ikke kommer på samme tid. Fordi en lige vil høre, om bussen nu også kører til Smørum Nedre, eller om han lige vil sige til, når vi er på Banketoften. Fordi han gerne vil kunne forlade bussen, hvis han skulle blive trængende. Der kan kan være masser af grunde.
11
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 13. jun 2016, 20:20

Delfin skrev:
Smiling_Goat skrev:
Delfin skrev:
Smiling_Goat skrev:

Fordi de 5 måske ikke kommer på samme tid. Fordi en lige vil høre, om bussen nu også kører til Smørum Nedre, eller om han lige vil sige til, når vi er på Banketoften. Fordi han gerne vil kunne forlade bussen, hvis han skulle blive trængende. Der kan kan være masser af grunde.

Jeg kan godt følge dine argumenter, jeg synes bare, det er lidt et særtilfælde, hvis det regner og er koldt. Så ville jeg personligt selv lukke folk ind i varmen, selvom jeg havde pause.
0
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 291
Likede indlæg: 4457

Indlægaf Rosa Espinosa » 13. jun 2016, 20:25

OberstNasig skrev:Her hvor vi bor, er der for nylig åbnet en netcafé. Det har medført rigtig meget støj om natten fra gæsterne. Det er i sig selv upassende, men nu er der flere beboere, der har sendt klager over støjen, der har været ude for, at store grupper af unge mænd banker og ringer på deres døre, imens de råber. Så nu skal vi oveni larmen om natten også døje med chikane ved vores døre.

Findes der stadig netcafeér? Der kan man bare se.
2
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
Brugeravatar
Kattefjæs

Indlægaf Kattefjæs » 13. jun 2016, 21:05

Delfin skrev:
Smiling_Goat skrev:
Delfin skrev:

Her plejer chaufføren da at lade dørene stå åbne mens han/hun går til pause i de dertil indrettede lokaler. De lader jo ikke nøglen sidde i, så det sker der ikke noget ved. Så kan folk bare sætte sig ind og man kan jo altid tjekke billetter senere. Som regel er det ikke den samme chauffør som skal køre bussen videre, men de lader den da stå åben alligevel så folk kan komme ind.
1
Brugeravatar
Delfin

Indlægaf Delfin » 13. jun 2016, 23:31

Smiling_Goat skrev:
Jeg kan godt følge dine argumenter, jeg synes bare, det er lidt et særtilfælde, hvis det regner og er koldt. Så ville jeg personligt selv lukke folk ind i varmen, selvom jeg havde pause.

Det ville jeg sikkert også, men så hænger man jo også på den hele vinteren.
1

Tilbage til "Generelt"