Upassendetråden - første udgave!
Re: Upassendetråden - første udgave!
Og i andre tilfælde kunne man jo i stedet for "hulla bulla" jo bare bruge betegnelse "ukendt sprog," "sprog jeg ikke lige kender" osv....
3
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Re: Upassendetråden - første udgav
LadyFox skrev:Aspargsen skrev:Allmost_Famous skrev:Aspargsen skrev:Nu ser man rimeligt ofte personer i muslimsk påklædning gå og tale et Arabisk lydende sprog, så det er da ikke en hel ulogisk tanke at have
Det er upassende, og temmelig primitivt, at referere til andre menneskers tøj som værende "udklædning" (medmindre det er fastelavn eller Halloween, forstås), og deres sprog som værende "hulla bulla".
Det ligner udklædning og det kan jo være af de har taget fejl af datoen og tror af det er fastelavn, Halloween eller en eller helt 4. muslimsk udklædningsdag som jeg ikke kender til
Hvis man ikke må kalde det for "hulla bulla" hvad skal man så kalde et ukendt sprog for ?
![]()
![]()
![]()
I ShuruQ's og hendes vens tilfælde kunne man jo kalde det.. Engelsk?
Og hvis det ikke er engelsk kunne man jo overveje at kalde det fremmedsprog.
2
- Aspargsen
- Permanent bortvist
- Kort karma: 53
- Likede indlæg: 1375
LadyFox skrev:Aspargsen skrev:Allmost_Famous skrev:Aspargsen skrev:Nu ser man rimeligt ofte personer i muslimsk påklædning gå og tale et Arabisk lydende sprog, så det er da ikke en hel ulogisk tanke at have
Det er upassende, og temmelig primitivt, at referere til andre menneskers tøj som værende "udklædning" (medmindre det er fastelavn eller Halloween, forstås), og deres sprog som værende "hulla bulla".
Det ligner udklædning og det kan jo være af de har taget fejl af datoen og tror af det er fastelavn, Halloween eller en eller helt 4. muslimsk udklædningsdag som jeg ikke kender til
Hvis man ikke må kalde det for "hulla bulla" hvad skal man så kalde et ukendt sprog for ?
![]()
![]()
![]()
I ShuruQ's og hendes vens tilfælde kunne man jo kalde det.. Engelsk?
Hvad kalder man det så hvis ShuruQ's og hendes vens havde talt et sprog som du ikke kunne genkende ?
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre 

Flora skrev:
Og hvis det ikke er engelsk kunne man jo overveje at kalde det fremmedsprog.
Ah ja, det var lige det ord jeg ikke lige kunne huske

1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
- LadyFox
- Kort karma: 2193
- Geografisk sted: Kbh
- Likede indlæg: 38883
Aspargsen skrev: (citat redigeret af mod.)
Hvad kalder man det så hvis ShuruQ's og hendes vens havde talt et sprog som du ikke kunne genkende ?
"Jeg sad i bussen med to mennesker der talte på et sprog jeg ikke kunne forstå", kunne man f.eks. sige.
Hvorfor er det overhovedet så vigtigt om du kan forstå samtaler andre, fremmede mennesker har?

2
...
- Aspargsen
- Permanent bortvist
- Kort karma: 53
- Likede indlæg: 1375
FruDulle skrev:Hvis jeg tager en ternet skjorte og jeans på, er jeg så udklædt som cowboy, men har tager fejl af datoen for fastelavn? Og hvis jeg siger howdy, er jeg så fra Hulla Bulla land? Det er jo engelsk
Nej, jeg kan garanterer dig for af
"Nu ser man rimeligt ofte personer i muslimsk påklædning gå og tale et Arabisk lydende sprog, så det er da ikke en hel ulogisk tanke at have"
ikke taler engelsk
Hvis du også tager et Cowboyhat og et Revolverbælte på, ja så vil jeg nok undrer mig om du har taget fejl af datoen ...
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre 

- decibell
- Moderator
- Kort karma: 336
- Geografisk sted: Oldtiden
- Likede indlæg: 8542
MODERATION
Lad os finde tilbage til en ordentlig tone. Vi er i gang med de anmeldelser, der er kommet ind.
4
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd
Intet er for evigt (en stilstand)!
Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
what you can't do once you've done it." King Shrewd
Intet er for evigt (en stilstand)!
Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
- Mi55y
- Kort karma: 902
- Geografisk sted: Århus med bolleÅ
- Likede indlæg: 14750
Det er upassende af fragtfirma at efterlade vores pakker i en sofa i indgangspartiet til vores bygning - som er ubemandet, åben for offentligheden og delt med andre virksomheder. Men der var vel for langt op til 2. sal - på trods af vareelevator.
0
S - 09.10.18 .png)
K - 05.03.21
.png)
K - 05.03.21

- icelady
- Moderator
- Kort karma: 1018
- Geografisk sted: Randers
- Likede indlæg: 29026
Mi55y skrev:Det er upassende af fragtfirma at efterlade vores pakker i en sofa i indgangspartiet til vores bygning - som er ubemandet, åben for offentligheden og delt med andre virksomheder. Men der var vel for langt op til 2. sal - på trods af vareelevator.
Minder om Post.dk
Jeg ventede på et tidpunkt på en pakke.
Så postbilen og tænkte "Yes!"...for så at finde seddel i postkassen med "Vi kunne ikke træffe dig hjemme."
Nå ja, for der er jo 5 helt vilde uovervindelige trappetrin (TRIN, ikke trappe-afsatser) fra postkasserne og til min dør.
2
....
“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
- tjald62
- Kort karma: 65
- Geografisk sted: Randers NV
- Likede indlæg: 799
icelady skrev:Mi55y skrev:Det er upassende af fragtfirma at efterlade vores pakker i en sofa i indgangspartiet til vores bygning - som er ubemandet, åben for offentligheden og delt med andre virksomheder. Men der var vel for langt op til 2. sal - på trods af vareelevator.
Minder om Post.dk
Jeg ventede på et tidpunkt på en pakke.
Så postbilen og tænkte "Yes!"...for så at finde seddel i postkassen med "Vi kunne ikke træffe dig hjemme."
Nå ja, for der er jo 5 helt vilde uovervindelige trappetrin (TRIN, ikke trappe-afsatser) fra postkasserne og til min dør.
Hov hov pas nu på det kære postbud skulle jo nødigt blive slidt ned at de mange trappetrin

2
Babsoman

Dagens ord: "anmeller"

Dagens ord: "anmeller"
-
- Permanent bortvist
- Kort karma: 87
- Likede indlæg: 2061
Min nabo gik på blommerov i naboens blommetræ... dog kan det undskyldes, da der er mange blommer på og hvert år kommer der hvepse da naboen (der har blommetræerne) ikke selv plukker blommerne.
0
Det er skisme upassende at melde sig syg ved at sende en privat besked til en kollega over facebook under påstand af at ens telefon ikke virker.
1
- Urtekussen
- Kort karma: 1228
- Likede indlæg: 12799
Min kæreste skal spise med sin søster i weekenden, inden de skal i byen sammen.
Han havde spurgt, om vi (jeg og børn) måtte komme og spise med.
Det måtte vi gerne.
I dag skriver de så, at de har ændret planer og tager ud at spise (vores konti er flade, så vi har ikke råd til det) i stedet.
Jeg synes det er lidt upassende at ændre invitationen til "I kan tage med på restaurant"
Han havde spurgt, om vi (jeg og børn) måtte komme og spise med.
Det måtte vi gerne.
I dag skriver de så, at de har ændret planer og tager ud at spise (vores konti er flade, så vi har ikke råd til det) i stedet.
Jeg synes det er lidt upassende at ændre invitationen til "I kan tage med på restaurant"
2
2011
2015
2018
2020
2015
2018
2020
- Delfin
- Kort karma: 1112
- Geografisk sted: ..... Casa del Fino
- Likede indlæg: 20791
Det er upassende at fortsætte en telefonsamtale, når jeg indtil flere gange siger, at jeg snart skal på arbejde, og at jeg vil ringe i morgen - hvis du ikke var min søster, havde jeg smækket røret på.
0
14 11 14
Delfin skrev:Det er upassende at fortsætte en telefonsamtale, når jeg indtil flere gange siger, at jeg snart skal på arbejde, og at jeg vil ringe i morgen - hvis du ikke var min søster, havde jeg smækket røret på.
Har vi mon den samme søster?

0
So, tell me, where should I go?
To the left, where nothing is right
... or to the right, where nothing is left?
To the left, where nothing is right
... or to the right, where nothing is left?