Rosa Espinosa skrev:Bipolare? Nu er det åbenbart i samme kategori som uintelligent og inkompetent.

Han ved åbenbart heller ikke, hvad dumdristigt dækker over

Rosa Espinosa skrev:Bipolare? Nu er det åbenbart i samme kategori som uintelligent og inkompetent.
Mani skrev:Rosa Espinosa skrev:Bipolare? Nu er det åbenbart i samme kategori som uintelligent og inkompetent.
Jamen, tak da
2SHY skrev:Mani skrev:Rosa Espinosa skrev:Bipolare? Nu er det åbenbart i samme kategori som uintelligent og inkompetent.
Jamen, tak da
Ja jeg takker bestemt også
Delfin skrev:2SHY skrev:Mani skrev:Rosa Espinosa skrev:Bipolare? Nu er det åbenbart i samme kategori som uintelligent og inkompetent.
Jamen, tak da
Ja jeg takker bestemt også
Også tak herfra. Han ved tydeligvis ikke, hvad han taler
cola skrev:Upassende at køreskoleelever i dag ikke lærer at blinke eller overholde fartgrænsen, kørte bag en skolevogn, og når den skulle skifte vognbane, så skete det bare uden brug af blink eller noget, og den kørte ca 10 for stærkt, og ja det var skolevogn, der var både lærer og ekstra elev, ud over skiltet på taget.
Delfin skrev:cola skrev:Upassende at køreskoleelever i dag ikke lærer at blinke eller overholde fartgrænsen, kørte bag en skolevogn, og når den skulle skifte vognbane, så skete det bare uden brug af blink eller noget, og den kørte ca 10 for stærkt, og ja det var skolevogn, der var både lærer og ekstra elev, ud over skiltet på taget.
Det kunne vel tænkes, at eleven efterfølgende er blevet belært om at huske det fremover. Det skal jo læres, før man kan det
Sevii skrev:Ja, du ved, det sædvanlige i Netto. En forkølet kvinde pudser næse, og efterlader så det brugte lommetørklæde mellem rugbrødet. Hvor skulle hun ellers ligge det? I grøntsagsafdelingen? Livet er hårdt med forkølelse.
Delfin skrev:cola skrev:Upassende at køreskoleelever i dag ikke lærer at blinke eller overholde fartgrænsen, kørte bag en skolevogn, og når den skulle skifte vognbane, så skete det bare uden brug af blink eller noget, og den kørte ca 10 for stærkt, og ja det var skolevogn, der var både lærer og ekstra elev, ud over skiltet på taget.
Det kunne vel tænkes, at eleven efterfølgende er blevet belært om at huske det fremover. Det skal jo læres, før man kan det
2SHY skrev:Sevii skrev:Ja, du ved, det sædvanlige i Netto. En forkølet kvinde pudser næse, og efterlader så det brugte lommetørklæde mellem rugbrødet. Hvor skulle hun ellers ligge det? I grøntsagsafdelingen? Livet er hårdt med forkølelse.
Føj!Så du hende gøre det? Eller var det kun hendes efterladenskaber du spottede?
cola skrev:Delfin skrev:cola skrev:Upassende at køreskoleelever i dag ikke lærer at blinke eller overholde fartgrænsen, kørte bag en skolevogn, og når den skulle skifte vognbane, så skete det bare uden brug af blink eller noget, og den kørte ca 10 for stærkt, og ja det var skolevogn, der var både lærer og ekstra elev, ud over skiltet på taget.
Jeg kan leve med en gang, ja selv to gange vognbane skift ... men så burde det også være på plads og lige den detalje ikke mangle, så kan der mangle alt mulig andet, men når det sker hver gang, og det var alligevel en 5-6 overhalinger der blev foretaget både med for høj fart og uden blink, så er det altså lige lidt meget. Efter min mening
sigge skrev:cola skrev:Delfin skrev:cola skrev:Upassende at køreskoleelever i dag ikke lærer at blinke eller overholde fartgrænsen, kørte bag en skolevogn, og når den skulle skifte vognbane, så skete det bare uden brug af blink eller noget, og den kørte ca 10 for stærkt, og ja det var skolevogn, der var både lærer og ekstra elev, ud over skiltet på taget.
Jeg kan leve med en gang, ja selv to gange vognbane skift ... men så burde det også være på plads og lige den detalje ikke mangle, så kan der mangle alt mulig andet, men når det sker hver gang, og det var alligevel en 5-6 overhalinger der blev foretaget både med for høj fart og uden blink, så er det altså lige lidt meget. Efter min mening
Var det på motorvej? Så vidt jeg husker, er det kun på motorvej, det er påbudt at vise af ved vognbaneskift.
I øvrigt lærte jeg, da jeg tog kørekort for over 20 år siden, at det var bedre at køre en smule over end en smule under hastighedsgrænsen for at irritere sine medbilister mindst muligt. Men 10 km/t over hastighedsgrænsen er nok lige i overkanten.
cola skrev:sigge skrev:cola skrev:Delfin skrev:cola skrev:Upassende at køreskoleelever i dag ikke lærer at blinke eller overholde fartgrænsen, kørte bag en skolevogn, og når den skulle skifte vognbane, så skete det bare uden brug af blink eller noget, og den kørte ca 10 for stærkt, og ja det var skolevogn, der var både lærer og ekstra elev, ud over skiltet på taget.
Var det på motorvej? Så vidt jeg husker, er det kun på motorvej, det er påbudt at vise af ved vognbaneskift.
I øvrigt lærte jeg, da jeg tog kørekort for over 20 år siden, at det var bedre at køre en smule over end en smule under hastighedsgrænsen for at irritere sine medbilister mindst muligt. Men 10 km/t over hastighedsgrænsen er nok lige i overkanten.
Det er ved alle vognbane skift at du skal blinke ikke kun på motorvej... så når du overhaler en bil på landvejen, så blinker du ikke ?
FruDulle skrev:Blink
I modsætning til anden type vej er det lovpligtigt at bruge blink ved overhaling på motorvej, da en overhaling forudsætter et vognbaneskift (jfvt. Færdselslovens § 32).
Når du overhaler forankørende på en motorvej, skal venstre blinklys være aktiveret under hele overhalingen.
http://koerekort-guiden.dk/overhaling
Stk. 2. Kørende skal give tegn før igangsætning fra kanten af vejen og før vending og svingning. Kørende skal endvidere give tegn før vognbaneskift eller anden ikke ubetydelig ændring af køretøjets placering til siden på motorvej. Ved vognbaneskift eller anden ikke ubetydelig ændring af køretøjets placering til siden på anden vej end motorvej skal kørende give tegn, når det er påkrævet til vejledning for den øvrige færdsel. Tegnet skal gives ved hjælp af blinklys, hvor anbringelse heraf på køretøjet er påbudt eller tilladt, og i øvrigt ved, at en arm rækkes vandret ud til siden.