Akehurst2 skrev:
Det er helt vanvittigt upassende!
Om der så ikke havde været en legeplads i tusind kilometerens omkreds er det aldrig nogensinde okay at bruge en grav som sandkasse. Det er et gravsted og ikke noget som helst andet.
Det synes jeg virkelig også. Jeg troede at de fleste mennesker var sådan rimelig i stand til at vurdere hvornår man er indenfor det acceptable på en kirkegård. Men på det seneste har jeg set folk lade deres hunde gå ind på gravsteder og pisse op af stenene, og for den sags skyld også voksne mennesker gå og stjæle blomster og samle sig en fin buket af alt det som folk har plantet på de afdødes grave.
Jeg passer selv et gravsted og stort set hver gang jeg har plantet noget, går der 1-2 uger før jeg får et brev fra kirkegården - gerne vedhæftet en bøde - fordi gravstedet er efterladt i uordentlig stand. Det er så fordi der igen-igen har været nogen og stjæle rub og stub. Selv det mindste lille blomsterløg forsvinder og gerningsmændene efterlader gravstedet med store grimme huller og jord spredt overalt. Det kan jeg så rydde op OG betale bøden for OG betale for ny beplantning.
Der har så også været problemer på det seneste med cyklister som kører igennem og giver sig til at ringe med klokken og råbe ukvemsord efter præst og begravelsesfølge fordi de "stod i vejen"...
Nogle gange frygter jeg at egoismen allerede for alvor har fået sit tag i den brede befolkning.