Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 111
Likede indlæg: 1275

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Kattefjæs » 3. jul 2016, 12:28

cola skrev:Nu kan jeg ikke helt finde ud af det med at citere to indlæg, men kombiner dette med dit andet svar om at det ikke virker...
Jo en jæger må godt, hvis de larmer for meget, og ja det virker, fra at have 50 ynglepar har vi nu kun 10, kan godt være de stadig larmer, men det er ikke lige så vildt som med 50.

http://naturstyrelsen.dk/nyheder/2008/m ... egulering/

btw undskyld jeg læste det som råger og ikke som skader. her hjælper kun samme råd som med ræve, rotter og mus... hold dit affald eller madrester på et minimum.

Der er forskel på råger og duer. Mit andet indlæg handlede om duer. Det gør stort set ingen forskel at skyde dem - de vender tilbage. Potentielle redesteder skal fjernes helt og der skal andre tiltag til for at holde dem væk for bestandig.

Der er altså pænt stor forskel på de forskellige arter og hvad der virker for at holde dem skak...

Og mht. dit link til Naturstyrelsens vejledning, så står der netop at der skal søges tilladelse til rågeregulering (ikke jagt) og at der kun gives tilladelse indenfor bestemte tidsrum og når det vurderes nødvendigt - og selvfølgelig kan en hvilken som helst jæger ikke få tilladelse. Så din påstand om at jægere bare kan skyde løs på råger er selvfølgelig helt forkert.

Det er ret uheldigt at sprede den slags misinformation og få folk til at tro at det er helt legitimt bare at skyde løs på vilde dyr fordi man synes at de er irriterende. Det er faktisk... well, upassende.
1
No1
Kort karma: 59
Likede indlæg: 505

Indlægaf No1 » 3. jul 2016, 12:29

Novella skrev:
No1 skrev:Gamle mennesker der generelt springer køen over. Seriøst, fucking retardoer. Jeg prøver viiiirkelig at være overbærende.

Og butikker, som lader dem gøre det, selv om man kæfter højlydt op. Jeg har besluttet at boykotte min Brugs af samme grund. Der må midaldrende mænd åbenbart gerne mase sig ind foran mig i køen. Så kan jeg heldigvis handle for 7000-8000 om måneden et andet sted.

Ja, det er virkelig irriterende. Kan godt forstå du ikke gider det der. Den sidste uges tid har budt på en mand, der maste sig foran mig på tankstationen, selvom jeg liiiige havde sat mine varer der. Jeg var målløs. Så var der den gamle dame i føtex kiosken som bare gik ind foran alt og alle. Det samme skete i Deichmann i går. :nerve:
0
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 381
Likede indlæg: 4422

Indlægaf Novella » 3. jul 2016, 12:39

No1 skrev:Ja, det er virkelig irriterende. Kan godt forstå du ikke gider det der. Den sidste uges tid har budt på en mand, der maste sig foran mig på tankstationen, selvom jeg liiiige havde sat mine varer der. Jeg var målløs. Så var der den gamle dame i føtex kiosken som bare gik ind foran alt og alle. Det samme skete i Deichmann i går. :nerve:

Senest havde en midaldrende mand taget en i forhold til tilbudskataloget forkert kasse øl, som derfor stod til forkert pris. Hans ekspedition blev efter en del kævl afsluttet og han gik ned i butikken efter den rigtige, mens vi i køen blev ekspederet videre. Så kom han kraftedme tilbage og fik lov at mase sig ind foran mig trods mine protester, som nåede helt op i raserianfald. Han havde sgu stået i kø. Der skulle han ikke igen.
"Ej det er altså kundeservice. Det er sådan noget vi gør her," oplyste den unge kassemand forklarende over for mig. Han har ellers aldrig været i stand til fx at give mig de penge, som bonen har vist forkert, de 100 gange, der har været fejl. Så er jeg blevet henvist til kiosken.

Jeg er i sluttrediverne, klidmoster, højtuddannet, mor, tjener godt og er en meget bevidst forbruger. Ærgerligt valg, Brugsen.
5
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 729
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 6612

Indlægaf Dikus » 3. jul 2016, 13:12

Novella skrev:
No1 skrev:Ja, det er virkelig irriterende. Kan godt forstå du ikke gider det der. Den sidste uges tid har budt på en mand, der maste sig foran mig på tankstationen, selvom jeg liiiige havde sat mine varer der. Jeg var målløs. Så var der den gamle dame i føtex kiosken som bare gik ind foran alt og alle. Det samme skete i Deichmann i går. :nerve:

Senest havde en midaldrende mand taget en i forhold til tilbudskataloget forkert kasse øl, som derfor stod til forkert pris. Hans ekspedition blev efter en del kævl afsluttet og han gik ned i butikken efter den rigtige, mens vi i køen blev ekspederet videre. Så kom han kraftedme tilbage og fik lov at mase sig ind foran mig trods mine protester, som nåede helt op i raserianfald. Han havde sgu stået i kø. Der skulle han ikke igen.
"Ej det er altså kundeservice. Det er sådan noget vi gør her," oplyste den unge kassemand forklarende over for mig. Han har ellers aldrig været i stand til fx at give mig de penge, som bonen har vist forkert, de 100 gange, der har været fejl. Så er jeg blevet henvist til kiosken.

Jeg er i sluttrediverne, klidmoster, højtuddannet, mor, tjener godt og er en meget bevidst forbruger. Ærgerligt valg, Brugsen.

Det er da helt normalt, at den der skal have en anden vare for at få afsluttet sin ekspedition ikke skal stå i kø igen? Jeg ville synes alt andet var sært og dårlig kundeservice.

I modsætning til en politik om, at refusioner foretages i kiosken.
7
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 603
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 11471

Indlægaf icelady » 3. jul 2016, 13:22

cola skrev:Er i sikker på det er krager og ikke råger ? de ligner hinanden meget, men deres lyd er forskellig. og det "gode" ved råger... de må skydes ned, så bare tilkald en jæger så skyder han deres reder ned... i visse tidspunkter, som jeg altså ikke kender til.

De fleste skadevoldende vildt (som det kaldes) skal der søges om tilladelse til at skyde. Og i mange tilfælde skal man selv have forsøgt andre metoder.

Pt er der vist kun 2 fugle på listen, som man frit må regulere året rundt; ellers skal regulering ske i bestemte perioder.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 381
Likede indlæg: 4422

Indlægaf Novella » 3. jul 2016, 13:23

Hans ekspedition var afsluttet. Der var ekspederet kunder efter ham. Naturligvis havde min 12-årige datter ikke fået lov at få den behandling, hvis hun havde taget en forkert vare og derfor var afsluttet i kassen. Han fik lov, fordi han var mand på ca 60 år. Hun var blevet henvist til køen.

Det er ikke første gang, skal jeg lige understrege. Det var gang nummer tre bare i sidste uge, og det var midaldrende mænd hver gang. Nummersystemet bliver ikke respekteret, og kasserne er åbenbart enige. Hvis man er midaldrende mand, er det helt okay at mase sig ind foran. Andre må vente - og fejlboner (butikkens fejl!) må gå til kiosken.

Så nope. Jeg finder et andet sted at handle.
2
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 299
Likede indlæg: 4082

Indlægaf Lemonella » 3. jul 2016, 15:18

Kattefjæs skrev:
Lemonella skrev:Vi har en jæger der må skyde duerne hos os. Der må bare ikke skydes når der er æg og unger i rederne og "vores" jæger nåede simpelthen ikke, at skyde dem alle, så nu må vi vente til efteråret og der larmer de jo ikke.

Det er alligevel ikke en særlig effektiv metode til at holde dem væk, så det kan være godt det samme. Hvis der er et godt redested, så vil de blive ved med at komme tilbage år efter år efter år, uanset hvor mange I skyder.

Det har vi så forsøgt, at forklare boligselskabet, men det trænger vist ikke rigtigt ind.
Nu har flere skrevet til dem, at de små gesimser over vores altaner og svalegange, hvor de primært bygger reder, måske skulle udstyres med de der pigge man ser flere steder på tage og andre steder man ikke vil have fugle siddende. Håber de fatter det.
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 440
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 4586

Indlægaf Delfin » 3. jul 2016, 15:22

At Politiken har lagt lige præcis den artikel, som jeg vildt gerne vil læse under betalingsdelen, og at man ikke kan købe en enkelt artikel
0
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 295
Likede indlæg: 2238

Indlægaf Danseprinsesse » 3. jul 2016, 15:47

Jeg synes, man er pinlig og upassende, når man køber for 34,- hos bageren, mens man lader 4 medbragte børn tømme kurven med smagsprøver OG efterfølgende beder om en børnebolle til dem hver.
19
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 111
Likede indlæg: 1275

Indlægaf Kattefjæs » 3. jul 2016, 15:53

Lemonella skrev:Det har vi så forsøgt, at forklare boligselskabet, men det trænger vist ikke rigtigt ind.
Nu har flere skrevet til dem, at de små gesimser over vores altaner og svalegange, hvor de primært bygger reder, måske skulle udstyres med de der pigge man ser flere steder på tage og andre steder man ikke vil have fugle siddende. Håber de fatter det.

Ja, det er lige præcis derfor at de bliver ved med at komme tilbage. Duer er lidt mindre kloge end kragefugle og har ikke rigtig den samme hukommelse/evne til at lære af erfaring på kort tid. Kragefugle lærer hurtigere og har bedre hukommelse end duer. Så duerne vil blive ved og ved med at komme tilbage.

Det eneste middel som virker, er kontinuerlig chikane - men det er ekstremt svært at gøre fordi man selvfølgelig ikke kan stå en gang hver halve time, når de kommer og prøver at bygge rede, og kaste sko efter dem. Især fordi man selvfølgelig ikke må maltraktere dem, så man skal på en eller anden måde formå ikke at ramme dem, men skræmme dem nok til at de skrider. Og det skal man så gøre hver dag hele tiden, for der vil blive ved med at komme flere. Og duer yngler hele året, ikke kun om sommeren.

Spørgsmålet er om naboerne ikke også vil begynde at klage hvis der står en skokastende beboer udenfor bygningen 24/7 og chikanerer duer... ;)

Med andre ord er spærringer/pigge den mest, måske eneste, effektive metode til at blive duerne kvit. Regulering er ikke specielt effektivt og slet ikke langsigtet. Det er sikkert også dyrere at betale for dét år efter år end at få sat pigge op.
3
cola
Kort karma: 22
Likede indlæg: 320

Indlægaf cola » 4. jul 2016, 07:05

Yousee er upassende, jeg har før haft TDC, men de blev jo opkøbt af Yousee... det har da kun været problemer fra starten af, først solgte de mig en defekt tlf, dernæst virker mit internet ikke før jeg har ringet til dem og siddet i kø som nr 45 3 gange fordi de første 2 ikke kunne finde ud af det (faktisk smed den første mig på hold på hans eget bord), så skulle min mobil have skiftet sim kort, og nej det virker stadig ikke... så nu har jeg opgivet dem, nu skifter jeg det hele over til et andet selskab, var ellers en tilfreds tdc kunde, ja dem er der ikke mange af, men det virkede bare, hvilket er hvad jeg vil have... det skal bare virke.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 590
Likede indlæg: 4843

Indlægaf Rapfisk » 4. jul 2016, 07:15

Jeg er upassende glad for at have visning nr. 90.000 for denne tråd :genert:
21
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 265
Likede indlæg: 1317

Indlægaf Thestral » 4. jul 2016, 11:17

Kæft jeg er glad for ikke at være alene om at få røde knopper over de ældre der maser foran ved kasserne :nerve:
3
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Pixie88
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1269

Indlægaf Pixie88 » 4. jul 2016, 11:41

Hvis en person snød sig foran i køen og ekspedienten godkendte dette, ville jeg læsse alle mine varer op på båndet og skride derefter. Så kan ekspedienten rode rundt med at få det af vejen.
Ja, jeg bliver skide trodsig når noget er åbenlyst uretfærdigt.
8
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 250
Likede indlæg: 2019

Indlægaf Guilded_Lily » 4. jul 2016, 12:15

Det er upassende, at jeg ikke har lettet mig fra sofaen, siden jeg stod op - udover at hente pain au chocolat og kanelsnegle i boksen og varme dem. Nu har jeg upassende ondt i pegefingeren af at sidde og tegne i tre timer, når jeg burde have været i bad og være ude og lave en masse havearbejde nu, hvor det er tørt!
1

Tilbage til "Generelt"