Purple Haze skrev:cola skrev:Min mor har bestilt en maler, eller dvs en dreng der kom og tilbød sin hjælp, fint nok. Han kommer og hun har købt både pensel og maling. Hun skal lige et eller andet væk fra huset, så da hun kommer tilbage er han væk, hun får så at vide fra naboen at han gik efter ca 1 time, og har efterladt maling åben, pensler uvaskede og kun et halvfærdigt arbejde.
Hvad er det for en måde forældre opdrager deres børn på i dag ?? I det mindste har hun ikke betalt ham endnu.
Det er vel længe siden din mor blev opdraget?
Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor gammel drengen var, men du har da helt ret i at det er et tegn på dårlig opdragelse at hyrer børn til at udfører arbejde, og at få lavet sort arbejde er også dårlig opdragelse - så er enig i at din mor helt sikkert er dårligt opdraget.
Så kan hun måske lære at hyrer professionelle i stedet for sort børnearbejde.
Så unge må ikke arbejde i dag ? ja det kan jeg godt se det er slemt. virkelig slemt, måske du skulle tjekke hvor gammel dem der sidder i supermarked er for de er sikkert også under 18 år... altså børnearbejde.
For hvor er forskellen ? de er begge under 18 år, jeg tror faktisk min mor har ansat ham der er 21+, men det er så en side ting. Og hvad han gør er ikke hendes problem, hun betaler for hvidt arbejde, så er det drengens problem at oplyse det til skat. (btw... hun kan trække det fra i skat, netop fordi han er ansat)