lillebjoern skrev:LadyFox skrev:lillebjoern skrev:Altså, jeg kan forstå at man ikke vil have hundelorte i sin skraldespand eller andre former for væsker, der kan løbe ud og gøre den decideret klam. Men at en forbipasserende bruger den indpakningen på sin is, en tom cigaretpakke eller lignende gør mig egentlig mere glad, end hvis de havde smidt det på jorden. Det er jo ikke fordi man decideret bruger ekstra sække pga. andres affald - så skal det i hvert fald være i ekstremer...
Men mange betaler jo altså for at få tømt deres skraldespand, og nogle familier kan med nød og næppe klemme sit eget affald ned i det antal skraldespande de betaler for at få tømt, og så skal der jo ikke mange folk forbi der skal kassere diverse ting forbi før det kan blive nødvendigt at betale for at få tømt endnu en spand. Når man benytter andre folks skraldespande er man jo ikke nødvendigvis den eneste der gør det.
Nej, det er jeg klar over. Det er bare et ikke-eksisterende problem, synes jeg. Jeg har i hvert fald aldrig oplevet at skulle tømme skraldespand en ekstra gang fordi forbipasserende lige bruger den til deres ispapir eller andet i småtingsafdelingen (med det udgangspunkt at folk ikke smider deres egne affaldsposer, sko eller tøj ned i en andens skraldespand).
Det skal du jo så bare være glad for.
Og at bruge andres ejendom og at smide skrald er jo ligesom ikke de eneste muligheder.