Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3531

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Lemonella » 8. jul 2016, 09:26

Det handler nemlig om timing. Man kan komme grueligt galt afsted, hvis man ikke lige er obs på, hvad der reelt bliver spurgt om.

En lille historie fra det virkelige liv, der klart illustrerer, hvad jeg mener.
Louise kommer løbende ind i stuen til sin far og spørger "far, hvor kommer jeg fra"? Faren kigger på sin lille pige på 5 år og tænker for sig selv "nå er det nu"? Han sætter sig godt tilrette og prøver på bedste pædagogiske og faderlige måde, at fortæller sin datter om bierne, blomsterne og forplantningens hemmeligheder.
Da han er færdig, kigger hans datter på ham og siger "altså Freja og Marie kommer fra Odense og så var det, at jeg bare gerne ville vide, hvorfra jeg kommer". :)
7
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3291

Indlægaf Hunkat » 8. jul 2016, 09:32

Med de sædvanlige forbehold, vi kender ikke hele historien osv. så synes jeg satme Københavns Kommune er upassende i denne sag og jeg var også gået lidt lukt til min fagforening, uanset om jeg bestod eller ej.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/vidste-ikke-kursus-sluttede-med-test-koebenhavns-kommune-fyrede-16/6179969
1
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 715
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 6819

Indlægaf Daine » 8. jul 2016, 10:33

Hunkat skrev:Med de sædvanlige forbehold, vi kender ikke hele historien osv. så synes jeg satme Københavns Kommune er upassende i denne sag og jeg var også gået lidt lukt til min fagforening, uanset om jeg bestod eller ej.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/vidste-ikke-kursus-sluttede-med-test-koebenhavns-kommune-fyrede-16/6179969

Jeg har kun overskriftlæst det på min iPad, men HK skulle være indblandet nu.
0
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
"Stol aldrig på et menneske, der ingen bøger har."
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 194
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 2298

Indlægaf Studsgaard » 8. jul 2016, 10:57

cola skrev:
Novella skrev:
cola skrev:
Studsgaard skrev:
cola skrev:
Studsgaard skrev:Jeg syntes den reklame jeg hørt i radioen i formiddags var upassende.

Jeg anser ikke mig selv som sippet, men syntes helt ærligt ikke jeg/vi behøver sexlegetøj reklamer i radioen kl 11 om formiddagen.
Jeg havde ungerne med i bilen, og synets ikke lige de behøver høre sådanne reklamer og tænker mange børn/unge hører radio på det tidspunkt og det nok ikke lige er dem reklamen henvender sig til.

Men du har det ok med at dine børn hører om død og ødelæggelser, lemlæstelser og lig... det syntes jeg er upassende.

Hvordan pokker kan du udlede det af det jeg skrev :nerve: :gruble:

Fordi det eneste du brokkede dig over var sexlegetøj, og det fakta at du faktisk hører radio mens dine børn lytter med... havde du haft noget imod det havde du slukket helt for radioen, da du ikke kan undgå disse ting, de blir plastret til i hele udsendelsen uanset hvad kanal du er på, så vil det komme. Derfor.

Ikke de kanaler jeg hører: hjernedøde musikkanaler som PopFM og MyRock. Der er sgu aldrig andet end musik og reklamer. Jeg har også siddet med unger i bilen og hørt på lettere stønnende sovekammerstemme fra Victoria Milan:
"Gør livet levende. Hav en affære."
"Hvad er en affære, mor?"
Skidetak, PopFM. Den forsvandt så også hurtigt igen.

Er vi virkelig blevet så bange for at snakke om sex ? ja det er vel det det hele handler om, sex. På den anden debatside er der en 14 årig der ikke ved hvad sex er, er det virkelig der i som forældre vi hen med jeres børn, at de tror de har haft sex ... fordi nu har han leget med en finger uden på hendes tøj. Det syntes jeg er upassende at i som forældre ikke forsøger at lære jeres børn hvad det er, før de når op hvor de hovedkuls selv prøver det af, med DUM som følge.

Jeg får helt sikkert 8 notifikationer for dette indlæg igen, men tænk over det forældre, tænk lige over hvad det er du fjerner fra dit barn, og ja det er et barn, men det skal stadig lærer og hvis du fjerner alt der kunne gøre de fik viden FRA dig, så står det sku slemt til.

Jeg syntes du tolker nogle underlige ting ud fra hvad der bliver skrevet.
For det første - jeg havde radioen på en kanal hvor der ikke er andet end musik og reklamer, så det med vold og andet det kommer ikke der (og nej jeg ser heller ikke tv-avis med børnene i rummet)

For det andet, Ja jeg syntes ikke mine 10 og 12 årige behøver lære om sexlegetøj endnu. Slet ikke igennem en reklame i radioen!
De ved skam godt hvad sex er, både på det praktiske niveaou angående Hvordan man laver børn. Og det er noget man gør når man er kærester og man elsker hinanden m.m.
Jeg er på ingen måde forskrækket og snakker med mine unger om det på tidspunkter hvor det passer og hvor de selv har lyst til at vide noget om de.

At du har hørt om en 14 årige der er ikke ved noget om det, tolker vidre til at alle vi forældre her ikke ønsker at fortælle om sex til vores børn syntes jeg er total overdrevet.
10
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 291
Likede indlæg: 3377

Indlægaf Skralde » 8. jul 2016, 17:53

Den kvinde der tidligere i dag spurgte en yngre kvinde i køen i Fakta om hvorfor der ingen grøntsager var blandt hendes indkøb, var dæleme upassende. Det var tydeligt at se at hun blev ret ked af det og begyndte at begrunde for hvorfor hun ikke havde det, imens hende harpen kiggede anklagende på hende imens. Det var først da jeg sagde at det dog overhovedet ikke ragede hende hvad andre proppede i sin kurv, at hun fornærmet stillede sin egen kurv og marcherede vredt ud af butikken. Altså WTF, bland dig dog uden om!
36
L, mit livs lys - 3.10.2010
Aesel82
Kort karma: 8
Likede indlæg: 135

Indlægaf Aesel82 » 8. jul 2016, 17:56

Skralde skrev:Den kvinde der tidligere i dag spurgte en yngre kvinde i køen i Fakta om hvorfor der ingen grøntsager var blandt hendes indkøb, var dæleme upassende. Det var tydeligt at se at hun blev ret ked af det og begyndte at begrunde for hvorfor hun ikke havde det, imens hende harpen kiggede anklagende på hende imens. Det var først da jeg sagde at det dog overhovedet ikke ragede hende hvad andre proppede i sin kurv, at hun fornærmet stillede sin egen kurv og marcherede vredt ud af butikken. Altså WTF, bland dig dog uden om!

WTF?!

Sikke en strigle :sur:

Fedt, at du sagde noget til hende :gogo:
8
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 291
Likede indlæg: 3377

Indlægaf Skralde » 8. jul 2016, 18:15

Aesel82 skrev:
Skralde skrev:Den kvinde der tidligere i dag spurgte en yngre kvinde i køen i Fakta om hvorfor der ingen grøntsager var blandt hendes indkøb, var dæleme upassende. Det var tydeligt at se at hun blev ret ked af det og begyndte at begrunde for hvorfor hun ikke havde det, imens hende harpen kiggede anklagende på hende imens. Det var først da jeg sagde at det dog overhovedet ikke ragede hende hvad andre proppede i sin kurv, at hun fornærmet stillede sin egen kurv og marcherede vredt ud af butikken. Altså WTF, bland dig dog uden om!

WTF?!

Sikke en strigle :sur:

Fedt, at du sagde noget til hende :gogo:

Ja altså hvad fanden bilder hun sig egentlig ind? Jeg er normalt ret konfliktsky når det gælder mig selv, så jeg blev helt forskrækket over at jeg pludselig blandede mig, men jeg blev virkelig harm!
7
L, mit livs lys - 3.10.2010
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3531

Indlægaf Lemonella » 9. jul 2016, 06:04

Jeg tror nok jeg var blevet stiktosset og ud over, at have spurgt hende, hvad pokker det ragede hende, så havde jeg nok sagt, at dem havde jeg skam allerede købt hos grønthandleren.

Sikke da en dum kælling!
4
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 350
Likede indlæg: 3473

Indlægaf Ballademager » 9. jul 2016, 14:48

Det er upassende, at Frisko har besluttet sig for at holde op med at sælge den gule Solero :(
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 485
Likede indlæg: 1577

Indlægaf Spjaerten » 9. jul 2016, 15:09

Ballademager skrev:Det er upassende, at Frisko har besluttet sig for at holde op med at sælge den gule Solero :(

Man kan få den i min Netto som enkelt styk - den der lille isboks med løssalg som min exvis har lige ved kasserne.
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 285
Likede indlæg: 2107

Indlægaf Danseprinsesse » 9. jul 2016, 15:18

Ballademager skrev:Det er upassende, at Frisko har besluttet sig for at holde op med at sælge den gule Solero :(

Lidl har en Solero-efterligning, der er ret god. :)
1
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 9. jul 2016, 15:32

Spjaerten skrev:

Man kan få den i min Netto som enkelt styk - den der lille isboks med løssalg som min exvis har lige ved kasserne.

Uh... :klap:

Måske HjemIs-manden har bildt mig noget ind så? :gruble: Jeg tænkte, at sådan en ismand ved, hvad han taler om...
0

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 9. jul 2016, 15:33

Danseprinsesse skrev:

Tak for at dele. Den må jeg prøve :P
0

Brugeravatar
zembra1986
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1142

Indlægaf zembra1986 » 9. jul 2016, 16:14

Danseprinsesse skrev:

Den er rigtig god :savl:
0
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 9. jul 2016, 16:26

zembra1986 skrev:
Danseprinsesse skrev:

Den er rigtig god :savl:

Modtaget :D Tror faktisk, at jeg har en Lidl på min cykelrute hjem fra job, så det bliver bedre og bedre.
1

Tilbage til "Generelt"