Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 111
Likede indlæg: 1277

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Kattefjæs » 10. jul 2016, 16:32

Smiling_Goat skrev:
Spøjst, det er jeg slet ikke enig med dig i. Jeg endte med at købe danske bær i en anden forretning (til samme pris.) Her var de på køl, og så væsentligt pænere ud, men det var ikke engang det eneste sted, jeg fandt danske jordbær ud over det udskældte supermarked. Jeg fandt dem også i Kvickly, de var bare lige dyre nok (her var de i øvrigt også på køl.)

Jeg tror, man i det første supermarked kunne have gjort meget ift. holdbarheden ved at gøre, som man havde de andre to steder, jeg fandt bær. Sætte dem på køl. Man ville jo heller aldrig i en privat husholdning lade jordbærene stå på køkkenbordet i en uge og forvente, at de ville holde sig så længe.

Jeg ville ikke sætte jordbær på køl herhjemme, men jeg ville heller aldrig lade dem stå mere end 24 timer i det hele taget. Det kan være svært at vide hvor længe de har stået i butikken inden man tog dem med hjem.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 606
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 11547

Indlægaf icelady » 10. jul 2016, 18:06

Upassende er måske så meget sagt...men synes faktisk det er lidt....lødigt, at andre landshold/fans nu bruger Islands kampråb.
16
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1291
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 11022

Indlægaf kidkomb » 10. jul 2016, 18:10

icelady skrev:Upassende er måske så meget sagt...men synes faktisk det er lidt....lødigt, at andre landshold/fans nu bruger Islands kampråb.

Ja! Det irriterer virkelig også mig.
Plus de er ikke særlig gode til det. De rammer meget sjældent samtidigt og det er ligesom det seje ved dét kampråb :rulle:
Find dog på noget selv.
På den anden side synes jeg at det er cool for Island, at de på den måde har sat deres præg på international fodbold i lang tid fremover :-D
4
Walk tall and cry with dignity.
Jeg kan ikke korrekturlæse inden jeg trykker "udfør". Derfor er der altid rettet i mine indlæg.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 606
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 11547

Indlægaf icelady » 10. jul 2016, 18:14

kidkomb skrev:Ja! Det irriterer virkelig også mig.
Plus de er ikke særlig gode til det. De rammer meget sjældent samtidigt og det er ligesom det seje ved dét kampråb :rulle:
Find dog på noget selv.
På den anden side synes jeg at det er cool for Island, at de på den måde har sat deres præg på international fodbold i lang tid fremover :-D

Jeg sidder også og tænker "FAAAAAAAAAAAAAAKE" når andre udfører den :lol:

Og ligesom dig, så synes jeg det på den anden side er fedt, de efterlader sig et så markant aftryk. Man vil altid vide, hvem der var ophavsmænd til den; men hvem kan huske om 5 år, hvem der vandt :genert: :D
3
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 656
Likede indlæg: 5463

Indlægaf ManicNinja » 11. jul 2016, 01:42

Skralde skrev:Den kvinde der tidligere i dag spurgte en yngre kvinde i køen i Fakta om hvorfor der ingen grøntsager var blandt hendes indkøb, var dæleme upassende. Det var tydeligt at se at hun blev ret ked af det og begyndte at begrunde for hvorfor hun ikke havde det, imens hende harpen kiggede anklagende på hende imens. Det var først da jeg sagde at det dog overhovedet ikke ragede hende hvad andre proppede i sin kurv, at hun fornærmet stillede sin egen kurv og marcherede vredt ud af butikken. Altså WTF, bland dig dog uden om!

Man overvejer lidt, hvorfor hende striglen ikke har nogen hjerne i sit hoved ...
1
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 656
Likede indlæg: 5463

Indlægaf ManicNinja » 11. jul 2016, 01:48

icelady skrev:Upassende er måske så meget sagt...men synes faktisk det er lidt....lødigt, at andre landshold/fans nu bruger Islands kampråb.

Du mener 'underlødigt', ikke?
5
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 144
Likede indlæg: 2490

Indlægaf sigge » 11. jul 2016, 06:29

Det er dælme upassende at sælge en brugt bil, hvor bagsædeselerne er helt mugne. Vi taler ikke bare en smule jordslåede, men et 30 cm langt stykke på begge seler, som havde deciderede langhårede hvide og grønne mugpletter. :puke:
4
Kender du en VVS-ingeniør, der leder efter nye udfordringer, så vil jeg gerne have en ny kollega på en fantastisk arbejdsplads. Send PB for mere information.
cola
Kort karma: 22
Likede indlæg: 321

Indlægaf cola » 11. jul 2016, 06:40

Jeg er i sommerhus, og her var der så nogle ting vi ville have ordnet. fx var skraldespanden så fuld, så affaldsmændene ikke vil tage den, der var hverken internet eller tv signal og rengøringen havde nok ikke været forbi for nyligt.
Vi tænkte så at når det nu var gennem udlejnings bureau at vi havde lejet det, så havde de åbent om søndagen så vi kunne klage vores nød, men nej, de havde knap åbent lørdag, så selv dem der kom lørdag indenfor åbningstid ville kunne nå at klage før mandag.
Det er dybt upassende. plus nu skal jeg ud og tømme den ene skraldespand over i en anden sæk for at være sikker på de tager dem. og vi sidder nu og venter på en tekniker der kan ordne tv og net.
3
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 813
Likede indlæg: 11266

Indlægaf DetSorteCirkus » 11. jul 2016, 06:48

sigge skrev:Det er dælme upassende at sælge en brugt bil, hvor bagsædeselerne er helt mugne. Vi taler ikke bare en smule jordslåede, men et 30 cm langt stykke på begge seler, som havde deciderede langhårede hvide og grønne mugpletter. :puke:

Det minder mig om engang, hvor min venindes far, der heldigvis har forstand på el, var ude at se på en brugt campingvogn, hvor man et sted lige havde fikset en ledning med en tegnestift. Det ville være livsfarligt at komme til at røre ved den anordning.
1
Je suis un tableau noir.
I know when that hotline bling/That can only mean one thing
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 144
Likede indlæg: 2490

Indlægaf sigge » 11. jul 2016, 06:52

DetSorteCirkus skrev:
Det minder mig om engang, hvor min venindes far, der heldigvis har forstand på el, var ude at se på en brugt campingvogn, hvor man et sted lige havde fikset en ledning med en tegnestift. Det ville være livsfarligt at komme til at røre ved den anordning.

Wow, det er utroligt, at folk kan tænke sig så lidt om (dem, der satte tegnestiften i). Så tager jeg alligevel hellere en gang mug end risikoen for "elektrochok".
1
Kender du en VVS-ingeniør, der leder efter nye udfordringer, så vil jeg gerne have en ny kollega på en fantastisk arbejdsplads. Send PB for mere information.
Brugeravatar
Anne Droid
Kort karma: 43
Likede indlæg: 1150

Indlægaf Anne Droid » 11. jul 2016, 06:54

:ae:
HappyPaww skrev:
Anne Droid skrev:Jeg synes, partier der uddeler børnevenligt reklamemateriale er dybt upassende. Balloner og møller er ikke noget ret mange voksne går rundt med.
. Åh ja! Min dreng skal sgu ikke rende rundt med en DF ballon (eller for noget andet parti, for den sags skyld), men det er pænt svært at forklare det til en to-årig :boo:

Det var DF og de er rigtig gode til at få øje på børnene og give dem ting. Heldigvis nåede det ene barn at glemme vindmøllen et andet sted :-D Det andet barns er desværre blevet væk herhjemme. ..

Jeg ville også synes det var lige så træls hvis det var et andet parti. Mine børn skal ikke bruges som reklamesøjler i politik.
6
My hovercraft is full of eels
cola
Kort karma: 22
Likede indlæg: 321

Indlægaf cola » 11. jul 2016, 17:45

Opdatering på tv og internet, eller rettere teknikerbesøg der skulle være foregået i dag... han kom så ikke, så vi kunne have siddet hjemme og ventet hele dagen, men lavede en aftale med bureauet om at efterlade nøglen. Ja nu har vi besluttet at give dem til på onsdag til at få det fixet, ellers vil vi have kompensation for mangler.
1
Brugeravatar
Fillie
Kort karma: 665
Geografisk sted: Backsword
Likede indlæg: 2967

Indlægaf Fillie » 12. jul 2016, 12:38

Jeg har slet ikke ord for, hvor sindssygt upassende det er, at et par medarbejdere fra min tidligere arbejdsplads, som så sig onde på mig, åbenbart har opfundet, at jeg skulle lide af borderline, hvilket de har hygget sig med at skræppe op om til forskellige samarbejdspartnere.

For det første har jeg ikke borderline.

For det andet har jeg aldrig diskuteret psykiske lidelser med de mennesker.

Og for det tredje - og værst af alt - er det decideret modbydeligt at benytte en tung og i forvejen stigmatiserende diagnose til at retfærdiggøre, at man ikke kan lide en person.

Det drejer sig om midaldrende kvinder, som jeg ærligt kan sige, jeg aldrig har gjort det fjerneste - tværtimod. Og selvom de har været påvirket af det dårlige arbejdsmiljø, den øverste chef skabte, og det sikkert har influeret på deres adfærd og dømmekraft, vil jeg alligevel sige dette: Føj, hvor skulle de skamme sig!
Senest rettet af Fillie 12. jul 2016, 13:58, rettet i alt 1 gang.
20
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
Marichen12
Kort karma: 290
Likede indlæg: 2047

Indlægaf Marichen12 » 12. jul 2016, 12:44

Fillie skrev:Jeg har slet ikke ord for, hvor sindssygt upassende det er, at et par medarbejdere fra min tidligere arbejdsplads, som så sig onde på mig, åbenbart har opfundet, at jeg skulle lide af borderline, hvilket de har hygget sig med at skræppe op om til forskellige samarbejdspartnere.

Og for det tredje - og værst af alt - er det decideret modbydeligt at benytte en tung og i forvejen stignatiseret diagnose til at retfærdiggøre, at man ikke kan lide en person.

Det drejer sig om midaldrende kvinder, som jeg ærligt kan sige, jeg aldrig har gjort det fjerneste - tværtimod. Og selvom de har været påvirket af det dårlige arbejdsmiljø, den øverste chef skabte, og det sikkert har influeret på deres adfærd og dømmekraft, vil jeg alligevel sige dette: Føj, hvor skulle de skamme sig!

W T F???? Det er da godt nok det værste jeg længe har hørt :shock: Hold nu op, jeg er gal på dine vegne :ae: :kys: Dumme kællinger!!!
7
Mor til 4... :pompom: :preggo1:
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 155
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 4243

Indlægaf Hunkat » 12. jul 2016, 12:46

Fillie skrev:Jeg har slet ikke ord for, hvor sindssygt upassende det er, at et par medarbejdere fra min tidligere arbejdsplads, som så sig onde på mig, åbenbart har opfundet, at jeg skulle lide af borderline, hvilket de har hygget sig med at skræppe op om til forskellige samarbejdspartnere.

Og for det tredje - og værst af alt - er det decideret modbydeligt at benytte en tung og i forvejen stignatiseret diagnose til at retfærdiggøre, at man ikke kan lide en person.

Nu ved jeg ikke hvor længe siden det er du har været ansat det pågældende sted... men er det muligt at klage til f.eks. HR? Det er jo injurier, det kan man ikke have medarbejdere rendende og sladre om til samarbejdspartnere.
9
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast

Tilbage til "Generelt"