Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Fillie
Kort karma: 663
Geografisk sted: Backsword
Likede indlæg: 2962

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Fillie » 12. jul 2016, 13:04

Hunkat skrev:
Fillie skrev:Jeg har slet ikke ord for, hvor sindssygt upassende det er, at et par medarbejdere fra min tidligere arbejdsplads, som så sig onde på mig, åbenbart har opfundet, at jeg skulle lide af borderline, hvilket de har hygget sig med at skræppe op om til forskellige samarbejdspartnere.

For det første har jeg ikke borderline.

For det andet har jeg aldrig diskuteret psykiske lidelser med de mennesker.

Og for det tredje - og værst af alt - er det decideret modbydeligt at benytte en tung og i forvejen stignatiseret diagnose til at retfærdiggøre, at man ikke kan lide en person.

Det drejer sig om midaldrende kvinder, som jeg ærligt kan sige, jeg aldrig har gjort det fjerneste - tværtimod. Og selvom de har været påvirket af det dårlige arbejdsmiljø, den øverste chef skabte, og det sikkert har influeret på deres adfærd og dømmekraft, vil jeg alligevel sige dette: Føj, hvor skulle de skamme sig!

Nu ved jeg ikke hvor længe siden det er du har været ansat det pågældende sted... men er det muligt at klage til f.eks. HR? Det er jo injurier, det kan man ikke have medarbejdere rendende og sladre om til samarbejdspartnere.

Jeg var ansat i otte år. Der er desværre ingen klagemuligheder på selve arbejdspladsen, da den øverste chef er årsagen til, at ovenstående adfærd overhovedet finder sted, men forløbet før og under min afskedigelse, som var rigtig grimt, er meldt til Arbejdsskadestyrelsen.
1
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
HappyQ
Kort karma: 131
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 880

Indlægaf HappyQ » 12. jul 2016, 13:06

Fillie skrev:Jeg har slet ikke ord for, hvor sindssygt upassende det er, at et par medarbejdere fra min tidligere arbejdsplads, som så sig onde på mig, åbenbart har opfundet, at jeg skulle lide af borderline, hvilket de har hygget sig med at skræppe op om til forskellige samarbejdspartnere.

For det første har jeg ikke borderline.

For det andet har jeg aldrig diskuteret psykiske lidelser med de mennesker.

Og for det tredje - og værst af alt - er det decideret modbydeligt at benytte en tung og i forvejen stignatiseret diagnose til at retfærdiggøre, at man ikke kan lide en person.

Det drejer sig om midaldrende kvinder, som jeg ærligt kan sige, jeg aldrig har gjort det fjerneste - tværtimod. Og selvom de har været påvirket af det dårlige arbejdsmiljø, den øverste chef skabte, og det sikkert har influeret på deres adfærd og dømmekraft, vil jeg alligevel sige dette: Føj, hvor skulle de skamme sig!

Hold da op sikke nogle møgkællinger :8: :ad!:
Kan man ikke blive fyret for den slags :gruble:
1
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
Badesandalen
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1628

Indlægaf Badesandalen » 12. jul 2016, 22:04

Vi var ude og spise i dag, og ved bordet bag mig sad en gut der syntes at maden stank og smagte af lort. På trods af det var han blevet så mæt at han virkelig skulle skide, og han vidste ikke om han kunne holde sig til de kom hjem, for de skulle også ud og handle bagefter. Men han skulle fandme ikke skide på restauranten, han ville hellere have at de holdte ind på vej hjem så han kunne skide i vejkanten.

Han brugte ordet 'skide' flere gange end jeg har skrevet det og 'fuck' flere gange end det.

Jeg overdriver ikke. Og jeg prøver virkelig at lade være med at lytte når andre taler sammen, men han var så højlydt at jeg ikke engang kunne høre hvad min mand sagde på et tidspunkt selvom vi lænede os mod hinanden for at tale sammen.

For helvede. :sur:
6
Har brugt for lang tid på' gå rundt og dukke mig
Lukket døre til de rum hvor der var spejl
Skiftet kurs, nu' jeg forenet med mine fejl
De' jo o-o-o-o-o-o-okay

cola
Kort karma: 22
Likede indlæg: 320

Indlægaf cola » 14. jul 2016, 17:22

De stikker, de flyver rundt om hovedet på en og de efterlader mærker på str med en kaffekop på min krop... jeg syntes helt bestemt myg er upassende.
1
Smiling_Goat
Kort karma: 512
Likede indlæg: 6964

Indlægaf Smiling_Goat » 15. jul 2016, 13:41

Jeg synes altså, der er noget lidt upassende over det her: http://nyheder.tv2.dk/samfund/2016-07-1 ... or-en-slik

Altså, det er mad, der er for gammelt, som de her brødre får udleveret gratis af supermarkedet, som ellers ville have smidt det ud. Det stiller de op i en lade, og så sælger de det til udsatte/fattige familier - hvis de altså har meldt sig ind i deres forening først. Jeg synes virkelig, det lugter af opportunisme. Hvis de nu ikke, havde fået det udleveret, ville supermarkedet bare have smidt det ud, og så kunne de udsatte familier have kunnet hente det gratis i containeren ved butikken - eller måske selv have lavet en ordning med nævnte butik.

Desuden har maden allerede overskredet sidste holdbarhedsdato, hvilket betyder, at ingen ved om familierne overhovedet kan nå igennem alt det indkøbte, før det virkelig skal smides ud. Jeg ved ikke.. Jeg synes nok bare, at man, hvis man virkelig vil hjælpe folk, ikke kræver noget til gengæld - og især ikke, når folk ikke rigtigt har noget at give af. Jeg håber virkelig at medlemskabet af foreningen i det mindste er gratis.
5
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 153
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 4186

Indlægaf Hunkat » 15. jul 2016, 14:00

Jeg har en - anonym - kollega som er mega upassende. Vedkommende har, igen, anonymt, lagt en artikel i chefens dueslag med overskriften "Dårlige ledere gør medarbejdere syge" (eller noget i den retning).
Chefen er gået på ferie så det bliver det første h*n ser når h*n kommer tilbage.

Det er fandme lavt. Og grænsende til mobning. Det er upassende. Hvis man har sådan noget på hjertet så tager man den ansigt til ansigt, til MUS (som lige er blevet afholdt) eller når behovet opstår.
22
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 730
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 6620

Indlægaf Dikus » 15. jul 2016, 14:10

Smiling_Goat skrev:Jeg synes altså, der er noget lidt upassende over det her: http://nyheder.tv2.dk/samfund/2016-07-1 ... or-en-slik

Altså, det er mad, der er for gammelt, som de her brødre får udleveret gratis af supermarkedet, som ellers ville have smidt det ud. Det stiller de op i en lade, og så sælger de det til udsatte/fattige familier - hvis de altså har meldt sig ind i deres forening først. Jeg synes virkelig, det lugter af opportunisme. Hvis de nu ikke, havde fået det udleveret, ville supermarkedet bare have smidt det ud, og så kunne de udsatte familier have kunnet hente det gratis i containeren ved butikken - eller måske selv have lavet en ordning med nævnte butik.

Desuden har maden allerede overskredet sidste holdbarhedsdato, hvilket betyder, at ingen ved om familierne overhovedet kan nå igennem alt det indkøbte, før det virkelig skal smides ud. Jeg ved ikke.. Jeg synes nok bare, at man, hvis man virkelig vil hjælpe folk, ikke kræver noget til gengæld - og især ikke, når folk ikke rigtigt har noget at give af. Jeg håber virkelig at medlemskabet af foreningen i det mindste er gratis.

Mon ikke de trods alt skal have dækket noget løn og lokale ind? Selvom varerne er gratis?
0
Smiling_Goat
Kort karma: 512
Likede indlæg: 6964

Indlægaf Smiling_Goat » 15. jul 2016, 15:41

Dikus skrev:
Smiling_Goat skrev:Jeg synes altså, der er noget lidt upassende over det her: http://nyheder.tv2.dk/samfund/2016-07-1 ... or-en-slik

Mon ikke de trods alt skal have dækket noget løn og lokale ind? Selvom varerne er gratis?

Så vidt jeg har forstået, er de kun dem selv, men det med lokalet, kan jeg måske godt følge.. De er trods alt i en lade, og hvis de skal betale leje for den, giver betalingen måske mening.

Jeg ved bare, der er lignende tiltag i Aarhus, hvor det er gratis at få maden udleveret, og det er jeg nok lidt farvet af.
0
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 730
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 6620

Indlægaf Dikus » 15. jul 2016, 15:53

Smiling_Goat skrev:
Dikus skrev:

Så vidt jeg har forstået, er de kun dem selv, men det med lokalet, kan jeg måske godt følge.. De er trods alt i en lade, og hvis de skal betale leje for den, giver betalingen måske mening.

Jeg ved bare, der er lignende tiltag i Aarhus, hvor det er gratis at få maden udleveret, og det er jeg nok lidt farvet af.

Nåh ja. Hvis det kun er dem og det er i deres egen lade -og der er åbent et par timer i weekenden, så de kan passe almindeligt arbejde. Så ligner det lige knap så meget frivilligt arbejde...
1
Brugeravatar
Myresluger
Kort karma: 13
Likede indlæg: 411

Indlægaf Myresluger » 15. jul 2016, 18:05

Jeg er på sommerferie og knækkede en tand til morgenmaden. Det er upasssende! Håber jeg kan klare mig uden tandlæge til vi kommer hjem.
0
IrmaPigen
Kort karma: 130
Likede indlæg: 1311

Indlægaf IrmaPigen » 15. jul 2016, 21:31

Det er mega-upassende, at Midnight In Paris starter på DR2, lige præcis når jeg skal sove (foretog bare lige det sidste zap inden min højre pegefinger skulle ramme dem røde off knap)
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 603
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 11482

Indlægaf icelady » 15. jul 2016, 22:33

Der skal betales kontingent (200 kr for et år) og de penge bruges så som støtte til udsatte personer.
3
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1661

Indlægaf hotlips » 20. jul 2016, 15:03

Jeg er i landbohøjskolens have og fint nok folk ligger i bar røv jeg er ret ligeglad men lad dog være med at lave hønserøv fordi nogen mærkeligt nok er her for at se plantesamlingerne.

Og nej det er ikke valgfrit om man lader ungerne cykle når der står cykling forbudt ved indgangen men selvom det ikke står på skiltet så er det heller ikke okay at lade sine børn slås i bedene.

Hører det under at være upassende at tæve folk med et skilt mens man brøler "det er dig dig diiig der giver andre forældre et dårligt ry? "..der må være noget med formildende omstændigheder.
14
Dr_bp
Kort karma: 58
Likede indlæg: 566

Indlægaf Dr_bp » 20. jul 2016, 15:18

En på min fb har delt en video af en kvinde der bliver skudt i hovedet fordi hun ikke bærer niqab. Jeg ved ikke om den er fake, men jeg synes det er grænseoverskridende og upassende at poste sådan en video. Jeg har meldt den til fb og håber at de tager den af.
4
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 164
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 2204

Indlægaf Purple Haze » 20. jul 2016, 19:16

Dr_bp skrev:En på min fb har delt en video af en kvinde der bliver skudt i hovedet fordi hun ikke bærer niqab. Jeg ved ikke om den er fake, men jeg synes det er grænseoverskridende og upassende at poste sådan en video. Jeg har meldt den til fb og håber at de tager den af.

Med mindre hun har bare bryster samtidig, så sker der nok ikke noget .
5
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.

Tilbage til "Generelt"