Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3348

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Hunkat » 15. jul 2016, 14:00

Jeg har en - anonym - kollega som er mega upassende. Vedkommende har, igen, anonymt, lagt en artikel i chefens dueslag med overskriften "Dårlige ledere gør medarbejdere syge" (eller noget i den retning).
Chefen er gået på ferie så det bliver det første h*n ser når h*n kommer tilbage.

Det er fandme lavt. Og grænsende til mobning. Det er upassende. Hvis man har sådan noget på hjertet så tager man den ansigt til ansigt, til MUS (som lige er blevet afholdt) eller når behovet opstår.
22
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 680
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5925

Indlægaf Dikus » 15. jul 2016, 14:10

Smiling_Goat skrev:Jeg synes altså, der er noget lidt upassende over det her: http://nyheder.tv2.dk/samfund/2016-07-1 ... or-en-slik

Altså, det er mad, der er for gammelt, som de her brødre får udleveret gratis af supermarkedet, som ellers ville have smidt det ud. Det stiller de op i en lade, og så sælger de det til udsatte/fattige familier - hvis de altså har meldt sig ind i deres forening først. Jeg synes virkelig, det lugter af opportunisme. Hvis de nu ikke, havde fået det udleveret, ville supermarkedet bare have smidt det ud, og så kunne de udsatte familier have kunnet hente det gratis i containeren ved butikken - eller måske selv have lavet en ordning med nævnte butik.

Desuden har maden allerede overskredet sidste holdbarhedsdato, hvilket betyder, at ingen ved om familierne overhovedet kan nå igennem alt det indkøbte, før det virkelig skal smides ud. Jeg ved ikke.. Jeg synes nok bare, at man, hvis man virkelig vil hjælpe folk, ikke kræver noget til gengæld - og især ikke, når folk ikke rigtigt har noget at give af. Jeg håber virkelig at medlemskabet af foreningen i det mindste er gratis.

Mon ikke de trods alt skal have dækket noget løn og lokale ind? Selvom varerne er gratis?
0
Smiling_Goat
Kort karma: 469
Likede indlæg: 5942

Indlægaf Smiling_Goat » 15. jul 2016, 15:41

Dikus skrev:
Smiling_Goat skrev:Jeg synes altså, der er noget lidt upassende over det her: http://nyheder.tv2.dk/samfund/2016-07-1 ... or-en-slik

Altså, det er mad, der er for gammelt, som de her brødre får udleveret gratis af supermarkedet, som ellers ville have smidt det ud. Det stiller de op i en lade, og så sælger de det til udsatte/fattige familier - hvis de altså har meldt sig ind i deres forening først. Jeg synes virkelig, det lugter af opportunisme. Hvis de nu ikke, havde fået det udleveret, ville supermarkedet bare have smidt det ud, og så kunne de udsatte familier have kunnet hente det gratis i containeren ved butikken - eller måske selv have lavet en ordning med nævnte butik.

Desuden har maden allerede overskredet sidste holdbarhedsdato, hvilket betyder, at ingen ved om familierne overhovedet kan nå igennem alt det indkøbte, før det virkelig skal smides ud. Jeg ved ikke.. Jeg synes nok bare, at man, hvis man virkelig vil hjælpe folk, ikke kræver noget til gengæld - og især ikke, når folk ikke rigtigt har noget at give af. Jeg håber virkelig at medlemskabet af foreningen i det mindste er gratis.

Mon ikke de trods alt skal have dækket noget løn og lokale ind? Selvom varerne er gratis?

Så vidt jeg har forstået, er de kun dem selv, men det med lokalet, kan jeg måske godt følge.. De er trods alt i en lade, og hvis de skal betale leje for den, giver betalingen måske mening.

Jeg ved bare, der er lignende tiltag i Aarhus, hvor det er gratis at få maden udleveret, og det er jeg nok lidt farvet af.
0
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 680
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5925

Indlægaf Dikus » 15. jul 2016, 15:53

Smiling_Goat skrev:
Dikus skrev:

Så vidt jeg har forstået, er de kun dem selv, men det med lokalet, kan jeg måske godt følge.. De er trods alt i en lade, og hvis de skal betale leje for den, giver betalingen måske mening.

Jeg ved bare, der er lignende tiltag i Aarhus, hvor det er gratis at få maden udleveret, og det er jeg nok lidt farvet af.

Nåh ja. Hvis det kun er dem og det er i deres egen lade -og der er åbent et par timer i weekenden, så de kan passe almindeligt arbejde. Så ligner det lige knap så meget frivilligt arbejde...
1
Brugeravatar
Myresluger
Kort karma: 13
Likede indlæg: 331

Indlægaf Myresluger » 15. jul 2016, 18:05

Jeg er på sommerferie og knækkede en tand til morgenmaden. Det er upasssende! Håber jeg kan klare mig uden tandlæge til vi kommer hjem.
0
IrmaPigen
Kort karma: 76
Likede indlæg: 944

Indlægaf IrmaPigen » 15. jul 2016, 21:31

Det er mega-upassende, at Midnight In Paris starter på DR2, lige præcis når jeg skal sove (foretog bare lige det sidste zap inden min højre pegefinger skulle ramme dem røde off knap)
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 556
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10347

Indlægaf icelady » 15. jul 2016, 22:33

Der skal betales kontingent (200 kr for et år) og de penge bruges så som støtte til udsatte personer.
3
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1316

Indlægaf hotlips » 20. jul 2016, 15:03

Jeg er i landbohøjskolens have og fint nok folk ligger i bar røv jeg er ret ligeglad men lad dog være med at lave hønserøv fordi nogen mærkeligt nok er her for at se plantesamlingerne.

Og nej det er ikke valgfrit om man lader ungerne cykle når der står cykling forbudt ved indgangen men selvom det ikke står på skiltet så er det heller ikke okay at lade sine børn slås i bedene.

Hører det under at være upassende at tæve folk med et skilt mens man brøler "det er dig dig diiig der giver andre forældre et dårligt ry? "..der må være noget med formildende omstændigheder.
14
Dr_bp
Kort karma: 58
Likede indlæg: 561

Indlægaf Dr_bp » 20. jul 2016, 15:18

En på min fb har delt en video af en kvinde der bliver skudt i hovedet fordi hun ikke bærer niqab. Jeg ved ikke om den er fake, men jeg synes det er grænseoverskridende og upassende at poste sådan en video. Jeg har meldt den til fb og håber at de tager den af.
4
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 145
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 1916

Indlægaf Purple Haze » 20. jul 2016, 19:16

Dr_bp skrev:En på min fb har delt en video af en kvinde der bliver skudt i hovedet fordi hun ikke bærer niqab. Jeg ved ikke om den er fake, men jeg synes det er grænseoverskridende og upassende at poste sådan en video. Jeg har meldt den til fb og håber at de tager den af.

Med mindre hun har bare bryster samtidig, så sker der nok ikke noget .
5
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Vinaia
Kort karma: 12
Likede indlæg: 261

Indlægaf Vinaia » 21. jul 2016, 04:39

Jeg synes, det er mega upassende, at min datter valgte at stå op i dag kl. 4.40. Især fordi jeg først faldt i søvn omkring midnat.
1
Blessed with three dogs, a daughter, and the ability to find four-leaf clovers. :P
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1640

Indlægaf dykkersild » 21. jul 2016, 06:51

Hunkat skrev:Jeg har en - anonym - kollega som er mega upassende. Vedkommende har, igen, anonymt, lagt en artikel i chefens dueslag med overskriften "Dårlige ledere gør medarbejdere syge" (eller noget i den retning).
Chefen er gået på ferie så det bliver det første h*n ser når h*n kommer tilbage.

Det er fandme lavt. Og grænsende til mobning. Det er upassende. Hvis man har sådan noget på hjertet så tager man den ansigt til ansigt, til MUS (som lige er blevet afholdt) eller når behovet opstår.

Det havde jeg altså taget en snak med selvsamme kollega om. Der havde jeg blandet mig, ganske enkelt og diskret. Det er altså for dlb.moralsk og i min verden mobning, at lægge grimme, anonyme beskeder om at personen ikke gør sit job ordentligt. Det er på børnehavestadiet. Man er altså en dårlig kollega hvis man opfører sig på den måde - det er så lidt konstruktivt som det kan være.
6
Smiling_Goat
Kort karma: 469
Likede indlæg: 5942

Indlægaf Smiling_Goat » 21. jul 2016, 10:53

dykkersild skrev:
Hunkat skrev:Jeg har en - anonym - kollega som er mega upassende. Vedkommende har, igen, anonymt, lagt en artikel i chefens dueslag med overskriften "Dårlige ledere gør medarbejdere syge" (eller noget i den retning).

Det havde jeg altså taget en snak med selvsamme kollega om. Der havde jeg blandet mig, ganske enkelt og diskret. Det er altså for dlb.moralsk og i min verden mobning, at lægge grimme, anonyme beskeder om at personen ikke gør sit job ordentligt. Det er på børnehavestadiet. Man er altså en dårlig kollega hvis man opfører sig på den måde - det er så lidt konstruktivt som det kan være.

Man kunne også, nede i det ene hjørne, skrive: "Venlig hilsen" og så pgl. kollegas navn :fløjt: .. Så er det da ikke en helt gratis sviner :P, og vedkommende kan selv bakse med, om hun vil stå ved sine udgydelser eller føle sig som et skvat, fordi hun kun kan finde ud af at levere den slags anonymt og konsekvensfrit.

(Jeg kunne ikke finde på det, men jeg synes, det kunne være lidt fedt. I hvert fald i teorien.)
3
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3348

Indlægaf Hunkat » 21. jul 2016, 11:03

Smiling_Goat skrev:
dykkersild skrev:

Man kunne også, nede i det ene hjørne, skrive: "Venlig hilsen" og så pgl. kollegas navn :fløjt: .. Så er det da ikke en helt gratis sviner :P, og vedkommende kan selv bakse med, om hun vil stå ved sine udgydelser eller føle sig som et skvat, fordi hun kun kan finde ud af at levere den slags anonymt og konsekvensfrit.

(Jeg kunne ikke finde på det, men jeg synes, det kunne være lidt fedt. I hvert fald i teorien.)

Desværre ved jeg ikke hvem der gjorde det, vedkommende har været helt anonym og det ser ikke ud til at nogen har opdaget at det er sket før vedkommende var over alle bjerge.

Men jeg kan jo så opdatere og sige at jeg endte med at smide den ud. Jeg synes det var for groft.
26
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1640

Indlægaf dykkersild » 21. jul 2016, 12:35

Desværre ved jeg ikke hvem der gjorde det, vedkommende har været helt anonym og det ser ikke ud til at nogen har opdaget at det er sket før vedkommende var over alle bjerge.

Men jeg kan jo så opdatere og sige at jeg endte med at smide den ud. Jeg synes det var for groft.

Godt Hunkat - det havde jeg også gjort :klap: Jeg havde nok også lige ladet en mærkning falde om, at jeg havde gjort selv samme - f.eks. ved frokosten. Så kunne den kollega blot henvende sig til mig for en afklaring af hvorfor jeg valgte at gøre det.
0

Tilbage til "Generelt"