Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1285

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf hotlips » 21. jul 2016, 14:39

Hunkat skrev:
Smiling_Goat skrev:
dykkersild skrev:
Hunkat skrev:Jeg har en - anonym - kollega som er mega upassende. Vedkommende har, igen, anonymt, lagt en artikel i chefens dueslag med overskriften "Dårlige ledere gør medarbejdere syge" (eller noget i den retning).
Chefen er gået på ferie så det bliver det første h*n ser når h*n kommer tilbage.

Det er fandme lavt. Og grænsende til mobning. Det er upassende. Hvis man har sådan noget på hjertet så tager man den ansigt til ansigt, til MUS (som lige er blevet afholdt) eller når behovet opstår.

Det havde jeg altså taget en snak med selvsamme kollega om. Der havde jeg blandet mig, ganske enkelt og diskret. Det er altså for dlb.moralsk og i min verden mobning, at lægge grimme, anonyme beskeder om at personen ikke gør sit job ordentligt. Det er på børnehavestadiet. Man er altså en dårlig kollega hvis man opfører sig på den måde - det er så lidt konstruktivt som det kan være.

Man kunne også, nede i det ene hjørne, skrive: "Venlig hilsen" og så pgl. kollegas navn :fløjt: .. Så er det da ikke en helt gratis sviner :P, og vedkommende kan selv bakse med, om hun vil stå ved sine udgydelser eller føle sig som et skvat, fordi hun kun kan finde ud af at levere den slags anonymt og konsekvensfrit.

(Jeg kunne ikke finde på det, men jeg synes, det kunne være lidt fedt. I hvert fald i teorien.)

Desværre ved jeg ikke hvem der gjorde det, vedkommende har været helt anonym og det ser ikke ud til at nogen har opdaget at det er sket før vedkommende var over alle bjerge.

Men jeg kan jo så opdatere og sige at jeg endte med at smide den ud. Jeg synes det var for groft.

Måske kunne man gøre opmærksom på der er et problem, jeg ved ikke om man holder fællesmøder-sgtigt hvor du er men jeg synes egentlig det er noget der burde tages op... Tænk at komme og få sådan en seddel, det tænker jeg nogen godt kunne tage meget tungt og det er da synd.

Måske er der også nogen der får dem som synes det er for flovt at sige så jeg ville synes det er værd at overveje at få sagt sår'n højt og kollektivt at hvis man gør den slags hører man under organismer der er lavere end navlesvamp.
1
DenBlødeJyde
Kort karma: 77
Likede indlæg: 896

Indlægaf DenBlødeJyde » 22. jul 2016, 06:56

Nu ved jeg ikke om der er en TR eller Arbejdsmiljørepræsentant. Men jeg ville få en af dem til, at tage det op.

Sådan noget kan virkelig være grobund for en dårligt arbejdsmiljø, og hvis vedkommende virkelig mener at chefen er så dårlig, så er det alligevel de to vedkommende skal have fat i.
6
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3266

Indlægaf Hunkat » 22. jul 2016, 07:04

Der er desværre allerede afsindigt dårligt arbejdsmiljø i afdelingen og det har været oppe og vende i et utal af sammenhænge. HR har været indenover, jamen der er snart ikke det der ikke er forsøgt, ud over at skifte chefen ud selvfølgelig. Og det er helt klart et ledelsesproblem, det kunne en blind mand spotte på et sekund. Svingdøren i afdelingen drejer så stærkt at man kunne bruge den som ventilator.

Og der er faktisk en regel om at hvis man hænger artikler op (f.eks. om ergonomi eller stress) så skal man skrive initialer på, netop for at man ikke skal kunne lave de der skjulte svinere. Men det var vedkommende så ikke interesseret i.
0
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
Vinaia
Kort karma: 12
Likede indlæg: 258

Indlægaf Vinaia » 23. jul 2016, 06:29

Jeg synes nedenstående var upassende - men jeg er så heller ikke vant til at rejse med offentlig transport. Så jeg ved ikke, om det er normen og generelt tolereret, at voksne mænd, der står og venter på at komme af toget, læner bagdelen op ad de andre passagerers sæde, så vedkommende (mig) lige bliver gnubbet på skulderen/baghovedet af nævnte mandspersons røv. Bvadr. :naughty:
4
Blessed with three dogs, a daughter, and the ability to find four-leaf clovers. :P
Smiling_Goat
Kort karma: 460
Likede indlæg: 5864

Indlægaf Smiling_Goat » 24. jul 2016, 16:36

Jeg oplevede lige noget helt ekstremt upassende på stranden i dag.

Jeg gik foran en ret tyk kvinde og hendes lige så tykke mand. Lidt fremme kom en lidt tykkere kvinde gående imod os. Det lagde jeg mærke til, da den tykke kvinde bag mig højlydt sagde: "Se hende der, hun er godt nok stor. Hun er større end mig." Det i sig selv fik næsten min hjerne til at eksplodere, for wtf dame? Jeg tænkte så, at det kunne være, manden ville sige noget til hende om passende adfærd, når man er ude blandt andre, men nææh.. For han syntes lige, at han ville bidrage med: "Ja, det må være sygdom."

Wtf mennesker?!

Jeg havde en gevaldig lyst til at dreje rundt og fortælle dem, præcist hvor upassende, jeg syntes deres adfærd var, men den kvinde, de talte så grimt om, var inden for hørevidde. Jeg bad til, at hun ikke havde været opmærksom på deres udgydelser, og så kunne jeg jo ikke så godt begynde at tale højlydt om det. Selvom jeg går ud fra, det er den slags, der skal til for at idioterne (for det er de) stopper.

Og jeg synes endda, den kvinde, de talte så grimt om, var så mega sej. Hun kom gående imod os i intet andet end en badedragt, og jeg må antage, at hun har hørt kommentarer af samme type, som dem jeg var vidne til, før. Alligevel havde hun altså modet til at tage den badedragt på og gå på stranden, fordi hun har lyst. Jeg er klar over, at det er langt ude, at jeg finder det sejt - det burde det virkelig ikke være - men jeg tror, rigtig mange gemmer sig, fordi de frygter den slags ulækre udtalelser. Så enhver, der tænker: "Næh, det gider jeg faktisk ikke ligge under for. Fuck dem" er i min bog noget nær de sejeste mennesker i verden. Endnu mere grotekst var det så, at hende, den ondskabsfulde kvinde, havde dækket sig til med en sarong - formentligt fordi hun var utilpas med sin størrelse. Det behøvede man måske ikke være, hvis man kunne gå i fred på gaden uden at blive udsat for psykisk vold, vel dame?
27
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 422
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 5920

Indlægaf LadyFox » 26. jul 2016, 10:04

Den mand der gik forbi mig igår og helt uprovokeret hvæsede "perkerkælling" lige op i mit ansigt var upassende..
3
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 936
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8443

Indlægaf 2SHY » 26. jul 2016, 10:32

LadyFox skrev:Den mand der gik forbi mig igår og helt uprovokeret hvæsede "perkerkælling" lige op i mit ansigt var upassende..

:8: Årh hvad!?! :sur: Fuck en nar!
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
LadyFox

Indlægaf LadyFox » 26. jul 2016, 10:45

2SHY skrev:
LadyFox skrev:Den mand der gik forbi mig igår og helt uprovokeret hvæsede "perkerkælling" lige op i mit ansigt var upassende..

:8: Årh hvad!?! :sur: Fuck en nar!

Helt vildt. Ved ikke lige hvad det kom af :stoned: Bitre mand.
1
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
HappyQ
Kort karma: 111
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 753

Indlægaf HappyQ » 26. jul 2016, 11:30

Sikke en hjernedød nar - han skulle have haft et par dummeflade :sur:
4
23-06-16 :love2:
Sjo
Kort karma: 62
Likede indlæg: 1008

Indlægaf Sjo » 26. jul 2016, 12:20

Det er upassende af mig ikke at læse dette indlæg ordentligt. Jeg læste "peberkælling" og kortede på det.
5
Vor herre til fucking pipirøvhest altså!
Brugeravatar
LadyFox

Indlægaf LadyFox » 26. jul 2016, 12:28

Sjo skrev:

Det er upassende af mig ikke at læse dette indlæg ordentligt. Jeg læste "peberkælling" og kortede på det.

Peberkælling er et meget bedre ord :lol:
3
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 161
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 2515

Indlægaf Mi55y » 27. jul 2016, 12:12

Jeg har solgt noget igennem gul og gratis, og de var så forbi i går for at hente det - sammen med deres helvedesyngel, en dreng på omkring de 4-5 år. Han startede med at åbne døren og gå ind på mit soveværelse!? Derefter begyndte han at rode mine ting igennem og stille spørgsmål til dette og hint. Til sidst skulle han da også lige åbne dørene til de andre værelser i lejligheden og vade derind... WTF!? Jeg havde travlt med at vise faren noget, og moren stod bare sådan lidt opgivende og fortalte drengen, at nu skulle han altså holde op...

Ej, det var bare så surrealistisk og grænseoverskridende på den måde at få sit hjem invaderet af et fremmed barn! Havde det været mig, der var forælder i den situation, havde jeg pronto sat mig ned i bilen med ungen... Og det er vel egentlig forældrene og deres mangel på opdragelse, der er upassende fremfor drengen...
21
Frisk på brætspil i Århus? viewtopic.php?f=5&t=4972

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 869
Likede indlæg: 11678

Indlægaf Dirtylittledevil » 27. jul 2016, 12:22

Mi55y skrev:Jeg har solgt noget igennem gul og gratis, og de var så forbi i går for at hente det - sammen med deres helvedesyngel, en dreng på omkring de 4-5 år. Han startede med at åbne døren og gå ind på mit soveværelse!? Derefter begyndte han at rode mine ting igennem og stille spørgsmål til dette og hint. Til sidst skulle han da også lige åbne dørene til de andre værelser i lejligheden og vade derind... WTF!? Jeg havde travlt med at vise faren noget, og moren stod bare sådan lidt opgivende og fortalte drengen, at nu skulle han altså holde op...

Ej, det var bare så surrealistisk og grænseoverskridende på den måde at få sit hjem invaderet af et fremmed barn! Havde det været mig, der var forælder i den situation, havde jeg pronto sat mig ned i bilen med ungen... Og det er vel egentlig forældrene og deres mangel på opdragelse, der er upassende fremfor drengen...

Aj en træls omgang da :shock:
Jeg kom lige til at tænke på noget lignende jeg oplevede, det var engang hvor jeg var "hus-passer" for noget familie i en ferie. Naboerne kom så forbi inklusiv en cirka 3 årig søn, de skulle faktisk bare aflevere et eller andet de havde lånt. Imens jeg står og snakker med manden hører jeg barnet sige til damen at han skal på toilettet. I stedet for at gå hjem til dem selv går de ind på "mit" toilet :s og efter de er gået opdager jeg så oven i købet at det ikke kun var "Nr. 1" han skulle... OG at de åbenbart ikke var de typer som er familiære med toiletbørster.
0
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 553
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10255

Indlægaf icelady » 27. jul 2016, 16:39

http://www.ft.dk/samling/20151/almdel/fou/bilag/158/1654469/index.htm

Jeg er nok ret upassende, da min første tanke var "Korrektur og stavekontrol ville gøre en forskel."
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 27. jul 2016, 17:07

Jeg synes alligevel det var rimelig upassende, da en pårørende til en patient i dag, lige klappede mig på maven (som ironisk nok er det sted jeg er mindst tyk), og spurgte om man godt kunne være sygeplejerske, når man er overvægtig. Ja, det går da egentlig meget godt..
Derefter brillierede hun med at påpege et par "skønhedsfejl" hos andre kollegaer, hun lige havde spottet, og kommenterede, at vi da nok ikke var en så udseendemæssigt heldig afdeling.
Seriøst, wtf?! Vi går her, og redder liv, rehabiliterer og knokler løs for bl.a. hendes pårørende, og det er da røvligegyldigt om jeg er tyk, min kollega har bumser etc etc, når vi er dygtige til det vi gør, og vi ikke er hæmmet i vores job?
Jeg vil gerne selv tabe mig, og er langsomt i gang, men det er fandeme da for sundheden, ikke for at please andre, og jeg synes i øvrigt selv jeg er temmelig pæn, nå :D :lol:

(hun fik også lige indskudt, at tykke mennesker jo aldrig dyrkede motion. Nå, så ved jeg sgu ikke hvad det der løb og styrke/holdtræning nogle gange om ugen, cykling hver dag og 10-16000 skridt på jobbet 5 dage om ugen er...)
23
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.

Tilbage til "Generelt"