Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Badesandalen
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1448

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Badesandalen » 30. jul 2016, 16:12

Det er upassende hvor træt jeg bliver når jeg har brugt dagen sammen med min niece. Og det er ikke engang fordi vi har lavet noget vildt; vi har set Shrek, spist frokost, spillet et spil og leget med papmache.
1
Har brugt for lang tid på' gå rundt og dukke mig
Lukket døre til de rum hvor der var spejl
Skiftet kurs, nu' jeg forenet med mine fejl
De' jo o-o-o-o-o-o-okay

Brugeravatar
Vinaia
Kort karma: 12
Likede indlæg: 259

Indlægaf Vinaia » 30. jul 2016, 19:50

Badesandalen skrev:Det er upassende hvor træt jeg bliver når jeg har brugt dagen sammen med min niece. Og det er ikke engang fordi vi har lavet noget vildt; vi har set Shrek, spist frokost, spillet et spil og leget med papmache.

Story of my life every single day. Og det er endda mit eget barn. :genert:
3
Blessed with three dogs, a daughter, and the ability to find four-leaf clovers. :P
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 869
Likede indlæg: 11696

Indlægaf Dirtylittledevil » 30. jul 2016, 19:51

Vinaia skrev:
Badesandalen skrev:Det er upassende hvor træt jeg bliver når jeg har brugt dagen sammen med min niece. Og det er ikke engang fordi vi har lavet noget vildt; vi har set Shrek, spist frokost, spillet et spil og leget med papmache.

Det er nok derfor børn hedder "Energivampyrer" på norsk :P
1
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
Badesandalen
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1448

Indlægaf Badesandalen » 30. jul 2016, 19:57

Vinaia skrev:

Eeej, det kunne jeg slet ikke holde til. :gisp:
0
Har brugt for lang tid på' gå rundt og dukke mig
Lukket døre til de rum hvor der var spejl
Skiftet kurs, nu' jeg forenet med mine fejl
De' jo o-o-o-o-o-o-okay

Brugeravatar
Dirtylittledevil

Indlægaf Dirtylittledevil » 30. jul 2016, 20:07

Kommentarsporet til en tilfældig artikel om en ung pige der ikke er kommet ind på sit drømmestudie
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/ ... de/6213457
Det er ikke småting folket mener om hende. Curlingbarn, stjerneneurotiker, hun burde gå i lære som thailuder, hun burde få job som side 9 pige, hun er en attention whore.
4
Brugeravatar
Myresluger
Likede indlæg: 323

Indlægaf Myresluger » 30. jul 2016, 20:09

Myg er upassende. Jeg har stået udenfor og fået en snak med genboen ikke nok med at jeg har fået en flok myggestik på anklerne - det må man forvente når man har stupmebukser på. Men jeg har også fået myggestik på skuldrene gennem både en trøje og t-shirt. :forvirret: Og så har jeg selvfølgelig også høstet et par stik i ansigtet.... :panik:
2
Brugeravatar
Dirtylittledevil

Indlægaf Dirtylittledevil » 31. jul 2016, 18:06

En mand der lige skulle overbringe mig en mundtlig besked i dag. Han kiggede simpelthen så paralyseret på mine bryster så jeg stod og blev helt usikker på om jeg min havde fået en grim plet på min bluse eller hvad fanden der dog var galt. Men nej, jeg tjekkede bagefter og der var ingenting. Han må jo åbenbart have været meget brystfikseret.
6
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 161
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 2522

Indlægaf Mi55y » 1. aug 2016, 06:40

En leder på mit arbejde.

Jeg er leder af en arbejdsgruppe, som er i gang med at udvikle ny version af en meget essentiel arbejdsmanual. Vi har arbejdet på det i et halvt år, og nu havde jeg lavet final draft, som skulle godkendes på møde i næste uge. Han har så rykket sin ferie frem og kan ikke deltage i mødet. I stedet har han lavet en del kommentarer i dokumentet - som alle sammen UDELUKKENDE er kommentarer på ting, der er blevet vedtaget på møder for længe siden, hvor han også deltog. Og kommentarerne er i stil med: Det har jeg da ikke hørt noget om, klargør gerne.

Argh, jeg er rasende! Står selv og skal på en uges ferie i eftermiddag og møder ind samme dag, som godkendelsesmødet finder sted, og jeg gider simpelthen ikke tage mig af det...
1
Frisk på brætspil i Århus? viewtopic.php?f=5&t=4972

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 63
Likede indlæg: 781

Indlægaf Bimmerdyret » 1. aug 2016, 08:41

At kollega, der skulle passe biksen på arbejdet i ferien har efterladt mig 487 emails til besvarelse her efter ferien :cuss:
Og det hjælper ikke at kollega pippede om at der havde været så stille og intet at lave... :tie:
7
Flowergirl
Kort karma: 9
Likede indlæg: 149

Indlægaf Flowergirl » 1. aug 2016, 16:56

At min veninde malker mig for penge.
Hun inviterede mig på weekend hjemme hos hende. Vi havde ikke set hinanden i et halvt år da vi bor 2-3 timer fra hinanden.
For det første spørger hun mig om jeg vil bidrage med 100kr til det hun har handlet ind af mad til os. Og selvfølgelig vil jeg det, for vi lever begge på SU og man vil jo gerne passe lidt på med forbruget.
Jeg køber så slik til os + ansigtsmasker.
Om aftenen tager vi i byen for at få en enkel drink, og de koster hver 90kr og jeg ligger ud, men siger tydeligt, at hun så lige må overføre de 90kr for hendes drink til mig. Det nikker hun så ja til.
Næste dag er vi på shoppingtur, og hun får købt lidt i ikea. Da vi kommer ud begynder hun så at plapre om, at da jeg ikke havde givet hende en fødselsdagsgave tog hun bare den drink jeg lagde ud for, som en gave. Hun havde overvejet om jeg skulle betale for hendes varer i ikea da hun stod ved kassen, men hun synes dog alligevel at det var lidt for meget. Så hun tog bare drinken som gave. Blev fuldstændig mundlam! For det første er det 3 måneder siden at hun fyldte år, samt at jeg altså ikke var der til hendes fødselsdag da jeg var midt under en eksamen.
Det er ikke fordi at jeg ikke kan undvære de 90kr. Men hun gør bare det der gang på gang. Synes det er SÅ upassende, at hun bare nasser på en og kommer med langt ude forklaringer på, hvorfor hun mener at hun ikke skal betale tilbage...
8
Brugeravatar
Vinaia
Likede indlæg: 259

Indlægaf Vinaia » 1. aug 2016, 17:00

Flowergirl skrev:At min veninde malker mig for penge.
Hun inviterede mig på weekend hjemme hos hende. Vi havde ikke set hinanden i et halvt år da vi bor 2-3 timer fra hinanden.
For det første spørger hun mig om jeg vil bidrage med 100kr til det hun har handlet ind af mad til os. Og selvfølgelig vil jeg det, for vi lever begge på SU og man vil jo gerne passe lidt på med forbruget.
Jeg køber så slik til os + ansigtsmasker.
Om aftenen tager vi i byen for at få en enkel drink, og de koster hver 90kr og jeg ligger ud, men siger tydeligt, at hun så lige må overføre de 90kr for hendes drink til mig. Det nikker hun så ja til.
Næste dag er vi på shoppingtur, og hun får købt lidt i ikea. Da vi kommer ud begynder hun så at plapre om, at da jeg ikke havde givet hende en fødselsdagsgave tog hun bare den drink jeg lagde ud for, som en gave. Hun havde overvejet om jeg skulle betale for hendes varer i ikea da hun stod ved kassen, men hun synes dog alligevel at det var lidt for meget. Så hun tog bare drinken som gave. Blev fuldstændig mundlam! For det første er det 3 måneder siden at hun fyldte år, samt at jeg altså ikke var der til hendes fødselsdag da jeg var midt under en eksamen.
Det er ikke fordi at jeg ikke kan undvære de 90kr. Men hun gør bare det der gang på gang. Synes det er SÅ upassende, at hun bare nasser på en og kommer med langt ude forklaringer på, hvorfor hun mener at hun ikke skal betale tilbage...

What? :gisp:
Underligt alligevel. :tie:
7
Blessed with three dogs, a daughter, and the ability to find four-leaf clovers. :P
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 553
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10262

Indlægaf icelady » 2. aug 2016, 18:43

4
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Oveditlevsen
Kort karma: 21
Likede indlæg: 416

Indlægaf Oveditlevsen » 2. aug 2016, 18:50

Mi55y skrev:En leder på mit arbejde.

Jeg er leder af en arbejdsgruppe, som er i gang med at udvikle ny version af en meget essentiel arbejdsmanual. Vi har arbejdet på det i et halvt år, og nu havde jeg lavet final draft, som skulle godkendes på møde i næste uge. Han har så rykket sin ferie frem og kan ikke deltage i mødet. I stedet har han lavet en del kommentarer i dokumentet - som alle sammen UDELUKKENDE er kommentarer på ting, der er blevet vedtaget på møder for længe siden, hvor han også deltog. Og kommentarerne er i stil med: Det har jeg da ikke hørt noget om, klargør gerne.

Argh, jeg er rasende! Står selv og skal på en uges ferie i eftermiddag og møder ind samme dag, som godkendelsesmødet finder sted, og jeg gider simpelthen ikke tage mig af det...

Kan du ikke bare sende en mail til ham med link til mødereferaterne med besked om at han selv kan læse op på de møder han har været med til? :gruble:
6
Shmartiesh
Kort karma: 19
Likede indlæg: 105

Indlægaf Shmartiesh » 2. aug 2016, 19:06

Karkluden skrev:Jeg synes alligevel det var rimelig upassende, da en pårørende til en patient i dag, lige klappede mig på maven (som ironisk nok er det sted jeg er mindst tyk), og spurgte om man godt kunne være sygeplejerske, når man er overvægtig. Ja, det går da egentlig meget godt..
Derefter brillierede hun med at påpege et par "skønhedsfejl" hos andre kollegaer, hun lige havde spottet, og kommenterede, at vi da nok ikke var en så udseendemæssigt heldig afdeling.
Seriøst, wtf?! Vi går her, og redder liv, rehabiliterer og knokler løs for bl.a. hendes pårørende, og det er da røvligegyldigt om jeg er tyk, min kollega har bumser etc etc, når vi er dygtige til det vi gør, og vi ikke er hæmmet i vores job?
Jeg vil gerne selv tabe mig, og er langsomt i gang, men det er fandeme da for sundheden, ikke for at please andre, og jeg synes i øvrigt selv jeg er temmelig pæn, nå :D :lol:

(hun fik også lige indskudt, at tykke mennesker jo aldrig dyrkede motion. Nå, så ved jeg sgu ikke hvad det der løb og styrke/holdtræning nogle gange om ugen, cykling hver dag og 10-16000 skridt på jobbet 5 dage om ugen er...)

Jeg er blevet spurgt om jeg er gravid jeg ved ikke hvor mange gange efterhånden :( :s Nogen gange spørger folk ikke, de antager det bare..

Og en dag hvor jeg var lige ved at hoppe på cyklen efter arbejde, kom der en gammel mand forbi og spurgte om jeg havde det hårdt. Jeg kiggede lidt undrende på ham og han sagde det lød som om jeg havde det hårdt. 2. Sek inden han gik forbi mig nøs jeg, og det kan da godt udløse et stort suk... Men seriøst? Jeg sagde jeg bare nøs og det mente han vist ikke passede for jeg lignede en der havde nok at slåsse med... Jeg var helt paf. Her stod jeg bare og ville cykle hjem, men nej nej, først skulle jeg lige chikaneres..
Han er vist beboer på det plejehjem som ligger ved det lokalcenter jeg arbejder på, og jeg har besluttet mig for at hvis han nogensinde siger noget igen, så skal han fandme have svar på tiltale.

Jeg har nogle gange tænkt om vi som sygepl. Er mere udsatte for chikane fordi vi arbejder med mennesker og med så mange forskellige mennesker. Og de pårørende..... :stoned:
3
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 2. aug 2016, 19:13

Shmartiesh skrev:
Karkluden skrev:Jeg synes alligevel det var rimelig upassende, da en pårørende til en patient i dag, lige klappede mig på maven (som ironisk nok er det sted jeg er mindst tyk), og spurgte om man godt kunne være sygeplejerske, når man er overvægtig. Ja, det går da egentlig meget godt..
Derefter brillierede hun med at påpege et par "skønhedsfejl" hos andre kollegaer, hun lige havde spottet, og kommenterede, at vi da nok ikke var en så udseendemæssigt heldig afdeling.
Seriøst, wtf?! Vi går her, og redder liv, rehabiliterer og knokler løs for bl.a. hendes pårørende, og det er da røvligegyldigt om jeg er tyk, min kollega har bumser etc etc, når vi er dygtige til det vi gør, og vi ikke er hæmmet i vores job?
Jeg vil gerne selv tabe mig, og er langsomt i gang, men det er fandeme da for sundheden, ikke for at please andre, og jeg synes i øvrigt selv jeg er temmelig pæn, nå :D :lol:

(hun fik også lige indskudt, at tykke mennesker jo aldrig dyrkede motion. Nå, så ved jeg sgu ikke hvad det der løb og styrke/holdtræning nogle gange om ugen, cykling hver dag og 10-16000 skridt på jobbet 5 dage om ugen er...)

Jeg er blevet spurgt om jeg er gravid jeg ved ikke hvor mange gange efterhånden :( :s Nogen gange spørger folk ikke, de antager det bare..

Og en dag hvor jeg var lige ved at hoppe på cyklen efter arbejde, kom der en gammel mand forbi og spurgte om jeg havde det hårdt. Jeg kiggede lidt undrende på ham og han sagde det lød som om jeg havde det hårdt. 2. Sek inden han gik forbi mig nøs jeg, og det kan da godt udløse et stort suk... Men seriøst? Jeg sagde jeg bare nøs og det mente han vist ikke passede for jeg lignede en der havde nok at slåsse med... Jeg var helt paf. Her stod jeg bare og ville cykle hjem, men nej nej, først skulle jeg lige chikaneres..
Han er vist beboer på det plejehjem som ligger ved det lokalcenter jeg arbejder på, og jeg har besluttet mig for at hvis han nogensinde siger noget igen, så skal han fandme have svar på tiltale.

Jeg har nogle gange tænkt om vi som sygepl. Er mere udsatte for chikane fordi vi arbejder med mennesker og med så mange forskellige mennesker. Og de pårørende..... :stoned:

Gud hvor flabet altså. Det hele egentlig. Mit held mht. min overvægt er (tror jeg), at det er fordelt ret meget, og at det er helt tydeligt, at jeg bare er tyk :lol: Medmindre jeg har spist pasta eller hvidt brød :lol:
Men altså årh.. nogle mennesker. Han lyder sgu som en røv ham den sidste.

Jeg synes også, man skal sige fra. Én ting er demente patienter eller patienter i krise, der får vippet en finke af panden. Nårh ja. Men direkte ubehøvlethed, det gider jeg sgu ikke. Det er så første gang jeg har oplevet noget mht min vægt. Normalt kommenterer folk bare på, at man ser træt ud, eller ikke har makeup på. Ja, undskyld, jeg ikke ligner Victoria Fucking Secrets, mens jeg står her, og redder liv med overbelægning... :genert:

Og tror du har 100% ret i det sidste. De fleste er jo heldigvis søde og rare, men der er godt nok nogle, der virkelig ikke er, og det er ikke altid pga. kognitive vanskeligheder eller stor krise. Indimellem er det sgu bare dårlig opdragelse og nedern personlighed..
3
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.

Tilbage til "Generelt"