Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
OberstNasig
Kort karma: 50
Likede indlæg: 469

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf OberstNasig » 5. aug 2016, 18:21

cola skrev:
OberstNasig skrev:Jeg troede ikke at det kunne lade sig gøre. Som i slet ikke.

Men på min venindes arbejdsplads er der en person højere oppe i hierarkiet, som er ansat efter en meget særlig overenskomst. Overenskomsten "Gode venner med chefen". Det resulterer i at denne mand afholder mere ferie end de 6 uger, møder ind til "Direktør-tid" og trækker stikket meget tidligt på arbejdsdagen. Og det er flere gange om ugen.

Var det sket på een af mine arbejdspladser, havde personen fået en fyreseddel nærmest på stedet.

Det sker så rigtig mange steder, på min gamle arbejdsplads, var det så grelt så flere regnskabschefer forlod jobbet fordi de havde "enten hende eller mig" for hun var inkompetent, og kostede virksomheden rigtig mange penge, og hun sad i regnskabsafdelingen, hun kunne end ikke finde ud af "sum" i Excel, eller deres økonomi system, så jeg måtte lærer hende op. vel at mærke var jeg elev.

Jamen jeg er oprigtigt en anelse i chok over at det tolereres. Det er jo at tage pis på almindelige hårdtarbejdende mennesker og negligere det ansvar, der følger med en stilling. Hvad fik dette sted til at beholde dette menneske, der tydeligvis var aldeles inkompetent?
1
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Kort karma: 271
Likede indlæg: 3419

Indlægaf POCKETKITTEN » 5. aug 2016, 18:27

HappyHippo skrev:^ de gør det samme i min 7/11, dog med et glimt i øjet. Måske er det hans måde at flirte på :D

Ja, måske. Han er bare 60+ og fuldstændig uden glimt.
0
my sexuality is James McAvoy angrily sitting in the desert in that lilac v neck shirt
Brugeravatar
Orchidea
Kort karma: 18
Likede indlæg: 459

Indlægaf Orchidea » 5. aug 2016, 18:42

Men på min venindes arbejdsplads er der en person højere oppe i hierarkiet, som er ansat efter en meget særlig overenskomst. Overenskomsten "Gode venner med chefen". Det resulterer i at denne mand afholder mere ferie end de 6 uger, møder ind til "Direktør-tid" og trækker stikket meget tidligt på arbejdsdagen. Og det er flere gange om ugen.

Var det sket på een af mine arbejdspladser, havde personen fået en fyreseddel nærmest på stedet.

Ved din veninde reelt hvilke aftaler der er i vedkommendes ansættelseskontrakt?

jeg synes man skal passe på med at få ondt et vist sted, hvis man ikke rigtig har kendskab til alke aspekter i en given sag. Det sagt, så er der selvfølgelig eksempler på at nogle kommer lidt for let igennem på en arbejdsplads, men jeg tror alligevel at det hører til undtagelser.
3
fisken80
Kort karma: 89
Likede indlæg: 1959

Indlægaf fisken80 » 5. aug 2016, 18:54

POCKETKITTEN skrev:
HappyHippo skrev:^ de gør det samme i min 7/11, dog med et glimt i øjet. Måske er det hans måde at flirte på :D

Ja, måske. Han er bare 60+ og fuldstændig uden glimt.

Sådan en mand er der i en af boghandlerne her i byen. Jeg lyver ikke når jeg skriver, at jeg faktisk gemmer mig for ham, hvis han er på arbejde når jeg kommer i butikken. Han er frygtelig. Han fatter ikke et "nej, jeg kigger bare", men har præsteret at følge mig i hælene hele vejen rundt i butikken, mens han ævlede og bævlede som var vi gamle venner. Gå.nu.væk...

Har du overvejet at kontakte butikkens leder? Jeg ville blive idiot af den opførsel der, når jeg var nødt til at komme i butikken så meget som du er.
0
Brugeravatar
Sevii
Kort karma: 63
Likede indlæg: 702

Indlægaf Sevii » 5. aug 2016, 20:54

Ja, du ved, det sædvanlige i Netto. En forkølet kvinde pudser næse, og efterlader så det brugte lommetørklæde mellem rugbrødet. Hvor skulle hun ellers ligge det? I grøntsagsafdelingen? Livet er hårdt med forkølelse.
16
:banan: :banan:
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 304
Likede indlæg: 5170

Indlægaf Flora » 5. aug 2016, 20:59

Sevii skrev:Ja, du ved, det sædvanlige i Netto. En forkølet kvinde pudser næse, og efterlader så det brugte lommetørklæde mellem rugbrødet. Hvor skulle hun ellers ligge det? I grøntsagsafdelingen? Livet er hårdt med forkølelse.

Eeew :puke:
0
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9343

Indlægaf 2SHY » 5. aug 2016, 21:09

Sevii skrev:Ja, du ved, det sædvanlige i Netto. En forkølet kvinde pudser næse, og efterlader så det brugte lommetørklæde mellem rugbrødet. Hvor skulle hun ellers ligge det? I grøntsagsafdelingen? Livet er hårdt med forkølelse.

Føj! :badr: Så du hende gøre det? Eller var det kun hendes efterladenskaber du spottede?
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
cola
Kort karma: 22
Likede indlæg: 320

Indlægaf cola » 6. aug 2016, 04:33

OberstNasig skrev:
cola skrev:

Det sker så rigtig mange steder, på min gamle arbejdsplads, var det så grelt så flere regnskabschefer forlod jobbet fordi de havde "enten hende eller mig" for hun var inkompetent, og kostede virksomheden rigtig mange penge, og hun sad i regnskabsafdelingen, hun kunne end ikke finde ud af "sum" i Excel, eller deres økonomi system, så jeg måtte lærer hende op. vel at mærke var jeg elev.

Jamen jeg er oprigtigt en anelse i chok over at det tolereres. Det er jo at tage pis på almindelige hårdtarbejdende mennesker og negligere det ansvar, der følger med en stilling. Hvad fik dette sted til at beholde dette menneske, der tydeligvis var aldeles inkompetent?

Jeg ved ikke hvad det var, måske at hun lå i med chefen, men ved det ikke, inkompetent er hun i hvert fald, jeg kan kun sige hvad jeg som elev opfattede, og hun var skam sød og flink, hun kunne bare ikke finde ud af sit arbejde.
0
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Kort karma: 271
Likede indlæg: 3419

Indlægaf POCKETKITTEN » 6. aug 2016, 09:44

Min lillebror har inviteret vildt meget familie - inklusive onkler og tanter fra begge sider, som han normalt aldrig gider besøge eller veksle et ord med - til sin fødselsdag, og har åbent sagt til mine forældre, at det er for at få flere gaver. Det er selvfølgelig mine forældre, der står for al mad og logisitik, mens han bare skal udfærdige en ønskeseddel.

Mine forældre har åbenbart engang nævnt 1000 kr. som et cirkabeløb for fødselsdagsgavebudget over for ham, så han har siddet og sammensat en bestillingsliste mere end en ønskeseddel bestående af ekstremt dyre ønsker ud fra en beregning om, at hver gæst giver ham for 500 kr. i gave og bare kan slå sig sammen om de dyre ting.

Det er virkelig umodent - selv for en 18-årig.
25
my sexuality is James McAvoy angrily sitting in the desert in that lilac v neck shirt
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 165
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 2210

Indlægaf Purple Haze » 6. aug 2016, 10:23

POCKETKITTEN skrev:Min lillebror har inviteret vildt meget familie - inklusive onkler og tanter fra begge sider, som han normalt aldrig gider besøge eller veksle et ord med - til sin fødselsdag, og har åbent sagt til mine forældre, at det er for at få flere gaver. Det er selvfølgelig mine forældre, der står for al mad og logisitik, mens han bare skal udfærdige en ønskeseddel.

Mine forældre har åbenbart engang nævnt 1000 kr. som et cirkabeløb for fødselsdagsgavebudget over for ham, så han har siddet og sammensat en bestillingsliste mere end en ønskeseddel bestående af ekstremt dyre ønsker ud fra en beregning om, at hver gæst giver ham for 500 kr. i gave og bare kan slå sig sammen om de dyre ting.

Det er virkelig umodent - selv for en 18-årig.

Du bør næsten give han en sparegris fra Tiger til 10-20 kr.
:fløjt:
19
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 318
Likede indlæg: 4915

Indlægaf Rosa Espinosa » 6. aug 2016, 12:12

Bipolare? Nu er det åbenbart i samme kategori som uintelligent og inkompetent.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1966

Indlægaf Mani » 6. aug 2016, 13:14

Rosa Espinosa skrev:Bipolare? Nu er det åbenbart i samme kategori som uintelligent og inkompetent.

Jamen, tak da :alien:
1
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Brugeravatar
HappyQ
Kort karma: 131
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 897

Indlægaf HappyQ » 6. aug 2016, 13:19

Rosa Espinosa skrev:Bipolare? Nu er det åbenbart i samme kategori som uintelligent og inkompetent.

:nerve: Han er vist ikke særlig kompetent selv :ad!:
Han ved åbenbart heller ikke, hvad dumdristigt dækker over :fløjt:
6
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9343

Indlægaf 2SHY » 6. aug 2016, 15:26

Mani skrev:

Ja jeg takker bestemt også :nerve:
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 443
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 4618

Indlægaf Delfin » 6. aug 2016, 15:58

2SHY skrev:
Mani skrev:

Ja jeg takker bestemt også :nerve:

Også tak herfra. Han ved tydeligvis ikke, hvad han taler
3
14 11 14 :banan:

Tilbage til "Generelt"