Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7793

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf ShuruQ » 17. aug 2016, 11:07

For at være helt ærlig kan jeg ikke finde ud af om det var sødt tænkt eller upassende.

Souschefen ville snakke privat med mig. Okay, gik med. Så spørger hun til min abaya (lang kropsdækkende islamisk kjole), og om det er fordi jeg mangler pænt tøj jeg er begyndt at gå med den, for så vil hun gerne sponsere noget nyt tøj til mig. For nu kommer G jo på besøg, vi skal ud og spise og jeg kan jo ikke tage på fin restaurant i den der lange kjole, der i øvrigt får mig til at se helt vild bred ud :nerve:.

Jeg blev så befippet jeg takkede ja, selvom jeg indeni ikke kunne finde ud af hvad jeg syntes om det, men mest af alt tænkte jeg nok det var upassende og så kunne jeg ligeså godt også være upassende og takke ja, for at score nyt tøj for ja, jeg mangler tøj, men det er IKKE derfor jeg går med abaya.

Two wrongs doesn't make one right, I know, men altså.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Smiling_Goat
Kort karma: 460
Likede indlæg: 5856

Indlægaf Smiling_Goat » 17. aug 2016, 11:19

ShuruQ skrev:For at være helt ærlig kan jeg ikke finde ud af om det var sødt tænkt eller upassende.

Souschefen ville snakke privat med mig. Okay, gik med. Så spørger hun til min abaya (lang kropsdækkende islamisk kjole), og om det er fordi jeg mangler pænt tøj jeg er begyndt at gå med den, for så vil hun gerne sponsere noget nyt tøj til mig. For nu kommer G jo på besøg, vi skal ud og spise og jeg kan jo ikke tage på fin restaurant i den der lange kjole, der i øvrigt får mig til at se helt vild bred ud :nerve:.

Jeg blev så befippet jeg takkede ja, selvom jeg indeni ikke kunne finde ud af hvad jeg syntes om det. Og ja, jeg mangler tøj, men det er IKKE derfor jeg går med abaya.

Jeg har virkelig forsøgt at gennemgå scenarier for situationer, hvor hendes adfærd er passende, og jeg kan simpelthen ikke finde på nogen. Jeg mener, selv hvis G er dronningen, er det ikke passende for souschefen at diktere din påklædning - og da slet ikke sige, at du ser bred ud i den. Jeg tvivler ærligt talt også på, at lignende ord ville falde for en afghansk kvinde iført abaya, og man kunne vist godt komme efter hende med noget racismeparagraf, hvis det var tilfældet.

Altså.. Wtf? Ja, du er dansk, ja, du er muslim og ja, du går i religiøst funderet klædning - og jeg vil påstå, at det udelukkende er grundet punkt 1, at nogen overhovedet løfter et øjenbryn over de sidste to punkter.
5
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 17. aug 2016, 11:26

Smiling_Goat skrev:
ShuruQ skrev:For at være helt ærlig kan jeg ikke finde ud af om det var sødt tænkt eller upassende.

Jeg blev så befippet jeg takkede ja, selvom jeg indeni ikke kunne finde ud af hvad jeg syntes om det. Og ja, jeg mangler tøj, men det er IKKE derfor jeg går med abaya.

Jeg har virkelig forsøgt at gennemgå scenarier for situationer, hvor hendes adfærd er passende, og jeg kan simpelthen ikke finde på nogen. Jeg mener, selv hvis G er dronningen, er det ikke passende for souschefen at diktere din påklædning - og da slet ikke sige, at du ser bred ud i den. Jeg tvivler ærligt talt også på, at lignende ord ville falde for en afghansk kvinde iført abaya, og man kunne vist godt komme efter hende med noget racismeparagraf, hvis det var tilfældet.

Altså.. Wtf? Ja, du er dansk, ja, du er muslim og ja, du går i religiøst funderet klædning - og jeg vil påstå, at det udelukkende er grundet punkt 1, at nogen overhovedet løfter et øjenbryn over de sidste to punkter.

Du har ret. Det var virkelig "wtf", og anede ikke hvilket ben jeg skulle stå på. Jeg tror dog helt oprigtigt at fordi hun har så svært ved at forholde sig til det, så mener hun hun er sød og gør mig en tjeneste. Jeg burde også trække i land, for nyt tøj eller ej, så ændrer det ikke på at jeg langt det meste af tiden når jeg færdes ude vil være iført abaya.

Jeg er kommet mig en del på det sidste, så det er muligt jeg ser bred ud og jeg tror hun tror abayen er for at skjule det og vil gøre opmærksom på at den ikke skjuler det. Men jeg bliver ikke mindre bred fra den ene dag til den anden selv hvis jeg tager den af, forhåbentligt ryger der nogle kilo igen men det var sgu temmelig nævenyttigt alligevel.

Hvad angår punkt 1, så tror jeg virkelig også den del er en stor katalysator for meget af den opførsel jeg møder.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Smiling_Goat
Kort karma: 460
Likede indlæg: 5856

Indlægaf Smiling_Goat » 17. aug 2016, 11:34

ShuruQ skrev:
Smiling_Goat skrev:

Du har ret. Det var virkelig "wtf", og anede ikke hvilket ben jeg skulle stå på. Jeg tror dog helt oprigtigt at fordi hun har så svært ved at forholde sig til det, så mener hun hun er sød og gør mig en tjeneste. Jeg burde også trække i land, for nyt tøj eller ej, så ændrer det ikke på at jeg langt det meste af tiden når jeg færdes ude vil være iført abaya.

Jeg er kommet mig en del på det sidste, så det er muligt jeg ser bred ud og jeg tror hun tror abayen er for at skjule det og vil gøre opmærksom på at den ikke skjuler det. Men jeg bliver ikke mindre bred fra den ene dag til den anden selv hvis jeg tager den af, forhåbentligt ryger der nogle kilo igen men det var sgu temmelig nævenyttigt alligevel.

Hvad angår punkt 1, så tror jeg virkelig også den del er en stor katalysator for meget af den opførsel jeg møder.

Jeg tror, jeg ville sige noget til hende, for som du siger, ændrer du ikke adfærd pba. den samtale, og jeg håber virkelig ikke, at du vælger at iklæde dig andet end abayaen, hvis du ikke oprigtigt har lyst til det.

Jeg er også sikker på, hun selv kan se det, hvis du siger det samme til hende, som du skriver her. Du ved godt, hun siger det i bedste mening, og du sætter pris på omtanken. Du vil bare gerne forklare at.... Så er det jo hverken kritik, vrede eller bebrejdelse, bare en forklaring - og så slipper du for den slags omtanke en anden gang.
0
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 249
Likede indlæg: 3505

Indlægaf Lemonella » 17. aug 2016, 11:57

Jeg blev så befippet jeg takkede ja, selvom jeg indeni ikke kunne finde ud af hvad jeg syntes om det, men mest af alt tænkte jeg nok det var upassende og så kunne jeg ligeså godt også være upassende og takke ja, for at score nyt tøj for ja, jeg mangler tøj, men det er IKKE derfor jeg går med abaya.

Jeg ville, hvis jeg var dig, gå til hende igen og sige det som det er.
Fortæl hende, at du blev lidt befippet over hendes forslag, men at du ikke har tænkt dig, at ændre dig.
Du er jo den du er og det da er sødt af hende, at sponserer nyt tøj til dig, men igen, det handler altså om, hvem du er og ikke, hvordan andre skal se dig.
Jeg ville sgu nok blive lidt stram i betrækket, hvis det var mig. Vil folk se min garderobe, er de velkommen i mit hjem, men de skal godt nok ikke dikterer, hvad jeg skal gå i.

Ihhh... bliver sgu lidt mopset på dine vegne. :blush:
6
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
cola
Kort karma: 14
Likede indlæg: 201

Indlægaf cola » 17. aug 2016, 13:15

Jeg blev lige nødt til at google den der kjole, bare for at se om du gik rundt i et telt eller lign, ja det var hvad jeg forventede og måske der ville det være ok, altså hvis det var et telt. Jeg har tjekket alle billeder igennem og kan på ingen måde se at den kjole er forkert, den ligner næsten alle andre lange kjoler derude. Måske har jeg fundet de forkerte kjoler via google, men de havde alle "anden etnisk herkomst end dansk" så tror jeg fandt den rigtige kjole.
Som side note, jeg syntes kjolen er fed, har ingen ide om hvordan du ser ud i den, men den er da pæn.
0
Brugeravatar
zembra1986
Kort karma: 77
Likede indlæg: 1132

Indlægaf zembra1986 » 17. aug 2016, 22:39

Jeg synes det er upassende at mine 20'ere slutter i dag, jeg vil ikke blive 30 år! :panik: :genert: :P
5
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 808
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8287
Kontakt:

Indlægaf Ado » 18. aug 2016, 04:38

zembra1986 skrev:Jeg synes det er upassende at mine 20'ere slutter i dag, jeg vil ikke blive 30 år! :panik: :genert: :P

Tillykke! :kys:

Hvis det kan trøste dig, så gør det til gengæld ikke ondt at blive 40. :slem:
3
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Lemonella
Likede indlæg: 3505

Indlægaf Lemonella » 18. aug 2016, 04:47

^^Tillykke og som Ado rigtig nok siger, gør det faktisk ikke nær så ondt, at fylde 40. :D

(Eller 50 og 60 :P )
1
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1707

Indlægaf Guilded_Lily » 18. aug 2016, 04:48

Stort tillykke, Zembra.

Jeg stemmer i koret om, at 30 ikke er slemt. Til gengæld holder jeg både Ado og Lemo op på det om de 40. Jeg er skrækslagen!
2
Brugeravatar
Thestral
Likede indlæg: 1264

Indlægaf Thestral » 18. aug 2016, 04:50

Jeg er så så upassende at jeg synes at det at fylde 30 var superfedt og 40 sådan lidt meh :lol:
1
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
zembra1986
Kort karma: 77
Likede indlæg: 1132

Indlægaf zembra1986 » 18. aug 2016, 15:57

Ado skrev:
zembra1986 skrev:Jeg synes det er upassende at mine 20'ere slutter i dag, jeg vil ikke blive 30 år! :panik: :genert: :P

Tillykke! :kys:

Hvis det kan trøste dig, så gør det til gengæld ikke ondt at blive 40. :slem:

Lemonella skrev:^^Tillykke og som Ado rigtig nok siger, gør det faktisk ikke nær så ondt, at fylde 40. :D

(Eller 50 og 60 :P )
Guilded_Lily skrev:Stort tillykke, Zembra.

Jeg stemmer i koret om, at 30 ikke er slemt. Til gengæld holder jeg både Ado og Lemo op på det om de 40. Jeg er skrækslagen!

Tak for lykønskninger og grønne kort :kys:

Jeg føler mig godt nok voksen VOKSEN nu, og det ved jeg ikke rigtig hvad jeg skal synes om :gruble: :genert: men hvis 40'erne ikke er så slemme, så har jeg da noget at se frem til :D
2
Brugeravatar
Vinaia
Kort karma: 12
Likede indlæg: 256

Indlægaf Vinaia » 19. aug 2016, 07:51

Jeg bliver snart 33 og føler mig stadig (mentalt) som om jeg var 18. Det er også lidt upassende synes jeg.
0
Blessed with three dogs, a daughter, and the ability to find four-leaf clovers. :P
Brugeravatar
Æske
Kort karma: 257
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 1379

Indlægaf Æske » 19. aug 2016, 19:39

Vinaia skrev:Jeg bliver snart 33 og føler mig stadig (mentalt) som om jeg var 18. Det er også lidt upassende synes jeg.

Jeg er 33 1/2 og er alt mellem 5 og 85 mentalt. Det passer mig glimrende :-D
11
Alt det smukkeste gør ondt.
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 20. aug 2016, 07:08

Sidder i bussen sammen med min kammerat der er på besøg fra England.

Vi taler selvfølgelig engelsk, man kan ikke rigtig kræve at folk der kommer på ferie i landet lærer flydende dansk inden.

Så er der en mand der henvender sig til min kammerat, nok også begge "det er lige meget for mig, men jeg forstår ikke hvis i vil bo i Danmark at i ikke lærer dansk, det irriterer mig bare lidt bla bla". Jeg svarer ham på dansk og vil udrede den. Men helt ærligt, hvis det var lige meget for ham, havde han vel ikke henvendt sig.

Måske det havde klædt ham at beklage hans fejltagelse i stedet for igen og igen at forsøge at retfærdiggøre sit synspunkt :rulle:.

(Givet der findes udlændinge der ikke vil lære dansk, men man kan ikke bare antage at folk der taler et andet sprog bor her, vi har heldigvis stadig turisme).
11

Tilbage til "Generelt"