Mi55y skrev:Den dame der mente, hun var den eneste i trafikken her til morgen.
Jeg skal dreje til højre ind ad en tosporet vej, hun skal skal lave venstresving ind ad den samme vej. Hun vælger så at køre frem samtidig med mig - hvilket hun jo sagtens kan, når nu destinationen er tosporet. Hvis bare hun så ikke lige valgte at sigte efter den inderste vejbane? Godt nok er min bil lille og let, men hoppe over andre biler har jeg endnu ikke fået lært den... Heldigvis opfangede jeg, hvor hun var på vej hen og fik bremset, ellers havde hun da siddet lige i siden på mig.
Jeg syntes jeg hører oftere og oftere om ikke hensynsfulde billister, altså folk der står så stift på deres ret så det faktisk skader trafikken, hun skulle jo teknisk set gå efter den inderste bane, men med en smule hensynstagen kunne i begge være der.
Det samme sker for alle dem der kører på motorvejen og ikke vil lade folk komme ud fra indersporet, fordi "det må du ikke så genere du jo mig og jeg skal lette foden fra speederen" frem for lige lette og alle er glade og kan komme hjem sikkert.
Eller i køen i butikken, folk med en liter mælk, får pænt lov til at stå i kø, for det gå da ikke at vedkommende kommer før hjem end mig.
Alle ovenstående er ikke noget jeg har oplevet, men alle tingene passer fint ind i denne tråd.