Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 251
Likede indlæg: 4092

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Persnikedy » 23. sep 2015, 18:40

Kattefjæs skrev:Åh hvor lyder det ubehageligt. :trist:

Jeg kan virkelig godt lide hunde, men jeg er holdt op med at hilse på dem og prøver at undgå at komme tæt på efter at jeg har haft negative oplevelser i mit lokalområde - rigtig mange på kort tid.

Nabohuset har seks lejligheder som alle er på godt 35 kvadratmeter og en håndfuld af beboerne har alle fået hunde indenfor kort tid. Men de er bare ikke ret meget hjemme og så er hundene jo alene meget af dagen, så der er konstant gøen derinde fra. Men det værste er altså at de ikke holder styr på dem og at de får lov til at rende efter folk, gø, knurre, springe op osv. Og de er totalt ligeglade når folk synes at det er ubehageligt. De prøver dårligt nok at trække dem til sig.

Jeg hørte et forfærdeligt skrig tidligere i dag og det viste sig at én af dem var sprunget på en ældre kvinde som selvfølgelig fik et enormt chok og skreg op. Jeg tror ikke at hunden bed hende, men hun blev virkelig bange. Og ejeren råbte bare af hende at hun sgu da også bare kunne gå udenom! Hvad fanden sker der? :shock:

Folk skal altså ikke gå ud på kørebanen for at undgå at skulle dele fortov med fremmede menneskers aggressive hunde...! Man skal holde styr på sin hund og så er den ikke længere.

Jeg går/løber dagligt i en nærliggende park og der har jeg også haft problemer. Hunde skal være i snor, men det er mange af dem ikke. Nogle er, men i så lang snor at det ikke gør forskel. Jeg blev overfaldet af en hund derovre i sidste uge. Den bed heldigvis ikke men knurrede, gøede, hægtede sig fast i mit ben, kradsede osv. - jeg havde korte bukser på så det gjorde pænt nas på bar hud. Jeg burde have meldt ejeren til politiet men jeg blev simpelthen så chokeret.

Den var i en meget lang snor, men ejeren prøvede ikke engang at trække den til sig. Det er SÅ ubehageligt at opleve og man har jo ikke engang et splitsekund til at reagere. Man kan ikke nødvendigvis nå at vurdere om hunden er farlig og hvad den bedste strategi er. Min reaktion blev så at sparke ud med benet så hunden gav slip - jeg sparkede ikke hunden, men det var vel mere held end forstand. Altså man kan jo ikke nødvendigvis styre hvad man gør når man reagerer på et overfald. Det er ikke kun farligt for mig, men sgu da også for hunden! Jeg fatter ikke hvad sådan nogle hundeejere tænker på.

Desværre så er der nogle hundejer som giver de andre et dårligt ry.
Ham med hunden der forsøgte at bide dig kom forhåbentlig med den største undskyldning du har hørt i mands minde :ae:

Da jeg havde ildere så gik jeg tit tur med dem en af gangen på en stor plæne i nærheden. En gang kom der en mand forbi med en schæfer som gik uden snor. Jeg tog hurtigt mit dyr op i favnen og han råbte "Bare rolig, den gør ikke noget" imens han smilte fjogede over hans hund der nu hoppede omkring mig af nysgerrighed.
Jeg fik råbt tilbage noget alla "Nej, men det gør jeg, får så dit kræ til dig før jeg losser det i fjæset". 700g ilder imod fuldvoksen schæfer, hvem mon der bliver taberen der. Og ja, jeg var bange.
Manden virkede dybt fornærmet over at jeg råbte sådan, og det kan jeg da godt forstå. Men man lader ikke bare sin hun løbe op til fremmede.
Andre hundejer jeg nåede at løbe ind i sagde ting som "Den gør jo ikke en kat fortræd", det er jeg da pisse ligeglad med."Hold dit dyr væk fra mit dyr".
De hunde kan være nok så fredelige. Men de skal ikke tæt nok på fremmede til at kunne springe op og det er der heldigvis mange hundejer som har forstået, men desværre ikke alle.
1
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 104
Likede indlæg: 1198

Indlægaf Kattefjæs » 23. sep 2015, 18:52

Persnikedy skrev:Desværre så er der nogle hundejer som giver de andre et dårligt ry.
Ham med hunden der forsøgte at bide dig kom forhåbentlig med den største undskyldning du har hørt i mands minde :ae:

Da jeg havde ildere så gik jeg tit tur med dem en af gangen på en stor plæne i nærheden. En gang kom der en mand forbi med en schæfer som gik uden snor. Jeg tog hurtigt mit dyr op i favnen og han råbte "Bare rolig, den gør ikke noget" imens han smilte fjogede over hans hund der nu hoppede omkring mig af nysgerrighed.
Jeg fik råbt tilbage noget alla "Nej, men det gør jeg, får så dit kræ til dig før jeg losser det i fjæset". 700g ilder imod fuldvoksen schæfer, hvem mon der bliver taberen der. Og ja, jeg var bange.
Manden virkede dybt fornærmet over at jeg råbte sådan, og det kan jeg da godt forstå. Men man lader ikke bare sin hun løbe op til fremmede.
Andre hundejer jeg nåede at løbe ind i sagde ting som "Den gør jo ikke en kat fortræd", det er jeg da pisse ligeglad med."Hold dit dyr væk fra mit dyr".
De hunde kan være nok så fredelige. Men de skal ikke tæt nok på fremmede til at kunne springe op og det er der heldigvis mange hundejer som har forstået, men desværre ikke alle.

Gid det var så vel!!

Det var en ældre kvinde og hendes reaktion da jeg råbte op og bad hende trække hunden til sig øjeblikkeligt var at vende sig om og - uden at trække hunden til sig - begynde at råbe fornærmelser om mit tøj, mit hår, mine sko... Ææææhm ja, jeg ved ikke lige hvad der skete der? :gruble: :forvirret: Hun forholdt sig overhovedet ikke til at hendes hund lige var sprunget på mig. Det gjorde mig selvfølgelig mega vred, så jeg råbte af hende at hun fandme skulle holde styr på sin hund, og hvis hun ikke kunne overskue at opdrage den til ikke at springe på folk, så skulle hun ikke have hund i det hele taget. Hun havde stadig ikke noget forsvar og hun undskyldte heller ikke, hun gik bare over til at råbe "Fuck dig" igen og igen mens hun gav mig fingeren...

Meget moden opførsel af en dame i - vil jeg skyde på - 60'erne...

Men altså, hvis man er i den alder og man ikke har så meget overskud til at opdrage en hund, så skulle man måske vælge en rolig race og ikke en af de meget energiske.

Desværre var klokken syv om morgenen og der var ikke en parkbetjent til stede. De går der ellers netop fordi der har været problemer med aggressive cyklister og hundeejere som ikke holder styr på deres dyr. Utroligt at der skal være behov for det....! :boo:

Jeg har i øvrigt også engang oplevet en hund springe op og ned af mig, tydeligvis ikke aggressiv, hvor ejeren også kom gående et par meter efter og sagde at den ikke gjorde noget. Og nej, den var da ikke aggressiv, men den satte så mudrede potespor på mit tøj, og jeg var på vej på arbejde og kunne ikke nå at vende om og skifte hvis jeg skulle undgå at komme for sent, sååå.... Det syntes han så ikke var hans problem. Han virkede heller ikke synderligt interesseret i at betale renseriregningen. :rulle:
0
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 251
Likede indlæg: 4092

Indlægaf Persnikedy » 23. sep 2015, 18:57

Kattefjæs skrev:Gid det var så vel!!

Det var en ældre kvinde og hendes reaktion da jeg råbte op og bad hende trække hunden til sig øjeblikkeligt var at vende sig om og - uden at trække hunden til sig - begynde at råbe fornærmelser om mit tøj, mit hår, mine sko... Ææææhm ja, jeg ved ikke lige hvad der skete der? :gruble: :forvirret: Hun forholdt sig overhovedet ikke til at hendes hund lige var sprunget på mig. Det gjorde mig selvfølgelig mega vred, så jeg råbte af hende at hun fandme skulle holde styr på sin hund, og hvis hun ikke kunne overskue at opdrage den til ikke at springe på folk, så skulle hun ikke have hund i det hele taget. Hun havde stadig ikke noget forsvar og hun undskyldte heller ikke, hun gik bare over til at råbe "Fuck dig" igen og igen mens hun gav mig fingeren...

Meget moden opførsel af en dame i - vil jeg skyde på - 60'erne...

Men altså, hvis man er i den alder og man ikke har så meget overskud til at opdrage en hund, så skulle man måske vælge en rolig race og ikke en af de meget energiske.

Desværre var klokken syv om morgenen og der var ikke en parkbetjent til stede. De går der ellers netop fordi der har været problemer med aggressive cyklister og hundeejere som ikke holder styr på deres dyr. Utroligt at der skal være behov for det....! :boo:

Jeg har i øvrigt også engang oplevet en hund springe op og ned af mig, tydeligvis ikke aggressiv, hvor ejeren også kom gående et par meter efter og sagde at den ikke gjorde noget. Og nej, den var da ikke aggressiv, men den satte så mudrede potespor på mit tøj, og jeg var på vej på arbejde og kunne ikke nå at vende om og skifte hvis jeg skulle undgå at komme for sent, sååå.... Det syntes han så ikke var hans problem. Han virkede heller ikke synderligt interesseret i at betale renseriregningen. :rulle:

:8:
0
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
Kattefjæs

Indlægaf Kattefjæs » 23. sep 2015, 19:00

Persnikedy skrev:

:8:

Det fik mig næsten til at ønske at jeg havde sparket hunden lige i skærmen, men det er også ekstremt upassende af mig, for det er kun ejeren jeg bebrejder...
0
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 674
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5856

Indlægaf Dikus » 23. sep 2015, 19:36

Det minder mig om en gang, hvor en hund hoppede op af mig, og jeg (med hundeskræk) råbte til ejeren, om han ikke ville kalde hunden til sig:

Nej... Han gør ikke noget

Mig: han pletter da mit tøj!

Hundeejer: så skulle du nok have taget noget tøj på, der kan tåle lidt jord.

.....

Nåh ja. Upassende af mug ikke at have taget arbejdstøj på, når jeg sådan forvilder mig ud i offentligheden.
9
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 387
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3792

Indlægaf Delfin » 23. sep 2015, 19:45

Akehurst2 skrev:
Kattefjæs skrev:
Pædagogen var i øvrigt sådan lidt "Nåh...." på den HELT uforstående måde med tomt ansigtsudtryk og fjernt blik, som om hun helt oprigtigt ikke kunne se hvad problemet var.

Der er nogen, der bare ikke har den mindste smule forståelse for, hvad et gravsted er.

For nogle uger siden var der i Mads & Monopolet en yngre kvinde, der ville høre, om Monopolet mente, det var okay at anlægge køkkenhave på bedsteforældrenes gravsted, for "man kunne lige så godt udnytte jorden - den blev jo ikke brugt til noget". At den jo faktisk var i funktion - som gravsted - gik helt hen over hovedet på hende. Og så fnisede hun sig igennem hele spørgsmålet. Føj, hvor var hun også upassende.

Jeg ved selvfølgelig godt, at man ikke må det, og jeg ville aldrig gøre det, men jeg tror, min bror ville elske, at hans grav blev brugt som "kolonihave"
1
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Kattefjæs

Indlægaf Kattefjæs » 23. sep 2015, 20:03

Hvad fanden sker der for folk?

Og hvis man ikke vil cykles ned kan man jo også bare lade være med at gå ud på fortovet når cyklisterne lige har besluttet sig for at køre der.

Man kan også bare lade være med at krydse gaden når der er grønt lys, det er jo ikke bilistens problem at du går lige dér hvor han gerne vil køre over for rødt.

Og hvis du ikke ville befamles af en fremmed, så kunne du jo også bare have taget en længere nederdel på.

Etc.
4
Brugeravatar
Pjeps
Kort karma: 257
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 2079

Indlægaf Pjeps » 24. sep 2015, 16:34

Det er upassende at lade sine børn sidde på varepakkehylden for enden kassebåndet, altså på den side hvor ens egne varer ikke kører ned, det er endnu upassende at ignorere at jeg forsøger at få barnet til at flytte sig, og det er allermest upassende at blive fornærmet når jeg spørger: "Flytter du dit barn eller skal jeg?"
14
:ninja:
Rakel
Kort karma: 418
Likede indlæg: 3071

Indlægaf Rakel » 24. sep 2015, 16:42

Delfin skrev:
Akehurst2 skrev:
Kattefjæs skrev:
Pædagogen var i øvrigt sådan lidt "Nåh...." på den HELT uforstående måde med tomt ansigtsudtryk og fjernt blik, som om hun helt oprigtigt ikke kunne se hvad problemet var.

Der er nogen, der bare ikke har den mindste smule forståelse for, hvad et gravsted er.

For nogle uger siden var der i Mads & Monopolet en yngre kvinde, der ville høre, om Monopolet mente, det var okay at anlægge køkkenhave på bedsteforældrenes gravsted, for "man kunne lige så godt udnytte jorden - den blev jo ikke brugt til noget". At den jo faktisk var i funktion - som gravsted - gik helt hen over hovedet på hende. Og så fnisede hun sig igennem hele spørgsmålet. Føj, hvor var hun også upassende.

Jeg ved selvfølgelig godt, at man ikke må det, og jeg ville aldrig gøre det, men jeg tror, min bror ville elske, at hans grav blev brugt som "kolonihave"

Jeg har set tomatplanter på et gravsted og frugttræer også. Og krydderurter.

I et vist omfang kan man godt, men jeg antager at kommune/menighedsrådet (som ejer/administrerer kirkegården) vil sige fra overfor stordrift.
1
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 519
Likede indlæg: 2406

Indlægaf Bøtte » 28. sep 2015, 20:13

Jeg synes egentlig det er meget passende at Rema har sat øko mælken op til 8 kroner, men det godt nok upassende at de så aldrig har frisk mælk. Jeg gider ikke give 8 kr for en liter mælk, der er 3 dage gammel, når jeg kan få en frisk til 5 kr.
Og jeg synes det er endnu mere upassende at den medarbejder jeg påtalte det for bare sagde 'nå' og lød rimelig ligeglad.
0
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 195
Likede indlæg: 1971

Indlægaf lillebjoern » 29. sep 2015, 05:34

Bøtte skrev:Jeg synes egentlig det er meget passende at Rema har sat øko mælken op til 8 kroner, men det godt nok upassende at de så aldrig har frisk mælk. Jeg gider ikke give 8 kr for en liter mælk, der er 3 dage gammel, når jeg kan få en frisk til 5 kr.
Og jeg synes det er endnu mere upassende at den medarbejder jeg påtalte det for bare sagde 'nå' og lød rimelig ligeglad.

Hvis jeg havde været almindelig medarbejder, tror jeg også jeg ville have været lidt ligeglad. Altså, jeg havde ikke været uhøflig, som tilfældet er her, men han/hun kan vel ikke rigtig gøre noget ved det. Medmindre det var en leder du talte med.
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 519
Likede indlæg: 2406

Indlægaf Bøtte » 29. sep 2015, 07:41

:gruble:
lillebjoern skrev:
Bøtte skrev:Jeg synes egentlig det er meget passende at Rema har sat øko mælken op til 8 kroner, men det godt nok upassende at de så aldrig har frisk mælk. Jeg gider ikke give 8 kr for en liter mælk, der er 3 dage gammel, når jeg kan få en frisk til 5 kr.

Hvis jeg havde været almindelig medarbejder, tror jeg også jeg ville have været lidt ligeglad. Altså, jeg havde ikke været uhøflig, som tilfældet er her, men han/hun kan vel ikke rigtig gøre noget ved det. Medmindre det var en leder du talte med.

Det var ham, der fyldte op i mælkekøleren, så synes det var nærliggende at nævne for ham.
Da jeg senere nævnte det for en ung pige ved kassen, lovede hun at sige det videre til rette vedkommende.
Det ville jeg også have forventet var almindelig service, ligesom jeg også giver beskeder videre til mine kollegaer, hvis jeg får en, der ikke er til mig.
Det synes jeg egentlig ikke er for meget forlangt.
2
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 564
Likede indlæg: 5024

Indlægaf ManicNinja » 29. sep 2015, 08:57

Pjeps skrev:Det er upassende at lade sine børn sidde på varepakkehylden for enden kassebåndet, altså på den side hvor ens egne varer ikke kører ned, det er endnu upassende at ignorere at jeg forsøger at få barnet til at flytte sig, og det er allermest upassende at blive fornærmet når jeg spørger: "Flytter du dit barn eller skal jeg?"

Åh gud. Er FULDstændigt kold i måsen, hvis forældre - lad os være ærlige: mødre - laver anderumpeansigt over den slags. Neeej, du og din unge har IKKE verden for jer selv. Der gælder faktisk grundlæggende samme regler som ude på fortorvet - vi må deles om pladsen og udvise hensyn over for hinanden... Ta-daaaa!
4
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
Pixie88
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1269

Indlægaf Pixie88 » 29. sep 2015, 12:02

Forældre der slæber deres børnehavebørn med i Bilka, klokken fucking 21. Specielt når Selvsamme forældre ikke fatter at bede deres børn lukke røven, mens de overtrætte løber rundt og skriger og råber af hinanden.
2
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 195
Likede indlæg: 1971

Indlægaf lillebjoern » 29. sep 2015, 14:35

Bøtte skrev::gruble:
lillebjoern skrev:

Det var ham, der fyldte op i mælkekøleren, så synes det var nærliggende at nævne for ham.
Da jeg senere nævnte det for en ung pige ved kassen, lovede hun at sige det videre til rette vedkommende.
Det ville jeg også have forventet var almindelig service, ligesom jeg også giver beskeder videre til mine kollegaer, hvis jeg får en, der ikke er til mig.
Det synes jeg egentlig ikke er for meget forlangt.

Nu ved jeg ikke om det er fordi jeg ikke kender til den formulering, du havde til vedkommende. Men jeg ville ikke sige videre til min leder at, "der var en kunde, som sagde, at hun ikke ville give tre kroner mere for en tre dage gammel mælk, så hun gik i Fakta". Jeg ville have sagt det videre hvis kunden havde efterspurgt mere frisk mælk eller generelt havde været utilfreds med prisen/friskheden, men det er ikke rigtig sådan, det var formuleret i dit indlæg.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:

Tilbage til "Generelt"