Oveditlevsen skrev:TheAuthor skrev:Annione skrev:Studsgaard skrev:Glimmer skrev:Studsgaard skrev:Jeg giver nogle bøger væk gratis, jeg har skrevet de kan afhentes her i weekenden, ellers sender jeg dem til genbrug mandag.
En bekendt, jeg kender igennem en anden veninde, vil gerne have nogen af dem, om ikke jeg kan aflevere dem til hende veninden jeg har lært at kende hende igennem.
Det gider jeg ikke. Og syntes det det er lidt upassende at virke fornærmet over det, når jeg giver dem væk gratis, så gider jeg ikke køre rundt for at aflevere dem til andre, man kan vel lige lette måsen og hente dem selv.
Altså du vil ikke aflevere dem hos din veninde? Jeg tænker bare damen kan jo have en aftale og så går hun nu glip af en bog.
Jeg synes egentlig det er upassende du ikke bare lige aflevere dem hos din veninde.
Jeg har ingen planer om at skal ud til den fælles veninde. Det er ikke en der bor i nærheden.
Du skal da overhovedet ikke køre land og rige rundt for at aflevere gratis bøger - så må damen da komme ind i kampen, hvis hun gerne vil have de bøger.
Enig!
Jeg finder det enormt upassende at forvente, at andre mennesker gider bruge sin tid på at køre budkørsel, for at levere gratis ting.
Foruden at være en enormt forkælet tilgang til sin omverden. "Må jeg få gratis ting af dig? Leverer du dem så ikke også - gratis forstås!!".
Mon ikke at hun bare har ment om bøgerne kunne lægges til side indtil veninden eller hende selv møder studsgaard?
Måske, men det er ikke sikkert Studsgaard gider have dem liggende i længere tid, hvis det ikke er én, hun ser ofte? Hun skrev, hun ville have dem afhentet inden en vis dag. Og hvis det er tilfældet må man også lige tage sig sammen og lære at kommunikere ordentligt, så man ikke fremstår som et selvcentreret, selvberettiget lille møgøre, hvis ikke det var ment på den måde.