Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Petrix
Kort karma: 25
Likede indlæg: 109

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Petrix » 24. aug 2016, 06:40

Nu er det jo upassende tråden, så det er éns indre svinehund der kommer til udtryk.
0
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 674
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5865

Indlægaf Dikus » 24. aug 2016, 06:44

Ej altså. Det kan da ikke være upassende at sige helt faktuelt, at en person på overførselsindkomst ikke bidrager økonomisk til samfundet. Det giver lige så lidt mening som at kalde det upassende at konstatere, at en person er førtidspensionist.

Det er da på ingen måde at se ned på folk. Mennesker er da så meget mere end det over et helt liv.
22
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 328
Likede indlæg: 3686

Indlægaf Novella » 24. aug 2016, 06:54

Jeg kan ikke rigtigt se, hvordan det ikke kan være upassende at fremhæve, at førtidspensionister er noget med at flytte penge fra højre lomme til venstre i forbindelse med et spørgsmål om, hvorvidt de betaler skat. Ja, de betaler skat, ligesom SU-modtagere gør det, offentligt ansatte gør det osv.
0
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 422
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 5924

Indlægaf LadyFox » 24. aug 2016, 06:56

Jeg kan slet ikke se hvordan man kan antage at ukendte førtidspensionister ikke bidrager økonomisk, eller hvordan det bliver faktuelt.

Førtidspensionister må gerne arbejde, og tjene penge.
1
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Smiling_Goat
Kort karma: 460

Indlægaf Smiling_Goat » 24. aug 2016, 07:12

Jeg kan ikke forstå, hvorfor det er vigtigt. Selv hvis de ikke "bidrager" er det vel fair nok? Man beder jo heller ikke sin syge ægtefælle om at rengøre huset. Førtidspensionister er i en situation, hvor de af den ene eller anden grund ikke kan arbejde for en løn, og er det virkelig noget, vi behøver at få til at handle om at de ikke bidrager. Det er jo sagen uvedkommende, synes jeg. Har man kun værdi, hvis man kan betale skat af en løncheck?

Jeg ved også, at mange førtidspensionister er i stand til at lave frivilligt arbejde, fordi det er mere fleksibelt ift. arbejdstid osv. og det har vel også en slags samfundsmæssig værdi at hjælpe hjemløse o.lign.? Det kan da godt være, den frivillige ikke betaler skat af en indkomst forbundet med arbejdet, men de yder stadig en samfundsmæssig indsats, som bliver beskåret på statsligt niveau = øger pengebeholdningen indirekte. HVIS vi altså skal få førtidspension til at handle om kroner og ører, synes jeg da, det skal tages med i overvejelserne.
7
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 674
Geografisk sted: Nuuk

Indlægaf Dikus » 24. aug 2016, 07:17

Jeg er ikke en økonomisk gevinst for samfundet. Jeg er sådan set helt kold i min bagdel over det. Og fatter i den grad ikke, det kan være problematisk at se på en persons tal og konkludere, om de er en af dem, samfundet tjener på eller bruger på.
4
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 161
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 2516

Indlægaf Mi55y » 24. aug 2016, 08:12

En ting er at forbyde burkinien, hvilket er upassende i sig selv - men at udstede bøder for at bære leggings, tunika og hovedtørklæde på stranden? Det er da helt over gevind...

https://www.theguardian.com/world/2016/ ... are_btn_tw
4
Frisk på brætspil i Århus? viewtopic.php?f=5&t=4972

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
HappyQ
Kort karma: 111
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 753

Indlægaf HappyQ » 24. aug 2016, 08:16

Mi55y skrev:En ting er at forbyde burkinien, hvilket er upassende i sig selv - men at udstede bøder for at bære leggings, tunika og hovedtørklæde på stranden? Det er da helt over gevind...

Det er fuldstændig sygt det der :nerve:
Hvordan kan hun få en bøde for at bære tunika :ad!:
1
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
Anne Droid
Kort karma: 37
Likede indlæg: 973

Indlægaf Anne Droid » 24. aug 2016, 08:20

Mi55y skrev:En ting er at forbyde burkinien, hvilket er upassende i sig selv - men at udstede bøder for at bære leggings, tunika og hovedtørklæde på stranden? Det er da helt over gevind...

Jeg har, for første gang nogen sinde, fået lyst til at tage på badeferie. Så ville jeg have en burkini og en ferie til Nice.
8
My hovercraft is full of eels
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 608
Likede indlæg: 3382

Indlægaf FruDulle » 24. aug 2016, 08:25

Jeg har slet ikke ord nok til at beskrive hvad jeg mener om det der. Føj hvor er det usselt. Hvem og hvordan fanden kan det støde at nogle ikke sidder i bikini eller svømmedragt. Jeg synes det er så modbydeligt, nedladende og respektløst med både opførsel og lov!

Får lyst til at tage til niece i leggins- som jeg hader, tunika og tørklæde. For det gælder vel også hvide ikke troende?
11
Whatever
Oddinary
Kort karma: 19
Likede indlæg: 254

Indlægaf Oddinary » 24. aug 2016, 08:54

Wow! Hvem tror de selv, de rammer ved det her? Det er modbydeligt.

(Hvorfor må de i øvrigt selv gå rundt i lange bukser på stranden så?)
4
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 116
Likede indlæg: 2131

Indlægaf sigge » 24. aug 2016, 09:36

Den myg, der forstyrrede min indsovning i går aftes, var vildt upassende. Jeg havde lige fundet en perfekt stilling at ligge i og var lige ved at døse hen, da jeg blev forstyrret af den karakteristiske, højfrekvente *bzzzz*-lyd af en myg, der sværmede rundt om mit øre. Så måtte jeg ud af sengen, tænde lys og snige mig rundt i soveværelset ninja-style for at få klasket krapylet. Efterfølgende tog det mig så over ½ time at falde i søvn. Møgdyr.
1
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 253
Likede indlæg: 4230

Indlægaf Flora » 24. aug 2016, 09:43

Oddinary skrev:

Wow! Hvem tror de selv, de rammer ved det her? Det er modbydeligt.

(Hvorfor må de i øvrigt selv gå rundt i lange bukser på stranden så?)

Ja, det fatter jeg altså heller ikke. Altså enten må man være tildækket, ellers må man ikke. Det andet er underligt dobbeltmoralsk.
1
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
Charly
Kort karma: 51
Likede indlæg: 708

Indlægaf Charly » 24. aug 2016, 09:46

HappyQ skrev:
Rosa Espinosa skrev:
HappyQ skrev:
Lismaens skrev:WTF bitch?! :ad!:

Ja hun er godt nok blank, og så er hun selv førtidspensionist (det er jeg også) Så bidrager man ikke just til samfundet selv.

Nu spørger jeg lige (så uvidende jeg er), men har hørt det så tit, det med at førtidspensionister ikke bidrager til samfundet. Det dukker stort set altid op i debatter om det med at bidrage til samfundet. Men bidrager man ikke selvom man får penge af staten? Altså de penge som man modtager, dem betaler man vel skat af? Det er vel også at bidrage?

Jeg føler ikke, at jeg bidrager, jeg betaler jo ikke skal af penge, jeg har tjent.

Man kan jo bidrage til samfundet på mange måder. Det behøver bestemt ikke kun at være økonomisk.
1
Kan man ringe til en voksen?
Brugeravatar
Charly
Kort karma: 51
Likede indlæg: 708

Indlægaf Charly » 24. aug 2016, 09:48

Jeg forstår slet ikke at man på en offentlig strand kan forbyde folk at have tøj på - det kan sgu da være ligegyldigt om man har bikini eller burkini på. Hvad rager det andre????
11
Kan man ringe til en voksen?

Tilbage til "Generelt"