Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Venus222
Kort karma: 110
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 1785

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Venus222 » 27. nov 2016, 22:56

Mand i 30'erne i S-toget fra Hundige mod Køge, blev så vred over at en ældre man bad ham om at tage sine fødder ned fra sædet, at han truede ældre mand med bank. :tie:

Tænk at han vil være sig selv bekendt. Møjunge! :badr:
11
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9201

Indlægaf hotlips » 28. nov 2016, 05:59

Jeg har fået stjålet en del ting der har stået i haven løbende, nogen specielle stauder, en sækkevogn, en af de små røde plastik motorcykler osv så jeg har købt et stakit selvom vi egentlig ikke må have dem, i fredags kommer jeg så hjem efter at have fulgt i børnehaven og stakittet er væk.
Så jeg rendte rundt i kvarteret og på ejendomskontoret for at bede folk om at se efter det og jeg har sagt det til alle vi har mødt her hele weekenden.

Idag på vej ud kommer en af vores naboer forbi og jeg siger det også til hende og hun siger så at det har hun da taget , og hun har skam ringet på for at spørge om det var ok og hvis ikke hun havde taget det så var der sikkert bare nogen andre der havde stjålet det.

Det har stået i to måneder uden at blive sat op så hun var kommet frem til at vi nok ikke skulle bruge det alligevel. :ticks:

Men okay, jeg kan muligvis få dispensation til at sætte det op pga tyverier nu.
14
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 1461
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 17127

Indlægaf 2SHY » 28. nov 2016, 06:06

hotlips skrev:Jeg har fået stjålet en del ting der har stået i haven løbende, nogen specielle stauder, en sækkevogn, en af de små røde plastik motorcykler osv så jeg har købt et stakit selvom vi egentlig ikke må have dem, i fredags kommer jeg så hjem efter at have fulgt i børnehaven og stakittet er væk.
Så jeg rendte rundt i kvarteret og på ejendomskontoret for at bede folk om at se efter det og jeg har sagt det til alle vi har mødt her hele weekenden.

Idag på vej ud kommer en af vores naboer forbi og jeg siger det også til hende og hun siger så at det har hun da taget , og hun har skam ringet på for at spørge om det var ok og hvis ikke hun havde taget det så var der sikkert bare nogen andre der havde stjålet det.

Det har stået i to måneder uden at blive sat op så hun var kommet frem til at vi nok ikke skulle bruge det alligevel. :ticks:

Say what?! :8: Man kan sgu da ikke rende ind og tage andres ting på den måde! Og den der med at hun har ringet på... jamen hun har jo ikke talt med dig og kan derfor ikke bare konkludere at så må hun godt tage det :stoned:
9
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Chatsy
Kort karma: 203
Likede indlæg: 4400

Indlægaf Chatsy » 28. nov 2016, 06:11

hotlips skrev:Jeg har fået stjålet en del ting der har stået i haven løbende, nogen specielle stauder, en sækkevogn, en af de små røde plastik motorcykler osv så jeg har købt et stakit selvom vi egentlig ikke må have dem, i fredags kommer jeg så hjem efter at have fulgt i børnehaven og stakittet er væk.

wtf

WTF?

Det er sgu da for langt ude. Fik du givet hende svar på tiltale for den latterlige logik, hun lagde for dagen? Afleverer hun det tilbage? Fik hun én på sinkadusen for at være så himmelråbende, socialt forkvaklet, mentalt underudviklet, på alle mulige måder grænseoverskridende stupid?
Jøsses!
11
Brugeravatar
hotlips

Indlægaf hotlips » 28. nov 2016, 06:43

Chatsy skrev:

wtf

WTF?

Det er sgu da for langt ude. Fik du givet hende svar på tiltale for den latterlige logik, hun lagde for dagen? Afleverer hun det tilbage? Fik hun én på sinkadusen for at være så himmelråbende, socialt forkvaklet, mentalt underudviklet, på alle mulige måder grænseoverskridende stupid?
Jøsses!

Nej hun er en sød ældre dame og vi er normalt fine venner og vi har også sendt en del frem og tilbage, hun har fået en masse planter af mig og vi har fået nogle ting hun ikke skulle bruge mere.

Så jeg lod være med at flippe helt, men jeg har gjort helt klart at jeg var sur og at jeg betragter det som tyveri når man tager ting fra vores have uden tilladelse og at det ikke er i nærheden af at være okay.
Hun kom med det igen kort efter, det var ihvertfald tilbage da vi kom hjem.
2
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 525
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8144

Indlægaf Studsgaard » 28. nov 2016, 06:45

Det er da en virkelig underlig tankegang. Fik du spurgt om det også er hende der har taget nogen af de andre ting?
0
Brugeravatar
hotlips

Indlægaf hotlips » 28. nov 2016, 07:00

Studsgaard skrev:

Det er da en virkelig underlig tankegang. Fik du spurgt om det også er hende der har taget nogen af de andre ting?

Nej men hun ved godt vi døjer med tyverier. Men der er blevet taget to hosta her i sommer, de var sat i potter for det var nogen der skulle bygges med andre haveejere, det gør jeg meget, og der stod en potte med tomater ved døren i de dage de blev taget, jeg ikke ved hvor kom fra så jeg har da overvejet før om jeg er blevet udsat for en form for ufrivillig byt af en der vidste de hostaer skulle byttes, og hun er vild med lige præcis hosta.

Der stod 7 hosta i potter, de to der blev taget var de to der var ret sjældne så uanset hvad er det jo ikke en eller anden stiv teenager.

Jeg vil ikke til at tænke over mærkelige konspirationer og jeg sætter stor pris på at vi har et godt forhold til naboerne, men det ser sq lidt mærkeligt ud...
2
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3538

Indlægaf dykkersild » 28. nov 2016, 08:51

Orchidea skrev:Nu har jeg vare i seng, gider ikke engang sige godnat - jeeeezz

Du klarede hele fire minutter på langs :lol2:

Det er de her små indlæg der gør debatten så skøn.

Hver uge burde en random debattør blive tvunget til kampdruk og efterfølgende min. 10 indlæg - det er max. sjovt!
11
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 504
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 15813

Indlægaf Hunkat » 28. nov 2016, 10:10

Jeg skrev mail mens jeg læste noget andet på skærmen fordi jeg har lidt travlt i dag.

Heldigvis fangede jeg at jeg havde fået skrevet 'retards' i stedet for 'regards' som hilsen... ellers var det satme blevet en upassende mail :D
22
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Kort karma: 224
Likede indlæg: 4752

Indlægaf Velvet-Goldmine » 28. nov 2016, 10:58

dykkersild skrev:

Hver uge burde en random debattør blive tvunget til kampdruk og efterfølgende min. 10 indlæg - det er max. sjovt!

Hvis jeg får det job som jeg sidder lige NU og venter på at komme ind til 2. samtale på, så melder jeg mig frivilligt til næste tur!
2
Brugeravatar
Orchidea
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2314

Indlægaf Orchidea » 28. nov 2016, 15:38

dykkersild skrev:

Hvad kan jeg sige, den fik vist så hatten passede. Hvorfor jeg fik behov for at skrive på debatten, kan jeg ikke helt forstå, men det gjorde jeg jo tydeligvis :stoned:

Til gengæld burde jeg gå i "for gammel til..." tråden og skrive at jeg er for gammel til tømmermænd, og hvis jeg endelig skal holde mig til denne tråds emne, er det vist en smule upassende at invitere naboer til fest kl. crap om natten, især med ukrudt i håret efter spontant fald på vej igennem buskads. Tilfældigvis (eller muligvis på grund af meget høj musik) var de vågne og kom sgu over. Det var en skøn fest :)
17
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 525
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8144

Indlægaf Studsgaard » 28. nov 2016, 16:06

Den dame der et par dage i træk, har bedt vores søn om at tage vores hund op, nu når de er mødtes på deres gå tur.
Hun har selv to hunde, og bad igår sønnerne om at tage vores hund op når de gik forbi, for at hendes hund ikke bed vores :forvirret:
Drengene sagde nej og gik i en stor bue uden om. Det skal siges vores hund gider ikke andre hunde og ignorere dem generelt, dvs hun har ikke gjort nogen tegn til at ville i nærheden af damen. Og drengene ved de ikke skal lade hende gå tæt på andre hunde.

Idag møder hun så ældsten igen, og han får det samme at vide (kender man lidt til hund adfærd, så er det faktisk rigtig dumt at løfte på en hund i sådan en situation og kan både forstærke de andre agression og en evt bange hund der løftes kan forstærkes i sin frygt) sønnen sagde at han ikke vil løfte vores hund, det er hendes ansvar at styre hendes hunde så de ikke bidder andre - det havde vi instrueret ham i. Så begyndte hun at små skælde ud på ham, at det da ikke gjorde noget lige at passe på sin egen hund, han bliver sur og siger hun jo kan finde et andet sted at gå. Så kommer han hjem og fortællere om det.

Damen går så lige forbi vores hus og jeg tager sønnen med efter hende og beder om en forklaring. Igen kommer det med at det er for hendes hund ikke skal bide - altså de jo ikke bidder men det er for en sikkerheds skyld :nerve:

Jeg må indrømme jeg bliver sku en smule sur, men svarer pænt at hun jo skal huske at det er hendes ansvar at holde styr på sine hunde, og kan hun ikke det burde hun gå et andet sted med dem. Hun bliver pisse sur og begynder også overfor mig at det ikke er så svært lige at løfte så lille en hund, og en masse andet sludder. Jeg fasteholder at vores hund ikke skal løftes, og da jeg vil forklare hende om hvad det betyder for hunden, begynder hun bare at gå væk fra mig og siger hun godt kan forstå min søn er så flabet :cuss:
Øj jeg var gal og fik sagte(små råbt efter hende) det jo er hendes ansvar at sørge for hendes hunde. Hun skriger nærmeste efter mig, at det jo vil være synd for vores hund hvis den bliver bidt, det jo bare er for dens skyld.

Jeg er faktisk ret stolt over jeg formåede at holde hovedet koldt (bortset fra min hævede stemme) og får sagt at hendes hunde er hendes ansvar, så hvis det sker, er dyrlægeregningen og politianmeldelsen jo så også hendes ansvar, hvorefter jeg går.

Måske er jeg upåssende fordi jeg hæver stemmen (efter hun var bliver grim overfor mig) men jeg syntes hun er det noget mere, hun snakker grimt til mine drenge men ønsker ikke at tage diskutionen med mig, hun går bare. Og så hele hendes holdning med det er for vores skyld og hun ikke rigtigt vil indse hendes ansvar i forhold til hendes hunde. :nerve: :cuss:
15
Brugeravatar
Sevii
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1345

Indlægaf Sevii » 29. nov 2016, 01:27

.... I dag oplevede jeg en mand der begyndte at tisse i bussen.

Og mig der troede, åh så naivt, at jeg som pendler havde oplevet alt.

:mellow:
6
:banan: :banan:
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 1461
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 17127

Indlægaf 2SHY » 29. nov 2016, 06:06

Sevii skrev:.... I dag oplevede jeg en mand der begyndte at tisse i bussen.

:8: :shock: :badr:

Altså... som i at han spontant lyner ned, hiver den frem og så tisser? :nerve:
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Mulan
Kort karma: 587
Likede indlæg: 5288

Indlægaf Mulan » 29. nov 2016, 12:03

Sevii skrev:.... I dag oplevede jeg en mand der begyndte at tisse i bussen.

Oi, ve.
0
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "

Tilbage til "Generelt"